viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA INFORMACJE COVID-19 GDDKiA INFORMACJE COVID-19

Najważniejsze informacje związane z COVID-19

ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
GDDKiA
ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
Ogólnopolska zbiórka krwi 
Drogocenna krew
ZOBACZ

Serwis GDDKiAGDDKiAOpisy

  • S8 Obwodnica Wyszkowa

    Podstawowe informacje o inwestycji

     

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Projektant: Arcadis Profil Sp. z o.o.

    Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum Budimex Dromex S.A. / Przedsiębiorstwo Robót Mostowych ,,Mosty-Łódź" S.A.

    Nadzór Inwestorski: Konsorcjum Egis Route - Scetauroute S.A. / Egis Poland Sp. z o.o.

    Wartość Kontraktu Wykonawcy (netto): 55,4 mln €

    Źródło finansowania: Projekt Funduszu Spójności nr: 2004/PL/16/C/PT/002

    Udział Funduszu Spójności: 83% kosztów kwalifikowanych

     

    Lata realizacji robót budowlanych: 2006r. - 2008r.

    • Podpisanie umowy kontraktowej: 27.02.2006r.
    • Przekazanie Placu Budowy: 15.03.2006r.
    • Czas trwania robót: 31 miesięcy
    • Oddanie do użytkowania: 14.11.2008r.

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat wyszkowski (Miasto i Gmina Wyszków)

    Długość: 12,8 km

     

    Opis inwestycji

     

    Budowa dwujezdniowej obwodnicy Wyszkowa nowym śladem z budową nowej przeprawy mostowej na Bugu, stanowiła część większego przedsięwzięcia, które obejmowało budowę drogi ekspresowej S8 po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od Radzymina do Wyszkowa, wliczając w to budowę obwodnicy Wyszkowa oraz nową przeprawę mostową na Bugu.

    Przedsięwzięcie to składało się z trzech odrębnych zadań:

    • Zadanie 1: Rehabilitacja nawierzchni istniejącej dwujezdniowej obwodnicy miasta Radzymina
    • Zadanie 2: Przebudowa istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od końca istniejącej obwodnicy Radzymina do początku projektowanej obwodnicy Wyszkowa polegająca na dobudowie drugiej jezdni i remoncie istniejącej
    • Zadanie 3: Budowa dwujezdniowej obwodnicy Wyszkowa nowym śladem z budową nowej przeprawy mostowej na Bugu

    Wszystkie w/w zadania zostały zrealizowane.

     

    Przebieg drogi

    Obwodnica omija miasto Wyszków po jego wschodniej stronie i posiada długość 12,8 km.

    Przebieg trasy podyktowany został potrzebą ominięcia przeciążonego ruchem obszaru miasta Wyszków na kierunku północ - południe i jedynej w tym rejonie przeprawy mostowej przez rz. Bug.

     

    Podstawowe parametry techniczne obwodnicy

    • klasa techniczna - S droga ekspresowa
    • prędkość projektowa - 100 km/h
    • liczba pasów ruchu - 2 x 2 pasy (dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku rozdzielone)
    • szerokości jezdni głównych: 2 x 7,00 m
    • szerokość pasa ruchu - 3.50 m
    • szerokość pasa dzielącego - 4.0 m z opaskami wewnętrznymi
    • szerokość pasa awaryjnego - 2.50 m
    • szerokość pobocza gruntowego - 1.25 m
    • skrajnia pionowa drogowa - 4.70 m
    • skrajnia pionowa wiaduktu nad koleją - 5.60 m
    • obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
    • granica pasa drogowego od elementów przekroju drogowego - 2.0 m

    Węzły drogowe

    • „Lucynów"
    • „Skuszew"
    • „Turzyn"

    Obiekty inżynierskie

    11 wiaduktów i nowy dwujezdniowy most o długości 600 m przez rzekę Bug

     

    Ochrona środowiska

    Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko

    • Zabezpieczenie akustyczne strefy zamieszkania
    • Ochrona przed zanieczyszczeniami istniejącego układu rowów odwadniających
    • Zabezpieczenie drogi przed wtargnięciem zwierzyny na odcinkach leśnych

     

  • S8 Radziejowice – granica województwa

    Kategoria inwestycji: w realizacji – trwają prace wykończeniowe

     

    Długość odcinka: 11,35 km

     

    Przebieg odcinka

     

    Trasa drogi głównej objęta opracowaniem pokrywa się z trasą jezdni istniejącej drogi krajowej nr 8.

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

     

    powiat żyrardowski (gmina Radziejowice, miasto Mszczonów, miasto Żyrardów) Planowana inwestycja przebiega przez grunty miejscowości: Radziejowice, Kuranów, Mszczonów, Wymysłów, Marków Towarzystwo, Gurba, Adamowice.

     

    Wykonawca:

     

    Lider konsorcjum  - Mostostal Warszawa S.A.

