viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA INFORMACJE COVID-19 GDDKiA INFORMACJE COVID-19

Najważniejsze informacje związane z COVID-19

ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
GDDKiA
ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
Ogólnopolska zbiórka krwi 
Drogocenna krew
ZOBACZ

Serwis GDDKiAGDDKiAOpisy

  • S12 Odcinek na terenie woj. mazowieckiego

    Obecnie nie prowadzi się działań związanych z przygotowaniem rozbudowy drogi krajowej nr 12 do parametrów drogi ekspresowej na terenie województwa mazowieckiego.

     

    Aktualizacja: wrzesień 2014 r.

  • S7 Obwodnica Białobrzegów

    Podstawowe informacje o inwestycji:

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Projektant: Profil Sp. z o.o.
    Wykonawca robót budowlanych: Dromex S.A.
    Nadzór Inwestorski: Profil Sp. z o.o.

    Lata realizacji robót budowlanych: 2001-2003
    Data oddania drogi do użytkowania: 25.07.2003r.

    Lokalizacja: powiat białobrzeski (Miasto i Gmina Białobrzegi, Gmina Promna)

    Długość: 7,7 km

    Opis inwestycji

    Przebieg

    Obwodnica miasta Białobrzegi została zlokalizowana po stronie wschodniej miasta. Punkt początkowy obwodnicy przyjęto w km 409+514,125, koniec zaś został zlokalizowany w km 417+194,859. Całkowita długość obwodnicy wynosi 7,7 km.

     

    Podstawowe parametry techniczne

    • klasa techniczna drogi: S
    • prędkość projektowa Vp=100km/h
    • zasadniczy przekrój poprzeczny :
    • dwie jezdnie po 7,0m (2x3,5)
    • pasy ruchu po 3,5m (2x3,5m jeden kierunek)
    • obustronne pasy awaryjne po 2,5m (2x2,5m)
    • pobocza ziemne po 0,75m (2x0,75)
    • pas pomiędzy jezdniami łącznie z opaskami utwardzonymi wewnętrznymi po 0,5m: 5,0m
    • kategoria ruchu KR 5 - ruch bardzo ciężki
    • obciążenie 115 kN/oś (20%)

    Węzły drogowe

    • „Węzeł Falęcice"

    na skrzyżowaniu z drogą nr 735 Falęcice - Warka w km 411+008,70 - skrzyżowanie dwupoziomowe, droga S7 przechodzi dołem

     

    • „Węzeł Białobrzegi"

    na skrzyżowaniu z drogą nr 729 Białobrzegi - Głowaczów w km 414+439,73 - skrzyżowanie dwupoziomowe, droga S7 przechodzi dołem

     

    Obiekty inżynierskie

    • wiadukt w ciągu drogi krajowej nr 735 Falęcice-Warka
    • przepęd dla bydła na łąkach nad Pilicą
    • przejazd gospodarczy oraz przejazd pod mostem nad Pilicą - Oba miejsca przydatne są też dla przechodzenia zwierzyny dzikiej jak i hodowlanej
    • Most nad rzeką Pilicą w km 413+800,00 posiada długości 225 metrów jest podparty na 160 betonowych palach i ma konstrukcję stalową ważącą 5 tysięcy ton
    • wiadukt w ciągu drogi krajowej nr 729 Białobrzegi-Głowaczów
    • bezkolizyjne przejście dla pieszych z możliwością przejazdu samochodów osobowych
    • przepust skrzynkowy 1,80x1,80m, umożliwiający przejście zwierzynie leśnej

    Ogrodzenie pasa drogowego

    Ogrodzenie pasa drogowego w formie siatki ochronnej, przeciw wtargnięciu zwierzyny na drogę, wykonano na całej długości obwodnicy w odległości około 1-2 m od skarpy nasypu lub wykopu biegnącego wzdłuż drogi zarówno w terenach leśnych, łąkach i uprawnych.

     

  • S10 Odcinek na terenie woj. mazowieckiego

    Obecnie nie prowadzi się działań związanych z przygotowaniem rozbudowy drogi krajowej nr 10 do parametrów drogi ekspresowej na terenie województwa mazowieckiego.

     

    Aktualizacja na wrzesień 2014 r.

