| 
   
| 
 KONTRAKT EBI NR 151/REH „Rehabilitacja nawierzchni dr. kraj. Nr 9 Radom-Barwinek  na odcinkach: Połomia–Niebylec od km 215+138 do km 223+938, I na odcinku Lutcza od km 227+962 do km 230+300”  |    
OGÓLNY OPIS INWESTYCJI 
Droga krajowa nr 9 Radom – Barwinek jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg międzynarodowych, prowadząc ruch na kierunku północ-południe i stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych oraz obsługę ruchu międzynarodowego w kierunku przejścia drogowego w Barwinku.
  Pierwszy odcinek Połomia-Niebylec rozpoczyna w Wyżnem w km 215+138 tj. miejscu wcześniej wykonanej odnowy, a kończy się w m. Jawornik-Niebylecki w km 223+938 i stanowi początek odcinka planowanego do odnowy 2006 r. Drugi odcinek przez m. Lutczcza rozpoczyna się od km 227+962 i stanowi koniec odcinka planowanego do odnowy 2006 r., a kończy się za skrzyżowaniem z droga powiatową w km 230+300.
  Głównym celem wykonywanych robót remontowych w czasie realizacji Kontraktu było dostosowanie było podniesienie standardu do wymogów unijnych. 
  WARTOŚĆ ZREALIZOWANYCH ROBÓT: 18 784 583,0 tys. zł. (netto)
  Kontrakt był współfinansowany ze środków zagranicznych tj. z pożyczki Banku Światowego w ramach II Projektu Drogowego, Program pn. „Rehabilitacja nawierzchni”.  
REALIZATORZY INWESTYCJI 
| ZAMAWIAJĄCY: | 
Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie |  
| KIEROWNIK PROJEKTU: | 
Adam Armata w 2004 r. - GDDKiA Oddział w Rzeszowie Jerzy Kobietowski w 2005 r. – GDDKiA Oddział w Rzeszowie |  
| INSPEKTOR NADZORU: | 
Kazimierz Szypuła – Usługi Projektowo Budowlane 38-400 Krosno ul Krakowska 132/117 |  
| WYKONAWCA: | 
Konsorcjum: Lider: DROGBUD Podkarpacki Holding Budowy Dróg I Mostów  Sp. z o.o. 38-100 Strzyżów 
  Partner: Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów Sp. z o.o. 35-310 Rzeszów  |  
| KIEROWNIK BUDOWY: | 
Antoni Zabłocki |  
| PODWYKONAWCY: | 
- SAT Sp. Z o.o. 35-210 Oława ul Opolska 9 - Podbudowa w technologii remixingu na gorąco na odcinku 2 - Podbudowa z mieszanki MCE na odcinku II - Przedsiębiorstwo Bud. STALMOST 37-450 Stalowa Wola ul.1-go Sierpnia 12 - Przebudowa przepustów i wzmocnienie przepustów żelbetowych  - Przedsiębiorstwo ,,DUBR” Sp. z o.o. ul Łódzka 247 D 25-655 Kielce  - Oznakowanie poziome grubowarstwowe w technologii ,,termoplast”  - Zakład Produkcji Znaków Drogowych ,,WIMED” ul.Tarnowska 48, 33-170 Tuchów  - Oznakowanie pionowe, instalacja znaków podświetlanych LATIX , poręcze drog. - Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Melioracyjnych 38-200 Jasło ul 3-Maja 30 - Umocnienie brzegów potoku Gwoźnica oraz regulacja i umocnienie brzegów w  obrębie przepustów. |   
 
  
| CZAS REALIZACJI: | 
czerwiec 2004 r. – rozpoczęcie robót |  
| PLANOWANA DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: | 
czerwiec 2005 r. |   
W tym przerwa zimowa z uwagi na brak możliwości prowadzenia prac na Kontrakcie z powodu nastania warunków atmosferycznych uniemożliwiających dalszą realizację robót drogowych.   
PARAMETRY TECHNICZNE DROGI: - klasa techniczna – GP, - kategoria ruchu – KR4 - szerokość jezdni – 2x3,5 m. = 7,0 m - szerokość poboczy utwardzonych zmienną– 0,6-1,8 m - szerokość poboczy ziemnych ulepszone kruszywem z pow. utrwaleniem emulsją i grysami zmienna – 0,5-0,75 - szerokość korony zmienna – 9,2 – 10,2 m. - obciążenie nawierzchni 100 kN/oś   
ZDJĘCIA Z ODCINAKA 1 - odnowa nawierzchni 
       |  | Elementy bezpieczeństwa ruchu i odwodnienia   |  
 