     

    Wartość kontraktu wykonawcy:

     

    192 mln zł

     

    Źródła finansowania: Projekt współfinansowany w ramach POIiŚ

     

    Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

    • Węzeł Radziejowice (w miejscu istniejącego skrzyżowania z sygnalizacją świetlną na przecięciu DK nr 8 z drogą wojewódzką nr 579)
    • Węzeł Adamowice (na skrzyżowaniu z drogą lokalną)

     

    Parametry techniczne:

    • Klasa techniczna drogi - S
    • Prędkość projektowa - 100 km / h
    • Dwie jezdnie szerokości po 7,0 m (2 x 3,5 m) każda
    • Pas dzielący z opaskami wewnętrznymi - szerokość zmienna z opaskami 2 x 0,5 m
    • Pas awaryjny 2,5 m
    • Pobocza gruntowe 0,75 / 1,25 m
    • Kategoria ruchu KR6
    • Obciążenie nawierzchni 11,5 t/oś

     

    Obiekty inżynierskie:

    • przebudowę dróg poprzecznych, budowę bądź przebudowę obiektów inżynierskich:
    • wiadukty w węźle Radziejowice,
    • most na rzece Okrzeszy w ciągu S8 oraz w ciągu równoległej do niej drogi dojazdowej,
    • kładka dla pieszych nad S8 w ciągu ul.Poniatowskiego,
    • wiadukt nad ul. Skierniewicką (droga powiatowa),
    • kładka dla pieszych w m. Gurba,
    • kładka w okolicach MOP
    • 6 przepustów.

     

    Urządzenia ochrony środowiska

    • Ekrany akustyczne
    • Urządzenia oczyszczające wody opadowe odprowadzane z drogi
    • Zbiorniki retencyjne
    • Tunele ekologiczne
    • Zagospodarowanie zielenią pasa drogowego

     

    Aktualizacja: wrzesień 2014 r.

  • A2 w. Kałuszun (Ryczołek) - Groszki

    Inwestycja został podzielona na następujące odcinki:

    2. Odc. Kałuszyn (Ryczołek) –Siedlce

    2a Kałuszyn (Ryczołek) – Groszki

    2b Groszki – Gręzów

    2c Gręzów – Siedlce Zachód

     

     

    2a Kałuszyn (Ryczołek) – Groszki

    długość: 12,06 km

    obecny etap: w realizacji

    wartość projektu: 599 036 544,80 zł.

  • A2 granica woj. łódzkiego – w. Konotopa

    Podstawowe informacje o inwestycji

    Kategoria inwestycji: w budowie

    Odcinek E: 23.05.2012r. oddany do ruchu

    Odcinek D: 27.05.2012r. oddany do ruchu

    Odcinek C: 06.06.2012r. oddany do ruchu. W związku z Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej odcinek C został przekazany warunkowo do użytku 6 czerwca - umożliwiła to specustawa. Obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h. Po zakończeniu "EURO 2012" prace zgodnie z zapisami kontraktu będą kontynuowane do połowy października.

    Stan przygotowania i realizacji na dzień 19.09.2012r.

    Zarządzanie kontraktem na projekt i budowę autostrady A2 od Strykowa do Konotopy, w tym pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacją robót: konsorcjum firm: DHV Polska / Arcadis Sp. z o.o. / Egis Poland Sp. z o.o.

    Wykonawcy (projekt i budowa) oraz wartość poszczególnych kontraktów w granicach województwa mazowieckiego:

    • Odcinek „C" o długości 20 km, kontrakt o wartości 534,5 mln zł zawarty z konsorcjum firm: Dolnośląskie Surowce Skalne S.A./ BÖGL a KRÝSL POLSKA Sp. z o.o. / BÖGL a KRÝSL
    •  Odcinek „D" o długości 17,6 km, kontrakt o wartości 643,8 mln zł zawarty z konsorcjum firm: Strabag Sp z o.o. / MOTA+ENGIL Polska SA / Mota - Engel Engenharia e Construcao SA
    • Odcinek „E" o długości 7,1 km, kontrakt o wartości 425,5 mln zł zawarty z konsorcjum firm: BUDIMEX-DROMEX SA - Lider / FERROVIAL AGROMAN SA - Partner

    Wykonawca wycinki drzew i krzewów znajdujących się w projektowanym pasie autostrady A2 na odcinku: granica województwa łódzkiego - Warszawa (Konotopa) km 411+465,80 ÷ 456+239,67: Limba Paweł Wolski

    Nadzór inwestorski nad wykonaniem wycinki drzew i krzewów znajdujących się w projektowanym pasie autostrady A2 na odcinku: granica województwa łódzkiego - Warszawa (Konotopa): Safege S.A.

    Planowane lata realizacji inwestycji: 10.2009r. - 06.2012r. - odc.C 10.2012r

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat żyrardowski (gmina Wiskitki), powiat grodziski (gmina Baranów, gmina Jaktorów, miasto Grodzisk Mazowiecki, miasto Milanówek), powiat pruszkowski (miasto i gmina Brwinów, miasto Pruszków, miasto Piastów), powiat Warszawski - Zachodni (miasto i gmina Ożarów Mazowiecki)

    Długość: ok. 44,7 km

     

    Opis inwestycji

    Podział na odcinki

    Autostrada A2 na odcinku od granicy województwa łódzkiego do Warszawy (węzeł Konotopa) stanowi część większego zadania inwestycyjnego obejmującego realizację A2 na odcinku Stryków - Konotopa w systemie Projektuj i Buduj. Zadanie to składa się z pięciu odcinków (A / B / C / D / E).