  • S7 Białobrzegi – Jedlińsk

    Podstawowe informacje o inwestycji:

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Projektant: DHV POLSKA Sp. z o.o.
    Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum Mostostal Warszawa S.A.- Lider Konsorcjum Acciona Infraestucturas S.A.
    Nadzór Inwestorski w okresie budowy: Scott Wilson Ltd, Sp. z o.o. Oddział w Polsce
    Nadzór Inwestorski w okresie zgłaszania wad i usterek oraz rozliczenia końcowego: DHV Polska Sp. z o.o.

    Szacowana wartość inwestycji: 456,8 mln zł
    Inwestycja w 74% finansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (z Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport)

    Lata realizacji robót budowlanych: 2006r. - 2008r.

    06.07.2006r. podpisanie umowy z Wykonawcą
    05.08.2006r. rozpoczęcie robót budowlanych
    05.03.2008r. umowa z Wykonawcą robót została przedłużona o 117 dni
    30.06.2008r. nowy termin zakończenia robót
    Otwarcie drogi ekspresowej S7 na odcinku Białobrzegi - Jedlińsk odbyło się w dniu 16 lipca 2008 r.

    Analiza porealizacyjna

    19.01.2010r. ogłoszono przetarg nieograniczony na wykonanie analizy porealizacyjnej w zakresie pomiarów hałasu oraz oceny skuteczności i funkcjonalności  zastosowanych rozwiązań umożliwiających migrację zwierząt
    25.02.2010r. udzielono zamówienia Wykonawca: Biuro Ekspertyz i Projektów Budownictwa Komunikacyjnego Ekkom Sp. z o.o.

    Opinia techniczna

    12.07.2010r.,26.07.2010r. i 09.08.2010r. ogłoszono przetargi nieograniczone na opracowanie opinii technicznej dotyczącej określenia przyczyn zniszczeń nawierzchni przebudowanej drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Białobrzegi - Jedlińsk km 443+895 do 450+594 i określenie technologii naprawy występujących uszkodzeń
    20.07.2010r., 03.08.2010r. i 19.08.2010r. unieważniono postępowania (nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu)

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat białobrzeski (Miasto i Gmina Białobrzegi, Gmina Stara Błotnica), powiat radomski (Miasto Radom, Gmina Jedlińsk)

    Długość: 15,7 km

     

    Opis inwestycji

    Przebieg

    Wybudowany odcinek drogi ekspresowej nr S7 przebiega przez miejscowości: Białobrzegi, Kamień, Siekluki, Gózd, Żdzary i Kępiny. Odcinek drogi S7 między Białobrzegami a Jedlińskiem rozpoczyna się na końcu dwujezdniowej obwodnicy m. Białobrzegi, a kończy na początku dwujezdniowego odcinka drogi prowadzącego z Jedlińska do Radomia. W rejonie wsi Mokrosęk w km 456+300 przewidywana jest w dalszej przyszłości budowa węzła „Mokrosęk", w którym będzie rozpoczynać się ekspresowa obwodnica Radomia. W związku z tym przyjęto, że odcinek Mokrosęk - Jedlińsk jest dwujezdniową drogą główną ruchu przyspieszonego ze skrzyżowaniem „Kępiny", na którym założono sygnalizację świetlną.

     

    Podstawowe parametry techniczne

    • klasa drogi: - droga ekspresowa (S) na odcinku Białobrzegi-Mokrosęk
    • droga główna ruchu przyspieszonego (GP) na odc. Mokrosęk-Jedlińsk
    • liczba pasów ruchu: 2 x 2 pasy (dwie jezdnie główne o dwóch pasach ruchu każda)
    • prędkość projektowa: Vp = 100 km/h
    • szerokości jezdni głównych: 2 x 7,00 m
    • szerokości pasów ruchu na jezdni głównej: 2 x 3,50 m
    • szerokości opasek wewnętrznych: 2 x 0,50 m
    • szerokości pasów awaryjnych: 2,50 m
    • szerokość gruntowego pasa dzielącego: zmienna od 3,00 m do 13,00 m
    • szerokość pobocza: 0,75 m (przy braku barier ochronnych) lub 1,25 m (z barierami)
    • skrajnia pionowa: 4,70 m
    • obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
    • kategoria ruchu: KR 6