  | 
  | 
       |  | odnowa nawierzchni   |  
 
  |   
       |  | opaska powierzchniowe utrwalenie   |  
 
  | 
  | 
       |  | pobocze bitumiczna - opaska powierzchniowe utrwalenie   |  
 
  |   
| 
 
       |  | pobocze bitumiczna plus opaska bitumiczna powierzchniowe utrwalenie, chodniki   |  
 
 
  |   
ZDJĘCIA Z ODCINAKA 2 - odnowa nawierzchni 
       |  | chodniki dla pieszych   |  
 
  | 
  | 
       |  | elementy bezpieczeństwa ruchu   |  
 
  |   
       |  | elementy bezpieczeństwa ruchu   |  
 
  | 
  | 
       |  | elementy odwodnienia   |  
 
  |   
       |  | opaska bitumiczna, powierzchniowe utrwalenie   |  
 
  | 
  | 
       |  | przebudowa przepustu   |  
 
  |   
| 
       |  | przebudowa skrzyżowania z drogą krajową Lutcza - Krosno   |  
 
  |   
ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT 
| 
 Wzmocnienie nośności nawierzchni drogi do 100 kN/oś – na dł. 11,1 km  |  
| 
 -      poprzez wykonanie podbudowy w technologii: §   recyklingu na zimno z mieszanki cementowo-emulsyjnej (MCE)  gr 15 cm §   remiksingu powierzchniowego na gorąco z przetworzeniem istniejących warstw  bitumicznych gr. 8cm ( remixing 6cm+2cm doziarnienie masą mineralno-asfaltową) §   podbudowa z betonu asfaltowego BA 0/25 gr.8 cm §   podbudowa z betonu asfaltowego BA 0/31 gr.12 cm  | 
  88 164 m2   
 13 093 m2 85 674 m2 9 886 m2  |  
| 
 -      wykonanie nowych warstw konstrukcyjnych  §   warstwa wiążąca z betonu asfaltowego BA 0/20 gr. 6-7 cm  §   warstwa ścieralna z betonu asfaltowego BA 0/16 gr. 4 cm  | 
  107 789 m2 109 155 m2
  |  
| 
 -      wykonanie ciągów komunikacyjnych usytuowanych poza rowem drogowym: §   przebudowa  chodnika na długości §   budowie nowego chodnika  długości  | 
   
3 050 m 520 m  |  
| - remont przepustów pod korona drogi | 
30 m |  
| - przebudowa skrzyżowania drogą wojewódzką Lutcza – Krosno w m. Lutcza | 
1 szt |  
- przebudowa zjazdów do nieruchomości i posesji prywatnych o  nawierzchni bitumicznej | 
230 szt |  
| - wykonanie bezpiecznych konstrukcji wsporczych przy przejściach dla pieszych wraz z azylami bezpieczeństwa | 
5 szt |  
| - ustawienie barier ochronnych stalowych na długości | 
3 522 km |  
-      wykonaniu nowego oznakowania:  §   poziomego wykonanego z materiałów wyższej generacji tj. w technologii grubowarstwowej (masami termoplastycznymi) z liniami krawędziowymi z funkcja akustyczną  §   elementy odblaskowe (kocie oczka i seperatory punktowe U-25b)  §   oznakowanie pionowe, znaki drogowe, słupki blokujące u-12c | 
  
 12 151  
7 520 szt
  710 szt  |  
- oczyszczenie i odmulenie rowów przydrożnych na długości  umocnienie dna i skarp ściekami betonowymi, płytami chodnikowymi  | 
14 661 m 8 400 m |   
REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU: - wymaganą nośność nawierzchni, - zmniejszenie hałasu i emisji spalin, - poprawę płynności ruchu i komfortu jazdy, - poprawę warunków ruchu pieszego, - zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, - poprawę systemu odwodnienia.  |