    W granicach województwa mazowieckiego zlokalizowane są trzy odcinki (C / D / E):

    • Odcinek C ma swój początek w km 411+465.80 (granica woj. łódzkiego mazowieckiego), koniec opracowania znajduje się w km 431+500 
    • Odcinek D ma swój początek w km 431+500, koniec opracowania znajduje się w km 449+100
    • Odcinek E ma swój początek w km 449+100, koniec opracowania znajduje się na węźle „Konotopa" (włączając węzeł) w km 456+239,67 - w miejscu gdzie autostrada A-2 rozdziela się na Południową Obwodnicę Warszawy i Trasę Armii Krajowej S-8 

    Pas technologiczny

     Na całej długości autostrady po obu jej stronach wykonany zostanie pas technologiczny. Pas ten służyć będzie służbom utrzymującym autostradę (pielęgnacja, strzyżenie zielni, konserwacja urządzeń odwadniających, itp.) oraz służbom ratowniczym, jako dojazd awaryjny. Szerokość pasa technologicznego wynosić będzie 5 m, w tym 3m części utwardzonej.

     

    Opis inwestycji z podziałem na odcinki: C, D i E

    Poniżej przedstawiono opis planowanej inwestycji w granicach województwa mazowieckiego z podziałem na trzy odcinki.

     

    ODCINEK C: Projekt i budowa autostrady A-2 Stryków - Konotopa na odcinku od km 411+465,8 do km 431+500

    Długość odcinka: 20,03 km

    Parametry techniczne drogi:

    Przekrój dwujezdniowy:

    • Klasa techniczna - A
    • Prędkość projektowa Vp - 120 km/h
    • Ilość pasów ruchu - 2 x (2 x 3,75) m
    • Pas rozdziału wraz z opaskami - 11,00 m (ze względu na planowany II etap budowy autostrady obejmujący wraz z opaskami dobudowę dodatkowego pasa ruchu na obu jezdniach do środka)
    • Szerokość opaski - 2 x 0,50 m
    • Pas awaryjny - 2 x 3,00 m
    • Szerokość pobocza gruntowego - 2 x 1,25 m
    • Szerokość korony drogi - 34,50 m (Etap I i II)
    • Skrajnia pionowa - 4,70 m
    • Kategoria ruchu - KR6
    • Dopuszczalne obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś

    Zakres inwestycji:

    W ramach inwestycji przewiduje się wykonanie w szczególności następujących zasadniczych robót budowlanych:

    • budowa nowej autostrady o dł. 20 km
    • budowa węzła autostradowego „Żyrardów" (wcześniejsza nazwa „Wiskitki") (km 419+500) - węzeł typu „trąbka"
    • budowa 2 miejsc obsługi Podróżnych (MOP): „Baranów" (427+100) i „Baranów" (427+350) bez obiektów kubaturowych
    • budowa stacji poboru opłat (SPO) „Żyrardów" (wcześniejsza nazwa „Wiskitki") (km 419+500) w zakresie robót drogowych z tunelem technologicznym i systemem kanalizacji technicznej
    • przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z autostradą
    • budowa dróg dojazdowych
    • budowa obiektów inżynierskich w ciągu autostrady i w ciągu dróg krzyżujących się z autostradą
    • budowa obiektów mostowych
    • budowa przejazdów awaryjnych oraz zjazdów i wjazdów awaryjnych na autostradę
    • budowa systemu odwodnienia autostrady (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, zbiorniki retencyjne, urządzenia oczyszczające)
    • realizacja urządzeń ochrony środowiska takich jak: zabezpieczenie akustyczne, przejścia dla zwierząt, zieleń osłonowa, urządzenia oczyszczające
    • budowa infrastruktury dla potrzeb obiektów przy autostradowych zlokalizowanych w ciągu autostrady w tym: linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, sieci gazowych i in.
    • przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod- i nadziemnej (m.in.: urządzenia teletechniczne, energetyczne, sieci wodne i gazowe)
    • budowa oświetlenia i łączności autostradowej
    • systemy osłony meteorologicznej i zarządzania ruchem
    • oznakowanie autostrady i dróg związanych oraz wyposażenie w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego

    ODCINEK D: Projekt i budowa autostrady A-2 Stryków - Konotopa na odcinku od km 431+500 do km 449+100

    Długość odcinka: 17,6 km

    Parametry techniczne drogi:

    Przekrój dwujezdniowy:

    • Klasa techniczna - A
    • Prędkość projektowa Vp - 120 km/h
    • Ilość pasów ruchu - 2 x (2 x 3,75) m
    • Pas rozdziału wraz z opaskami - 11,00 m (ze względu na planowany II etap budowy autostrady obejmujący wraz z opaskami dobudowę dodatkowego pasa ruchu na obu jezdniach do środka)
    • Szerokość opaski - 2 x 0,50 m
    • Pas awaryjny - 2 x 3,00 m
    • Szerokość pobocza gruntowego - 2 x 1,25 m
    • Szerokość korony drogi - 34,50 m (Etap I i II)
    • Skrajnia pionowa - 4,70 m
    • Kategoria ruchu - KR6
    • Obciążenie - 115 kN/oś