    Obiekty inżynierskie

    • przepust ekologiczny pod drogą ekspresową w Suchej
    • kładka dla pieszych nad drogą ekspresową w Góździe
    • przejście dla zwierząt nad drogą ekspresową w Suchej
    • przepust drogowy pod drogą ekspresową w Kamieniu/Suchej
    • wiadukt nad drogą ekspresową w węźle „Kamień"
    • wiadukt nad drogą ekspresową w przejeździe „Kamień"
    • przepust ekologiczny pod drogą ekspresową w Kamieniu
    • przepust drogowy pod drogą ekspresową w Pągowcu/Sieklukach
    • wiadukt nad drogą ekspresową w przejeździe "Siekluki"
    • przepust ekologiczny pod drogą ekspresową w Sieklukach
    • mosty ekologiczne nad rowem melioracyjnym P-1 w Góździe
    • przepust ekologiczny pod drogą ekspresową w Góździe
    • wiadukt nad drogą ekspresową w węźle „Gózd"
    • mosty ekologiczne nad rzeką Tymianką w Góździe
    • kładka dla pieszych nad drogą ekspresową w Góździe
    • przepust ekologiczny pod drogą ekspresową w Góździe
    • kładka dla pieszych nad drogą ekspresową w Zdżarach
    • przepust ekologiczny pod drogą ekspresową w Żdżarach
    • wiadukt nad drogą ekspresową w przejeździe "Żdżary"
    • mosty ekologiczne nad rowem melioracyjnym R-1 w Mokrosęku
    • przepust pod drogą ekspresową w Jedlance

     

  • S8 Marki – Radzymin

    Kategoria inwestycji: w postepowaniu przetargowym

     

    Długość odcinka: 15,37 km

     

    Przebieg odcinka

     

    Istniejąca droga krajowa nr 8 (wariant „0") przebiega w sąsiedztwie zwartej zabudowy mieszkaniowej miasta Marki oraz zabudowy miejscowości Słupno. W celu ominięcia terenów zabudowanych, podjęto decyzję o wytyczeniu nowego przebiegu dla trasy ekspresowej S-8 po wschodniej stronie Marek.

     

    Wariantowanie:

     

    Przebieg wg wariantu III - Projektowana trasa S-8 przebiega przez obszar pięciu jednostek administracyjnych: miasta Zielonka, Marki, Kobyłka, Wołomin oraz miasta i gminy Radzymin. Planowana droga trasowana jest w strefach przygranicznych ww. miast.

     Początek projektowanego odcinka drogi przyjęto w Markach, koniec opracowania przyjęto na odcinku obwodnicy Radzymina, w 483+084 km istniejącej drogi krajowej nr 8.

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat wołomiński (Miasto Wołomin, Miasto Ząbki, Miasto Marki, Miasto Kobyłka, Miasto Zielonka, Miasto i Gmina Radzymin)

     

    Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

    • węzeł „Drewnica" (rezerwa)
    • węzeł „Zielonka"
    • węzeł „Kobyłka"
    • węzeł „Wołomin"
    • węzeł „Radzymin Północny"

     

    Parametry techniczne:

     

    na odc. Marki - węzeł "Radzymin Północny": 2 x 3 pasy ruchu.

     

    • klasa drogi S (trasa ekspresowa)
    • prędkość projektowa 100 km / godz
    • ilość jezdni: 2
    • całkowicie ograniczona dostępność (wyłącznie poprzez węzły)ciągłość i bezkolizyjność ruchu na jezdniach głównych
    • nośność 115 kN/oś
    • kategoria ruchu - KR6
    • Szerokość pasa drogowego w liniach rozgraniczających wyniesie:
      • 70,0m z poszerzeniem do 80,0m w Nadmie,
      • 90,0m na odcinkach z pasami zieleni izolacyjnej,
      • 60,0m na odcinkach leśnych i na wiadukcie w Zielonce

    Obiekty inżynierskie:

    • bezkolizyjne przejazdy nad i pod drogą S8
    • mosty
    • kładka dla pieszych i rowerzystów
    • przejazd gospodarczy
    • nowe drogi zbiorcze oraz dojazdy do posesji i pól

