viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA INFORMACJE COVID-19 GDDKiA INFORMACJE COVID-19

Najważniejsze informacje związane z COVID-19

ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
GDDKiA
ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
Ogólnopolska zbiórka krwi 
Drogocenna krew
ZOBACZ

GDDKiAInwestycje Zakończone

Wzmocnienie nawierzchni na pokrywającym się odcinku dróg krajowych nr 3 i nr 6

27-07-2005
Wzmocnienie nawierzchni na pokrywającym się odcinku dróg krajowych nr 3 i nr 6 od km 66+300 do km 72+000
Nazwa: Wzmocnienie nawierzchni na pokrywającym się odcinku dróg krajowych nr 3 i nr 6 od km 66+300 do km 72+000

Kontrakt Nr: PL0009-006.L002

Lokalizacja: Województwo zachodniopomorskie. Miejscowości: Goleniów.

Opis:

  • stan istniejący
      Zrealizowane zadanie wchodzi w zakres inwestycji pn. Przebudowa drogi krajowej nr 6 na odcinku Goleniów - Nowogard obejmującej:
      Etap I:
      - Kontrakt I: Nr PL0009-06.L001 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 odcinek Goleniów - Bodzęcin od km od km 25+200 do km 29+800",
      - Kontrakt II: Nr PL0009-06.L002 "Wzmocnienie nawierzchni na pokrywającym się odcinku dróg krajowych nr 3 i nr 6 od km 66+300 do km 72+000",
      Etap II:
      - Kontrakt Nr PL0108-14 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Bodzęcin - Redostowo od km 29+800 do km 34+644",
      Etap III:
      - Kontrakt I: Nr PL2002/000-606.13 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 35+997 do km 40+195",
      - Kontrakt II: "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 34+644 do km 35+997",
      - Kontrakt III: "Remont nawierzchni drogi krajowej Nr 6 na odcinku m. Nowogard od km 40+195 do km 46+100",
      - Kontrakt IV: "Remont nawierzchni drogi krajowej nr 6 - obejście Goleniowa od km 21+608 do km 25+200".

      Prace objęte wzmocnieniem nawierzchni stanowiły dodatkowy kontrakt ujęty w Etapie I.
      Przed przystąpieniem do realizacji robót konstrukcja nawierzchni, jej niewystarczające parametry techniczne oraz zły stan techniczny wymagały dostosowania do wymogów dzisiejszego ruchu drogowego. Ujednolicenie parametrów geometrycznych i technicznych nawierzchni pozwoliło na oddanie kolejnego 5,7 km wyremontowanego odcinka do ruchu.
  • cel i uzasadnienie projektu
      Realizacja przebudowy drogi krajowej Nr 6 ma na celu rozbudowę infrastruktury drogowej i dostosowanie parametrów drogi do wymagań UE i NATO w zakresie dopuszczalnej nośności nawierzchni i obiektów mostowych oraz spełnienie priorytetów określonych w "Partnerstwie dla Członkostwa".

      Bezpośrednimi celami zadania było:
      • podniesienie nośności nawierzchni do 115 kN/oś,
      • poprawa bezpieczeństwa ruchu kołowego,
      • poprawa stanu nawierzchni,
      • wyeliminowanie zagrożeń ekologicznych.

  • ogólny opis zadania

      Wzmocnienie nawierzchni dwujezdniowej drogi krajowej Nr 3 i Nr 6 rozpoczęto w km 66+300. Prace ogólnie obejmowały frezowanie i wyrównanie istniejącej nawierzchni betonem asfaltowym oraz ułożenie warstwy wiążącej nawierzchni z betonu asfaltowego i ścieralnej z mieszanki SMA. Pobocza wzmocnione zostały gruntem i destruktem z frezowania. Wykonano oznakowanie poziome i pionowe oraz zamontowano bariery ochronne.
      W km 69+483,75 remontu wymagały mosty na rzece Ina (jeden na nitce lewej, drugi na prawej). Wymianie podlegała nawierzchnia i izolacja. Wykonano nadbudowę na prefabrykatach belek nośnych, nowe dylatacje i bariery typu sztywnego. Wybudowano nowe gzymsy, przebudowano góry przyczółków i skrzydeł, zasosowano również torkretowanie.

  • główne parametry techniczne
      droga główna
      - klasa drogi: "S"
      - prędkość projektowa: 100 km/h
      - kategoria ruchu: KR 4
      - obciążenie nawierzchni: 115 KN/oś
      - liczba jezdni: 2
      - ilość pasów ruchu na jezdni: 2
      - szerokość pasa ruchu: 3,5 m
      - szerokości nawierzchni: 2*7,0 jezdnia + 2*2,5 m pas awaryjnego postoju
      - szerokość pasa rozdzielającego: 4,0 m

      obiekty
      most przez rzekę Inę w km 69+483,75
      - klasa obciążenia: "A"
      - szerokość: 10,5 m
      - długość: 35,6 m
      - konstrukcja: belki prefabrykowane typu GROMNIK

  • wpływ na stan środowiska naturalnego

      Ochrona przed hałasem
      Na przebudowywanym odcinku nie zachodziła potrzeba budowy ekranów tłumiących hałas emitowany przez pojazdy.
      Odpady
      Wytworzone podczas prowadzenia prac modernizacyjnych odpady zostały zakwalifikowane jako inne niż niebezpieczne. Nie powodują one zagrożenia dla gleb i dla wód gruntowych.
      Szata roślinna
      W ramach zadania nie dokonano usunięcia drzew i krzewów.
      Ścieki opadowe
      Wymogi ochrony środowiska w zakresie ochrony wód powierzchniowych i podziemnych uwzględniono przyjmując następujące rozwiązania projektowe:

      • wykonanie prefabrykowanych ścieków betonowych drogowych i skarpowych odprowadzających wodę do rowów,
      • budowę piaskowników i zbiorników retencyjnych.

