viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA INFORMACJE COVID-19 GDDKiA INFORMACJE COVID-19

Najważniejsze informacje związane z COVID-19

ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
GDDKiA
ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
Ogólnopolska zbiórka krwi 
Drogocenna krew
ZOBACZ

Serwis GDDKiAGDDKiAOpisy

  • A2 w. Kałuszun (Ryczołek) - Groszki

    Inwestycja został podzielona na następujące odcinki:

    2. Odc. Kałuszyn (Ryczołek) –Siedlce

    2a Kałuszyn (Ryczołek) – Groszki

    2b Groszki – Gręzów

    2c Gręzów – Siedlce Zachód

     

     

    2a Kałuszyn (Ryczołek) – Groszki

    długość: 12,06 km

    obecny etap: w realizacji

    wartość projektu: 599 036 544,80 zł.

  • S8 Obwodnica Ostrowi Maz.

    Podstawowe informacje o inwestycji

     

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    • Projektant: Profil Sp. z o.o.
    • Wykonawca robót budowlanych: Dromex S.A.
    • Nadzór Inwestorski: Jacobs Gibb Sp. z o.o.

    Lata realizacji robót budowlanych: 2001r. - 2003r.

    Data oddania drogi do użytkowania: 16.12.2003r.

     Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat ostrowski (Miasto Ostrów Mazowiecka, Gmina Ostrów Mazowiecka)

    Długość: 8,4 km

     

    Opis inwestycji

    Przebieg drogi

     Obwodnica Ostrowi Mazowieckiej położona jest w swej większości w zachodniej części miasta, natomiast północny jej odcinek, po skrzyżowaniu z linią kolejową Siedlce - Ostrołęka, na terenie gminy Ostrów Mazowiecka.
    Początek obwodnicy w km 91+998 drogi nr 18 znajduje się w kompleksie lasów sosnowych na skraju Puszczy Białej w Nadleśnictwie Ostrów Mazowiecka natomiast jej koniec pokrywa się z istniejącą drogą nr 18 w km 100+254.

    Podstawowe parametry techniczne

    • prędkość projektowa - 100 km/h
    • szerokość pasa ruchu - 3.50 m
    • szerokość pasa awaryjnego - 2.50 m
    • szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami wewnętrznymi - 4.0 m
    • szerokość opaski wewnętrznej - 0.50 m
    • szerokość poboczy gruntowych - 1.25 m
    • łączna szerokość korony drogi: (2 x 3,5 m)x2 + 4m + 2 x 2,5 m + 2 x 1,25m = 25,5 m
    • obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś

    Węzły drogowe 

    • Węzeł „Brok" - dwupoziomowy, umożliwia połączenia z Warszawą, Białymstokiem, Łochowem i Brokiem
    • Węzeł „Różan" - dwupoziomowy - droga ekspresowa przebiega dołem w wykopie głębokości około 3,50 m. Połączenia zapewniają łącznice nr 3, 4, 5 i 6 w kształcie spłaszczonych półkoniczyn w przeciwległych ćwiartkach.Łącznice nr 3 i 4 znajdują się po stronie południowej, zapewniają połączenia z Warszawy i do Białegostoku, natomiast łącznice nr 5 i 6 połączenia z Białegostoku i do Warszawy.
    •   Węzeł „Łomża" - dwupoziomowy węzeł typu „karo" - umożliwia połączenia Ostrowi z Łomżą i znajduje się na skrzyżowaniu obwodnicy i ul. Lubiejewskiej (km 97+120).

     

    Obiekty inżynierskie

    • wiadukt nad obwodnicą w węźle Brok
    • wiadukt nad obwodnicą w węźle Różan, w ciągu ul. Różańskiej (DK nr 60) (Ostrów Maz. - Różan)
    • wiadukt nad obwodnicą, w ciągu ul. Sielskiej
    • wiadukt nad obwodnicą, w ciągu ul. Sikorskiego (Ostrów Maz. - Komorów)
    • wiadukt nad obwodnicą w węźle Łomża, w ciągu ul. Lubiejewskiej (DK nr 63)
    • Wiadukt w ciągu obwodnicy nad torami PKP
    • wiadukt nad obwodnicą, w ciągu ul. Wileńskiej

    Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko

    • Ochrona wód podziemnych na odcinku przejścia przez teren ujęć wody oraz tzw. „okna hydrogeologicznego" poprzez uszczelnienie podłoża podwójną warstwą geomembrany umieszczoną pod poboczami ziemnymi i rowami (przykrytą 30 cm warstwą gliny)
    • Urządzenia podczyszczające ścieki przed odprowadzeniem do odbiornika (rowy trawiaste i zbiorniki retencyjne wyposażone w urządzenia do oczyszczania wód opadowych typu: separatory substancji ropopochodnych)
    • Zabezpieczenia akustyczne stref zamieszkania w rejonie węzła ,,Różan" oraz osiedla 17MN (wymiana okien oraz pasy wielorzędowej zieleni izolacyjnej)
    • Zabezpieczenie drogi przed wtargnięciem zwierzyny na terenie kompleksów leśnych (ogrodzenia)
    • Ponadto przewidziano monitoring środowiska warstw wodonośnych na terenie ujęcia wód oraz skażenia gleby i powietrza, a także monitoring poziomu hałasu.