     

    Urządzenia ochrony środowiska

    • Ekrany akustyczne
    • Wały ziemne
    • Osłony przeciwolśnieniowe
    • Zbiorniki retencyjne
    • Urządzenia oczyszczające wody opadowe odprowadzane z drogi
    • Pasy zieleni składające się z drzew i krzewów
    • Przejście pod mostem dla dużych zwierząt
    • Przejścia dla średnich zwierząt
    • Przepusty dla drobnych ssaków i płazów
    • Ogrodzenia

     

    Aktualizacja: wrzesień 2014 r.

                                                                                                                       

     

  • S7 Obwodnica Płońska

    Podstawowe informacje o inwestycji

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Projektant: Biuro Projektowo - Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT WARSZAWA Sp. z o.o.
    Wykonawca robót budowlanych: TEERAG-ASDAG Polska Sp. z o.o.
    Nadzór Inwestorski: Arcadis Profil Sp. z o.o.

    Lata realizacji robót budowlanych: 2007r. - 2009r.

    Rozpoczęcie robót 28.09.2007r.
    Data zakończenia robót budowlanych: 31.05.2009r.
    Oddanie do użytkowania drogi ekspresowej S7 na odcinku Obwodnicy Płońska 03.06.2009r.

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat płoński (gmina Płońsk i miasto Płońsk)

    Długość: 4,7 km

     

    Opis Inwestycji

    Przebieg

    Obwodnica Płońska omija miasto po jego wschodniej stronie. Obwodnica na całej swojej długości przebiega na terenie miasta i gminy Płońsk, powiat płoński, województwo mazowieckie.

    Parametry techniczne drogi ekspresowej

    • klasa funkcjonalno-techniczna S (ekspresowa)
    • prędkość projektowa Vp = 80 km/h
    • ilość pasów ruchu 2 x 2
    • szerokość pasa dzielącego 5 m (w tym opaski wewnętrzne)
    • szerokość opasek wewnętrznych 0,5 m
    • szerokość pasów ruchu 3,50 m
    • szerokość pasów awaryjnego postoju 2,5 m
    • szerokość poboczy nieutwardzonych 1,25 m

    Węzły drogowe

    • Węzeł „Poświętne"
    • Węzeł „Płońsk"

    Obiekty inżynierskie

    • 5 obiektów w ciągu drogi krajowej nr7, w tym most nad rzeka Płonką
    • wiadukt nad drogą krajową nr 7 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 619
    • most w ciągu łącznika drogi wojewódzkiej nr 619 i węzła „Poświetne"
    • 4 kładki dla pieszych

    Urządzenia ograniczające uciążliwość rozbudowanej drogi na środowisko

    W celu ograniczenia uciążliwości ruchu drogowego dla przyległego środowiska zbudowano:

    • ekrany akustyczne o łącznej długości 5794 m
    • szczelny system odwodnienia na odcinkach rowów przydrożnych o łącznej długości 9,6 km (na pozostałych odcinkach występują szczelne warstwy geologiczne, które w sposób naturalny izolują zbiorniki wód podziemnych od powierzchni terenu)
    • 11 urządzeń oczyszczających dla ochrony wód powierzchniowych
    • odwodnienie powierzchniowe i wgłębne drogi krajowej nr 7 z zastosowaniem systemu kanalizacji deszczowej i drenażu podłużnego

     

    Wprowadzono też pasy zieleni izolacyjnej i dogęszczającej

  • S8 Prymasa – Marki

    Przebieg odcinka

     

    Przebudowywany odcinek drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej S8 zaczyna się przed węzłem „Powązkowska" położonym na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 8 z ulicą Powązkowską, a kończyć się za węzłem „Piłsudskiego", tzn. za skrzyżowaniem Trasy Armii Krajowej z ul. Piłsudskiego w Markach

     

    Etapowanie:

     

    Inwestycję podzielono na dwa etapy:

     

    • Etap I: Dostosowanie Trasy Armii Krajowej do parametrów Drogi Ekspresowej S-8 na odcinku: węzeł "Modlińska" w Warszawie - węzeł "Piłsudskiego" w Markach"
    • Etap II: Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi S8 odc. Węzeł Powązkowska – Węzeł Marki. Odc. Węzeł Powązkowska – Węzeł Modlińska

    Etap II: Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi S8 odc. Węzeł Powązkowska – Węzeł Marki. Odc. Węzeł Powązkowska – Węzeł Modlińska

     

    Kategoria inwestycji: w realizacji

     

    Długość odcinka: 4,6 km

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

     

    Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na granicy dzielnic Żoliborz, Bielany, Białołęka i Praga Północ miasta st. Warszawa, województwo mazowieckie.

