viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA INFORMACJE COVID-19 GDDKiA INFORMACJE COVID-19

Najważniejsze informacje związane z COVID-19

ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
GDDKiA
ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
Ogólnopolska zbiórka krwi 
Drogocenna krew
ZOBACZ

Serwis GDDKiAGDDKiAArchiwum 2015

Podpisano umowy na budowę dwóch odcinków S7 między Koszwałami a Elblągiem

09-10-2015
Wkrótce rozpoczną się prace na obu odcinkach ekspresowej „siódemki” od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego. Dziś w Gdańsku podpisano umowy między GDDKiA oraz Metrostavem i Budimexem. Pierwsze samochody pojadą nową trasą w październiku 2018 r.

Umowy obejmują odcinek od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego, który zrealizuje Metrostav a.s. oraz od Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa pod Elblągiem - przez Budimex SA. To czterdzieści kilometrów dwujezdniowej drogi ekspresowej budowanej w trudnym terenie Żuław. Będzie tam trzeba włożyć wiele pracy przy wzmocnieniach gruntu – m.in. wymianie podłoża, wbijaniu pali, nawet kilkanaście metrów w głąb ziemi. Stąd wynika tak wysoka cena za kilometr drogi. Do tego dochodzi budowa kilkadziesięciu obiektów inżynierskich. Wśród nich będą dwa nowe, blisko kilometrowe, mosty przez Wisłę.

― To największe kontrakty jakie realizowała dotychczas Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na Pomorzu. – powiedział na uroczystym podpisaniu umów Robert Marszałek, Dyrektor gdańskiego Oddziału GDDKiA.- To inwestycja o wielkim znaczeniu ekonomicznym i społecznym dla Pomorza. Droga ekspresowa umożliwi też dalszy rozwój gospodarczy województwa, samorządów. Skala tego przedsięwzięcia można porównać do jednoczesnej budowy Południowej Obwodnicy Gdańska, Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i tunelu pod Martwą Wisłą.

 

Pierwszym zadaniem jest budowa odcinka od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego o długości 20,47 km, które będzie realizowała firma Metrostav a.s. Wartość tego kontraktu wynosi przeszło 1,642 mld zł.

― To nasz drugi projekt, który będziemy realizować w Polsce. Jest on dwukrotnie większy od poprzedniego, ale jesteśmy do tego przygotowani - powiedział Radim Čáp z Metrostavu.

 

Drugim zadaniem jest budowa 19,14 km drogi z Nowego Dworu Gdańskiego do Elbląga, gdzie droga płynnie włączy się do istniejącej obwodnicy tego miasta. Budimex jest również do tego dobrze przygotowany:

― Na ten kontrakt przechodzi dobra ekipa ― ludzie, którzy budowali Pomorską Kolej Metropolitalną – poinformował Dariusz Blocher, prezes Budimexu. ― Daliśmy już zresztą dowód na to, że inwestycje kończymy w terminie, a nawet przed jego upływem.

 

Na zakończenie uroczystości dyrektor Robert Marszałek wręczył przedstawicielom wykonawców symboliczne łopaty z okolicznościowym grawerem, by – jak zauważył – jak najszybciej rozpoczęli budowę i zakończyli ją w terminie. W ciągu tygodnia nastąpi przekazanie wykonawcom obu placów budowy, co umożliwi im rozpoczęcie prac budowlanych. Budowa obu odcinków potrwa trzy lata, a w październiku 2018 r. trasą pojadą pierwsze samochody.

 

GDDKiA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Więcej o trasie:

 

Trasa S7 łączy trzy duże aglomeracje: gdańską, warszawską i krakowską. W związku z rozwojem gospodarczym kraju oraz zwiększeniem ilości samochodów, na tej drodze znacząco wzrosły natężenia ruchu. To wpłynęło na pogorszenie się warunków jazdy na istniejących odcinkach drogi krajowej nr 7, jak również przełożyło się na pogorszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Planowana inwestycja ma temu zaradzić. Nowa dwujezdniowa droga ekspresowa zdecydowanie poprawi komfort i bezpieczeństwo podróżowania krajową „siódemką”.