     

    Budowa ekranów przeciwhałasowych na drodze krajowej nr 8 - odc. Obwodnicy miasta Ostrów Mazowiecka

    Podstawowe informacje o inwestycji

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    • Projektant: P.P.H.U. EUROMETAL Jerzy Maliszczuk
    • Wykonawca: Viaeko Sp. z o.o.

    Realizacja robót budowlanych: 2010r.

     

    Opis inwestycji

    Celem inwestycji było wybudowanie 3 odcinków ekranów akustycznych dla ograniczenia emisji dźwięku z obwodnicy na terenie zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i siedliskowej zlokalizowanej wzdłuż obwodnicy m. Ostrów Mazowiecka:

    • na odcinku o długości ok. 490 m (od ul. Rożańskiej do ulicy Pustej)
    • na odcinku od km 3+870 do km 4+420 (rejon ogródków działkowych jako teren podlegający ochronie akustycznej z uwagi na funkcję rekreacyjną)
    • na odcinku od km 7+350 do km 7 + 450

    o łącznej długości ok. 1140 mb.

  • S7 Czosnów - Warszawa

    Czosnów - Kiełpin - Warszawa

    długość – około 22,1 km

    obecny etap – w przygotowaniu

     

     

  • S8 Konotopa – Prymasa

    Podstawowe informacje o inwestycji

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

     

    Projektant: Arcadis Sp. z o.o.

    Wykonawca robót budowlanych: Budimex Dromex S.A / Strabag Sp. z o. o. / Mostostal Warszawa S.A. / Warbud S.A. 

    Nadzór Inwestorski: Konsorcjum: TPF PLANEGE - Consultores de Engenharia e Gestão S.A. / E&L Architects Sp. z o.o.

    Wartość Kontraktu Wykonawcy (brutto): 2 149 235 184,89 PLN

    Źródło finansowania: Projekt przewidziany jest do realizacji w ramach Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" (POIŚ)

    Lata realizacji robót: 2008 r. - 2010 r.

     

    Okres zgłaszania wad i usterek: 15.12.2010r. 15.12.2011r.

    • podpisanie umowy kontraktowej: 22.01.2008r
    • przekazanie placu budowy: 18.02.2008r.
    • rozpoczęcie robót: 19.02.2008 r. 
    • pozwolenie na użytkowanie: 17.01.2011r.
    • dopuszczenie do ruchu: 19.01.2011r.

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat Warszawski Zachodni (miasto i gmina Ożarów Mazowiecki, gmina Stare Babice), Miasto Stołeczne Warszawa - miasto na prawach powiatu

    Długość: 10,4 km


    Opis inwestycji

     Projektowane przedsięwzięcie polega na budowie odcinka nowej drogi klasy S (ekspresowej) ma zapewnić połączenie projektowanej autostrady A2 (wprowadzonej do Warszawy z kierunku zachodniego) w rejonie planowanego węzła „Konotopa" z istniejącą Trasą Armii Krajowej na węźle „Prymasa Tysiąclecia" w Warszawie.

    Przebieg drogi
    Droga S8 - Trasa Armii Krajowej na odcinku od węzła „Konotopa" do węzła „Prymasa Tysiąclecia" (od km 1+099,00 do km 11+477,07), przebiega przez Konotopę, Jawczyce, Mory, Chrzanów, Blizne Łaszczyńskiego, Górce i kompleks ogródków działkowych w rejonie ul. Dywizjonu 303, dalej korytarzem pomiędzy terenami wojskowymi i kompleksem Lasu Kolskiego włączy się w Trasę Armii Krajowej na węźle „Prymasa Tysiąclecia" z granicą robót dochodzącą w rejon ul. Powązkowskiej.

    Podstawowe parametry techniczne

    • Klasa techniczna drogi: S droga ekspresowa
    • Prędkość projektowa - 80 km/h
    • Ilość jezdni: 2
    • Szerokości jezdni głównych: 2 x 10,5 m (dwie jezdnie rozdzielone, o 3 pasach ruchu po 3,5 m w każdym kierunku ruchu)
    • Szerokość pasa dzielącego: 5,0 m w tym dwie opaski po 0,5m
    • Szerokości pasów awaryjnych: 2 x 2,50 m
    • Szerokość korony drogi: 33,5÷38,0 m
    • Obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś

    Węzły drogowe

    • węzeł „Mory" (typu „półkoniczyna") na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 2 (E30), jezdnie główne w poziomie „+1", pozostałe relacje w poziomie ulicy Poznańskiej (klasa GP)
    • węzeł zespolony „Warszawska - Lazurowa" Ulica Warszawska - droga wojewódzka nr 580 klasa G Ulica Lazurowa (klasa G)
    • węzeł „Prymasa Tysiąclecia"- węzeł bezkolizyjny

    Obiekty inżynierskie
    Wybudowano następujące obiekty inżynierskie: wiadukty, tunele, przejazdy pod drogami, kładki rowerowo - piesze, ściany oporowe, ściany szczelinowe.

     

    Realizacja robót (wykonanie rzeczowe)

    Szczegółowe informacje na temat zaawansowania robót budowlanych prezentowane są na stronie internetowej projektu, aktualizowanej przez Biuro Inżyniera Kontraktu.