     

    Wykonawca: Metrostav a.s.

     

    Wartość kontraktu wykonawcy: 796,3 mln

     

    Źródła finansowania: Projekt współfinansowany z POIiŚ

     

    Strona internetowa kontraktu: http://www.s8powazkowska-modlinska.pl/

     

    Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

     

    •             Węzeł „Powązkowska"

    •             Węzeł „Broniewskiego"

    •             Węzeł „Marymoncka"

    •             Węzeł „Wisłostrada"

    •             Węzeł „Modlińska"

     

    Każdy z węzłów realizuje wszystkie relacje ruchu. Cześć węzłów połączona jest drogami zbiorczo-rozprowadzającymi w zespoły węzłów. W takich przypadkach, aby skorzystać ze skrętu na danym węźle - zjazd z jezdni głównej na jezdnię zbierająco-rozprowadzającą następuje przed węzłem poprzednim. Wynika to z konieczności zachowania odpowiednich odległości pomiędzy wjazdami / wyjazdami na jezdni głównej.

     

    Parametry techniczne:

    • klasa techniczna drogi                                                                                                  – S (ekspresowa),
    • nośność nawierzchni                                                                                                    – 115 kN/oś,
    • klasa obciążenia obiektów                                                                                           – A,
    • skrajnia pionowa                                                                                                            – 4,7 m,
    • prędkość projektowa:    
    • dla jezdni głównych Trasy AK                                                                                       – 70 km/h,
    • dla jezdni zbiorczo-rozprowadzających                                                                       – 60 km/h,
    • prędkość miarodajna:
    • dla jezdni głównych Trasy AK nieograniczonych krawężnikam                               – 90 km/h,
    • dla jezdni głównych Trasy AK ograniczonych krawężnikami                                    – 80 km/h,
    • pochylenie skarp                                                                                                              – 1:3 ¸ 1:1,5,

    przekrój jezdni głównych (za wyjątkiem odcinka na moście):

    • ilość jezdni                                                                                                                          – 2,
    • ilość pasów ruchu                                                                                                            – 3x3,5 m,
    • szerokość pasa awaryjnego                                                                                         – 2,5 m,
    • szerokość pasa dzielącego                                                                                           – 2,50 m - 5,0 m

                                                                                                                                                (w tym opaski –0,50 m),

     

    przekrój poprzeczny - odcinek na moście przez rzekę Wisłę:

    • dla jezdni zasadniczych:
    • ilość jezdni                                                                                                                  – 2,
    • ilość pasów ruchu                                                                                                    – 2 x3,5 m,
    • brak pasów awaryjnych
    • szerokość pasa dzielącego                                                    – 2,51 m (w tym opaski-0,50 m),

     

    Obiekty inżynierskie:

     

    Planuje się:

    • przebudowę obiektów inżynierskich w ciągu jezdni głównych
    • budowę obiektów inżynierskich w ciągu jezdni głównych
    • budowę i przebudowę łącznic w węzłach
    • budowę, przebudowę i remont obiektów poprzecznych do jezdni głównych
    • budowę ekranów akustycznych półtunelowych
    • budowę murów oporowych

     

    Urządzenia ochrony środowiska

     

    • ekrany akustyczne
    • zbiorniki retencyjne
    • separatory koalescencyjne
    • rowy uszczelnione

     

    Aktualizacja: wrzesień 2014 r.

