viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA- zakończone

Przebudowa drogi krajowej Nr 9 Radom - Barwinek na odcinku Nowa Dęba - Majdan Królewski

18-03-2009
Przebudowa drogi krajowej Nr 9 Radom – Barwinek na odcinku Nowa Dęba – Majdan Królewski od km 144+100 do km 147+000
 

KONTRAKT NR 2/RZ/KFD/08
Przebudowa drogi krajowej Nr 9 Radom – Barwinek na odcinku Nowa Dęba – Majdan Królewski od km 144+100
do km 147+000

1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI

Droga krajowa nr 9 Radom – Barwinek - zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg międzynarodowych, prowadzi ruch w kierunku północ-południe
i stanowi połączenie komunikacyjne międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych oraz obsługuje ruch międzynarodowy w kierunku przejścia drogowego w Barwinku
.

Odcinek remontowanej drogi krajowej Nr 9 od km 144+100 do km 147+000 znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie tarnobrzeskim, w gminie Nowa Dęba i przebiega od ronda w miejscowości Nowa Dęba do granicy z miejscowością Majdan Królewski.

Głównym celem wykonanych robót remontowych było podniesienie standardu drogi do standardów europejskich (do nacisków 115 kN/oś), poprawa bezpieczeństwa ruchu, zwiększenie płynności ruchu drogowego, zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko poprzez zmniejszenie hałasu, drgań oraz emisji spalin.

WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 6 312 708,16  PLN (brutto)

Kontrakt jest finansowany ze środków: Krajowego Funduszu Drogowego

2. REALIZATORZY  INWESTYCJI

ZAMAWIAJĄCY: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów
PROJEKTANT: Pracowania Studiów i Projektów Drogowych KLOTOIDA
30-732 Kraków, ul. płk. St. Dąbka 8
INSPEKTOR NADZORU: Aleksander Maciocha – GDDKiA Oddział w Rzeszowie
KIEROWNIK BUDOWY: Piotr Radomski
WYKONAWCA: KONSORCJUM FIRM:
 Lider:
Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych FART Sp. z o.o.
25-116 Kielce, ul. Ściegiennego 268A
 Partner:
Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych TRAKT
Sp z o.o. 26-065 Piekoszów, Górki Szczukowskie 1 k/Kielc

3. LOKALIZACJA INWESTYCJI

punkt.jpg - odcinek drogi krajowej Nr 9 od 144+100 do 147+000 – dł. 2,90 km




CZAS REALIZACJI: 
DATA ROZPOCZĘCIA ROBÓT: 17 kwiecień 2008r.
                               DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: 17 listopad 2008r.

4. PARAMETRY TECHNICZNE DROGI

KLASA TECHNICZNA: GP
KATEGORIA RUCHU:

KR 5

OBCIĄŻENIE: 115 kN/oś
DROGA: jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa
PRZEKRÓJ: drogowy i uliczny, szer. 7,00 m + opaska bitumiczna szer. 0,5 m
NAWIERZCHNIA: bitumiczna o konstrukcji odpornej na koleinowanie
CHODNIKI: szer. od 1,50 do 2,50 m
POBOCZA UTWARDZANE (bitumiczne): 2 x 1,50 m
POBOCZA GRUNTOWE: szer. 0,75 do 1,25 m
ZATOKI AUTOBUSOWE: szer. 3,00 m
ODWODNIENIE KANALIZACJĄ DESZCZOWĄ i ROWAMI kanalizacją deszczową i rowami

5. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU

- Wzmocnienie nawierzchni drogi do obciążenia 115 kN/oś,
- Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez poprawę płynności ruchu, zwiększenie komfortu jazdy, korektę organizacji ruchu.
- Poprawa systemu odwodnienia
- Zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko poprzez zmniejszenie hałasu, drgań oraz emisji spalin

