viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA INFORMACJE COVID-19 GDDKiA INFORMACJE COVID-19

Najważniejsze informacje związane z COVID-19

ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
GDDKiA
ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
Ogólnopolska zbiórka krwi 
Drogocenna krew
ZOBACZ

GDDKiAInwestycje Zakończone

Budowa obwodnicy miejscowości Kobylanka, Morzyczyn, Zieleniewo w ciągu drogi krajowej nr 10

08-12-2008

Nazwa: Budowa obwodnicy miejscowości Kobylanka, Morzyczyn, Zieleniewo w ciągu drogi krajowej nr 10 Szczecin - Bydgoszcz

Kontrakt Nr: SPOT/2.1.3/77/04 [ http://www.iue.pl/kmz ]

Lokalizacja: Województwo zachodniopomorskie, miejscowości: Kobylanka, Morzyczyn, Zieleniewo

Opis:

  • stan istniejący

    • Na początku modernizowanego odcinka drogi krajowej nr 10 znajduje się zjazd do stacji benzynowej i dalej na drogę powiatową nr 41-442 Motaniec-Kobylanka. Wzniesienie drogi, łuk poziomy i brak wydzielonych pasów skrętu do stacji i do miejscowości Motaniec, powodują znaczne ograniczenie widoczności, tamowanie przepływu pojazdów, uciążliwości dla ruchu przelotowego stwarzając w ten sposób poważne ryzyko niebezpiecznych kolizji i wypadków drogowych. Na dalszym odcinku istn. droga krajowa nr 10 przechodzi przez miejscowości Kobylanka, Morzyczyn, Zieleniewo. Częstym zmianom ulega szerokość nawierzchni bitumicznej od 7.0 m poprzez 8.5 m, 9.0 m do 11.0 m. Wzdłuż całej trasy występują skrzyżowania z drogami: Kobylanka-Motaniec, Kobylanka-Reptowo, Morzyczyn-Jęczydół, Morzyczyn-Reptowo, Zieleniewo-Zagość, Zieleniewo-Kunowo, liczne zjazdy: gospodarcze, do działek siedliskowych, do ośrodków wypoczynkowych i terenów rekreacji położonych nad jeziorem Miedwie oraz zatoki autobusowe. Miejscowości Morzyczyn i Zieleniewo dodatkowo łączy ze Stargardem Szczecińskim ciąg pieszo-rowerowy.


  • cel i uzasadnienie projektu

    • W wyniku przebudowy droga krajowa nr 10 uzyska parametry drogi ekspresowej klasy technicznej "S". Obwodnica wraz z przyjętymi rozwiązaniami węzłów i skrzyżowań bezkolizyjnych ma na celu rozdzielenie ruchu lokalnego i ruchu tranzytowego dalekiego zasięgu, co w znacznym stopniu zmniejszy obciążenie ruchem samochodowym w/w miejscowości, poprawi bezpieczeństwo ruchu pieszych i zmotoryzowanych oraz zmniejszy emisję spalin i hałasu.


  • ogólny opis zadania

    • Budowa obwodnicy rozpoczyna się w km 32+121 drogi krajowej nr 10. Odejście projektowanej trasy w kierunku północnym przewidziano w okolicy zjazdu do stacji paliw zachowując istniejącą drogę nr 10 jako zjazd do miejscowości Morzyczyn, Kobylanka, Zieleniewo.
      Na trasie obejścia usytuowano dwa węzły drogowe "Motaniec" i "Lipnik". Węzeł "Lipnik" docelowo stanowił będzie połączenie obwodnicy m. Kobylanka, Morzyczyn, Zieleniewo z południowym obejściem Stargardu Szczecińskiego.
      Na skrzyżowaniu projektowanej obwodnicy z drogą powiatową nr 41-442 Kobylanka - Motaniec określanym jako węzeł "Motaniec" przewidziano budowę węzła dwupoziomowego typu WB. Droga powiatowa przebudowana zostanie na odcinku 445 m i poprowadzona wiaduktem WD1 ponad obwodnicą. Łącznice nr 1, nr 2 i nr 3 zapewniać będą połączenie obu dróg. Do km 34+016,17 projekt przewiduje budowę drogi dwujezdniowej po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Na dalszym odcinku do węzła "Lipnik" zaprojektowano drogę jednojezdniową, która docelowo stanowić będzie jezdnię południową obwodnicy.
      Nad obwodnicą przeprowadzone zostaną: wiaduktem WD2 przebudowana na odcinku 477 m droga powiatowa nr 41-440 Reptowo - Kobylanka oraz wiaduktem WD3 przebudowana na odcinku 475 m droga gminna. Natomiast nad drogą powiatową nr 41-443 Miedwiecko - Zagość droga krajowa nr 10 przechodzić będzie wiaduktem WD4.
      Rozwiązania sytuacyjne na węźle "Lipnik" uwzględniają docelowy przebieg drogi krajowej nr 10 w kierunku południowej obwodnicy Stargardu Szczecińskiego oraz ostateczny kształt węzła. Za wiaduktem WD5 usytuowano początek łącznicy nr 4 stanowiącej na obecnym etapie projektu przedłużenie obwodnicy o 1.230 m. Budowa kończy się jej włączeniem do drogi krajowej nr 10.
      W celu zapewnienia bezkolizyjnego ruchu pieszych i rowerzystów korzystających z istniejącego ciągu pieszo - rowerowego łączącego Morzyczyn i Zieleniewo ze Stargardem Szczecińskim wprowadzono korektę jego trasy.