Trasa na odcinku od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Kazimierzowa przy Obwodnicy Elbląga ma długość blisko 40 km. Ze względu na rozmiary inwestycja została podzielona na dwa odrębne zadania: od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego – zadanie nr 1 i od Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa – zadanie nr 2. Droga ekspresowa S7 na odcinku Koszwały-Kazimierzowo przebiega przez obszary dwóch województw – pomorskiego i fragmentu warmińsko-mazurskiego. Na terenie województwa pomorskiego są to gminy: Cedry Wielkie, Stegna, Ostaszewo i Nowy Dwór Gdański. Za Nogatem przekracza granicę województwa pomorskiego i przechodzi przez tereny gminy wiejskiej Elbląg oraz miasta Elbląg.

W efekcie budowy drogi ekspresowej S7 nastąpi zdecydowane zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, a także skróci się czas podróży. Płynność ruchu zostanie poprawiona dzięki budowie dwujezdniowej drogi, dwupoziomowych węzłów oraz wyeliminowaniu jednopoziomowych skrzyżowań i zjazdów. To przyczyni się również do znacznego zmniejszenia ilości i ciężkości wypadków drogowych.

W ramach inwestycji przewidziano budowę nowego układu ogólnodostępnych dróg lokalnych i dojazdowych zapewniających obsługę przyległego terenu. Bezpośredni dostęp do nieruchomości leżących przy drodze ekspresowej zostanie zapewniony z dróg serwisowych i lokalnych.

Istniejące odcinki drogi krajowej nr 7 niewykorzystane bezpośrednio na potrzeby budowy drogi ekspresowej zostaną w ramach tej inwestycji dostosowane do potrzeb ruchu lokalnego. Polegać ono będzie przede wszystkim na budowie nowych elementów bezpieczeństwa ruchu oraz zmianie istniejącej organizacji ruchu. Niemal na całej długości istniejącej „siódemki” zostanie wydzielony obok jezdni drogi przeznaczonej na potrzeby lokalne ciąg pieszo-rowerowy lub dwukierunkowy pas dla ruchu rowerowego.

Trasa jest zlokalizowana na trudnym do budowy terenie Żuław, gdzie występują bardzo niekorzystne warunki geologiczne. W podłożu zalegają znaczne warstwy gruntów nienośnych. W związku z tym wszystkie elementy powstającego zadania inwestycyjnego zaprojektowano na specjalnie do tego celu wzmocnionym podłożu. Obiekty inżynierskie takie jak wiadukty i mosty zostały zaprojektowane indywidualnie na fundamentach posadowionych na palach.

 

Podstawowe parametry techniczne drogi ekspresowej S7 na odcinku Gdańsk - Elbląg:

  • Klasa techniczna - S;
  • Prędkość projektowa - 100 km/h;
  • Kategoria ruchu - KR6;
  • Dopuszczalne obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś;
  • Skrajnia pionowa obiektów nad drogą S7 - 5,00 m;
  • Liczba jezdni - 2;
  • Szerokość jezdni - 7,00 m (2 pasy po 3,50 m), docelowo - w drugim etapie 10,50 m (3 pasy po 3,50 m);
  • Szerokość pasa ruchu - 3,50 m;
  • Liczba pasów ruchu - 2x2 (w drugim etapie docelowym poszerzenie do 3 pasów ruchu w każą stronę);
  • Szerokość pasa awaryjnego postoju - 2,50 m;
  • Szerokość pobocza ziemnego - min. 1,30 m;
  • Szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami - co najmniej 12,00 m (*);
  • Minimalna szerokość korony drogi ekspresowej - 32,50 m (większa w miejscach, w których zachodzi potrzeba lokalizacji słupów oświetlenia, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska);
  • Pochylenia poprzeczne drogi ekspresowej na prostej - 2,5%.

(*) – w drugim etapie budowy drogi ekspresowej (docelowym) przewidziano dobudowę trzeciego pasa ruchu po wewnętrznej stronie każdej z jezdni tj. od strony pasa dzielącego.

 

Zadanie 1 : Koszwały – Nowy Dwór Gdański odcinek drogi S7 o długości 20,5 km.

