Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Najważniejsze informacje związane z COVID-19
ZOBACZI. Podstawowe informacje o inwestycji
- długość: 13,43 km
- obecny etap: istniejące
- lata realizacji: 2008-2009
- wartość projektu: 339 mln. złotych
harmonogram realizacji:
decyzja lokalizacyjna: 03.07.2007
decyzja środowiskowa: 16.04.2007
pozwolenia na budowę: 15.11.2007
rozpoczęcie budowy: 19.05.2008
zakończenie budowy: 30.11.2009
otwarcie drogi: 21.12.2009
II. Opis inwestycji:
Przejazd krajową „dziesiątką” przez miasto Stargard Szczeciński był bardzo uciążliwy. Odbywał się przez teren zabudowany, z wieloma utrudnieniami w ruchu z uwagi na liczne przejścia dla pieszych, sygnalizacje świetlne i skrzyżowania. Nawierzchnia drogi była zniszczona i nie przystosowana do przenoszenia nacisków 115 kN/oś. Średni dobowy ruch pojazdów przez Stargard wynosił około 15 000. Znaczny ruch tranzytowy przez centrum miasta Stargard i bardzo duży ruch lokalny stwarzały duże zagrożenie i dla mieszkańców i dla użytkowników drogi. Budowa obwodnicy Stargardu stanowiła kontynuację przebudowy drogi realizowanej od strony Szczecina.
1. Przebieg drogi
Obwodnica obejmuje budowę odcinka dwujezdniowej drogi krajowej nr 10 na długości 13,43 km wraz z budową 3 węzłów drogowych. Obwodnica omija Stargard od południa. Trasa zaczyna się na wykonanym częściowo w ramach budowy obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa węźle Stargard Szczeciński Zachód. Następnie droga biegnie w kierunku południowym, w rejonie Golczewa skręca za zachód. W rejonie węzła Centrum obwodnica przecina linię kolejową Stargard - Pyrzyce. Dalej trasa przecina linię kolejową Szczecin – Poznań i dolinę Iny. Za węzłem wschód droga włącza się w DK nr 10.
2. Podstawowe parametry techniczne
- klasa drogi: "S"
- prędkość projektowa: 100 km/h
- przewidywany ruch: KR 6
- obciążenie nawierzchni: 115 KN
- przekrój:
• liczba jezdni: 2 + pas rozdziału
• ilość pasów ruchu na jezdni: 2 + pas awaryjnego postoju
• szerokość:
2 x ( 2 x 3,5 m pas ruchu + 1 x 2,5 m pas aw. postoju) + 4,0 m pas rozdziału
3. zakres inwestycji
Przedmiotem inwestycji była budowa południowej dwujezdniowej obwodnicy m. Stargard Szczeciński w ciągu drogi krajowej nr 10 o długości odcinka 13,43 km na parametrach drogi ekspresowej. Została zrealizowana przebudowa lokalnego układu komunikacyjnego, w tym: budowa dojazdów do wiaduktów na drogach: powiatowej, gminnych, wewnętrznej; przebudowa ścieżki rowerowej; budowa odcinków dróg gminnych i wewnętrznych zapewniających odtworzenie i ciągłość przeciętych przez obwodnicę połączeń komunikacyjnych i dojazd do pól. Budowa oświetlenia, przebudowa sieci telekomunikacyjnej, elektroenergetycznej gazowej i wodociągowej oraz przebudowa kanalizacji i przebudowa urządzeń melioracyjnych. Budowa urządzeń ograniczających uciążliwość ruchu drogowego dla środowiska. W ramach inwestycji wyremontowano również dawny przebieg DK nr 10 przez miasto Stargard, mianowicie ulice: Szczecińska, Bema i Bogusława.
4. obiekty inżynierskie
estakady/ 1 szt.
wiadukty/ 8 szt.
kładki/ 2 szt.
przepusty/ 61 szt.
5. węzły:
Węzeł Stargard Szczeciński Zachód
Węzeł Stargard Szczeciński Centrum
Węzeł Stargard Szczeciński Wschód
III. Ochrona środowiska
1.Estakada nad doliną Iny umożliwiająca migrację zwierząt.
2.Przepusty ekologiczne dla zwierząt.
3.Ogrodzenie.
4. Zieleń izolacyjna i dogęszczająca.
5. Ekrany akustyczne
urządzenia odwadniające:
1. Szczelny system odprowadzenia wód opadowych
wraz z urządzenia podczyszczającymi.
2. Przydrożne rowy trawiaste.
IV. Bezpieczeństwo
bariery ochronne stalowe w pasie dzielącym i w poboczu,
przejazdy awaryjne przez pas dzielący drogi ekspresowej,
wjazdy awaryjne na drogę ekspresową,
ogrodzenie na całej długości drogi ekspresowej,
oznakowanie poziome i pionowe:
Oznakowanie pionowe folia II generacji, konstrukcje kratowe wsporcze
Oznakowanie poziome grubowarstwowe
zdjęcia drogi