     

    Budowa kładki dla pieszych i rowerzystów nad drogą ekspresową S8 trasą AK Konotopa - Prymasa Tysiąclecia w rejonie ul. Siodlarskiej

    Podstawowe informacje o inwestycji

    Kategoria inwestycji: w budowie

    Stan przygotowania i realizacji na dzień 15.01.2011r.

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: Warszawa - Bemowo


    Opis inwestycji

    Celem inwestycji jest wybudowanie kładki dla pieszych i rowerzystów nad drogą ekspresową S8 Trasą AK Konotopa - Prymasa Tysiąclecia w rejonie ul. Siodlarskiej oraz ciągiem pieszym zapewniającym obsługę komunikacyjną do najbliższych dróg w celu zapewnienia obsługi komunikacyjnej działek przyległych do S8 i poprawy ruchu pieszych i rowerzystów.

  • S8 Obwodnica Radzymina

    Podstawowe informacje o inwestycji

     

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    • Projektant: Biuro Projektowo - Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT - WARSZAWA Sp. z o.o.
    • Wykonawca robót budowlanych: Dromex S.A.
    • Nadzór Inwestorski: Profil Sp. z o.o.

    Lata realizacji robót budowlanych: 1996r. - 1998r.

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat wołomiński (Miasto i Gmina Radzymin)

    Długość: 8,15 km

     

    Opis inwestycji

    Przebieg drogiObwodnica Radzymina omija miasto po wschodniej stronie, rozpoczynając się i kończąc w ciągu drogi krajowej nr 8 Warszawa - Białystok od km 25+378 do km 33+530.

    Podstawowe parametry techniczne

    • klasa techniczna - S droga ekspresowa
    • prędkość projektowa - 100 km/h
    • liczba pasów ruchu - 2 x 2 pasy (dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku)
    • szerokości jezdni głównych: 2 x 7,00 m
    • szerokość pasa ruchu - 3.50 m
    • szerokość pasa dzielącego - 4.0 m z opaskami wewnętrznymi
    • obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś

    Węzły drogowe

    • „Radzymin I"
    • „Radzymin II"

    Obiekty inżynierskie

    • Most w ciągu drogi S7 nad rzeką Rządzą
    • 1 wiadukt w ciągu drogi S7 nad torami-kolejowymi PKP
    • 4 wiadukty nad obwodnicą w ciągu drogi krajowej Radzymin-Wołomin, drogi wojewódzkiej Radzymin-Wiktorów Kraszew, dróg gminnych: Radzymin-Ciemne i Radzymin-Dybów
    • 1 przepust gospodarczy pod trasą dla ruchu pieszego i przepędu bydła

    Obsługa terenów sąsiadujących

     Dla ruchu lokalnego zaprojektowano ciągi dróg zbiorczych wzdłuż obwodnicy uzupełniając istniejący układ dróg gruntowych. Drogi te podłączone są z drogami gminnymi i wojewódzkimi. Drogi zbiorcze leżące wciągach komunikacyjnych mają szerokość 6,5 m, w tym nawierzchnia bitumiczna szerokość 3,5 m. Drogi zbiorcze stanowiące dojazdy do pól i pojedynczych posesji mają szerokość 5,0 m i nawierzchnię żwirową.
    Obsługę ruchu pieszego poprzecznie do drogi krajowej nr 8 zapewniają ciągi piesze zlokalizowane wzdłuż dróg przebiegających nad trasą główną. Na obwodnicy nie ma przystanków komunikacji publicznej.

     

    Kładka dla pieszych w m. Cegielnia nad drogą krajową nr 8 Warszawa-Białystok

     

     GDDKiA

     

    Podstawowe informacje o inwestycj

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Oddanie do użytku w 2004r.

    Wykonawca robót budowlanych: Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe "MOSTY" S.A. (Wykonanie konstrukcji stalowej kładki dla pieszych Gotowski BKiP Sp.z o.o.)

    Lokalizacja: powiat wołomiński (Gmina Radzymin)


    Opis inwestycji
    W 2003r. Burmistrz Miasta i Gminy Radzymina zawarł porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie, w sprawie określenia zasad współpracy w zakresie poprawy bezpieczeństwa na drodze krajowej nr.8 polegającym na budowie kładki dla pieszych.
    Kładkę wybudowano w 2004r. w m. Cegielnia w nad drogą krajową nr 8, w km 479+605.

     

    Typ i rodzaj konstrukcji:

    Kładka stalowa z pomostem z dwóch rur D508/12,5 połączonych blachą wzmocnioną żebrami, podwieszona do pylonu za pomocą 6 par lin

     

    Charakterystyka geometryczna:

    • szerokość: b = 3,608 m
    • rozpiętości przęseł: 42,0 + 58,0 m
    • długość całkowita (z pochylniami): Lc=140,0 m

     

    Rehabilitacja istniejącej, dwujezdniowej Obwodnicy Radzymina. Dostosowanie parametrów technicznych do przenoszenia ruchu bardzo ciężkiego o nacisku na os 115 kN (od km 25+378 do km 31+844)

    Podstawowe informacje o inwestycji

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    • Projektant: DHV Polska Sp. z o.o
    • Wykonawca robót budowlanych: Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A.
    • Nadzór Inwestorski: Konsorcjum Egis Route - Scetauroute S.A. / Egis Poland Sp. z o.o.

