viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA INFORMACJE COVID-19 GDDKiA INFORMACJE COVID-19

Najważniejsze informacje związane z COVID-19

ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
GDDKiA
ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
Ogólnopolska zbiórka krwi 
Drogocenna krew
ZOBACZ

Serwis GDDKiAGDDKiAZ kart historii

  • Ewolucja maszyn drogowych

    20-10-2019
    Walec do ubijania nawierzchni drogi 1926

    Sięgając w głąb historii trudno odnaleźć ślady specjalistycznych machin drogowych, bo i drogi nie były na wysokim poziomie. Potrzeby zaspakajały sprzęty rolnicze, ciągnione przez ludzi lub zwierzęta. Pługi i brony zastąpiły oskardniki i równiarki, a pień drewniany do rozbijania brył ziemi uprawnej przez potrzebę np. zagęszczania i ubijania tłucznia przez lata przeobraził się w sprzęt który jest najbardziej charakterystyczny dla drogownictwa – walec.

  • Koła na żelaznym bruku

    13-10-2019
    Przykład rusztu

    Stal przy budowie dróg używana jest dziś głównie w konstrukcji obiektów inżynierskich czy też do zbrojenia elementów betonowych w tym również nawierzchni z betonu cementowego. Tymczasem na początku XIX wieku próbowano zastosować bruk żelazny jako nawierzchnię dróg. Co ciekawe, warszawski most Kierbedzia, był jednym z pierwszych w Europie na którym zastosowano żelazny bruk.

  • Droga w jodełkę

    05-10-2019
    Układanie klinkieru pod kątem 45 stopni do osi jezdni

    W XIX i XX wieku cegłę klinkierową stosowano powszechnie do budowy dróg bitych. Szczególnie tam, gdzie zaopatrzenie w materiały kamienne nadające się do ich budowy było niewystarczające. Klinkier stał się alternatywą dla naturalnych kamieni drogowych gdyż jego produkcja i wykorzystanie było tańsze niż transport kamienia z odległych kamieniołomów.

  • Dzieło Mostowe 2002 roku

    29-09-2019
    GDDKiA

    Niemal 20 lat temu, 20 września 1999 roku, wmurowano kamień węgielny pod budowę nowego mostu wantowego na Martwej Wiśle w Gdańsku. Most stanowił pierwszy etap budowy trasy imieniem mjr. Henryka Sucharskiego, czyli drogi krajowej nr 89, łączącej morski port w Gdańsku z drogą ekspresową S7 i dalej z autostradą A1. Most nosi imię Jana Pawła II. W trakcie budowy nazywany został Mostem Trzeciego Tysiąclecia, stąd obecnie w publikacjach pojawia się nazwa Most III Tysiąclecia im. Jana Pawła II. W chwili otwarcia był największym w Polsce, pod względem rozpiętości przęsła, mostem podwieszonym na jednym pylonie.

  • Wystawa Drogowa w Warszawie - 1935 rok

    22-09-2019
    Prezydent Ignacy Mościcki podczas przemówienia inauguracyjnego. Zdjęcie z zasobów Narodowego Archiwum Cyfrowego.

    84 lata temu, od 7 do 30 września, w Warszawie zorganizowano Wystawę Drogową. Zgromadzona ilość wystawców oraz niezliczona ilość wystawianych przez nich eksponatów w pełni oddawała stan budownictwa drogowego tego okresu.

  • Osobistości 200-lecia Centralnej Administracji Drogowej

    16-08-2019
    Most żelazny na Słudwi pod Łowiczem - budowa przęseła, projektu prof. Politechniki Lwowskiej dr. inż. Stefana Bryły

    Pierwszy całkowicie spawany most na świecie powstał w Polsce. Na rzece Słudwi (dopływ Bzury) w Maurzycach gm. Zduny koło Łowicza, w latach 1928 – 1929. Przy osobistym nadzorze projektanta i przy udziale belgijskich spawaczy. Istniejące do dziś dzieło techniki drogowej złożono z części w dużej mierze wykonanych w warsztatach Firma „Rudzki i Spółka” z Mińska Mazowieckiego.

  • Laboratoria drogowe

    03-08-2019
    Laborantki przy pracy

    Każdy z 16 oddziałów GDDKiA ma swoje własne laboratorium drogowe. Dobrze wyposażone w nowoczesne urządzenia, zatrudniające wykwalifikowanych pracowników do ich obsługi i pomiarów. Działają również laboratoria świadczące usługi na rzecz wykonawców inwestycji. Początki były jednak trudne, a lata powojenne wymagały od laborantów siły fizycznej i pomysłowości.

  • Żuk w drogowej służbie

    26-07-2019
    Droga z Warszawy do Katowic, odcinek Częstochowa - Katowice

    Niemal 60 lat temu, 24 lipca 1959 roku, w Fabryce Samochodów Ciężarowych w Lublinie rozpoczęto masową produkcję auta opracowanego kilka lat wcześniej na bazie samochodu FSO warszawa. Przez wiele lat pojazd z Lublina był jednym z najczęściej używanych przez służbę drogową.

  • Osobistości 200-lecia Centralnej Administracji Drogowej

    20-07-2019
    Na pomiarach 1933 r.

    W cyklu naszych materiałów o historii drogownictwa przypominamy osoby odpowiadające za rozwój szlaków komunikacyjnych w Polsce. Dziś prezentujemy sylwetkę jednego z najwybitniejszych drogowców powojennej Polski. Twórcę układu sieci dróg głównych i koncepcji sieci autostrad. Wśród zasług Eugeniusza Buszmy warto podkreślić reformę organizacji służby drogowej.

  • Polacy na drogach świata

    14-07-2019
    Budowa drogi w okolicy Trypolisu

    Historia eksportu polskiej myśli technicznej rozpoczyna się na długo przed ponownym pojawieniem się naszego kraju na mapie świata. Dla Polski miała czasem tylko charakter symboliczny, wyraz geniuszu polskiego inżyniera, a niekiedy, zwłaszcza po II WŚ, wymiar materialny w twardej walucie.