      Wody deszczowe odprowadzane są do naturalnych odbiorników takich jak cieki i rowy melioracyjne. Z uwagi na poszerzenie korpusu drogowego istniejące przepusty rozebrano a w ich miejsce wykonano przepusty żelbetowe o średnicy 100 m, a na drogach zbiorczych przepusty drogowe o średnicy 60 cm. Przed wylotami do odbiorników wykonano urządzenia do podczyszczania wód deszczowych. Przed wylotami do rowów melioracyjnych zostały zastosowane piaskowniki do przechwycenia części mineralnych jak również związków ropopochodnych, które zgromadzone zostaną na powierzchni wody.

    Zakres robót:
      Długość całego odcinka objętego wzmocnieniem wynosi 5,7 km.

      Zakres robót wykonanych:

      Roboty drogowe
      - wykopy - 939 m3
      - nasypy - 10 610 m3
      - oczyszczenie z namułu kanałów śr. 25-60 cm - 2 149 mb
      - podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie - 13 098 m2
      - podbudowy z MMB - 13 053 m2
      - frezowania nawierzchni śr. grubości w-wy 5 cm - 1 672 m2
      - naprawa nawierzchni geosiatką - 1 263 m2
      - w-wy wyrównawczej MMB - 20 056 Mg
      - w-wy wiążącej z BA gr. 6 cm - 122 159 m2
      - w-wy ścieralnej z SMA gr 4 cm - 122 191 m2
      - humusowanie z obsianiem - 42 128 m2
      - ustawienie stalowych barier ochronnych - 12 096 mb
      - oznakowanie pionowe drogi ekspresowej - 98 szt.
      - oznakowanie poziome materiałami grubowarstwowymi - 7 619 m2
      - punktowe elementy odblaskowe - 500 szt.
      - zjazdy - 555 m2
      - stabilizacja podłoża gruntocementem RM 1,5 MPa - 2 404 m2
      - ścieki trójkątne - 329 mb

      Roboty mostowe
      - wykop pod ławy - 328 m3
      - stal zbrojeniowa AI - 998 kg
      - stal zbrojeniowa AII - 63 307 kg
      - osadzenie sworzni zespalających (fi 12 - 16) - 14 926 szt.
      - beton konstrukcyjny podpór kl. B-30 - 83 m3
      - beton konstrukcyjny płyty na prefabrykatach kl. B-35 - 177 m3
      - beton kap chodnikowych kl. B-30 - 46 m3
      - beton z dodatkiem polimerów - 6 m3
      - beton niekonstrukcyjny - 68 m3
      - papy asf. i smoł. na tkaninach i foliach - 830 m3
      - warstwa ochronna z betonu asfaltowego gr. 4 cm - 821 m2
      - powłoka ochronna powierzchni betonu - 1 233 m3
      - wpusty - 10 szt.
      - sączki odwadniające - 14 szt.
      - drenaż podłużny - 84 mb
      - dylatacje szczelne - 4 szt.
      - krawężnik MA 18 I - 192 mb
      - bariery i poręcze ochronne na obiektach mostowych - 168 mb
      - umocnienie stożków przyczółków kostką typu POLBRUK - 297 m2
      - torkretowanie ścian betonowych - 230 m2
      - nawierzchnia epoksydowa na chodnikach - 169 m2

    Dokumentacja techniczna opracowana została przez:
      Pracownię Projektową Dróg i Mostów "DIM"
      mgr inż. Ryszard Kowalski
      ul. Sosnowa 6a, 71-468 Szczecin
      oraz
      Zakład Usługowo-Projektowy "MOSTEX" w Kartuzach

    Okres realizacji zadania:
      Termin rozpoczęcia robót: 30.01.2003r.
      Termin zakończenia robót: 29.10.2003r.

    Zadanie realizowało konsorcjum firm:
      Lider:
      STRABAG A.G. Ortenburgerstr. 27,
      A-9800 Spittal/Drau, Austria
      działająca w Polsce poprzez
      STRABAG A.G. S.A. Budownictwo Ogólne i Drogowe,
      Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie przy ul. Brechta 7
      Partner:
      Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A.
      ul. Górna 2/1, 72-200 Nowogard

    Nadzór inwestorski pełniła firma:
      Lafrentz Polska Sp. z o.o.
      ul. Zbąszyńska 29, 60-359 Poznań

    Finansowanie:
      Zadanie finansowane było przez:
      • Unię Europejską z Programu Współpracy Przygranicznej Polska - Niemcy Phare 2000 zgodnie z Memorandum Finansowym z dnia 21.12.2000 r.,
      • Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie.