| 
   
| 
 KONTRAKT NR 2/RZ/KFD/08 Przebudowa drogi krajowej Nr 9 Radom – Barwinek na odcinku Nowa Dęba – Majdan Królewski od km 144+100 do km 147+000   |    
1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
 
  
Droga krajowa nr 9 Radom – Barwinek - zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg międzynarodowych, prowadzi ruch w kierunku północ-południe i stanowi połączenie komunikacyjne międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych oraz obsługuje ruch międzynarodowy w kierunku przejścia drogowego w Barwinku. 
Odcinek remontowanej drogi krajowej Nr 9 od km 144+100 do km 147+000 znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie tarnobrzeskim, w gminie Nowa Dęba i przebiega od ronda w miejscowości Nowa Dęba do granicy z miejscowością Majdan Królewski.
  Głównym celem wykonanych robót remontowych było podniesienie standardu drogi do standardów europejskich (do nacisków 115 kN/oś), poprawa bezpieczeństwa ruchu, zwiększenie płynności ruchu drogowego, zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko poprzez zmniejszenie hałasu, drgań oraz emisji spalin. 
WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 6 312 708,16  PLN (brutto)
  Kontrakt jest finansowany ze środków: Krajowego Funduszu Drogowego 
2. REALIZATORZY  INWESTYCJI
  
| ZAMAWIAJĄCY: | 
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów |  
| PROJEKTANT: | 
Pracowania Studiów i Projektów Drogowych KLOTOIDA 30-732 Kraków, ul. płk. St. Dąbka 8 |  
| INSPEKTOR NADZORU: | 
Aleksander Maciocha – GDDKiA Oddział w Rzeszowie |  
| KIEROWNIK BUDOWY: | 
Piotr Radomski |  
| WYKONAWCA: | 
KONSORCJUM FIRM:  Lider: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych FART Sp. z o.o.  25-116 Kielce, ul. Ściegiennego 268A  Partner: Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych TRAKT Sp z o.o. 26-065 Piekoszów, Górki Szczukowskie 1 k/Kielc |    
3. LOKALIZACJA INWESTYCJI 
  - odcinek drogi krajowej Nr 9 od 144+100 do 147+000 – dł. 2,90 km 
 
  
 CZAS REALIZACJI:  DATA ROZPOCZĘCIA ROBÓT: 17 kwiecień 2008r.                                DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: 17 listopad 2008r.  
4. PARAMETRY TECHNICZNE DROGI 
 
| KLASA TECHNICZNA: | 
GP |  
| KATEGORIA RUCHU: | 
 KR 5  |  
| OBCIĄŻENIE: | 
115 kN/oś |  
| DROGA: | 
jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa |  
| PRZEKRÓJ: | 
drogowy i uliczny, szer. 7,00 m + opaska bitumiczna szer. 0,5 m |  
| NAWIERZCHNIA: | 
bitumiczna o konstrukcji odpornej na koleinowanie |  
| CHODNIKI: | 
szer. od 1,50 do 2,50 m |  
| POBOCZA UTWARDZANE (bitumiczne): | 
2 x 1,50 m |  
| POBOCZA GRUNTOWE: | 
szer. 0,75 do 1,25 m |  
| ZATOKI AUTOBUSOWE: | 
szer. 3,00 m |  
| ODWODNIENIE KANALIZACJĄ DESZCZOWĄ i ROWAMI | 
kanalizacją deszczową i rowami |   
5. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU 
- Wzmocnienie nawierzchni drogi do obciążenia 115 kN/oś, - Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez poprawę płynności ruchu, zwiększenie komfortu jazdy, korektę organizacji ruchu. - Poprawa systemu odwodnienia - Zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko poprzez zmniejszenie hałasu, drgań oraz emisji spalin 
6. ZDJĘCIA PRZEDSTAWIAJĄCE EFEKT WYKONANEGO REMONTU DROGI 
 
7. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT 
-  Wyniesienie granic pasa drogowego ze stabilizacją punktów  -   81 szt 
-  Karczowanie zagajników, krzaków i poszycia      -  2,25 ha 
-  Mechaniczne usunięcie warstwy humusu  -  15 883 m2  
-  Rozebranie podbudowy z mieszanek mineralno – bitumicznych  -   1 867 m2 
-  Rozebranie podbudowy z kruszywa    -  854 m2 
-  Rozbiórka chodników  -   4 276 m2 
-  Rozebranie ścieków z elementów betonowych  -  1 262 m 
-  Rozebranie poręczy ochronnych  -  6 szt 
-  Rozebranie barier ochronnych sprężystych  -  1 164 m 
-  Rozebranie przepustów z rur betonowych  -  167 szt 
-  Demontaż znaków drogowych  -  84 szt 
-  Rozebranie istniejących wpustów ulicznych  -  18 szt 
-  Wykonanie frezowania nawierzchni asfaltowych na drodze i wiadukcie  -  29 351 m2 
  
-  Wykonanie wykopów (korytowanie, profilowanie rowów i skarp)   -  5 695 m3 
-  Wykonanie nasypów  -  2 032 m3 
  
- ODWODNIENIE KORPUSU DROGOWEGO
  
-  Wykonanie przykanalików  -   67 m 
-  Wykonanie studzienek ściekowych  -  30 szt 
-  Regulacja pionowa studzienek rewizyjnych oraz teletechnicznych  -   24 szt 
-  Ułożenie prefabrykowanych ścieków betonowych  -  866 m 
-  Ułożenie ścieku z dwóch rzędów kostki brukowej  -  2 305 m 
-  Ułożenie przepustów rurowych z tworzyw sztucznych (pod zjazdami)  -  282 m 
  
-  Wykonanie warstwy odcinającej z geowłókniny  -  2 863 m2 
-  Podbudowa z kruszywa naturalnego  -  3 785 m2 
-  Podbudowa z kruszywa łamanego – warstwa dolna  -  6 200 m2 
-  Podbudowa z kruszywa łamanego – warstwa górna  -  7 089 m2 
-  Podbudowa z betonu (zatoka autobusowa, wyspy separacyjne)   -   395 m2 
-  Podbudowa z betonu asfaltowego 0/25 mm   -  3 586 m2 
  
-  Wykonanie warstwy wiążącej z BA 0/16 (zjazdy, skrzyżowania)  -   3 194 m2 
-  Wykonanie warstwy ścieralnej z BA 0/12,8 (zjazdy, skrzyżowania)  -   3 598 m2 
-  Wykonanie warstwy wiążącej z BA WMS (jezdnia)  -   26 761 m2 
-  Wykonanie nawierzchni z SMA 0/9 mm  -  28 331 m2 
-  Wykonanie nawierzchni z kostki brukowej (zatoka autobusowa)  -  101 m2 
  
-  Ułożenie siatki z włókien szklanych  -  4 403 m2 
-  Humusowanie wraz z obsianiem trawą  skarp i zieleńców -   18 681 m2 
-  Umocnienie skarp płytami ażurowymi  -  228 m2 
-  Wykonanie nawierzchni z destruktu (zjazdy indywidualne, pobocza)  -   3 785 m2 
  
- OZNAKOWANIE DRÓG I URZĄDZENIA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU
  
-  Oznakowanie poziome jezdni materiałami grubowarstwowymi  -   2 770 m2 
-  Ustawienie konstrukcji wsporczych dla znaków aktywnych D6 (przejścia dla pieszych)  -  6 szt 
-  Ustawienie znaków drogowych pionowych   -   165 szt 
-  Ustawienie pylonów i znaków C-9 aktywnych  -   2 szt 
-  Ustawienie pylonów przeszkodowych dla znaków C-9  -  20 szt 
-  Ustawienie słupków prowadzących U-1a  -  51 szt 
-  Ustawienie barier ochronnych  stalowych  -   1 164 m 
-  Ustawienie poręczy ochronnych sztywnych i ogrodzeń łańcuchowych  -   9 m 
  
-  Chodniki z kostki brukowej  -   5 883 m2 
-  Wykonanie opaski bezpieczeństwa z płytek betonowych  -   522 m2 
  
-  Przebudowa oświetlenia i linii kablowych  -  1 338 m  |