Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Opracowania projektowe dla budowy drogi ekspresowej S11 na odcinku Ostrów Wlkp. – Kępno
Oddział: GDDKiA w Poznaniu
Długość – od 39 km do 41km
Obecny etap – proces przygotowawczy - prace projektowe (studialne)
Wartość inwestycji – szacunkowy łączny koszt inwestycji 1 100 000 tys. Zł.
Na posiedzeniu ZOPI, które odbyło się w dniu 03.12.2018r., przy udziale przedstawicieli władz samorządów terytorialnych, do dalszych prac projektowych na etapie STEŚ zostały zarekomendowane:
1. Przebieg drogi:
Projektowana droga ekspresowa położona jest w obszarze administracyjnym województwa wielkopolskiego, w powiecie ostrowskim na terenie gminy Przygodzice, w powiecie ostrzeszowski na terenach gmin Ostrzeszów, Kobyla Góra, w powiecie kępińskim na terenach gmin Kępno i Baranów.
2. Podstawowe parametry techniczne:
— klasa S, przekrój dwujezdniowy, pasy ruchu, 2x2
— Vp = 100 km/h
— konstrukcja nawierzchni na obciążenie 11,5 tony/oś,
— skrajnia pionowa 5,0m,
— obiekty inżynierskie klasy A +STANAG 2021 klasy 150
— przekrój normalny:
• pobocza 2 x min 1,25 m
• pas awaryjny 2 x 2,50 m
• pasy ruchu 2 x 3,50 m
• pas dzielący: opaska wewnętrzna 2 x 0,5 m, część gruntowa min. 4,0 m
3. Zakres inwestycji:
W ramach inwestycji przewiduje się:
4. Wariantowanie przebiegu drogi :
Wariant 1
Wariant rozpoczyna swój bieg na końcu istniejącej obwodnicy m. Ostrów Wlkp., gdzie w miejscu istniejącego ronda zostanie zaprojektowany węzeł drogowy „Przygodzice”. Następnie wariant drogi ekspresowej biegnie równolegle do istniejącego śladu drogi krajowej nr 11, a dalej omija po wschodniej stronie miejscowość Antonin. Tuż za tą miejscowością przecina linię kolejową nr 272 oraz istniejącą drogę krajową, a następnie przebiega po zachodniej stronie DK11 pomiędzy miejscowościami Niedźwiedź i Kozły. Dalej droga przecina kompleks leśny i przebiega pomiędzy miejscowościami Ostrzeszów a Rojów łącząc się z wariantem nr 2. Dalej wariant przechodzi przy zabudowaniach m. Olszyna a za tą miejscowością na wysokości m. Turze wariant zbliża się do istniejącej DK11. Następnie droga przecina tereny leśne i łączy się z istniejącą obwodnicą Kępna gdzie w miejscu istniejącego ronda zaprojektowany zostanie węzeł drogowy „Kępno Północ”.
Wariant 2
Po otrzymaniu wyników z przeprowadzonych spotkań informacyjnych ze społeczeństwem podjęto decyzję o rezygnacji z dalszych prac nad wariantem nr 2.
Wariant 3
Początkowy przebieg wariantu do przecięcia istniejącej drogi krajowej nr 11 za m. Antonin, jest tożsamy z wariantami 1 i 2. Następnie wariant omija m. Bledzianów po zachodniej stronie, by następnie ominąć m. Rojów w większej odległości niż wariant nr 2. Za skrzyżowaniem z drogą wojewódzką 449 wariant prowadzony jest w kierunku południowo-wschodnim omijając po tej stronie m. Olszyna. Na wysokości m. Turze wariant zbliża się z przebiegiem do wariantów 1 i 2. Za m. Turze wszystkie projektowane warianty mają ten sam przebieg z uwagi na konieczność dowiązania do istniejącej obwodnicy m. Kępno, gdzie w miejscu istniejącego ronda zaprojektowany zostanie węzeł drogowy „Kępno Północ”.
Wariant 5
Po przeprowadzonych konsultacjach społecznych do dalszej analizy i oceny na etapie STEŚ został wprowadzony wariant nr 5.
Przebieg wariantu 5 od początku opracowania do wysokości przecięcia z drogą wojewódzką nr 444 pokrywa się z wariantem 3. W tym miejscu wariant 5 nieznacznie oddziela się od wariantu 3 i biegnie po jego zachodniej stronie. Następnie za skrzyżowaniem z drogą wojewódzką 449 wariant swoim przebiegiem zahacza o tereny gminy Kobyla Góra i przebiega w bliskiej okolicy przysiółka Meszyny. Dalej wariant prowadzony jest w kierunku południowo-wschodnim omijając tereny gminy Kobyla Góra. Na wysokości m. Turze wariant zbliża się z przebiegiem do wariantów 1, 2 i 3. Za m. Turze wszystkie projektowane warianty mają ten sam przebieg z uwagi na konieczność dowiązania do istniejącej obwodnicy m. Kępno, gdzie w miejscu istniejącego ronda zaprojektowany zostanie węzeł drogowy „Kępno Północ”.
5. Obiekty inżynierskie:
Na obecnym etapie (STEŚ) przewiduje się budowę wiaduktów i mostów drogowych w ciągu drogi ekspresowej (nad liniami kolejowymi, rzekami, drogami i innymi przeszkodami), budowę wiaduktów drogowych nad drogą ekspresową w ciągu dróg publicznych krzyżujących się z planowaną inwestycją oraz obiektów inżynierskich pełniących funkcję przejść dla zwierząt.
6. Węzły drogowe i Miejsca Obsługi Podróżnych.
Dokładna analiza lokalizacji oraz geometrii węzłów drogowych w szczególności pod kątem analiz ruchowych oraz Miejsc Obsługi Podróżnych zostanie przeprowadzona na obecnym etapie STEŚ.