    Lata realizacji robót budowlanych: 2006r. - 2007r.

    • Data zawarcia umowy na wykonanie robót budowlanych:14.07.2006r.
    • Przekazanie Placu Budowy: 19.07.2006r.
    • Oddanie do ruchy prawej jezdni obwodnicy Radzymina (do km 485,00): 23.10.2006r.
    • Dopuszczenie do ruchu jezdni lewej (ruch dwujezdniowy): 27.04.2007r.
    • Wykonawca wystawił oświadczenie o ukończeniu robót: 25.09.2007r.

    Wartość Kontraktu Wykonawcy (netto): 5,7 mln €

    Źródło finansowania: Projekt Funduszu Spójności nr: 2004/PL/16/C/PT/002
    Udział Funduszu Spójności: 83% kosztów kwalifikowanych

    Lokalizacja: powiat wołomiński (Miasto i Gmina Radzymin)

    Długość: 6,4 km

    Opis inwestycji

     Rehabilitacja nawierzchni istniejącej dwujezdniowej obwodnicy miasta Radzymina, stanowiła część większego przedsięwzięcia, które obejmowało budowę drogi ekspresowej S8 po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od Radzymina do Wyszkowa, wliczając w to budowę obwodnicy Wyszkowa oraz nową przeprawę mostową na Bugu. Przedsięwzięcie to składało się z trzech odrębnych zadań:

    • Zadanie 1 Rehabilitacja nawierzchni istniejącej dwujezdniowej obwodnicy miasta Radzymina
    • Zadanie 2 Przebudowa istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od końca istniejącej obwodnicy Radzymina do początku projektowanej obwodnicy Wyszkowa polegająca na dobudowie drugiej jezdni i remoncie istniejącej
    • Zadanie 3 Budowa dwujezdniowej obwodnicy Wyszkowa nowym śladem z budową nowej przeprawy mostowej na Bugu

    Wszystkie w/w zadania zostały zrealizowane.

    Zakres prac

    • wymiana warstw bitumicznych nawierzchni i ułożenie nowej górnej podbudowy, warstwy wiążącej i warstwy ścieralnej na dolnym podkładzie
    • regulacja barier drogowych
    • regulacja poboczy do podwyższonej niwelety drogi
    • korekta odwodnienia itp.
  • S7 Płońsk - Czosnów

    Załuski - Modlin

    Długość – 12 km

    Obecny etap – w realizacji

     

  • S2 Konotopa – Lotnisko

    Podstawowe informacje o inwestycji

    Kategoria inwestycji: w budowie

    Stan przygotowania i realizacji na dzień 26.10.2012r.

    Źródło finansowania: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013

    Całkowita wartość projektu: 908 010 832,28 PLN (brutto) z możliwością rozszerzenia zakresu robót o 15% wartości, to jest do kwoty 1 044 212 457 PLN (brutto)

    Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum Bilfinger Berger Budownictwo S.A., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" S.A. oraz Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: Miasto Stołeczne Warszawa - miasto na prawach powiatu (dzielnice: Ursus i Włochy), powiat Warszawski Zachodni (gmina Ożarów Mazowiecki), powiat pruszkowski (gmina Michałowice, gmina Raszyn, Miasto Piastów)

    Długość: 11,1 km

     

    Opis inwestycji

    Przebieg drogi

    Projektowany odcinek drogi ekspresowej S2 (od km 455+550 do km 466+684) będzie się zaczynać tuż za węzłem „Konotopa", położonym niedaleko miasta Piastów na końcu zachodniego wlotu autostrady A2 do Warszawy, a kończyć się będzie przed węzłem „Lotnisko", zlokalizowanym na granicy Dawid i Ursynowa - Krasnowoli, na przecięciu trasy POW z poprzeczną trasą ekspresową nr S79.

    Planowana inwestycja na odcinku od węzła „Konotopa" do węzła „Lotnisko" będzie utworzona przy wykorzystaniu zachodniej części zarezerwowanego w planach zagospodarowana przestrzennego korytarza drogowego zwanego "Południową Obwodnicą Warszawy" (POW).

    Podstawowe parametry techniczne

    • Klasa techniczna drogi: S droga ekspresowa
    • Prędkość projektowa: 100 km/h
    • Liczba jezdni: 2
    • Szerokości jezdni głównych: 2 x 10,50 m (dwie jezdnie rozdzielone, o 3 pasach ruchu po 3,5 m w każdym kierunku ruchu)
    • Szerokość pasa dzielącego: 4,0 m
    • Szerokości pasów awaryjnych: 2 x 2,50 m
    • Szerokości poboczy gruntowych: 2 x 1,25 m
    • Szerokość dróg lokalnych: 6,0 m
    • Szerokość dróg dojazdowych: 3,5 m
    • Kategoria ruchu: KR6
    • Obciążenie nawierzchni:115 kN/oś
    • Szerokość pasa drogowego w liniach rozgraniczających: od 100 do 115 m (za wyjątkiem obszarów węzłów)

    Węzły drogowe

    • węzeł „Al. Jerozolimskie"
    • węzeł „Opacz"
    • węzeł „Al. Krakowska"

    Obiekty inżynierskie

    • 1 tunel kolejowy
    • 10 wiaduktów w ciągu drogi głównej
    • 13 wiaduktów w ciągu łącznic
    • 7 wiaduktów nad lub pod drogą
    • 2 kładki dla pieszych

    Dostępność do drogi i obsługa terenów sąsiadujących

     Ruch drogowy na drodze S2 i w węzłach będzie całkowicie bezkolizyjny.
    Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy tylko w węzłach. W związku z tym wzdłuż nowej drogi powstaną liczne, dodatkowe drogi lokalne zapewniające dojazd do zabudowy i gruntów rolnych, a w poprzek nowej drogi zostaną wybudowane liczne poprzeczne przejazdy nad lub pod drogą. Na przecięciach z liniami kolejowymi powstaną wiadukty zapewniające bezkolizyjność ruchu drogowego i kolejowego.