6. ZDJĘCIA PRZEDSTAWIAJĄCE EFEKT WYKONANEGO REMONTU DROGI

1_.jpg    2_.jpg 
3_.jpg    4_.jpg 

7. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT

  • ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE

-  Wyniesienie granic pasa drogowego ze stabilizacją punktów  -   81 szt

-  Karczowanie zagajników, krzaków i poszycia      -  2,25 ha

-  Mechaniczne usunięcie warstwy humusu  -  15 883 m2

-  Rozebranie podbudowy z mieszanek mineralno – bitumicznych  -   1 867 m2

-  Rozebranie podbudowy z kruszywa    -  854 m2

-  Rozbiórka chodników  -   4 276 m2

-  Rozebranie ścieków z elementów betonowych  -  1 262 m

-  Rozebranie poręczy ochronnych  -  6 szt

-  Rozebranie barier ochronnych sprężystych  -  1 164 m

-  Rozebranie przepustów z rur betonowych  -  167 szt

-  Demontaż znaków drogowych  -  84 szt

-  Rozebranie istniejących wpustów ulicznych  -  18 szt

-  Wykonanie frezowania nawierzchni asfaltowych na drodze i wiadukcie  -  29 351 m2

 

  • ROBOTY ZIEMNE

-  Wykonanie wykopów (korytowanie, profilowanie rowów i skarp)   -  5 695 m3

-  Wykonanie nasypów  -  2 032 m3

 

  • ODWODNIENIE KORPUSU DROGOWEGO

-  Wykonanie przykanalików  -   67 m

-  Wykonanie studzienek ściekowych  -  30 szt

-  Regulacja pionowa studzienek rewizyjnych oraz teletechnicznych  -   24 szt

-  Ułożenie prefabrykowanych ścieków betonowych  -  866 m

-  Ułożenie ścieku z dwóch rzędów kostki brukowej  -  2 305 m

-  Ułożenie przepustów rurowych z tworzyw sztucznych (pod zjazdami)  -  282 m

 

  • PODBUDOWY

-  Wykonanie warstwy odcinającej z geowłókniny  -  2 863 m2

-  Podbudowa z kruszywa naturalnego  -  3 785 m2

-  Podbudowa z kruszywa łamanego – warstwa dolna  -  6 200 m2

-  Podbudowa z kruszywa łamanego – warstwa górna  -  7 089 m2

-  Podbudowa z betonu (zatoka autobusowa, wyspy separacyjne)   -   395 m2

-  Podbudowa z betonu asfaltowego 0/25 mm   -  3 586 m2

 

  • NAWIERZCHNIE

-  Wykonanie warstwy wiążącej z BA 0/16 (zjazdy, skrzyżowania)  -   3 194 m2

-  Wykonanie warstwy ścieralnej z BA 0/12,8 (zjazdy, skrzyżowania)  -   3 598 m2

-  Wykonanie warstwy wiążącej z BA WMS (jezdnia)  -   26 761 m2

-  Wykonanie nawierzchni z SMA 0/9 mm  -  28 331 m2

-  Wykonanie nawierzchni z kostki brukowej (zatoka autobusowa)  -  101 m2

 

  • ROBOTY WYKOŃCZENIOWE

-  Ułożenie siatki z włókien szklanych  -  4 403 m2

-  Humusowanie wraz z obsianiem trawą  skarp i zieleńców -   18 681 m2

-  Umocnienie skarp płytami ażurowymi  -  228 m2

-  Wykonanie nawierzchni z destruktu (zjazdy indywidualne, pobocza)  -   3 785 m2

 

  • OZNAKOWANIE DRÓG I URZĄDZENIA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU

-  Oznakowanie poziome jezdni materiałami grubowarstwowymi  -   2 770 m2

-  Ustawienie konstrukcji wsporczych dla znaków aktywnych D6 (przejścia dla pieszych)  -  6 szt

-  Ustawienie znaków drogowych pionowych   -   165 szt

-  Ustawienie pylonów i znaków C-9 aktywnych  -   2 szt

-  Ustawienie pylonów przeszkodowych dla znaków C-9  -  20 szt

-  Ustawienie słupków prowadzących U-1a  -  51 szt

-  Ustawienie barier ochronnych  stalowych  -   1 164 m

-  Ustawienie poręczy ochronnych sztywnych i ogrodzeń łańcuchowych  -   9 m

 

  • ELEMENTY ULIC

-  Chodniki z kostki brukowej  -   5 883 m2

-  Wykonanie opaski bezpieczeństwa z płytek betonowych  -   522 m2

 

  • ROBOTY DODATKOWE

-  Przebudowa oświetlenia i linii kablowych  -  1 338 m