  • S7 Grójec - Białobrzegi

    Podstawowe informacje o inwestycji

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Projektant: Mosty Katowice Sp. z o.o.
    Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum Spółek: "DROGBUD - Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o. "Przedsiębiorstwo Inżynieryjne "IMB - Podbeskidzie" Sp. z o.o.
    Nadzór Inwestorski w okresie budowy: Biuro Projektowo - Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT - WARSZAWA Sp. z o.o.
    Zarządzanie i nadzór nad projektem w okresie Zgłaszania Wad i Rozliczenia Końcowego robót oraz pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami niezbędnymi do wykonania w tym okresie: Biuro Usług Technicznych Inżynierii Lądowej mgr inż. Włodzimierz Walerych

    Cena kontraktowa brutto: 494 088 211 PLN
    Projekt finansowany z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013

    Lata realizacji robót budowlanych: 2007r. - 2009r.

    • 26.10.2007r. podpisano umowę kontraktową
    • 13.11.2007r. przekazano plac budowy
    • 14.11.2007r. rozpoczęto roboty budowlane
    • 14.06.2009r. data zakończenia umowy kontraktowej
    • 30.07.2009r. zawarto porozumienie o przedłużeniu czasu ukończenia robót do 15.11.2009r.
    • 16.12.2009r. dopuszczono do ruchu jezdnię główną, zgodnie z projektem czasowej organizacji ruchu
    • 04.05.2010r. uzyskano pozwolenie na użytkowanie

    Okres zgłaszania wad i usterek: do 14.11.2010r.
    Rozliczenie końcowe robót i sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad robotami niezbędnymi do wykonania w tym okresie - do 31.01.2011r.

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat grójecki (Miasto i Gmina Grójec, Gmina Belsk Duży), powiat białobrzeski (Gmina Goszczyn, Gmina Promna)

    Długość: 17,8 km

     

    Opis inwestycji

    Przebieg drogi

    Przebudowany do parametrów drogi ekspresowej odcinek drogi krajowej nr 7 od km 418+546 do km 436+380 znajduje się między miejscowościami Grójec i Białobrzegi. Kilometr 418+546 stanowi kontynuację przebudowanej do parametrów drogi ekspresowej obwodnicy Grójca. W km 436+380 nastąpiło włączenie w nowo wybudowaną obwodnicę miasta Białobrzegi, spełniającą parametry drogi ekspresowej.

     

    Parametry techniczne drogi

    • klasa drogi - S (ekspresowa)
    • prędkość projektowa - 100 km/h
    • dopuszczalny nacisk na oś (nośność) - 115 kN/oś
    • przekrój - 2/2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu)
    • szerokość pasów ruchu - 3,50 m
    • szerokość pasa dzielącego - 4,00 m
    • pobocza - 1,25 m
    • szerokość dróg dojazdowych - 3,50, 6,00 m
    • szerokość dróg poprzecznych - 7,00, 6,00 m

    Węzły drogowe

    • Węzeł „Skurów"

    Łączy drogę ekspresową S7 z drogą wojewódzką nr 730 i drogą powiatową nr 34126. Drogi połączone są za pośrednictwem jezdni zbierająco - rozprowadzających, łącznic P1 (jednokierunkowych) oraz P4 (dwukierunkowych).

    • Węzeł „Józefów"

    Łączący drogę ekspresową z drogą powiatową nr 34147 oraz drogą powiatową nr 34172. Połączenie dróg następuje za pomocą łącznic P1 oraz P4 obsługujących wszystkie relacje ruchu.

    • Węzeł „Broniszew"

    Łączy drogę ekspresową z drogą powiatową nr 34116, za pomocą łącznic typu P1 oraz P4, zapewniając obsługę wszystkich relacji ruchu.

    Obiekty inżynierskie

    • 9 mostów
    • 6 wiaduktów
    • 6 kładek dla pieszych
    • 24 przepusty
    • mur oporowy i ściana przeciwpożarowa

    Zapewnienie ciągłości połączeń komunikacyjnych

    W celu zapewnienia ciągłości połączeń komunikacyjnych położonych po obu stronach drogi ekspresowej wybudowano trzy dodatkowe przejazdy:

    • Przejazd „Zaborów" - łączy drogę powiatową nr 34143 z drogą powiatową nr 34169, na kierunku Bodzew - Gosniewice
    • Przejazd „Zaborów II" - łączy drogi gminne
    • Przejazd „Stanisławów" - łączy drogę powiatową nr 34173 z drogą gminną

    W celu zapewnienia dojazdów do indywidualnych działek, pól uprawnych i sadów wybudowano systemem dróg dojazdowych, zlokalizowanych w pasie drogowym drogi ekspresowej.