     

    Etapowanie realizacji inwestycji

    Przedsięwzięcie podzielono na dwa etapy:

    • W etapie I zostanie stworzony odcinek od węzła „Konotopa" do węzła „Opacz" włącznie, dzięki czemu w powiązaniu z budowaną równocześnie poprzeczną trasą S8/S7 Salomea - Wolica możliwe będzie doprowadzenie ruchu z autostrady A2 Łódź-Warszawa do Ursusa i Włoch
    • W etapie II powstanie odcinek od węzła „Opacz" do węzła „Lotnisko", dzięki któremu w powiązaniu z wybudowaną wcześniej drogą nr S79 możliwe będzie doprowadzenie ruchu z autostrady A2 do Ursynowa i do Międzynarodowego Portu Lotniczego „Warszawa-Okęcie"

    Ochrona środowiska przed negatywnym oddziaływaniem planowanej drogi

    Urządzenia ochrony środowiska:

    • ekrany akustyczne w formie ścian przeciwhałasowych oraz wałów i skarp ziemnych, chroniące zwartą zabudowę mieszkaniową przed hałasem drogowym
    • obustronne pasy izolacyjne z drzew i krzewów, chroniące otoczenie przez drogowymi zanieczyszczeniami powietrza, roślin i gleb
    • rowy trawiaste, osadniki i zbiorniki, oczyszczające wody spływające z drogi.
    • zastawki awaryjne na wylotach zbiorników, zapobiegające przedostawaniu się substancji z rozbitych samochodów-cystern do cieków wodnych
    • bezkolizyjne przejścia dla zwierząt, umożliwiające swobodny ruch dzikich zwierząt w poprzek drogi
    • obustronne wygrodzenie drogi, zapobiegające próbom przekroczenia drogi przez zwierzęta i ludzi 

     

    Realizacja robót (wykonanie rzeczowe)

    Szczegółowe informacje na temat zaawansowania robót budowlanych prezentowane są na stronie internetowej projektu, aktualizowanej przez Biuro Inżyniera Kontraktu

     

  • S8 Prymasa – Marki

    Podstawowe informacje o inwestycji

    Kategoria inwestycji: w budowie

    Stan przygotowania i realizacji na dzień 30.11.2012r.

     

    Etap w realizacji

    Wykonawca robót budowlanych Etapu I: J&P - AVAX S.A.

    Nadzór inwestorski dla Etapu I: Konsorcjum firm: Zakład Budownictwa Mostowego Inwestor Zastępczy Sp. z o.o. , ECM Group Polska Sp. z o.o., SENER Sp. z o.o. , SENER Ingeneria y Sistemas S.A 

    Wartość Kontraktu Wykonawcy Etapu I: 869 mln zł

     Planowane lata realizacji inwestycji:

    Etap I:

    • Czas realizacji robót Etapu I: 22 miesięcy od rozpoczęcia robót (nie wliczając 3 miesięcznych okresów zimowych)
    • Planowana data zakończenia robót budowlanych Etapu I:  II kw. 2012r.
    • Oddanie do ruchu ciągu głównego: 07.06.2012r.

    Etap II:

    • Termin realizacji dla odcinka lewobrzeżnego i przebudowy mostu przez Wisłę: 2012-2015 

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: Miasto Stołeczne Warszawa - miasto na prawach powiatu, powiat wołomiński (miasto Marki)

    Długość: 11,7 km

    Opis inwestycji

    Etapowanie inwestycji
    Inwestycję podzielono na dwa etapy:

    • Etap I: Dostosowanie Trasy Armii Krajowej do parametrów Drogi Ekspresowej S-8 na odcinku: węzeł "Modlińska" w Warszawie - węzeł "Piłsudskiego" w Markach"
    • Etap II: Dostosowanie Trasy Armii Krajowej do parametrów Drogi Ekspresowej S-8 na odcinku: Al. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie - węzeł "Modlińska" w Warszawie

    Przebieg drogi

    Przebudowywany odcinek drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej S8 zaczyna się przed węzłem „Powązkowska" położonym na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 8 z ulicą Powązkowską, a kończyć się za węzłem „Piłsudskiego", tzn. za skrzyżowaniem Trasy Armii Krajowej z ul. Piłsudskiego w Markach.