    Zakres inwestycji:

    W ramach inwestycji przewiduje się wykonanie w szczególności następujących zasadniczych
    robót budowlanych:

    • budowa nowej autostrady o dł. 17,6 km
    • budowa węzła autostradowego „Grodzisk Mazowiecki" (wcześniejsza nazwa „Tłuste") (km 438+500) - węzeł typu „trąbka"
    • budowa 2 miejsc obsługi pasażerów (MOP): „Brwinów" (km 443+230) i „Brwinów" (km 443+350) bez obiektów kubaturowych
    • budowa placu poboru opłat (PPO) „Pruszków" (km 446+500) w zakresie robót drogowych z tunelem technologicznym i systemem kanalizacji technicznej
    • budowa stacji poboru opłat (SPO) „Grodzisk Mazowiecki" (wcześniejsza nazwa „Tłuste") (km 438+500) w zakresie robót drogowych z tunelem technologicznym i systemem kanalizacji technicznej
    • przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z autostradą
    • budowa dróg dojazdowych
    • budowa obiektów inżynierskich w ciągu autostrady i w ciągu dróg krzyżujących się z autostradą
    • budowa obiektów mostowych
    • budowa przejazdów awaryjnych oraz zjazdów i wjazdów awaryjnych na autostradę
    • budowa systemu odwodnienia autostrady (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, zbiorniki retencyjne, urządzenia oczyszczające)
    • realizacja urządzeń ochrony środowiska takich jak: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, zieleń osłonowa, urządzenia oczyszczające
    • budowa infrastruktury dla potrzeb obiektów przy autostradowych zlokalizowanych w ciągu autostrady w tym: linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, sieci gazowych i in.
    • przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod- i nadziemnej (m.in.: urządzenia teletechniczne, energetyczne, sieci wodne i gazowe)
    • budowa oświetlenia i łączności autostradowej
    • systemy osłony meteorologicznej i zarządzania ruchem
    • oznakowanie autostrady i dróg związanych oraz wyposażenie w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego


    ODCINEK E: Projekt i budowa autostrady A-2 Stryków - Konotopa na odcinku od km 449+100 do km 456+239,67

    Długość odcinka: 7,14 km

    Parametry techniczne drogi:

    Odcinek od km 449+100 do węzła „Pruszków" - ok 5 km

    Przekrój dwujezdniowy:

    • Klasa techniczna - A
    • Prędkość projektowa Vp - 120 km/h
    • Ilość pasów ruchu - 2 x (2 x 3,75) m
    • Pas rozdziału wraz z opaskami - 11,00 m (ze względu na planowany II etap budowy autostrady obejmujący wraz z opaskami dobudowę dodatkowego pasa ruchu na obu jezdniach do środka)
    • Szerokość opaski - 2 x 0,50 m
    • Pas awaryjny - 2 x 3,00 m
    • Szerokość pobocza gruntowego - 2 x 1,25 m
    • Szerokość korony drogi - 34,50 m (Etap I i II)
    • Skrajnia pionowa - 4,70 m
    • Kategoria ruchu - KR6
    • Obciążenie - 115 kN/oś

     

    Odcinek od węzła „Pruszków" do km 454+250

    Przekrój dwujezdniowy:

    • Klasa techniczna - A
    • Prędkość projektowa Vp - 120 km/h
    • Ilość pasów ruchu - 2 x (3 x 3,50) m
    • Pas rozdziału wraz z opaskami - 12,00 m (ze względu na planowany II etap budowy autostrady obejmujący dobudowę dodatkowego pasa ruchu na obu jezdniach do środka)
    • Szerokość opaski - 2 x 0,50 m
    • Pas awaryjny - 2 x 3,00 m
    • Szerokość pobocza gruntowego - 2 x 1,25 m lub większa jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń brd oraz ochrony środowiska
    • Szerokość korony drogi - 41,50 m (lub większa j.w.)
    • Skrajnia pionowa - 4,70 m
    • Kategoria ruchu - KR6
    • Obciążenie - 115 kN/oś

     

    Odcinek od km 454+250 do km 456+239,67

    Przekrój dwujezdniowy:

    • Klasa techniczna - A
    • Prędkość projektowa Vp - 120 km/h
    • Ilość pasów ruchu - 2 x (4 x 3,50) m
    • Pas rozdziału wraz z opaskami - 5,00 m
    • Szerokość opaski - 2 x 0,50 m
    • Pas awaryjny - 2 x 3,00 m
    • Szerokość pobocza gruntowego - 2 x 1,25 m lub większa jeśli zachodzi potrzeba
    • lokalizacji urządzeń brd oraz ochrony środowiska
    • Szerokość korony drogi - 41,50 m (lub większa j.w.)
    • Skrajnia pionowa - 4,70 m
    • Kategoria ruchu - KR6
    • Obciążenie - 115 kN/oś

