viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA INFORMACJE COVID-19 GDDKiA INFORMACJE COVID-19

Najważniejsze informacje związane z COVID-19

ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
GDDKiA
ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
Ogólnopolska zbiórka krwi 
Drogocenna krew
ZOBACZ

Serwis GDDKiAGDDKiAArchiwum 2021

Duże zmiany na węźle Szczecin Kijewo

21-04-2021

Wprowadzamy nową organizację ruchu na węźle Szczecin Kijewo. Umożliwi rozpoczęcie wyburzania starego wiaduktu nad autostradą A6, w ciągu jezdni DK10 w stronę Stargardu. Prosimy kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności i zwracanie uwagi na oznakowanie.

Pierwsze zmiany w obrębie węzła już jutro

GDDKiA W czwartek, 22 kwietnia, planowane jest zamknięcie jezdni DK10 w stronę Stargardu. Ruch w obu kierunkach zostanie skierowany na jezdnię w stronę Szczecina po nowym wiadukcie, który został już wykonany w ramach wcześniejszych etapów robót. Następnie w piątek (23 kwietnia), planowane jest zamknięcie jezdni autostrady A6 w stronę Kołbaskowa. Ruch będzie się odbywał w obu kierunkach jezdnią przeciwległą (w stronę Gdańska/Świnoujścia). W związku z tymi zmianami zostanie również na węźle zamknięta relacja Świnoujście - Stargard.

 

Nowy sposób przejazdu przez węzeł

Kierowcy jadący DK10 przez węzeł po zmianie organizacji ruchu, będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Będzie to możliwe dzięki wykonanym w ostatnich tygodniach poszerzeniom jezdni w stronę Szczecina.

GDDKiA Największe zmiany będą dotyczyły pojazdów jadących od strony Szczecina:

  • kierowcy poruszający się w stronę Stargardu i Świnoujścia za skrzyżowaniem z ulicą Zwierzyniecką i Kurzą/Niedźwiedzią przez przewiązkę przejadą na przeciwległą jezdnię
  • relacja Szczecin - Świnoujście będzie zachowana, ale przez nową łącznicę Kołbaskowo - Stargard, także zjazd na Świnoujście będzie o 300 metrów dalej niż dotychczas
  • kierowcy jadących w stronę Kołbaskowa muszą pozostać na starej jezdni, gdyż relacja Szczecin - Kołbaskowo będzie obsługiwana przez dotychczasową łącznicę

Dla kierowców jadących DK10 w stronę Szczecina, poza zawężeniem z trzech do dwóch pasów ruchu, większych zmian w sposobie poruszania się nie będzie.

Ruch w ciągu autostrady A6 w rejonie wiaduktów węzła zostanie zwężony do jednej jezdni, na której będzie po jednym pasie ruchu każdą stronę. Kierowcy jadący autostradą w stronę Kołbaskowa nie będą mogli też zjechać na Stargard. Ta relacja zostanie zamknięta. Zostaną wprowadzone objazdy przez zawrócenie na węźle Podjuchy. Kierowcy mogą też skorzystać z innych dróg – zjechać na węźle Rzęśnica na DW142 i przez DW106 dojechać do Stargardu, bądź przez zjazd na węźle Szczecin Dąbie i dalej przez Wielgowo i Zdunowo do DK10. Modyfikacji ulegnie też przejazd od strony Kołbaskowa do Stargardu, kierowcy pojadą nowo wykonaną łącznicą.

 

Nowy wykonawca prowadzi roboty na węźle Szczecin Kijewo

Firma Budimex przystąpiła do prac na węźle Szczecin Kijewo z początkiem marca. Od tego czasu została wykonana nowa łącznica relacji Kołbaskowo -Stargard, rozpoczęły się prace przy jezdniach zbiorczo-rozprowadzających i wykonano roboty umożliwiające wprowadzane kolejnych etapów organizacji ruchu. Prace prowadzone są z dużą intensywnością. Zakończenie prac przy przebudowie węzła planowane jest na połowę przyszłego roku.

 

Dokończenie prac na węźle

W zakres robót wchodzi wykonanie wszystkich pozostałych prac związanych z rozbudową węzła. W ramach wcześniejszych etapów robót, zrealizowanych po odstąpieniu od umowy z pierwotnym wykonawcą inwestycji, powstały dwie nowe łącznice po północnej stronie węzła (Stargard - Świnoujście i Świnoujście - Szczecin) oraz nowy wiadukt nad autostradą w ciągu przebudowanej jezdni DK10 w stronę Szczecina.

Teraz powstanie nowy wiadukt nad A6 w ciągu jezdni DK10 w stronę Stargardu, wraz z przebudową jezdni DK10. Na autostradzie A6 zostaną usunięte ostatnie stare betonowe płyty i w ich miejsce powstanie nowa nawierzchnia bitumiczna. Wzdłuż autostrady zostaną wykonane jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. Powstaną również nowe łącznice, cztery po stronie południowej i dwie po stronie północnej.

 

Węzeł po nowemu 

Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70-80. 

Po przebudowie węzeł będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu przez węzeł, ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. W rejonie węzła starą, betonową nawierzchnię autostrady zastąpi nowa nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.