  • główne parametry techniczne

    • droga główna
      - klasa drogi: "S"
      - prędkość projektowa: 100 km/h
      - przewidywany ruch: KR 6
      - obciążenie nawierzchni: 115 KN
      - szerokość w przekroju dwujezdniowym: 2 x 7,0 m jezdnia + 2 x 2,5 m pasy awaryjne + 3,0 m pas dzielący + 2 x 0,50 m opaski wewnętrzne + 2 x 0,75 (1,25) m pobocza gruntowe
      - szerokość w przekroju jednojezdniowym: 7,0 m jezdnia + 2 x 2,0 m pobocza umocnione + 2 x 0,75 (1,25) m pobocza gruntowe

      węzły typu WB

      węzeł "Motaniec"
      łącznice:
      - typ: bezpośredni, jednopasowe, jednokierunkowe typ P1
      - przewidywany ruch: KR 4
      - szerokość: jezdnia 4,5 m + opaski 0,50 m i 1,0 m + pobocza gruntowe 2 x 1.5 m
      - prędkość projektowa: 60 km/h
      wiadukt - WD1 (nad drogą krajową nr 10 w jej km 33+357)
      - klasa obciążenia: "B"
      - szerokość: 7,0 m jezdnia + 2,3 m chodnik
      - długość: 61 m
      - konstrukcja: czteroprzęsłowa z monolitycznej płyty żelbetowej
      - posadowienie: bezpośrednie

      węzeł "Lipnik"
      łącznice:
      - typ: bezpośredni, jednopasowe, jednokierunkowe typ P1
      - przewidywany ruch: KR 5 i KR 6
      - szerokość: jezdnia 4,5 m + opaski 0,50 m i 1,0 m + pobocza gruntowe 2 x 1.5 m
      - prędkość projektowa: 60 i 80 km/h
      wiadukt - WD5 (w km 38+946 drogi krajowej nr 10)
      - klasa obciążenia: "A"
      - szerokość: 3 x 3,5 m jezdnia + opaski 0,50 m i 1,0 m
      - długość: 56 m
      - konstrukcja: trzyprzęsłowa ze sprężonych belek prefabrykowanych typu "Kujan" oraz płyty żelbetowej
      - posadowienie: bezpośrednie

      obiekty

      wiadukt - WD2 (nad drogą krajową nr 10 w jej km 34+843)
      - klasa obciążenia: "A"
      - szerokość: 6,0 m jezdnia + 1,8 m chodnik
      - długość: 59 m
      - konstrukcja: czteroprzęsłowa z monolitycznej płyty żelbetowej
      - posadowienie: bezpośrednie

      wiadukt - WD3 (nad drogą krajową nr 10 w jej km 36+981)
      - klasa obciążenia: "B"
      - szerokość: 6,0 m jezdnia
      - długość: 63 m
      - konstrukcja: czteroprzęsłowa z monolitycznej płyty żelbetowej
      - posadowienie: bezpośrednie

      wiadukt - WD4 (w km 38+946 drogi krajowej nr 10)
      - klasa obciążenia: "A"
      - szerokość: 7,0 m jezdnia + 2 x 2,0 pasy awaryjne
      - długość: 36 m
      - konstrukcja: jednoprzęsłowa ze sprężonych belek prefabrykowanych typu "Kujan" oraz płyty żelbetowej
      - posadowienie: bezpośrednie

      przepusty gospodarcze - PG1 i PG2
      - klasa obciążenia: "A"
      - światło: 4,5 m x 3,0 m
      - długość: 32 m i 39 m
      - konstrukcja: prefabrykaty żelbetowe typu dwudzielnego ceowego
      - posadowienie: bezpośrednie

      drogi

      powiatowa nr 41-442 Motaniec - Kobylanka
      - klasa drogi: "Z"
      - prędkość projektowa: 60 km/h
      - przewidywany ruch: KR 4
      - szerokość jezdni: 6,0 m i 7,0 m

      powiatowa nr 41-440 Reptowo - Kobylanka
      - klasa drogi: "G"
      - prędkość projektowa: 50 km/h
      - przewidywany ruch: KR 2
      - szerokość jezdni: 6,0 m

      gminna Reptowo - Morzyczyn
      - klasa drogi: "L"
      - prędkość projektowa: 40 km/h
      - przewidywany ruch: KR 1
      - szerokość jezdni: 3,5 m

      dojazdowe
      - klasa drogi: "D"
      - prędkość projektowa: 40 km/h
      - przewidywany ruch: KR 1
      - szerokość jezdni: 3,5 m
  • wpływ na stan środowiska naturalnego

