Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
				
							Oddział w Bydgoszczy
							ul. Fordońska 6
							85-085 Bydgoszcz
						
							tel. centr. 52 323 45 00
							fax 52 323 45 04
							NIP 554-22-52-485
						
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
							Oddział w Gdańsku
							ul. Subisława 5
							80-354 Gdańsk
						
							tel. centr. 58 511 24 00
							fax 58 511 24 05
							NIP 584-24-56-536
						
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
							Oddział w Białystoku
							ul. Zwycięstwa 2
							15-703 Białystok
						
							tel. centr. 85 664 58 00
							fax 85 651 37 83
							NIP 542-27-52-914
						
							Oddział w Katowicach
							ul. Myśliwska 5
							40-017 Katowice
						
							tel. centr. 32 258 62 81
							fax 32 259 87 10
							NIP 954-24-02-923
						
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
							Oddział w Kielcach
							ul. Paderewskiego 43/45
							25-950 Kielce
						
							tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
							fax 41 366 48 04
							NIP 657-03-86-703
						
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
							Oddział w Krakowie
							ul. Mogilska 25
							31-542 Kraków
						
							tel. centr. 12 417 25 00
							fax 12 411 01 18
							NIP 675-12-72-475
						
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
							Oddział w Lublinie
							ul. Ogrodowa 21
							20-075 Lublin
						
							tel. 81 532 70 61
							fax 81 743 71 68
							NIP 712-24-27-134
						
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
							Oddział w Łodzi
							ul. Irysowa 2
							91-857 Łódź
						
							tel. centr. 42 233 96 00
							fax 42 233 96 08
							NIP 725-17-13-273
						
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
							Oddział w Olsztynie
							ul. Warszawska 89
							10-083 Olsztyn
						
							tel. centr. 89 521 28 00
							fax 89 527 23 07
							NIP 739-32-79-711
						
							Oddział w Opolu
							ul. Niedziałkowskiego 6
							45-085 Opole
						
							tel. centr. 77 401 63 00
							fax 77 454 44 68
							NIP 754-00-03-773
						
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
							Oddział w Poznaniu
							ul. Siemiradzkiego 5a
							60-763 Poznań
						
							tel. centr. 61 866 88 21
							fax 61 864 63 69
							NIP 779-21-73-262
						
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
							Oddział w Rzeszowie
							ul. Legionów 20
							35-959 Rzeszów
						
							tel. centr. 17 853 40 71 do 74
							fax 17 853 64 84
							NIP 813-11-06-223
						
							Oddział w Szczecinie
							Al. Bohaterów Warszawy 33
							70-340 Szczecin
						
							tel. centr. 91 432 53 00
							fax 91 484 39 97
							NIP 852-23-53-687
						
							Oddział w Warszawie
							ul. Mińska 25
							03-808 Warszawa
						
							tel. centr. 22 209 25 00
							fax 22 698 60 45
							NIP 113-20-97-244
						
							Oddział w Wrocławiu
							ul. Powstańców Śląskich 186
							53-139 Wrocław
						
							tel. centr. 71 334 73 00
							fax 71 367 17 69
							NIP 899-24-41-331
						
							Oddział w Zielonej Górze
							ul. Boh. Westerplatte 31
							65-950 Zielona Góra
						
							tel. centr. 68 327 10 68
							fax 68 325 34 68
							NIP 929-01-16-588
						
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Archiwum 2007Inwestycje związane z budową obwodnic wielu miast są jednym z priorytetów w planie rozwoju sieci drogowej w Polsce. Obwodnice, tak jak obwodnica Garwolina są odciążeniem dla mieszkańców miejscowości, wpływają na poprawę bezpieczeństwa, przenosząc ciężki ruch tranzytowy poza granice miasta. Ze strony kierowców zdecydowanie poprawiają komfort jazdy.
Inwestycja realizowana była na drodze krajowej nr 17 i rozpoczyna się przed miejscowością Miętne i kończy w rejonie miejscowości Sulbiny. 
Budowa obejmowała realizację dwujezdniowej drogi ekspresowej, przeznaczonej tylko dla ruchu samochodowego wraz z realizacją trzech węzłów drogowych „Miętne”, „Stacyjna”, „Sulbiny” zapewniających kompleksowy rozkład ruchu we wszystkich kierunkach. Trasa obwodnicy przecina drogę krajową nr 76, trzy drogi powiatowe, jedną gminną i ulicę zbiorczą II Armii Wojska Polskiego.
| 
   | 
  
   | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   | 
 
1. Dane techniczne:
W ramach projektu wybudowane zostały:
Na odcinku 7,3 km zamontowane zostały ekrany dźwiękochłonne.
Zbudowano także 26,5 km dróg równoległych.
2. Obwodnica Garwolina a droga S-17
 Obwodnica Garwolina jest jednym z etapów przebudowy drogi krajowej nr 17 do parametrów drogi ekspresowej, będącej częścią transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, łączącej Warszawę z granicą państwa z Ukrainą w Hrebennem.
 Projekt ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno - gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym: poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej, trzecim celem horyzontalnym: budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski oraz celem głównym Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko: Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej. Projekt ten ważny jest z punktu widzenia organizacji przez Polskę Mistrzostw Europy w piłce nożnej - EURO 2012.
Odcinki planowane do realizacji w ramach projektu przebudowy drogi krajowej Nr 17:
1. Warszawa  (węzeł "Zakręt") - Garwolin,
2. Garwolin - Kurów,
3. Kurów - Lublin - Piaski.
3. Obwodnica przyjazna środowisku
Projekt budowlany zawiera rozwiązania techniczne służące minimalizacji negatywnych oddziaływań środowisko naturalne. 
Ochrona przed hałasem
Ochronę przed ponadnormatywnym hałasem proponuje się zrealizować poprzez budowę ekranów akustycznych o łącznej długości 7261 mb.
W tym ekranów o wysokości :   3,0  m  – 3427 m,
3,5 m  – 642 m,
4,0 m  – 1854 m,
4,5 m  – 1338 m.
Ochrona środowiska gruntowo-wodnego
W celu ograniczenia negatywnego wpływu wód deszczowych i roztopowych na środowisko gruntowo - wodne zaprojektowano rozwiązania techniczne, które ograniczą możliwość przedostawania się ich do ziemi, wód gruntowych i do wód powierzchniowych.
Zastosowano rozwiązania i urządzenia podczyszczające (przegrody na rowach przydrogowych, zbiorniki retencyjne, osadniki, separatory koalescencyjne), zmniejszające stężenie zanieczyszczeń, przed ich zrzutem do zbiorników filtracyjnych, rowów melioracyjnych i rzeki Wilgi.
Gospodarowanie odpadami
W fazie eksploatacji powstawać będą odpady związane z eksploatacją urządzeń infrastruktury drogi. Odpady powinny być zagospodarowywane w sposób zgodny z wymaganiami prawa, w tym w szczególności odpady niebezpieczne (zużyte źródła światła zawierające rtęć oraz tłuszcze i mieszaniny olejów z separacji olej/woda).
Fragmentaryzacja siedlisk, środowisko przyrodnicze
Ze względu na estetykę i poprawę warunków wizualnych, a także poprawę bezpieczeństwa zastosowano nasadzenie zieleni izolacyjnej. Według projektu zieleni nasadzono drzew i krzewów w ilościach:
• drzewa liściaste - 1 769 szt.
• drzewa iglaste - 203 szt.
• krzewy liściaste - 9 689 szt.
• krzewy iglaste - 1 025 szt.
Zieleń krzewiasta oprócz walorów estetycznych stanowi ważny element ochrony przed śniegiem i wiatrem. Zieleń drogowa oprócz walorów wizualnych spełni ważną rolę tworzenia bariery izolacyjnej przed uciążliwościami komunikacyjnymi i silnym nawiewem mas powietrza.
Drzewa zaprojektowane wzdłuż pasa drogowego sprzyjają tworzeniu harmonijnego krajobrazu dodatnio oddziaływującego na człowieka, poprzez kolorystykę gatunków roślin i różnorodność pokroju. Jest to skuteczna metoda łagodzenia ujemnych skutków oddziaływania drogi.
4. Ciekawostki o obwodnicy Garwolina
 Archeolodzy nadzorujący budowę obwodnicy Garwolina dokonali sensacyjnego odkrycia – znaleziono kości kilku mamutów. 
 Szczątki zostały odkopane podczas pracy przy wydobyciu żwiru na przylegającej do budowy żwirowni. Znaleziono kości należące do kilku osobników. Wśród znalezisk są kości miednicy, kręgosłupa, a także ogromna żuchwa i maleńka czaszka małego mamuta. 
 Badania archeologiczne na koszt GDDKiA prowadzone są od 1995 roku na trasie wszystkich przyszłych dróg. Obowiązek prowadzenia prac archeologicznych nakłada na GDDKiA ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
 Nad prawidłowym przebiegiem prac konserwatorskich nadzór sprawuje Krajowy Ośrodek Badań i Dokumentacji Zabytków, działający w imieniu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Znalezione przedmioty są własnością skarbu państwa, są magazynowane przez muzea, jak też prezentowane na specjalnie organizowanych wystawach. 
W latach 1997-2004 na trasie budowy autostrad przebadano 575 stanowisk o łącznej powierzchni 69 tysięcy arów, w 2005 roku 190 stanowisk o powierzchni 9 tysięcy arów. 
Prace archeologiczne mają ważne znaczenie dla lokalnych społeczności. Odbywając się na tym samym terenie przez wiele lat były szansą na zmniejszenie bezrobocia - znaczna część czynności wykonywanych w czasie wykopalisk to proste prace ziemne, przy których była zatrudniona miejscowa ludność.
| 
   | 
  
   | 
  
   |