    Zakres inwestycji:

    W ramach inwestycji przewiduje się wykonanie w szczególności następujących zasadniczych robót budowlanych:

    • budowa nowej autostrady o dł. 7 km
    • budowa dwóch węzłów autostradowych „Pruszków" (km 450+750) i „Konotopa" (km 455+500)
    • budowa obwodu utrzymania autostrady (OUA) „Pruszków" (km 450+850)
    • przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z autostradą
    • budowa dróg dojazdowych
    • budowa obiektów inżynierskich w ciągu autostrady i w ciągu dróg krzyżujących się z autostradą
    • budowa obiektów mostowych
    • budowa przejazdów awaryjnych oraz zjazdów i wjazdów awaryjnych na autostradę
    • budowa systemu odwodnienia autostrady (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, zbiorniki retencyjne, urządzenia oczyszczające)
    • realizacja urządzeń ochrony środowiska takich jak: zabezpieczenia akustyczne i antywibracyjne, przejścia dla zwierząt, zieleń osłonowa, urządzenia oczyszczające
    • budowa infrastruktury dla potrzeb obiektów przy autostradowych zlokalizowanych w ciągu autostrady w tym: linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, sieci gazowych i in.
    • przebudowa kolidujących urządzeń sieci infrastruktury pod- i nadziemnej (m in. urządzenia teletechniczne, energetyczne, sieci wodne i gazowe)
    • budowa oświetlenia i łączności autostradowej
    • systemy osłony meteorologicznej i zarządzania ruchem
    • oznakowanie autostrady i dróg związanych oraz wyposażenie w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego

    Szczegółowe informacje dotyczące postępu prac na budowie A2 Stryków - Konotopa, można uzyskać na stronie internetowej projektu, aktualizowanej przez Biuro Inżyniera Kontraktu

  • A2 Obwodnica Mińska Mazowieckiego

    Podstawowe informacje o inwestycji

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Stan przygotowania i realizacji na dzień 03.10.2012

    Wykonawca: konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. Mińsk Mazowiecki / ASTALDI S.p.A. Włochy / Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „Regionalne Drogi Podlaskie" Sp. z o.o. Siedlce / Przedsiębiorstwo Budownictwa Lądowego „MAZOWIECKIE MOSTY" Sp. z o.o. / Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „MOSTY" S.A.
    Nadzór Inwestorski: konsorcjum firm : EGIS Poland Sp. z o. o. / Egis Route - Secetauroute S.A. Oddział w Polsce

    Planowane lata realizacji inwestycji: III kw.2009r. - III kw.2012r.

    Czas realizacji robót: 27 miesięcy od rozpoczęcia robót (nie wliczając trzech 3-miesięcznych okresów zimowych)
    Data rozpoczęcia robót budowlanych: 24.08.2009r.
    Planowana data zakończenia robót budowlanych: 29.07.2012r.

    Oddanie do ruchu ciągu głównego: 30.08.2012r.

    Wartość Kontraktu Wykonawcy: 567,4 mln zł

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat miński (gmina Dębe Wielkie, gmina Mińsk Mazowiecki, miasto Mińsk Mazowiecki, gmina Jakubów, miasto i gmina Kałuszyn)

    Długość: 20,85 km

    Opis inwestycji

    Przebieg drogi

    Początek budowanej obwodnicy Mińska Mazowieckiego jest w km 512+060 na rondzie łączącym obwodnicę z drogą krajową nr 2 natomiast jej koniec znajduje się na km 541+380 w „Węźle Ryczołek", gdzie obwodnica znów krzyżuje się z drogą krajową nr 2.


    Zakres inwestycji

    Zaplanowano wykonanie następujących robót:

    • budowa korpusu i jezdni autostrady A2 na odcinku od km 520+400 do 541+249
    • budowa pasów technologicznych służących do konserwacji korpusu i urządzeń autostradowych na odcinku od km 520+400 do 541+249, w liniach rozgraniczających
    • budowa dróg dojazdowych do obsługi ruchu lokalnego i gospodarczego w liniach rozgraniczających (budowa 46 km dróg serwisowych)
    • budowa pasów włączenia i wyłączenia dla Miejsc Obsługi Podróżnych ( MOP II i MOP III ) w liniach rozgraniczających
    • budowa węzłów „Arynów", „Lotnisko" i „Ryczołek"
    • budowa Miejsc Obsługi Podróżnych typ II i III
    • budowa i przebudowa dróg poprzecznych (krzyżujących się z projektowana autostradą, w liniach rozgraniczających
    • budowa wiaduktów, przejazdów gospodarczych, kładki dla pieszych i mostu
    • budowa przepustów drogowych wraz z przejściami dla zwierząt w liniach rozgraniczających
    • budowa i przebudowa urządzeń infrastruktury technicznej w liniach rozgraniczających
    • budowa urządzeń ochrony środowiska
    • budowa urządzeń infrastruktury drogowej:
    • przebudowa i budowa sieci elektroenergetycznej
    • przebudowa i budowa sieci teletechnicznej
    • przebudowa i budowa sieci wodociągowej
    • przebudowa i budowa sieci kanalizacyjnej
    • przebudowa i budowa urządzeń melioracyjnych
    • budowa ekranów akustycznych
    • budowa oświetlenia