     

    Podstawowe parametry techniczne

    • Klasa techniczna drogi: S droga ekspresowa
    • Prędkość projektowa: 70 km/ h
    • Liczba jezdni : 2
    • Szerokości jezdni głównych (za wyjątkiem odcinka na moście): 2 x 10,50 m (dwie jezdnie rozdzielone, o 3 pasach ruchu po 3,5 m w każdym kierunku ruchu)
    • Szerokości jezdni głównych na moście: 2 x 7 m (dwie jezdnie rozdzielone, o 2 pasach ruchu po 3,5 m w każdym kierunku ruchu)
    • Szerokość pasa dzielącego: 2,51 - 5,0 m (w tym opaski 0,50 m)
    • Szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
    • Brak pasów awaryjnych i opaski wewnętrznej na odcinku na moście
    • Kategoria ruchu: KR6
    • Obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
    • Skrajnia pionowa: 4,70 m

     

    W związku koniecznością osiągnięcia powyższych parametrów przewidziano:

    • zmianę szerokości jezdni głównych
    • budowę jezdni głównych na odcinku: węzeł Modlińska - węzeł Łabiszyńska
    • połączenie istniejących i projektowanych węzłów na Trasie AK w następujące zespoły:
      • zespół węzłów: Powązkowska - Broniewskiego - Marymoncka
      • zespół węzłów: Wisłostrada - Modlińska - Marywilska - Łabiszyńska
      • zespół węzłów: Nowo-Wincentego - Ikea - Piłsudskiego
      • budowę w węźle Marymoncka łącznicy z północy na zachód
    • przebudowa pasów włączenia łącznic wjazdowych w kierunku na zachód i w kierunku na północ w węźle Modlińska
    • przebudowę węzła Łabiszyńska
    • przebudowę węzła Nowo-Wincentego
    • przebudowę węzła Piłsudskiego (umożliwiająca przedłużenie Trasy AK na wschód)
    • budowę i przebudowę jezdni zbierająco-rozprowadzających
    • przebudowę lokalnego układu komunikacyjnego
    • budowę ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych

    Węzły drogowe

    •  Węzeł „Powązkowska"

    Węzeł zlokalizowany na przecięciu Trasy Armii Krajowej z ul. Powązkowską - zapewnia wszystkie relacje ruchowe - pozostaje w obecnej postaci

     

    •  Węzeł „Broniewskiego"

    Węzeł zlokalizowany na przecięciu Trasy Armii Krajowej z ul. Broniewskiego - zapewnia wszystkie relacje ruchowe - pozostaje w obecnej postaci (korekcie podlega usytuowanie barier ochronnych - przesuniecie na odległość 1 m od skrajnego pasa ruchu)

     

    •  Węzeł „Marymoncka"

    Węzeł zlokalizowany na przecięciu Trasy Armii Krajowej z ul. Marymoncką - dobudowa łącznicy z północy na zachód (z obiektem inżynierskim dla zapewnienia bezkolizyjnego przejścia dla pieszych). Węzeł zapewnia wszystkie relacje ruchowe (włączając do współpracy ulice Żelazowską i Włościańską).

     

    •  Węzeł „Wisłostrada"

    Węzeł zlokalizowany na przecięciu Trasy Armii Krajowej z Wisłostradą - korekta wyjazdu łącznicy na kierunku z zachodu na północ/południe i pasa włączenia do łącznicy do Wisłostrady w kierunku południowym.

     

    •  Węzeł „Modlińska"

    Węzeł zlokalizowany na przecięciu Trasy Armii Krajowej z ul. Modlińską - dobudowa jezdni głównych, dobudowa pasa włączenia łącznicy na kierunku z południa na zachód do łącznicy z kierunku północ na zachód oraz przebudowa łącznicy w kierunku Tarchomina i układu komunikacyjnego podłączenia obiektu handlowo-usługowego Auchan.

     

    •  Węzeł „Marywilska"

    Węzeł zlokalizowany na przecięciu Trasy Armii Krajowej z ul. Marywilska - dobudowa jezdni głównych, układ łącznic pozostaje w obecnej postaci.

     

    •  Węzeł „Łabiszyńska"

    Węzeł zlokalizowany na przecięciu Trasy Armii Krajowej z ul. Łabiszyńską - dobudowa jezdni głównych, układ łącznic pozostaje w obecnej postaci.

     

    •  Węzeł „Nowo-Wincentego"

    Węzeł zlokalizowany na przecięciu Trasy Armii Krajowej z ul. Głębocką (Nowo-Wincentego): południowa strona drogi głównej - przebudowa łącznicy dwupasmowej dwukierunkowej łącznie ze skrzyżowaniem z ul. Głębocką i z drogą zbiorczo-rozprowadzającą, budowa nowej łącznicy jednokierunkowej po zachodniej stronie ul. Głębockiej, likwidacja wjazdu z drogi zbiorczo - rozprowadzającej na jezdnie drogi głównej.

     

    •  Węzeł „Ikea" - wykonany w ramach innego przedsięwzięcia

     

    •  Węzeł „Piłsudskiego"

    Węzeł zlokalizowany na przecięciu Trasy Armii Krajowej z ul. Piłsudskiego - budowa łącznic bezpośrednich i skrzyżowania z sygnalizacja świetlną pod wiaduktami jezdni głównych. Likwidacja łącznicy „zawrotki" prowadzącej ruch z centrum handlowo-usługowego M1 w kierunku Centrum.

