viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA- zakończone

REHABILITACJA NAWIERZCHNI DROGI KRAJOWEJ NR 9

21-12-2007
Radom – Rzeszów – Barwinek na odcinku Połomia – Niebylec, Lutcza
 

KONTRAKT EBI NR 151/REH
„Rehabilitacja nawierzchni dr. kraj. Nr 9 Radom-Barwinek
na odcinkach:
Połomia–Niebylec od km 215+138 do km 223+938,
I na odcinku Lutcza od km 227+962 do km 230+300”

OGÓLNY OPIS INWESTYCJI

Droga krajowa nr 9 Radom – Barwinek jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg międzynarodowych, prowadząc ruch na kierunku północ-południe i stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych oraz obsługę ruchu międzynarodowego w kierunku przejścia drogowego w Barwinku.

Pierwszy odcinek Połomia-Niebylec rozpoczyna w Wyżnem w km 215+138 tj. miejscu wcześniej wykonanej odnowy, a kończy się w m. Jawornik-Niebylecki w km 223+938 i stanowi początek odcinka planowanego do odnowy 2006 r.
Drugi odcinek przez m. Lutczcza rozpoczyna się od km 227+962 i stanowi koniec odcinka planowanego do odnowy 2006 r., a kończy się za skrzyżowaniem z droga powiatową w km 230+300.

Głównym celem wykonywanych robót remontowych w czasie realizacji Kontraktu było dostosowanie było podniesienie standardu do wymogów unijnych.


WARTOŚĆ ZREALIZOWANYCH ROBÓT: 18 784 583,0 tys. zł. (netto)


Kontrakt był współfinansowany ze środków zagranicznych tj. z pożyczki Banku Światowego w ramach II Projektu Drogowego, Program pn. „Rehabilitacja nawierzchni”.

REALIZATORZY INWESTYCJI

ZAMAWIAJĄCY: Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie
KIEROWNIK PROJEKTU: Adam Armata w 2004 r. - GDDKiA Oddział w Rzeszowie
Jerzy Kobietowski w 2005 r. – GDDKiA Oddział w Rzeszowie
INSPEKTOR NADZORU: Kazimierz Szypuła – Usługi Projektowo Budowlane
38-400 Krosno ul Krakowska 132/117
WYKONAWCA: Konsorcjum:
Lider: DROGBUD Podkarpacki Holding Budowy Dróg I Mostów
Sp. z o.o. 38-100 Strzyżów

Partner: Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów
Sp. z o.o. 35-310 Rzeszów
KIEROWNIK BUDOWY: Antoni Zabłocki
PODWYKONAWCY: - SAT Sp. Z o.o. 35-210 Oława ul Opolska 9
- Podbudowa w technologii remixingu na gorąco na odcinku 2
- Podbudowa z mieszanki MCE na odcinku II
- Przedsiębiorstwo Bud. STALMOST 37-450 Stalowa Wola ul.1-go Sierpnia 12
- Przebudowa przepustów i wzmocnienie przepustów żelbetowych
- Przedsiębiorstwo ,,DUBR” Sp. z o.o. ul Łódzka 247 D 25-655 Kielce
- Oznakowanie poziome grubowarstwowe w technologii ,,termoplast”
- Zakład Produkcji Znaków Drogowych ,,WIMED” ul.Tarnowska 48, 33-170 Tuchów
- Oznakowanie pionowe, instalacja znaków podświetlanych LATIX , poręcze drog.
- Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Melioracyjnych 38-200 Jasło ul 3-Maja 30
- Umocnienie brzegów potoku Gwoźnica oraz regulacja i umocnienie brzegów w
obrębie przepustów.



CZAS REALIZACJI: czerwiec 2004 r. – rozpoczęcie robót
PLANOWANA DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: czerwiec 2005 r.

W tym przerwa zimowa z uwagi na brak możliwości prowadzenia prac na Kontrakcie
z powodu nastania warunków atmosferycznych uniemożliwiających dalszą realizację robót drogowych.