     

    Urządzenia ochrony środowiska

    • ekrany akustyczne
    • ogrodzenie drogi ekspresowej
    • zbiorniki retencyjno - infiltracyjne, separatory oleju, odstojniki szlamowe
    • zieleń ochronna
  • S8 Radziejowice – Wolica

    Kategoria inwestycji: w postępowaniu przetargowym

     

    Długość odcinka: 21,7 km

     

    Przebieg odcinka

     

    Planowana rozbudowa drogi krajowej nr 8 ma na celu dostosowanie istniejącej drogi do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od węzła z drogą woj. nr 579 w Radziejowicach do węzła z drogą woj. nr 721 w Wolicy.

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

     

    Projektowany odcinek drogi krajowej nr 8 ma długość 21,7 km, położony jest w województwie mazowieckim, na terenie powiatów: pruszkowskiego, grodziskiego i żyrardowskiego, i na obszarze gmin: Radziejowice, Żabia Wola, Nadarzyn i przebiega przez grunty miejscowości: Radziejowice, Krze Duże, Słubica, Oddział, Bukówka Nowa, Huta Żabiowolska, Żabia Wola, Przeszkoda, Siestrzeń, Rozalin, Kostowiec, Urzut, Stara Wieś, Rusiec, Nadarzyn, Paszków, Wolica.

     

    Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

    • węzeł "Żabia Wola"
    • węzeł "Siestrzeń"
    • węzeł „Młochów”
    • węzeł "Nadarzyn"

     

    Parametry techniczne:

    • klasa techniczna drogi S
    • prędkość projektowa 100 km/h
    • nośność: 115 kN/oś
    • ilość jezdni: 2 z rezerwą w pasie dzielącym pod trzeci pas ruchu
    • kategoria ruchu KR6
    • szerokość pasów ruchu – 2x3,5 m + 2,5 pas awaryjny
    • ograniczona dostępność (tylko w węzłach)

    Obiekty inżynierskie:

    • 13 wiaduktów
    • 3 mosty
    • 5 kładek dla pieszych
    • 1 przejście dla dużych zwierząt

     

    Urządzenia ochrony środowiska

    • Budowa ekranów akustycznych
    • Na wylotach z systemu odwodnienia do rowów, cieków, zbiorników retencyjnych zastosowanie urządzeń podczyszczających
    • Obsadzenia roślinnością przejść dla zwierząt
    • Wprowadzenie nowych nasadzeń
    • Budowa przepustów pełniących funkcje przejścia dla średnich i małych zwierząt

     

    Aktualizacja: wrzesień 2014 r.

     

     

  • S8 Salomea – Wolica Etap I cz. 2 – część pozamiejska węzeł Opacz - węzeł Paszków i Etap II

    Etapowanie:

     

    Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku Salomea - Wolica wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7 podzielona została na dwa etapy:

    • Etap I: Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku Salomea - Opacz - Paszków
      • Część miejska: węzeł Salomea zlokalizowana w granicach m. st. Warszawy
      • Część pozamiejska: węzeł Opacz - węzeł Paszków
    • Etap II: Przebudowa drogi krajowej nr 7 do parametrów GP od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 w m. Sękocin Las wraz z przebudową tego skrzyżowania

     

    Etap I, część pozamiejska: węzeł Opacz - węzeł Paszków

     

    Kategoria inwestycji: w realizacji

     

    Długość odcinka: 11,6 KM

     

    Przebieg odcinka

     

