viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA INFORMACJE COVID-19 GDDKiA INFORMACJE COVID-19

Najważniejsze informacje związane z COVID-19

ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
GDDKiA
ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
Ogólnopolska zbiórka krwi 
Drogocenna krew
ZOBACZ

GDDKiAInwestycje Zakończone

Modernizacja drogi krajowej Nr 6 odcinek Goleniów - Bodzęcin

27-07-2005
Modernizacja drogi krajowej Nr 6 odcinek Goleniów - Bodzęcin od km 25+200 do km 29+800
Nazwa: Modernizacja drogi krajowej Nr 6 odcinek Goleniów - Bodzęcin od km 25+200 do km 29+800

Kontrakt Nr: PL0009-06.L001

Lokalizacja: Województwo zachodniopomorskie. Miejscowości: Goleniów, Bodzęcin.

Opis:

  • stan istniejący
      Zrealizowane zadanie wchodzi w zakres inwestycji pn. Przebudowa drogi krajowej nr 6 na odcinku Goleniów - Nowogard obejmującej:
      Etap I:
      - Kontrakt I: Nr PL0009-06.L001 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 odcinek Goleniów - Bodzęcin od km od km 25+200 do km 29+800",

      - Kontrakt II: Nr PL0009-06.L002 "Wzmocnienie nawierzchni na pokrywającym się odcinku dróg krajowych nr 3 i nr 6 od km 66+300 do km 72+000",
      Etap II:
      - Kontrakt Nr PL0108-14 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Bodzęcin - Redostowo od km 29+800 do km 34+644",
      Etap III:
      - Kontrakt I: Nr PL2002/000-606.13 "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 35+997 do km 40+195",
      - Kontrakt II: "Modernizacja drogi krajowej Nr 6 na odcinku Redostowo - Nowogard od km 34+644 do km 35+997",
      - Kontrakt III: "Remont nawierzchni drogi krajowej Nr 6 na odcinku m. Nowogard od km 40+195 do km 46+100",
      - Kontrakt IV: "Remont nawierzchni drogi krajowej nr 6 - obejście Goleniowa od km 21+608 do km 25+200".

      Przebudowa odcinka stanowiła rozpoczęcie modernizacji drogi krajowej nr 6 planowanej do realizacji w latach 2002-2005.
      Odcinek trasy obsługuje mało zaludniony obszar o charakterze rolniczym oraz leśnym. Na terenie tym występują urządzenia branży energetycznej, teletechnicznej.
      Przed przystąpieniem do realizacji robót konstrukcja nawierzchni, jej niewystarczające parametry techniczne (nośność, szerokość, promienie łuków poziomych) oraz zły stan techniczny wymagały dostosowania do wymogów dzisiejszego ruchu drogowego. Ujednolicenie parametrów geometrycznych i technicznych nawierzchni pozwoliło na oddanie kolejnego 4,6 km wyremontowanego odcinka do ruchu.
  • cel i uzasadnienie projektu
      Realizacja przebudowy drogi krajowej Nr 6 ma na celu rozbudowę infrastruktury drogowej i dostosowanie parametrów drogi do wymagań UE i NATO w zakresie dopuszczalnej nośności nawierzchni i obiektów mostowych oraz spełnienie priorytetów określonych w "Partnerstwie dla Członkostwa".

      Bezpośrednimi celami zadania było:
      • poprawa parametrów ruchu na drodze:
        - podniesienie nośności nawierzchni do 115 kN/oś,
        - zwiększenie szerokości nawierzchni do 7.0+2*2.0,
        - zwiększenie przepustowości drogi,
      • poprawa bezpieczeństwa ruchu kołowego,
      • poprawa stanu nawierzchni,
      • wyeliminowanie zagrożeń ekologicznych.

  • ogólny opis zadania

      Zakres robót obejmował przebudowę odcinka drogi krajowej nr 6 pomiędzy Goleniowem a mostem przez rzekę Gowienicę. Początek modernizowanego odcinka drogi przyjęto w km 25+200, który znajduje się w miejscu włączenia się do drogi nr 6 obwodnicy północnej Goleniowa. Dalej modernizowana droga biegnie w kierunku wschodnim. Koniec przebudowanej drogi przyjęto w km 29+800 za zjazdem na drogę gminną do m. Bodzęcin.
      Modernizacja polegała na obustronnym dobudowaniu umocnionych poboczy o szerokości 2.0 m, wzmocnieniu istniejącej nawierzchni o szerokości 7.0 m, przebudowie nie normatywnych łuków poziomych, wybudowaniu dróg gospodarczych dla ruchu lokalnego oraz budowie zatok autobusowych. Udrożniono i wybudowano nowe rowy przydrożne, zespoły oczyszczające (piaskowniki), ścieków drogowe i skarpowe. Po drogą przeprowadzono również nowe przepusty z rur żelbetowych. Przebudowano także kolidujące sieci i urządzenia uzbrojenia terenu. Zamontowano elementy bezpieczeństwa ruchu oraz nasadzono zieleń.

  • główne parametry techniczne
      droga główna
      - klasa drogi: "S"
      - prędkość projektowa: 100 km/h
      - kategoria ruchu: KR 4
      - obciążenie nawierzchni: 115 KN/oś
      - szerokość jezdni: 7.0 m jezdnia + 2 x 2.0 m pobocza utwardzone + 2 x 0.75 m pobocza gruntowe

      obiekty
      most przez rzekę Gowienicę w km ...
      - klasa obciążenia: "A"
      - szerokość:
      - długość:
      - konstrukcja: stalowa karbowana MULTI PLATE MP150/AROT VIA typ L25, wysokość świetlna 2,57 m., szerokość w świetle 4,09 cm
      - posadowienie: na palach kamiennych średnicy 1,10 m i długości ok. 5 m

  • wpływ na stan środowiska naturalnego

      Ochrona przed hałasem
      Na przebudowywanym odcinku nie zachodziła potrzeba budowy ekranów tłumiących hałas emitowany przez pojazdy.
      Odpady
      Wytworzone podczas prowadzenia prac modernizacyjnych odpady zostały zakwalifikowane jako inne niż niebezpieczne. Nie powodują one zagrożenia dla gleb i dla wód gruntowych.
      Szata roślinna
      W ramach rekompensaty za usunięcie drzew i krzewów kolidujących z robotami nasadzonych zostało 66 szt. drzew i 104 szt. krzewów.
      Ścieki opadowe
      Wymogi ochrony środowiska w zakresie ochrony wód powierzchniowych i podziemnych uwzględniono przyjmując następujące rozwiązania projektowe:

      • wykonanie prefabrykowanych ścieków betonowych drogowych i skarpowych odprowadzających wodę do rowów,
      • budowę piaskowników i zbiorników retencyjnych.

      Wody deszczowe odprowadzane są do naturalnych odbiorników takich jak cieki i rowy melioracyjne. Z uwagi na poszerzenie korpusu drogowego istniejące przepusty rozebrano a w ich miejsce wykonano przepusty żelbetowe o średnicy 100 m, a na drogach zbiorczych przepusty drogowe o średnicy 60 cm. Przed wylotami do odbiorników wykonano urządzenia do podczyszczania wód deszczowych. Przed wylotami do rowów melioracyjnych zostały zastosowane piaskowniki do przechwycenia części mineralnych jak również związków ropopochodnych, które zgromadzone zostaną na powierzchni wody.

    Zakres robót:
      Długość całego odcinka objętego przebudową wynosi 4,6 km.

      Zakres robót wykonanych:

      Roboty drogowe
      - roboty rozbiórkowe - 13 723 m2
      - zdjęcie humusu - 52 823 m2
      - przebudowa kablowych sieci telekomunikacyjnych - 2 837 mb
      - wykop - 23 564 m3
      - nasyp - 47 580 m2
      - przepusty pod koroną drogi - 79 m
      - warstwa mrozoochronna - 36 580 m2
      - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie - 30 625 m2
      - podbudowa i ulepszone podłoże z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem o Rm=1,5 MPa - 29 959 m3
      - podbudowa z betonu asfaltowego - 45 274 m2
      - wyrównanie podbudowy betonem asfaltowym - 7 987 Mg
      - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego - 54 076 m2
      - warstwa ścieralna z mieszanki grysowo-mastyksowej SMA - 54 062 m2
      - humusowanie - 41 016 m2
      - przepusty pod zjazdami - 213 m
      - zjazdy - 1 737 m2

      Roboty mostowe
      - wykopy pod ławy - 300 m3
      - pale prefabrykowane - 16 szt.
      - ścianki szczelne - 357 m2
      - ułożenie geosiatki FORTRAN R65/65 - 470 m2
      - ułożenie geosiatki STABILENKA 120/120 - 385 m2
      - wbudowanie przepustu MULTIPLATE L25 - 23 m
      - betonowanie - 39 m3
      - stal zbrojeniowa - 9 984 kg
      - pale z tłucznia - 110 m

    Dokumentacja techniczna opracowana została przez:
      Zakład Usług Mostowych "WIK" Witold Kaliński
      ul. Bulońska 16/15, 80-288 Gdańsk

    Okres realizacji zadania:
      Termin rozpoczęcia robót: 07.05.2002 r.
      Termin zakończenia robót: 17.11.2003 r.

    Zadanie realizowało konsorcjum firm:
      Lider:
      STRABAG AG Spółka Akcyjna w Niemczech Oddział w Polsce
      ul. Brechta 7, 03-472 Warszawa
      Partner:
      Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A.
      ul. Górna 2/1, 72-200 Nowogard

    Nadzór inwestorski pełniła firma:
      Lafrentz Polska Sp. z o.o.
      ul. Zbąszyńska 29, 60-359 Poznań

    Finansowanie:
      Zadanie finansowane było przez:
      • Unię Europejską z Programu Współpracy Przygranicznej Polska - Niemcy Phare 2000 zgodnie z Memorandum Finansowym z dnia 21.12.2000 r.,
      • Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie.