viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA- zakończone

REHABILITACJA NAWIERZCHNI DROGI KRAJOWEJ NR 9 000

21-12-2007
Niebylec - Lutcza
 

KONTRAKT
„Przebudowa nawierzchni dr. kraj. Nr 9 Radom - Barwinek
na odcinku:
Niebylec - Lutcza od km 223+938 do km 227+963”

OGÓLNY OPIS INWESTYCJI

Droga krajowa nr 9 Radom – Barwinek jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg międzynarodowych, prowadząc ruch na kierunku północ-południe i stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych oraz obsługę ruchu międzynarodowego w kierunku przejścia drogowego w Barwinku.

Pierwszy odcinek drogi stanowi połączenie przebudowanych odcinków w latach 2005/2006 (Połomia-Niebylec i na odcinku Lutcza od km 215+138 - 223+938 i 227+962-230+300).
Głównym celem wykonywanych robót remontowych w czasie realizacji Kontraktu było dostosowanie było podniesienie standardu do wymogów unijnych.


WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 11 315 157,42 tys. zł. (brutto)
WARTOŚĆ ZREALIZOWANYCH ROBÓT 2006r.: 8 773 902,58 tys. zł. (brutto)


Kontrakt jest współfinansowany ze środków Banku Światowego i EBI.

REALIZATORZY INWESTYCJI

ZAMAWIAJĄCY: Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie
PROJEKTANT: Pracownia Studiów i Projektów Drogowych "KLOTOIDA"
Mirosław Bajor, Andrzej Zygmunt ul. płk. St. Dąbka 8,
30-732 Kraków
INSPEKTOR NADZORU: Jerzy Kobietowski
WYKONAWCA: Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie, Sp. z o.o.
38-400 Krosno, ul. Tysiąclecia 38
KIEROWNIK BUDOWY: Marek Śnieżek



CZAS REALIZACJI: lipiec 2006 r. – rozpoczęcie robót
PLANOWANA DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: czerwiec 2007 r.

W tym przerwa zimowa z uwagi na brak możliwości w-wy ścieralnej SMA gr. 3,5 cm zgodnie z wymogami Specyfikacji Technicznej (dotyczącymi odpowiednich warunków atmosferycznych przy układaniu warstwy) oraz związanych z tym robót wykończeniowych.

PARAMETRY TECHNICZNE DROGI:
- Klasa techniczna – GP 1/2,
- Kategoria ruchu – KR4,
- Obciążenie - 115 kN/oś
- Droga - jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa (lokalnie dodatkowy pas do wyprzedzania)
- Prędkość projektowa - Vp=60km/h (lokalnie Vp=50km/h)
- Prędkość miarodajna - Vp=80km/h (lokalnie Vp=70km/h)
- Przektrój - drogowy - szerokość jezdni 7,0 m
- Nawierzchnia - jezdnia bitumiczna,
- Chodniki - brak, (lokalnie w rejonie zatok szer. 178m)
- Pobocza utwardzone szer. 1,25m (lokalnie 0,5m)
- Gruntowe szer. 0,75m (lokalnie 0,5m)
 

 

100_2819_s.jpg 
Roboty ziemne - formowanie skarp nasypów  
 
100_2898_s.jpg 
Warstwa wiążąco - wzmacniająca WMS gr. 9 cm z oznakowaniem poziomym tymczasowym  
100_2902_s.jpg 
Warstwa wiążąco - wzmacniająca WMS gr. 9 cm z oznakowaniem poziomym tymczasowym  
 
100_2924_s.jpg 
Umocnienie skarp przepustu koszami kamiennymi oraz dna materacami siatkowo - kamiennymi  

100_2931_s.jpg 
Ułożony odcinek ścieków typu "mulda"  

 

100_2933_s.jpg 
Układanie ścieków typu "mulda"  
 
100_2646_s.jpg 
Warstwa wiążąco - wzmacniająca WMS gr. 9 cm  
100_2684_s.jpg 
Warstwa wiążąco - wzmacniająca WMS gr. 9 cm  
 
100_2553_s.jpg 
Podbudowa z BA 0/25 gr. 10 cm str. L - odc. III robót  
100_2569_s.jpg 
Poszerzenia - odcinek II robót km 225+350-226+075  
 
100_2455_s.jpg 
Podbudowa z kruszywa łamanego  

100_2456_s.jpg 
Ściana czołowa przepustu Helcor P07 fi150 cm  

100_2462_s.jpg 
Podbudowa z betonu asfaltowego  

100_2464_s.jpg 
Podbudowa z betonu asfaltowego  

ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT

Wzmocnienie nośności nawierzchni drogi do 115 kN/oś – na dł. 4,0 km

- Roboty ziemne

17 011 m3

- Podbudowy :

       - (z kruszywa łamanego, betonu asfaltowego 0/25 ogr w 
        wy 8-10 cm)

       - Warstwa wiążąca betonu asfaltowego o zwiększonej
        odporności na odkształcenia trwałe.


46 374 m2

 

- Nawierzchnia z mieszanki grysowo-mastyksowej  SMA

44 339 m2

- Przepusty :

 - dobudowa przepustu3x150 na poszerzeniu drogi,
 - wykonanie przepustów stalowych o przekroju kołowym z 
   rur spiralnie karbowanych,
 - przepusty pod zjazdami.



14 m
199 m

390 m

- Urządzenia bezpieczeństwa ruchu:
      - oznakowanie poziome jezdni mat. grubowarstwowe
      - oznakowanie poziome jezdni punktowymi elementami odblaskowymi
      - oznakowanie pionowe
      - bariery ochronne stalowe

3 586 m2
2 220 szt
  97 szt
2 035 m

- Elementy ulic:
      - chodniki 
      - ścieki z prefabrykowanych elementów betonowych
       60x60x15, trójkątnych typu D6
      - z czterech i dziesięciu rzędów kostki brukowej betonowej                         

   315 m2
1 660 m

  136 m

- Zieleń drogowa :
      - wykonanie trawników dywanowych


10 906 m2

- Inne roboty:
      - umocnienie skarp koszami siatkowo-kamiennymi o 
wysokości 0,5 m
      - wykonanie gurtów betonowych

      - wykonanie umocnień skarp i dna cieku materacami siatkowo-kamiennymi o gr. 30 cm
         - zabezpieczenie wykopu ścianką szczelną kotwioną

3 522 km
      68 m3
    59 m3
  600 m2
  60 m

SPODZIEWANE REZULTATY PO ZAKOŃCZENIU PROJEKTU:
- wymaganą nośność nawierzchni,
- zmniejszenie hałasu i emisji spalin,
- poprawę płynności ruchu i komfortu jazdy,
- poprawę warunków ruchu pieszego,
- zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- poprawę systemu odwodnienia.