    • W ramach projektu zostaną zastosowane urządzenia ochronne (bariery akustyczne, separatory podczyszczające spływające wody opadowe z jezdni), które poprawią stan środowiska (zmniejszenie natężenia hałasu, usunięcie zanieczyszczeń wód opadowych odprowadzanych do naturalnych zbiorników wodnych). Wykonane zostanie obsadzenie nowej drogi zielenią ochronną, a wszystkie materiały z rozbiórki, nadające się do ponownego wykorzystania zostaną wbudowane w drogę. W związku z tym, że projektowana obwodnica przebiega przez tereny zlewni wód jeziora Miedwie przewidziano umocnienie dna rowów betonowymi elementami ścieków korytkowych, prowadząc wody opadowe do projektowanych urządzeń podczyszczających. Po podczyszczeniu wody odprowadzone będą do istniejących rowów melioracyjnych.
      W zakresie ochrony środowiska przed hałasem przewiduje się wykonanie izolacyjnych pasów zieleni poprzez obsadzenie pasa drogowego drzewami i krzewami oraz budowę ekranów akustycznych o łącznej długości 2,5 km:

        • wysokości min. 3 m od wiaduktu WD1 w kierunku zachodnim przy północnej jezdni,
        • wysokości 3,5 m w rejonie skrzyżowania z drogą powiatową Kobylanka - Reptowo po południowej stronie drogi,
        • wysokości 4,0 m na odcinku przebiegającym w największym zbliżeniu do zabudowy miejscowości Morzyczyn po południowej stronie drogi.

    Zakres robót:
      Długość całego odcinka objętego budową wynosi 10 km, w tym droga główna: 8.8 km i łącznica nr 4: 1,2 km.

      Zakres robót:
    • część drogowa
      - budowa drogi głównej o długości 8.772 m
      - przebudowa 1.397 m dróg bocznych krzyżujących się z trasą obwodnicy
      - korekta trasy istniejącego ciągu pieszo - rowerowego
      - budowa odwodnienia - kanalizacja deszczowa wraz z przepustami
      - budowa zbiorników odparowujacych, separatorów i osadników
      - budowa oświetlenia drogowego
      - budowa ekranów akustycznych

    • część mostowa
      - budowa węzła drogowego typu WB - "Motaniec" (wiaduktu WD1 wraz z łącznicami nr 1, nr 2, nr 3)
      - budowa węzła drogowego typu WB - "Lipnik" (wiaduktu WD5 wraz z łącznicami nr 4, nr 5, nr 6)
      - budowa wiaduktów drogowych: WD2, WD3, WD4
      - budowa dwóch przepustów gospodarczych

    • część branżowa
      - przebudowa napowietrznych linii energetycznych 220 KV, 110 kV, 15 kV i 0,4 kV
      - przebudowa kablowych linii telekomunikacyjnych
      - przebudowa podziemnych linii gazowych w/c i s/c
      - przebudowa kanalizacji tłocznej
      - przebudowa kanalizacji sanitarnej
      - wykonanie zespołu obiektów podczyszczania ścieków opadowych

    Dokumentacja techniczna opracowana została przez:
      TRANSPROJEKT GDAŃSKI Sp. z o.o.
      Pracownia Projektowa w Szczecinie
      ul. Cyryla i Metodego 9a, 71-522 Szczecin

    Okres realizacji zadania:
      Termin rozpoczęcia robót: 30.07.2005 r.
      Planowany termin zakończenia robót: 29.04.2007 r.

    Zadanie realizowane jest przez:
      NCC Aktiebolag
      Vallgatan 3, 170 80 Solna, Szwecja

    Nadzór inwestorski pełnią firmy:
      Scott Wilson Kirkpatrick & Co. Ltd. Sp. z o.o. Oddział w Polsce
      ul. Rejtana 17, 02-516 Warszawa
      oraz
      Pracownia Projektowa Dróg i Mostów DIM
      ul. Sosnowa 6a,71-468 Szczecin

    Finansowanie:
      Inwestycja współfinansowana jest w 75% ze środków ERDF (Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego) i 25 % z Krajowego Funduszu Drogowego.

    plan_sytuacyjny.jpg 
    Plan sytuacyjny