    Podstawowe parametry techniczne

    • klasa drogi - autostrada „A"
    • prędkość projektowa - 120 km/h
    • kategoria ruchu - KR 6
    • obciążenie -115 kN/oś
    • szerokość pasa ruchu - 3,75 m
    • ilość pasów ruchu - 2 x 3,75 dla I etapu budowy, 3x3,75 m - dla etapu docelowego
    • szerokość pasa awaryjnego - 3,0 m
    • szerokość pobocza gruntowego - zmienna od 1,25 do 3,70 m,
    • szerokość pasa dzielącego z opaskami 0,5 m - 12,5 m dla I etapu budowy, 5 m dla etapu docelowego

    Węzły

    • „Arynów"
    • „Lotnisko"
    • „Ryczołek"

    Obiekty inżynierskieNa projektowanej obwodnicy Mińska Mazowieckiego zaprojektowano 19 obiektów inżynierskich z czego:

    • 5 wiaduktów zlokalizowano w ciągu obwodnicy
    • 9 wiaduktów zlokalizowano w ciągu dróg gminnych i powiatowych
    • 2 przejazdy gospodarcze w ciągu dróg gminnych
    • 1 most na rzece Mieni
    • 1 kładka dla pieszych zlokalizowana pomiędzy MOP-em typu II i III
    • 1 przejście gopodarcze dla zwierząt hodowlanych

    Miejsca Obsługi Podróżnych MOP

    • MOP II zlokalizowany po stronie północnej projektowanej obwodnicy.
    • MOP III po stronie południowej.

    Na terenie MOP-ów, dla podróżnych, zaprojektowano I etapie zadaszenia ze stolikami i ławkami. sanitariaty, budki telefoniczne.
    Stacje Poboru Opłat

    Stacje Poboru Opłat (SPO) projektuje się na węzłach „Arynów", „Lotnisko" i „Ryczołek". Projektowane są one tylko w zakresie nawierzchni drogowej. Infrastruktura dotycząca urządzeń do pobierania opłat oraz budynek do obsługi nie leżą w zakresie niniejszej inwestycji.

    Obsługa terenów sąsiadujących z autostradą

    Na całej długości obwodnicy zapewniona będzie obsługa i komunikacja przyległych terenów poprzez drogi serwisowe, dojazdowe i wiadukty nad trasą.
    Dla obsługi ruchu lokalnego, rolniczego zostaną wybudowane drogi dojazdowe o szerokości 3,5 i 5,0 m zlokalizowane równolegle do autostrady. Do każdej działki zostanie zapewniony zjazd z drogi dojazdowej. Łączna długość dróg serwisowych i dojazdowych wynosi 46,67 km

     

    Realizacja robót (wykonanie rzeczowe)

    Szczegółowe informacje na temat zaawansowania robót budowlanych prezentowane są na stronie internetowej projektu, aktualizowanej przez Biuro Inżyniera Kontraktu.

  • A2 w. „Lubelska” - przejście graniczne Kukuryki

    A2 w. „Lubelska” - przejście graniczne Kukuryki

    Budowa autostrady A2 na odcinku od końca węzła „Lubelska" do przejścia granicznego w Kukurykach z wyłączeniem obwodnicy Mińska Mazowieckiego

    Inwestycja został podzielona na dwa odcinki (A+B):

    • A2 – węzeł „Lubelska” – początek obwodnicy Mińska Maz. (14,6 km);
    • A2   początek obwodnicy Mińska Maz.  - do przejścia granicznego w Kukurykach włącznie (od km 524+006 do km 657+000) (133km).

    Odcinek A -  A2 – węzeł „Lubelska” – początek obwodnicy Mińska Maz.

    Kategoria inwestycji:  w przygotowaniu
    Długość: 14,6 km (zgodnie z DŚU)
    Przebieg: od Warszawy  w rejonie projektowanego węzła „Lubelska” z  S-17 (bez węzła) do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego (od km 489+403 do km 504+000).

    Etapowanie:
    Inwestycja podzielona jest na dwa odcinki:

    • Odcinek I

    Etap I  węzeł „Lubelska” (bez węzła)  do km 491+100 (dł. 1,7 km)

    Etap II  od km 491+100 do km 495+000 (dł.3,9km)

    - długość odcinka realizacyjnego – 5,6 km

     

    • Odcinek II

    Etap III   od km 495+000 do  obwodnicy Mińska Mazowieckiego w km 504+000

    - długość - 9 km,

     

    Odcinek I

    Długość odcinka: 5,6 km
    Przebieg odcinka :

    Od Warszawy w rejonie projektowanego węzła „Lubelska” z  S-17 (bez węzła) w km 489+403 do projektowanego węzła Konik (z węzłem) w km 495+000

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

    Projektowany odcinek autostrady A2 Warszawa-Kukuryki realizowany będzie na terenie województwa mazowieckiego, w powiatach  otwockim i mińskim, w gminach Wiązowna i  Halinów.

    Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

    Dostęp do autostrady A2 będzie możliwy tylko w węzłach. W związku z tym wzdłuż trasy autostradowej powstaną liczne, dodatkowe drogi lokalne zapewniające dojazd do zabudowy i gruntów rolnych, a ponadto powstaną poprzeczne bezkolizyjne przejazdy drogowe w poprzek autostrady (bez możliwości wjazdu i zjazdu z autostrady) dla licznych dróg lokalnych, głównie powiatowych i gminnych.

    Decyzja o odpłatności za przejazd autostradą, zapadnie na dalszych etapach przygotowania inwestycji.

    • węzeł „KONIK”

    Parametry techniczne:

    • klasa techniczna drogi                                  - A,
    • prędkość projektowa                                    - 120 km/h,
    • kategoria ruchu                                            - KR6,
    • nośność nawierzchni                                    - 115 kN/oś,
    • szerokość jezdni                                           - 7,50 m (2 x 3,75 m) docelowo 10,5 m (3 x 3,50 m),
    • szerokość pasów awaryjnych                       - 2x3,0 m,
    • szerokość poboczy gruntowych                    - min. 2x1,25 m,
    • szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami - 11 m docelowo 5,00 m,
    • szerokość opasek                                        - 2x0,5 m
    • pochylenie podłużne                                    - max.dopuszczalne:4%
    • pochylenie poprzeczne dla przekroju normalnego - min. 2,5%
    • minimalna szerokość dna rowu (trapezowego) - 0,40m
    • skrajnia pionowa                                           - 4,70m

    Obiekty inżynierskie:

    • wiadukty drogowe, autostradowe i ekologiczne na przecięciach z drogami poprzecznymi i liniami kolejowymi
    • przejazdy gospodarcze dla obsługi przyległych terenów
    • mosty nad rzekami
    • przepusty drogowe i ekologiczne pod trasą główną, drogami poprzecznymi, serwisowymi i zjazdami

    Urządzenia ochrony środowiska

    Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko

    • Ekrany akustyczne w formie wałów i ścian przeciwhałasowych
    • Pasy zieleni izolacyjnej
    • Rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne (sedymentacyjne), osadniki wpustowe i separatory
    • Zastawki awaryjne na wylotach zbiorników
    • Uszczelnienie dna rowów i zbiorników geomembranami
    • Samodzielne przejścia dla dużych zwierząt
    • Przejścia dla dużych zwierząt zblokowane z obiektami mostowymi
    • Samodzielne przejścia dla średnich zwierząt
    • Przejścia dla średnich zwierząt zblokowane z obiektami mostowymi
    • Przejścia dolne dla małych zwierząt, zblokowane z przepustami drogowymi
    • Obustronne ogrodzenie dla zwierząt

    Odcinek II

    Długość odcinka: 9,0 km
    Przebieg odcinka :

    Od węzła „Konik” (bez węzła)  w km 495+000 do początku obwodnicy Mińska Maz. w km 504+000.

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

    Projektowany odcinek autostrady A2 Warszawa-Kukuryki realizowany będzie na terenie województwa mazowieckiego, w powiecie  mińskim, w gminach Halinów i Dębe Wielkie.

    Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

    Dostęp do autostrady A2 będzie możliwy tylko w węzłach. W związku z tym wzdłuż trasy autostradowej powstaną liczne, dodatkowe drogi lokalne zapewniające dojazd do zabudowy i gruntów rolnych, a ponadto powstaną poprzeczne bezkolizyjne przejazdy drogowe w poprzek autostrady (bez możliwości wjazdu i zjazdu z autostrady) dla licznych dróg lokalnych, głównie powiatowych i gminnych.

    Decyzja o odpłatności za przejazd autostradą, zapadnie na dalszych etapach przygotowania inwestycji.

    Parametry techniczne:

    • klasa techniczna drogi                                  - A,
    • prędkość projektowa                                    - 120 km/h,
    • kategoria ruchu                                            - KR6,
    • nośność nawierzchni                                   - 115 kN/oś,
    • szerokość jezdni                                          - 7,50 m (2 x 3,75 m) docelowo 10,5 m (3 x 3,50 m),
    • szerokość pasów awaryjnych                      - 2x3,0 m,
    • szerokość poboczy gruntowych                   - min. 2x1,25 m,
    • szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami - 11 m docelowo 5,00 m,
    • szerokość opasek                                        - 2x0,5 m
    • pochylenie podłużne                                    - max.dopuszczalne:4%
    • pochylenie poprzeczne dla przekroju normalnego - min. 2,5%
    • minimalna szerokość dna rowu (trapezowego) - 0,40m
    • skrajnia pionowa                                          - 4,70m

    Obiekty inżynierskie:

    • wiadukty drogowe, autostradowe i ekologiczne na przecięciach z drogami poprzecznymi i liniami kolejowymi
    • przejazdy gospodarcze dla obsługi przyległych terenów
    • mosty nad rzekami
    • przepusty drogowe i ekologiczne pod trasą główną, drogami poprzecznymi, serwisowymi i zjazdami