Wykonawca: Metrostav a.s. Koszt: 1.642.440.944,84 zł

 

Droga ekspresowa jest drogą klasy S o ograniczonej dostępności bezpośredni dostęp do niej będzie zapewniony tylko poprzez projektowane i istniejące węzły drogowe. Na tym odcinku zostaną zrealizowane:

  • dwa nowe węzły drogowe „Cedry Małe” i „Dworek”,
  • drogi o znaczeniu lokalnym i wojewódzkim o łącznej długości 24,7 km
  • drogi dojazdowe służące obsłudze przyległego terenu o łącznej długości 18,2 km
  • drogi serwisowe na potrzeby utrzymania drogi ekspresowej o długości 0,5 km
  • ciągi piesze i pieszo rowerowe 7520 m,
  • zatoki i przystanki autobusowe,
  • obiekty mostowe - 18 szt. (w tym dwa nowe mosty przez Wisłę),
  •  przejścia dla małych i dużych zwierząt - 9 szt.,
  • elementy ochrony środowiska w postaci zieleni krajobrazowej i izolacyjnej,
  • ekrany przeciw hałasowe o długości 3,4 km,
  • kanał technologiczny pod potrzeby informacji drogowej oraz pod potrzeby usług szerokopasmowych,
  • na potrzeby utrzymania drogi ekspresowej zostanie zrealizowany obwód utrzymania drogi ekspresowej „Dworek” wraz ze stanowiskami do kontroli i ważenia pojazdów dla policji oraz służb Inspekcji Transportu Drogowego,
  • elementy systemu osłony meteorologicznej oraz instalacje do preselekcji pojazdów przeciążonych i ponadgabarytowych.

Przewiduje się przebudowę sieci uzbrojenia, które kolidują z inwestycją. Prace dotyczyć będą branż: wodno-kanalizacyjnej, elektroenergetycznej, teletechnicznej i melioracyjnej. W ramach zadania przewidziano przygotowanie terenu pod Miejsca Obsługi Podróżnych „Mała Holandia” na terenie gminy Stegna oraz „Mirówko” na terenie gminy Nowy Dwór Gdański. Realizacja samych MOP-ów z układem drogowym i niezbędną dla obsługi podróżnych infrastrukturą będzie odrębnym zadaniem inwestycyjnym.

W ramach inwestycji zostaną wybudowane dwa nowe mosty na Wiśle. Istniejący most w ciągu drogi nr 7 zostanie przeznaczony wraz z istniejąca drogą krajową do obsługi ruchu lokalnego.

 

Zadanie 2 : Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo odcinek drogi S7 o długości 19,14 km.

Wykonawca: Budimex SA Koszt: 1.576.393.813,69 zł

 

Droga ekspresowa jest drogą klasy S o ograniczonej dostępności. Bezpośredni dostęp do niej będzie zapewniony tylko poprzez projektowane i istniejące węzły drogowe. Na odcinku zadania nr 2 zostaną wybudowane:

  • dwa węzły drogowe „Żuławy - Wschód” i „Elbląg - Zachód”,
  • drogi o znaczeniu lokalnym i krajowym o łącznej długości 12,4 km,
  • drogi dojazdowe służące obsłudze przyległego terenu o łącznej długości 17,5 km,
  • drogi serwisowe na potrzeby utrzymania drogi ekspresowej o długości 1,7 km,
  • ciągi piesze i pieszo rowerowe o łącznej długości 3440 m,
  • zatoki i przystanki autobusowe,
  • obiekty mostowe 14 szt,
  • przejścia dla małych i dużych zwierząt 13 szt,
  • elementy ochrony środowiska w postaci zieleni krajobrazowej i izolacyjnej,
  • ekrany przeciw hałasowe o długości 3,2 km,
  • kanał technologiczny pod potrzeby informacji drogowej oraz pod potrzeby usług szerokopasmowych,
  • stanowiska do kontroli i ważenia pojazdów dla policji oraz służb Inspekcji Transportu Drogowego zlokalizowane przy węźle „Żuławy Wschód” i „Elbląg Zachód”,
  • elementy systemu osłony meteorologicznej oraz instalacje do preselekcji pojazdów przeciążonych i ponadgabarytowych.

Przewiduje się przebudowę w niezbędnym zakresie sieci uzbrojenia, które kolidują z inwestycją. Prace dotyczyć będą branż: wodno-kanalizacyjnej, elektroenergetycznej, teletechnicznej gazowej, melioracyjnej i kolejowej.

 

Fot. Piotr Michalski/GDDKiA