    S8 Opacz- Paszków wraz z odcinkiem Janki Małe – skrzyżowanie z DK 7 w m. Sękocin Las
    Część pozamiejska rozpoczyna się w km 0+716,00 na gruntach gminy Michałowice. Projektowana droga S8 przebiega skrajem zwartej zabudowy Raszyna i Nowych Grocholic. Na granicy gminy Michałowice i Raszyn projektowana S8 przekracza mostem rzekę Raszynka. Następnie na gruntach gminy Raszyn, S8 przecina drogę powiatową Janki - Pruszków, gdzie projektowany jest węzeł  „Sokołowska”. Na granicy wsi Janki Małe (gmina Raszyn) i wsi Wolica (gmina Nadarzyn) projektowana trasa S8 włącza się w istniejącą drogę nr 8 Warszawa - Wrocław, gdzie projektowany jest węzeł „Janki Małe".
    Na terenie gminy Nadarzyn, projektowana trasa S8 przebiega śladem istniejącej Alei Katowickiej (DK 8). W rejonie centrum handlowego „Maximus", na przecięciu drogi krajowej nr 8 i drogi wojewódzkiej nr 721 Nadarzyn - Piaseczno projektowany jest węzeł „Paszków". Dalej w stronę Katowic S8 przekracza mostem rzekę Utratę.

     

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

     

    powiat pruszkowski (gmina Michałowice, gmina Raszyn, gmina Nadarzyn)

     

    Wykonawca:

     

    Strabag Sp. z o.o.

     

    Wartość kontraktu wykonawcy:

     

    456,10 mln brutto

     

    Źródła finansowania: KFD, EBI

     

    Strona internetowa kontraktu: http://www.s8-opacz-paszkow.pl/

     

    Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

     

    Dostępność do drogi ekspresowej będzie ograniczona tylko poprzez zaprojektowane węzły drogowe:

    •  Sokołowska
    • Janki Małe
    • Paszków

     

    Parametry techniczne:

    na odcinku od km 0+716,00 do km 6+900

     

    • Przekrój dwujezdniowy:
    • Klasa techniczna - S
    • Dwie jezdnie po dwa lub trzy pasy ruchu w zależności od odcinka plus pas awaryjny oraz pięciometrowy pas rozdziału.
    • Szerokość opaski - 2 x 0,5 m

     

    Obiekty inżynierskie:

    • kładki
    • 4 mosty
    • 12 wiaduktów
    • 10 przejść dla zwierząt
    • 2 mury oporowe

     

    w/w ilości uwzględniają wymagania Decyzji Środowiskowej z dnia 6.02.2012r.

     

    Urządzenia ochrony środowiska

    • Ekrany akustyczne
    • Przejścia dla zwierząt
    • Zbiorniki retencyjne
    • separatory

     

    Etap II: Przebudowa drogi krajowej nr 7 do parametrów GP od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 w m. Sękocin Las wraz z przebudową tego skrzyżowania

     

    Kategoria inwestycji: w budowie

     

    Długość odcinka: 2,4km

     

    Przebieg odcinka

     

    Planowana droga, na odcinku od węzła „Janki Małe" do istniejącej drogi krajowej nr 7 przebiega po nowym terenie. Następnie biegnie po śladzie Alei Krakowskiej (DK 7).

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

     

    powiat pruszkowski: gmina Raszyn

     

    Wykonawca:

     

    Strabag Sp. z o.o.

     

    Wartość kontraktu wykonawcy:

     

    109,58 mln PLN brutto

     

    Źródła finansowania: KFD, EBI

     

    Strona internetowa kontraktu: http://www.s8-opacz-paszkow.pl/ 

     

    Parametry techniczne:

    Podstawowe parametry techniczne dla DK7

    • klasa drogi: GP (droga główna ruchu przyspieszonego)
    • Prędkość projektowa: 70km/h
    • Kategoria ruchu – KR6
    • Dopuszczalny nacisk na oś – 115kN/oś
    • Przekrój normalny: 2x2 pasy ruchu + pobocze utwardzone o szerokości zmiennej min. 1,25 (3,0 w miejscach ekranów akustycznych) od 0 do 2,5 m + pas dzielący od 3,0m do 5,0 m (w tym opaski 2x0,5m)

     

    Podstawowe parametry DW 721

    • Klasa drogi: G
    • Prędkość projektowa: 60km/h
    • Kategoria ruchu: KR4
    • Dopuszczalny nacisk na oś: 115 kN/oś
    • Przekrój normalny: 2x2 pasy + pas dzielący od 2,0 do 6,0 m

     

    Aktualizacja: wrzesień 2014 r.