    Urządzenia ochrony środowiska

    Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko

    • Ekrany akustyczne w formie wałów i ścian przeciwhałasowych
    • Pasy zieleni izolacyjnej
    • Rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne (sedymentacyjne), osadniki wpustowe i separatory
    • Zastawki awaryjne na wylotach zbiorników
    • Uszczelnienie dna rowów i zbiorników geomembranami
    • Samodzielne przejścia dla dużych zwierząt
    • Przejścia dla dużych zwierząt zblokowane z obiektami mostowymi
    • Samodzielne przejścia dla średnich zwierząt
    • Przejścia dla średnich zwierząt zblokowane z obiektami mostowymi
    • Przejścia dolne dla małych zwierząt, zblokowane z przepustami drogowymi
    • Obustronne ogrodzenie dla zwierząt

    Odcinek B -  A2   początek obwodnicy Mińska Maz.  - do przejścia granicznego w Kukurykach włącznie (od km 524+006 do km 657+000)

     

    Kategoria inwestycji:  GDDKiA  analizuje możliwe warianty przygotowania i realizacji inwestycji w oparciu o wydaną DŚ.

    Długość: 133,0 km (zgodnie z DŚU)
     

    Przebieg: od Warszawy  w rejonie projektowanego węzła „Lubelska” z  S-17 (bez węzła) do granicy państwa w przejściu granicznym w Kukurykach.

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

    Projektowany odcinek autostrady A2 Warszawa-Kukuryki realizowany będzie na terenie województwa mazowieckiego i lubelskiego, w powiecie  mińskim, siedleckim (ziemskim i grodzkim), łosickim, łukowskim i bialskim (bialsko – podlaskim, ziemskim), w gminach Kałuszyn, Mrozy, Grębków, Kotuń, Mokobody, Skórzec, Siedlce (miasto i gmina), Wiśniew, Zbuczyn, Mordy, Huszlew, Międzyrzec Podlaski, Biała Podlaska, Rokitno, Zalesie i Terespol.

    Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

    Dostęp do autostrady A2 będzie możliwy tylko w węzłach. W związku z tym wzdłuż trasy autostradowej powstaną liczne, dodatkowe drogi lokalne zapewniające dojazd do zabudowy i gruntów rolnych, a ponadto powstaną poprzeczne bezkolizyjne przejazdy drogowe w poprzek autostrady (bez możliwości wjazdu i zjazdu z autostrady) dla licznych dróg lokalnych, głównie powiatowych i gminnych.

    Decyzja o odpłatności za przejazd autostradą, zapadnie na dalszych etapach przygotowania inwestycji.

    • węzeł „GROSZKI”
    • węzeł „GRĘZÓW”
    • węzeł „SWOBODA
    • węzeł „BORKI
    • węzeł „ŁUKOWISKO”
    • węzeł „CICIBÓR”
    • węzeł „DOBRYŃ”

     

    Parametry techniczne:

    • klasa techniczna drogi                                 - A,
    • prędkość projektowa                                   - 120 km/h,
    • kategoria ruchu                                           - KR6,
    • nośność nawierzchni                                  - 115 kN/oś,
    • szerokość jezdni                                         - 7,50 m (2 x 3,75 m) docelowo 10,5 m (3 x 3,50 m),
    • szerokość pasów awaryjnych                     - 2x3,0 m,
    • szerokość poboczy gruntowych                  - min. 2x1,25 m,
    • szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami - 11 m docelowo 5,00 m,
    • szerokość opasek                                        - 2x0,5 m
    • pochylenie podłużne                                     - max.dopuszczalne:4%
    • pochylenie poprzeczne dla przekroju normalnego - min. 2,5%
    • minimalna szerokość dna rowu (trapezowego) - 0,40m
    • skrajnia pionowa                                          - 4,70m

    Obiekty inżynierskie:

    • wiadukty drogowe, autostradowe i ekologiczne na przecięciach z drogami poprzecznymi i liniami kolejowymi
    • przejazdy gospodarcze dla obsługi przyległych terenów
    • mosty nad rzekami
    • przepusty drogowe i ekologiczne pod trasą główną, drogami poprzecznymi, serwisowymi i zjazdami

    Urządzenia ochrony środowiska

    Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko

    • Ekrany akustyczne w formie wałów i ścian przeciwhałasowych
    • Pasy zieleni izolacyjnej
    • Rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne (sedymentacyjne), osadniki wpustowe i separatory
    • Zastawki awaryjne na wylotach zbiorników
    • Uszczelnienie dna rowów i zbiorników geomembranami
    • Samodzielne przejścia dla dużych zwierząt
    • Przejścia dla dużych zwierząt zblokowane z obiektami mostowymi
    • Samodzielne przejścia dla średnich zwierząt
    • Przejścia dla średnich zwierząt zblokowane z obiektami mostowymi
    • Przejścia dolne dla małych zwierząt, zblokowane z przepustami drogowymi
    • Obustronne ogrodzenie dla zwierząt

      

    Aktualizacja: wrzesień 2014 r.