viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA INFORMACJE COVID-19 GDDKiA INFORMACJE COVID-19

Najważniejsze informacje związane z COVID-19

ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
GDDKiA
ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
Ogólnopolska zbiórka krwi 
Drogocenna krew
ZOBACZ

Serwis GDDKiAGDDKiAArchiwum 2005

Informacja nt. projektu budowy drogi ekspresowej S3

18-08-2005
Projekt „Budowa drogi ekspresowej S3, odcinek Szczecin – Gorzów Wielkopolski” został umieszczony na liście przedsięwzięć w Strategii Wykorzystania Funduszu Spójności na lata 2004-2006, przyjętej Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 30 lipca 2004 r.

Projekt został zaakceptowany przez Zespół Roboczy właściwy do spraw projektów drogowych, a następnie uzyskał rekomendację Komitetu Sterującego, stanowiącego organ opiniodawczo-doradczy Ministra Infrastruktury (w dniu 6 sierpnia 2004 r.) i pozytywną decyzję Ministra Infrastruktury.

Wniosek o dofinansowanie przedsięwzięcia z FS został przesłany za pośrednictwem Instytucji Zarządzającej FS (Ministerstwa Gospodarki i Pracy) do Komisji Europejskiej w dniu 13 sierpnia 2004 r. Od momentu zarejestrowania przez służby Komisji Europejskiej w dniu 16 sierpnia 2004 r. ponoszone koszty kwalifikowane mogą być współfinansowane z Funduszu Spójności, jeżeli projekt uzyska pozytywną decyzję Komisji Europejskiej.

Warunkiem uzyskania pozytywnej decyzji, przyznającej środki z Funduszu Spójności na realizację projektu, jest przesłanie do Komisji Europejskiej wniosku uzupełnionego o kompletną dokumentację przeprowadzenia pełnego postępowania w sprawie oceny oddziaływania inwestycji na środowisko (ooś) i obszary chronione NATURA 2000, zgodnego z wymaganiami Unii Europejskiej w tym zakresie. Właściwe przeprowadzenie przedmiotowego postępowania było w tym przypadku szczególnie istotne ze względu na przebieg projektowanego odcinka drogi przez liczne obszary chronione, w tym europejskiej sieci NATURA 2000. Procedura postępowania wymagała sporządzenia raportu z oddziaływania inwestycji na środowisko oraz jego streszczenia, a następnie przeprowadzenia konsultacji ze społeczeństwem i władzami samorządowymi właściwymi w sprawach ochrony środowiska. Raport musiał uzyskać akceptację Ministerstwa Środowiska. W omawianym przypadku, po konsultacjach, raport został pozytywnie zaopiniowany przez Ministerstwo Środowiska w dniu 13 maja br. W myśl polskiego prawa obowiązującego przed wejściem w życie znowelizowanej ustawy Prawo ochrony środowiska (28 lipca br.) przeprowadzenie postępowania ooś było możliwe jedynie na etapie uzyskiwania decyzji lokalizacyjnej wydawanej przez właściwego Wojewodę. Decyzje te zostały wydane w dniach 2 czerwca br. dla odcinka na obszarze województwa zachodniopomorskiego oraz 27 lipca br. dla odcinka w województwie lubuskim.

Dokumenty z postępowania ooś przeprowadzonego w woj. zachodniopomorskim zostały przesłane do Ministerstwa Infrastruktury w lipcu br. W wyniku przeprowadzonej oceny formalnej i merytorycznej MI wydało pozytywną opinię o przedłożonych materiałach.

Ograniczeniem dla ubiegania się o decyzję Komisji Europejskiej w obecnej perspektywie finansowej 2004 – 2006 r. dla całego projektu jest również brak środków na realizację wszystkich zgłoszonych przedsięwzięć. Dlatego trwają również prace nad etapowaniem projektu z dostosowaniem do takiego zakresu inwestycji jaki jest przewidywany do realizacji w latach 2005 – 2006 (chodzi m.in. o odcinek węzeł „Klucz” – węzeł „Pyrzyce” o długości 27,2 km, który jest przewidywany do realizacji w pierwszej kolejności oraz zakup gruntów pod budowę na dalszych odcinkach).

Wniosek oraz uzupełniona dokumentacja zostaną przesłane do Komisji Europejskiej po niezbędnej ocenie merytorycznej i formalnej. Przy tym należy wyraźnie podkreślić, że termin 15 sierpnia jest roboczym terminem przekazywania do Komisji Europejskiej nowych wniosków dla wykorzystania alokacji danego roku i nie dotyczy projektu drogi ekspresowej S3, zgłoszonego już w 2004 r.

Zgodnie z harmonogramem realizacji projektu większa część tej inwestycji planowana jest w nowej perspektywie finansowej. Ten projekt od samego początku był i jest uwzględniany w Narodowym Programie Rozwoju 2007 – 2013. Potwierdza to również ostatnia decyzja Kierownictwa Ministerstwa Infrastruktury z dnia 1 sierpnia br. o ujęciu budowy drogi ekspresowej S3 Szczecin-Lubawka w „Zestawieniu projektów inwestycyjnych zgłoszonych do realizacji w latach 2007-2013 oraz współfinansowanych z funduszy unijnych”.

Należy podkreślić, że w żadnym stopniu nie wstrzymywano prac nad projektem, które są kontynuowane i finansowane m.in. z budżetu GDDKiA oraz ze środków rezerwy celowej budżetu państwa na współfinansowanie projektów unijnych. GDDKiA złożyła w bieżącym roku wniosek do rezerwy celowej budżetu państwa na łączną kwotę 21,4 mln PLN. Środki te zostaną przeznaczone na wykup gruntów pod budowę S3.

Budowa drogi ekspresowej S3 jest jednym z priorytetów gospodarczych i będzie realizowana z wykorzystaniem dofinansowania unijnego z Funduszu Spójności. Nie ma potrzeby ponownego zatwierdzania przez Komitet Sterujący projektu, który uzyskał rekomendację w sierpniu ubiegłego roku, stąd sprawa tego projektu nie będzie przedmiotem dodatkowych obrad Komitetu Sterującego dla strategii wykorzystania Funduszu Spójności w sektorze transportu.

na podst. www.mi.gov.pl