viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

Serwis GDDKiAGDDKiAArchiwum 2008

Euro 2012 - drogowa strategia

04-02-2008
m.l.jpgDo Euro 2012 pozostało 1613 dni. Na wszystkich autostradach i drogach ekspresowych trwa zaawansowany proces inwestycyjny. Na autostradach, trwa opracowanie dokumentacji środowiskowych dla odcinka o długości 56 km, gotowe są już wszystkie decyzje lokalizacyjne, trwa przygotowanie projektów budowlanych dla 313 km, 484 km to długość odcinków autostradowych dla których toczą się postępowania przetargowe lub negocjacje PPP. Prace budowlane trwają na 172 km, natomiast długość istniejących autostrad to 699 km. W przypadku dróg ekspresowych te wartości kształtują się następująco: dokumentacja środowiskowa 1787 km, lokalizacyjna 522 km, projekty budowlane 349 km, przetargi 79 km, w budowie jest 282 km, a istniejących dróg ekspresowych jest 317 km. Poniżej po raz kolejny prezentujemy drogową strategię Euro 2012:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad realizuje program budowy dróg i autostrad na lata 2008-2012, przyjęty przez Radę Ministrów.
Program opracowano m. in. z myślą o planowanych na 2012 r. rozgrywkach Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Do tego czasu w całości powstać mają dwie autostrady: Al z Gdańska do polsko-czeskiego przejścia granicznego w Gorzyczkach oraz A4 spod polsko-niemieckiej granicy w Jędrzychowicach do polsko-ukraińskiej w Korczowej wraz z łącznikiem A18 z Olszyny.

W przygotowaniu jest również budowa dwóch odcinków autostrady A2: Świecko-Nowy Tomyśl oraz Stryków-Warszawa, które wraz z istniejącym już odcinkiem połączą stolicę z granicą polsko-niemiecką. Budowę ostatniego etapu tej autostrady z Warszawy do granicy z Białorusią — decyzją Rady Ministrów — przesunięto na okres po roku 2012.

Plan przewiduje też budowę dróg ekspresowych, umożliwiających komunikację między miastami, w których odbywać będą się mecze. Na liście priorytetów znajdują się m. in. trasy S-7 z Gdańska do Warszawy, a dalej do Krakowa oraz S-8 między Wrocławiem, Łodzią, Warszawą i Białymstokiem. Dojazd z Gdańska do Poznania ułatwić ma planowana trasa S-5, która na północy rozpoczynać będzie się łącznikiem z autostradą Al, dalej pobiegnie przez Bydgoszcz do stolicy Wielkopolski. Poprzednia Rada Ministrów założyła ponadto, że do 2012 r. powstać powinien też odcinek S5 z Poznania do Wrocławia.



Strategiczna dla komunikacji z Ukrainą, która będzie współgospodarzem Euro 2012, staje się budowa trasy S-17 z Warszawy do Lublina. Do mistrzostw musi zakończyć się budowa S-l 7 do węzła w Piaskach. Dalszy jej odcinek do przejścia w Hrebennem wpisano na listę projektów rezerwowych, podobnie jak fragment trasy S-12 z Piasków do przejścia w Dorohusku. Ruch transgraniczny mają usprawnić także drogi: S-69 z polsko-słowackiego przejścia w Zwardoniu do Bielska-Białej, fragment S-1 z polsko-czeskiego przejścia w Cieszynie do autostrady Al oraz fragment S-3 z polsko-czeskiego przejścia w Lubawce do węzła z autostradą A4 pod Legnicą. Do 2012 r. powstać ma też drugi odcinek S-3 ze Szczecina do Zielonej Góry.

Realizację programu na lata 2008-2012 oszacowano na 121 mld złotych. By realne stało się jego urzeczywistnienie za tę kwotę, wymagane jest ustabilizowanie cen materiałów budowlanych oraz kosztów prac wykonawczych. Będzie to możliwe dzięki zwiększeniu konkurencji na polskim rynku budowlanym wobec pojawienia się firm z innych państw. Do budowy polskich dróg Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zachęcała m.in. podczas Międzynarodowego Kongresu Drogowego w Paryżu. Dzięki temu zainteresowanie polskim rynkiem wykazują firmy nie tylko europejskie, ale również amerykańskie, chińskie czy południowokoreańskie.

Na bieżąco postęp na wszystkich odcinkach autostrad i dróg ekspresowych istotnych z punktu widzenia Euro 2012 w specjalnym serwisie internetowym – www.droginaeuro.pl