 

PARAMETRY TECHNICZNE DROGI:
- klasa techniczna – GP,
- kategoria ruchu – KR4
- szerokość jezdni – 2x3,5 m. = 7,0 m
- szerokość poboczy utwardzonych zmienną– 0,6-1,8 m
- szerokość poboczy ziemnych ulepszone kruszywem z pow. utrwaleniem emulsją i grysami zmienna – 0,5-0,75
- szerokość korony zmienna – 9,2 – 10,2 m.
- obciążenie nawierzchni 100 kN/oś

 

ZDJĘCIA Z ODCINAKA 1 - odnowa nawierzchni


elementy bezpieczeństwa ruchu i odwodnienia_s.jpg 
Elementy bezpieczeństwa ruchu i odwodnienia  

 
odnowa nawierzchni_s.jpg 
odnowa nawierzchni  


opaska powierzchniowe utrwalenie_s.jpg 
opaska powierzchniowe utrwalenie  

 
pobocze bitumiczna - opaska powierzchniowe utrwalenie_s.jpg 
pobocze bitumiczna - opaska powierzchniowe utrwalenie  


pobocze bitumiczna plus opaska bitumiczna powierzchniowe utrwalenie, chodniki_s.jpg 
pobocze bitumiczna plus opaska bitumiczna powierzchniowe utrwalenie, chodniki  

ZDJĘCIA Z ODCINAKA 2 - odnowa nawierzchni


chodniki dla pieszych_s.jpg 
chodniki dla pieszych  

 
elementy bezpieczeństwa ruchu_s.jpg 
elementy bezpieczeństwa ruchu  


elementy bezpieczeństwa ruchu,_s.jpg 
elementy bezpieczeństwa ruchu  

 
elementy odwodnienia_s.jpg 
elementy odwodnienia  


opaska bitumiczna, powierzchniowe utrwalenie_s.jpg 
opaska bitumiczna, powierzchniowe utrwalenie  

 
przebudowa przepustu_s.jpg 
przebudowa przepustu  

przebudowa skrzyżowania z drogą krajową Lutcza - Krosno_s.jpg 
przebudowa skrzyżowania z drogą krajową Lutcza - Krosno  

ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT

Wzmocnienie nośności nawierzchni drogi do 100 kN/oś – na dł. 11,1 km

-      poprzez wykonanie podbudowy w technologii:
§   recyklingu na zimno z mieszanki cementowo-emulsyjnej (MCE)  gr 15 cm
§  
remiksingu powierzchniowego na gorąco z przetworzeniem istniejących warstw  bitumicznych gr. 8cm ( remixing 6cm+2cm doziarnienie masą mineralno-asfaltową)
§  
podbudowa z betonu asfaltowego BA 0/25 gr.8 cm
§  
podbudowa z betonu asfaltowego BA 0/31 gr.12 cm


88 164
m2
 

13 093 m2
85 674 m2
9 886 m2

-      wykonanie nowych warstw konstrukcyjnych
 §  
warstwa wiążąca z betonu asfaltowego BA 0/20 gr. 6-7 cm
 §  
warstwa ścieralna z betonu asfaltowego BA 0/16 gr. 4 cm


107 789
m2
109 155 m2

-      wykonanie ciągów komunikacyjnych usytuowanych poza rowem drogowym:
§  
przebudowa  chodnika na długości
§   budowie nowego chodnika  długości

 

3 050 m
520 m

- remont przepustów pod korona drogi 30 m
- przebudowa skrzyżowania drogą wojewódzką Lutcza – Krosno w m. Lutcza 1 szt
- przebudowa zjazdów do nieruchomości i posesji prywatnych o
nawierzchni bitumicznej
230 szt
- wykonanie bezpiecznych konstrukcji wsporczych przy przejściach dla pieszych wraz z azylami bezpieczeństwa 5 szt
- ustawienie barier ochronnych stalowych na długości 3 522 km
-      wykonaniu nowego oznakowania:
 §   poziomego wykonanego z materiałów wyższej generacji tj. w technologii grubowarstwowej (masami termoplastycznymi) z liniami krawędziowymi z funkcja akustyczną

 §  
elementy odblaskowe (kocie oczka i seperatory punktowe U-25b)
 §  
oznakowanie pionowe, znaki drogowe, słupki blokujące u-12c
 

12 151

7 520 szt

710 szt

- oczyszczenie i odmulenie rowów przydrożnych na długości
umocnienie dna i skarp ściekami betonowymi, płytami chodnikowymi
14 661 m
8 400 m

REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU:
- wymaganą nośność nawierzchni,
- zmniejszenie hałasu i emisji spalin,
- poprawę płynności ruchu i komfortu jazdy,
- poprawę warunków ruchu pieszego,
- zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- poprawę systemu odwodnienia.