viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA INFORMACJE COVID-19 GDDKiA INFORMACJE COVID-19

Najważniejsze informacje związane z COVID-19

ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
GDDKiA
ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
Ogólnopolska zbiórka krwi 
Drogocenna krew
ZOBACZ

Serwis GDDKiAGDDKiAZ historii drogownictwa

  • Piekielna smoła

    11-09-2018
    GDDKiA

    W naszej świadomości smoła ma wielorakie skojarzenia. Niektórym kojarzy się z czeluściami piekielnymi, olbrzymimi kadziami w której diabli gotują grzeszników. Inni postrzegają ją z humorem jako nawierzchnie w których niejeden flek od szpilek niedzielnych się utopił. Stosowano ją nie tylko do uszczelniania łodzi ale również podgrzaną wylewano na głowy oblegających mury broniących się warowni, miast lub palono wraz z arszenikiem tworząc trujące gazy bojowe. Oświetlała domy, stanowiła doskonałe smarowidło również dla szarlatanów i uwodzicieli, których ostatecznie po smołowaniu obtaczano pierzem.

  • Klinkier

    11-09-2018
    Budowa drogi klinkierowej

    W XIX i XX wieku klinkier stosowany był powszechnie do budowy dróg bitych wszędzie tam gdzie zaopatrzenie w materiały kamienne nadające się do ich budowy było niewystarczające.  Stał się alternatywą dla naturalnych kamieni drogowych gdyż jego produkcja i wykorzystanie było tańsze niż transport kamienia z odległych kamieniołomów.

  • Owocowe Korytarze

    30-07-2018
    GDDKiA

    Drzewa wzdłuż dróg nie są dla nikogo zaskoczeniem. Niektóre drzewa już mają przeszło 100 lat i więcej, inne są powojenne lub rosną kilka tygodni. Wskazują cykl życia ziemi za szybami samochodów, zieleniąc się , kwitnąc, opuszczając liście i strasząc „gołymi konarami”. Cel ich posadzenia zmieniał się na przestrzeni lat - nigdy diametralnie, by zadowolić zwolenników i przeciwników zadrzewień wzdłuż dróg.

  • Dzień Transportowca i Drogowca

    17-05-2018
    GDDKiA

    Każde święto skądś się wywodzi , ma początek. Wspólne świętowanie przez drogowców, spotkania, uroczyste narady nie rozpoczęły w PRL-u, ale tradycja wywodzi się co najmniej z okresu międzywojennego. W zależności od regionu Polski, a właściwie dominującego wyznania katolickiego lub prawosławnego ,  spotkania corocznie odbywały się początkiem maja lub pod koniec lipca – zawsze blisko dnia Świętego Krzysztofa*.


     
  • Polska a Światowe Kongresy Drogowe

    18-04-2018
    GDDKiA
    Niespełna 15 lat po skonstruowaniu pierwszego samochodu spalinowego ich posiadacze zaczęli zrzeszać się w automobilkluby i domagać na forum publicznym lepszych dróg dla nowych pojazdów,  które umożliwią lepsze, szybsze, bezpieczne przemieszczanie się nimi oraz przepisów oraz rozwiązań technicznych, które je zapewnią.
  • Brzydki jak rów

    20-02-2018
    Archiwum GDDKiA

    Wystarczy wyjechać kawałek poza miasto, by zauważyć diametralną zmianę krajobrazu drogowego. I nie chodzi tu o obecność gęstych lasów czy ciągnących się aż po horyzont łąk, lecz o jeden jedyny element biegnący wzdłuż każdej jezdni. O rów.

  • Czarno na białym czyli drogi w krainie śniegu

    20-02-2018
    Ciężki pług do usuwania zasp

    Odśnieżanie dróg to czynności związane z cywilizacją zmotoryzowaną. Sięgając do historii, często drogi były jedynie kierunkiem podróży a ich przebieg uzależniony od pogody, pory roku. Zimowe podróże niejednokrotnie były częstsze niż wiosną czy jesienią – gdyż mróz i śnieg był mniejszym utrudnieniem niż błoto. Drogą stawały się zamarznięte rzeki, jeziora, morza a na wyprawy podążali tylko ci z największa potrzebą, odpowiednio zamożni.

  • Z pamiętnika Drogowca - opowieść noworoczna

    20-02-2018
    Wieliczka - Niepołomice 1962

    Był już ostatni dzień w roku. Zbieramy się do domu, na Obwodzie już zostali nieliczni, nasze panie pewnie się szykują na zabawy w końcu trzeba zakończyć ten trudny rok. Pracowaliśmy intensywnie w ostatnie dni. Dyspozytor z kolei podał nam że mamy rozładować przed świętami 6 wagonów kruszywa, w tym wahadle szły 30 tonówki.

  • 70 lat laboratoriów drogowych

    13-12-2017
    Badanie nawierzchni E-22

    Czy wyobrażamy sobie postęp w drogownictwie, solidne wykonawstwo, kontrole jakości bez pracy laboratoriów? Mamy współcześnie dobrze wyposażone w nowoczesne urządzenia, ludzi dobrze wykwalifikowanych i mało kto pamięta jaką drogę trzeba było przejść by móc dziś pochwalić się osiągnięciami, jakością w tej dziedzinie.

  • Dróżnik - dyskusja o jego roli i statucie w latach 30 - tych XX wieku.

    06-10-2017
    Dróżniczówka Świerczek lata 70

    Od kiedy kierunek podróży stał się w rozumieniu człowieka drogą, miała ona swojego opiekuna. Byli to często właściciele gruntu przez który przebiegała, władca kraju, dowództwo wojskowe, administracja drogowa w bardziej nam współczesnych czasach, zarówno zaborcza jak i Nasza - Polska. Żaden zarządca nigdy sam na drodze nie pracował, często budowy i naprawy, utrzymanie  wspomagały prace szarwarkowe, lub najmowani pracownicy. Istniało zawsze zapotrzebowanie na pracowników wykwalifikowanych.