     

    Każdy z węzłów realizuje wszystkie relacje ruchu. Cześć węzłów połączona jest drogami zbiorczo-rozprowadzającymi w zespoły węzłów. W takich przypadkach, aby skorzystać ze skrętu na danym węźle - zjazd z jezdni głównej na jezdnię zbierająco-rozprowadzającą następuje przed węzłem poprzednim. Wynika to z konieczności zachowania odpowiednich odległości pomiędzy wjazdami / wyjazdami na jezdni głównej.

     

    Obiekty inżynierskie

    Przedmiotowa inwestycja będzie obejmować 116 obiektów inżynierskich. Przewiduje się:

    • przebudowę obiektów inżynierskich w ciągu jezdni głównych
    • budowę obiektów inżynierskich w ciągu jezdni głównych
    • budowę i przebudowę łącznic w węzłach
    • budowę, przebudowę i remont obiektów poprzecznych do jezdni głównych
    • budowę ekranów akustycznych półtunelowych
    • budowę murów oporowych

     

    Urządzenia ograniczające uciążliwość drogi na środowisko

    Zabezpieczenia klimatu akustycznego

    Przy istniejącej drodze - Trasie Armii Krajowej stoi już blisko 9,5 km ekranów akustycznych.

    Warunki zapisane w Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody dla realizacji inwestycji w zakresie ochrony akustycznej wymagają znacznej modyfikacji istniejących zabezpieczeń akustycznych oraz ich rozbudowę. W związku z tym ochronę przeciwhałasową zaprojektowano przy pomocy środków stosowanych w obrębie pasa drogowego. Zaproponowano szereg rozwiązań z zakresu ochrony środowiska przed hałasem nazwanych generalnie „zespołami ekranów akustycznych", choć w niektórych przypadkach rozwiązania te są bliższe rozwiązaniom nie ekranów, a przykryciu tunelowemu trasy. Projektowane, jak również podwyższane ekrany akustyczne zostaną wykonane jako ekrany proste (pionowe), ekrany zagięte, ekrany w formie rozwiązań półtunelowych (pomiędzy ulicami Mickiewicza i Gwiaździstą oraz Wysockiego i Łabiszyńską). W ramach projektu przewidziano zamontowanie dyfraktorów na górnej krawędzi ekranów półtunelowych. Na ekranach zagiętych i pionowych dyfraktory zostaną zamontowane na wybranych odcinkach projektowanej trasy.

    Po oddaniu inwestycji do użytkowania należy wykonać także poinwestycyjne badania skuteczności zastosowanych rozwiązań ochronnych.

    Ochrona wód powierzchniowych i podziemnych

    Na terenie lewobrzeżnej Warszawy analizowana droga odwadniana będzie w dużej mierze tak jak w stanie istniejącym - do kanalizacji. Nie wystąpi zatem zagrożenie dla wód powierzchniowych i podziemnych i nie ma powodu stosowania dodatkowych urządzeń ochronnych. Problem ochrony środowiska wodnego występuje natomiast po prawej stronie Wisły. Na odcinku od Kanału Bródnowskiego do Marek spływy opadowe z drogi odprowadzane będą do otwartych rowów przydrożnych a następnie do rowu melioracyjnego nr 10. Zgodnie z zapisami decyzji środowiskowej na tym odcinku, przed wprowadzeniem spływów opadowych do w/w rowu melioracyjnego konieczne będzie ich oczyszczenie w odpowiednich urządzeniach do separacji zawiesin. Dlatego też przewiduje sie, że ścieki opadowe przed dopływem do rowu melioracyjnego nr 10 będą przepływać przez ciąg następujących urządzeń:

    • rowy uszczelnione wyposażone w osadniki
    • wstępny grawitacyjny separator zawiesin - osadnik / piaskownik
    • separatory koalescencyjne
    • zbiorniki retencyjno - sedymentacyjny z przelewem do odbiornika

    Pozostałe rowy przydrożne na terenie projektowanej inwestycji również zostaną uszczelnione

    Projektowana zieleń

    W ramach działań związanych z ochroną środowiska konieczne jest wprowadzenie nowych nasadzeń roślinnych, harmonizujących z istniejącym zagospodarowaniem pasa drogowego i terenów z nim sąsiadujących.
    Nowe nasadzenia zieleni oraz uzupełnienia zieleni istniejącej wzdłuż drogi podniosą wartość przyrodniczą okolicznego terenu i walory estetyczne trasy.

    Przewiduje sie, że przebudowa Trasy Armii Krajowej będzie miała pozytywne znaczenie dla funkcjonowania sieci dróg w aglomeracji warszawskiej. Trasa w stanie obecnym - niedostosowana do parametrów drogi klasy S - powoduje duże utrudnienia w ruchu, narastające natężenie ruchu pojazdów znaczne zmniejsza jej przepustowość. Wzrost płynności ruchu szczególnie przez Most Grota-Roweckiego w kierunku praskim poprawi komfort podróży przy jednoczesnym zmniejszeniu jej uciążliwość zarówno dla ludzi, jak też dla przyrody ożywionej.

     

  • S7 Płońsk - Czosnów

    Siedlin - Załuski

    Długość – 12,9 km

    Obecny etap – w realizacji

  • S2 Konotopa – Lotnisko

    Podstawowe informacje o inwestycji

    Kategoria inwestycji: w budowie

    Stan przygotowania i realizacji na dzień 26.10.2012r.

    Źródło finansowania: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013

    Całkowita wartość projektu: 908 010 832,28 PLN (brutto) z możliwością rozszerzenia zakresu robót o 15% wartości, to jest do kwoty 1 044 212 457 PLN (brutto)

    Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum Bilfinger Berger Budownictwo S.A., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" S.A. oraz Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: Miasto Stołeczne Warszawa - miasto na prawach powiatu (dzielnice: Ursus i Włochy), powiat Warszawski Zachodni (gmina Ożarów Mazowiecki), powiat pruszkowski (gmina Michałowice, gmina Raszyn, Miasto Piastów)

    Długość: 11,1 km

     

    Opis inwestycji

    Przebieg drogi

    Projektowany odcinek drogi ekspresowej S2 (od km 455+550 do km 466+684) będzie się zaczynać tuż za węzłem „Konotopa", położonym niedaleko miasta Piastów na końcu zachodniego wlotu autostrady A2 do Warszawy, a kończyć się będzie przed węzłem „Lotnisko", zlokalizowanym na granicy Dawid i Ursynowa - Krasnowoli, na przecięciu trasy POW z poprzeczną trasą ekspresową nr S79.

    Planowana inwestycja na odcinku od węzła „Konotopa" do węzła „Lotnisko" będzie utworzona przy wykorzystaniu zachodniej części zarezerwowanego w planach zagospodarowana przestrzennego korytarza drogowego zwanego "Południową Obwodnicą Warszawy" (POW).

    Podstawowe parametry techniczne

    • Klasa techniczna drogi: S droga ekspresowa
    • Prędkość projektowa: 100 km/h
    • Liczba jezdni: 2
    • Szerokości jezdni głównych: 2 x 10,50 m (dwie jezdnie rozdzielone, o 3 pasach ruchu po 3,5 m w każdym kierunku ruchu)
    • Szerokość pasa dzielącego: 4,0 m
    • Szerokości pasów awaryjnych: 2 x 2,50 m
    • Szerokości poboczy gruntowych: 2 x 1,25 m
    • Szerokość dróg lokalnych: 6,0 m
    • Szerokość dróg dojazdowych: 3,5 m
    • Kategoria ruchu: KR6
    • Obciążenie nawierzchni:115 kN/oś
    • Szerokość pasa drogowego w liniach rozgraniczających: od 100 do 115 m (za wyjątkiem obszarów węzłów)

    Węzły drogowe

    • węzeł „Al. Jerozolimskie"
    • węzeł „Opacz"
    • węzeł „Al. Krakowska"

    Obiekty inżynierskie

    • 1 tunel kolejowy
    • 10 wiaduktów w ciągu drogi głównej
    • 13 wiaduktów w ciągu łącznic
    • 7 wiaduktów nad lub pod drogą
    • 2 kładki dla pieszych

    Dostępność do drogi i obsługa terenów sąsiadujących

     Ruch drogowy na drodze S2 i w węzłach będzie całkowicie bezkolizyjny.
    Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy tylko w węzłach. W związku z tym wzdłuż nowej drogi powstaną liczne, dodatkowe drogi lokalne zapewniające dojazd do zabudowy i gruntów rolnych, a w poprzek nowej drogi zostaną wybudowane liczne poprzeczne przejazdy nad lub pod drogą. Na przecięciach z liniami kolejowymi powstaną wiadukty zapewniające bezkolizyjność ruchu drogowego i kolejowego.

     

    Etapowanie realizacji inwestycji

    Przedsięwzięcie podzielono na dwa etapy:

    • W etapie I zostanie stworzony odcinek od węzła „Konotopa" do węzła „Opacz" włącznie, dzięki czemu w powiązaniu z budowaną równocześnie poprzeczną trasą S8/S7 Salomea - Wolica możliwe będzie doprowadzenie ruchu z autostrady A2 Łódź-Warszawa do Ursusa i Włoch
    • W etapie II powstanie odcinek od węzła „Opacz" do węzła „Lotnisko", dzięki któremu w powiązaniu z wybudowaną wcześniej drogą nr S79 możliwe będzie doprowadzenie ruchu z autostrady A2 do Ursynowa i do Międzynarodowego Portu Lotniczego „Warszawa-Okęcie"

    Ochrona środowiska przed negatywnym oddziaływaniem planowanej drogi

    Urządzenia ochrony środowiska:

    • ekrany akustyczne w formie ścian przeciwhałasowych oraz wałów i skarp ziemnych, chroniące zwartą zabudowę mieszkaniową przed hałasem drogowym
    • obustronne pasy izolacyjne z drzew i krzewów, chroniące otoczenie przez drogowymi zanieczyszczeniami powietrza, roślin i gleb
    • rowy trawiaste, osadniki i zbiorniki, oczyszczające wody spływające z drogi.
    • zastawki awaryjne na wylotach zbiorników, zapobiegające przedostawaniu się substancji z rozbitych samochodów-cystern do cieków wodnych
    • bezkolizyjne przejścia dla zwierząt, umożliwiające swobodny ruch dzikich zwierząt w poprzek drogi
    • obustronne wygrodzenie drogi, zapobiegające próbom przekroczenia drogi przez zwierzęta i ludzi 

     

    Realizacja robót (wykonanie rzeczowe)

    Szczegółowe informacje na temat zaawansowania robót budowlanych prezentowane są na stronie internetowej projektu, aktualizowanej przez Biuro Inżyniera Kontraktu