| 
   
| 
 KONTRAKT „Przebudowa nawierzchni dr. kraj. Nr 9 Radom - Barwinek na odcinku: Niebylec - Lutcza od km 223+938 do km 227+963”  |    
OGÓLNY OPIS INWESTYCJI 
Droga krajowa nr 9 Radom – Barwinek jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg międzynarodowych, prowadząc ruch na kierunku północ-południe i stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych oraz obsługę ruchu międzynarodowego w kierunku przejścia drogowego w Barwinku.
  Pierwszy odcinek drogi stanowi połączenie przebudowanych odcinków w latach 2005/2006 (Połomia-Niebylec i na odcinku Lutcza od km 215+138 - 223+938 i 227+962-230+300). Głównym celem wykonywanych robót remontowych w czasie realizacji Kontraktu było dostosowanie było podniesienie standardu do wymogów unijnych. 
  WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 11 315 157,42 tys. zł. (brutto) WARTOŚĆ ZREALIZOWANYCH ROBÓT 2006r.: 8 773 902,58 tys. zł. (brutto)
  Kontrakt jest współfinansowany ze środków Banku Światowego i EBI. 
REALIZATORZY INWESTYCJI 
| ZAMAWIAJĄCY: | 
Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie |  
| PROJEKTANT: | 
Pracownia Studiów i Projektów Drogowych "KLOTOIDA" Mirosław Bajor, Andrzej Zygmunt ul. płk. St. Dąbka 8, 30-732 Kraków |  
| INSPEKTOR NADZORU: | 
Jerzy Kobietowski |  
| WYKONAWCA: | 
Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie, Sp. z o.o. 38-400 Krosno, ul. Tysiąclecia 38 |  
| KIEROWNIK BUDOWY: | 
Marek Śnieżek |  
 | 
 |   
 
  
| CZAS REALIZACJI: | 
lipiec 2006 r. – rozpoczęcie robót |  
| PLANOWANA DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: | 
czerwiec 2007 r. |   
W tym przerwa zimowa z uwagi na brak możliwości w-wy ścieralnej SMA gr. 3,5 cm zgodnie z wymogami Specyfikacji Technicznej (dotyczącymi odpowiednich warunków atmosferycznych przy układaniu warstwy) oraz związanych z tym robót wykończeniowych.
  
PARAMETRY TECHNICZNE DROGI: - Klasa techniczna – GP 1/2, - Kategoria ruchu – KR4, - Obciążenie - 115 kN/oś - Droga - jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa (lokalnie dodatkowy pas do wyprzedzania) - Prędkość projektowa - Vp=60km/h (lokalnie Vp=50km/h) - Prędkość miarodajna - Vp=80km/h (lokalnie Vp=70km/h) - Przektrój - drogowy - szerokość jezdni 7,0 m - Nawierzchnia - jezdnia bitumiczna, - Chodniki - brak, (lokalnie w rejonie zatok szer. 178m) - Pobocza utwardzone szer. 1,25m (lokalnie 0,5m) - Gruntowe szer. 0,75m (lokalnie 0,5m)   
  
      |  | Roboty ziemne - formowanie skarp nasypów   |  
  | 
  | 
      |  | Warstwa wiążąco - wzmacniająca WMS gr. 9 cm z oznakowaniem poziomym tymczasowym   |  
  |   
      |  | Warstwa wiążąco - wzmacniająca WMS gr. 9 cm z oznakowaniem poziomym tymczasowym   |  
  | 
  | 
      |  | Umocnienie skarp przepustu koszami kamiennymi oraz dna materacami siatkowo - kamiennymi   |  
  |   
| 
       |  | Ułożony odcinek ścieków typu "mulda"   |  
 
  |   
  
      |  | Układanie ścieków typu "mulda"   |  
  | 
  | 
      |  | Warstwa wiążąco - wzmacniająca WMS gr. 9 cm   |  
  |   
      |  | Warstwa wiążąco - wzmacniająca WMS gr. 9 cm   |  
  | 
  | 
      |  | Podbudowa z BA 0/25 gr. 10 cm str. L - odc. III robót   |  
  |   
      |  | Poszerzenia - odcinek II robót km 225+350-226+075   |  
  | 
  | 
      |  | Podbudowa z kruszywa łamanego   |  
  |   
ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT 
 
| Wzmocnienie nośności nawierzchni drogi do 115 kN/oś – na dł. 4,0 km |  
| 
 - Roboty ziemne  | 
 17 011 m3  |  
| 
 - Podbudowy :  
       - (z kruszywa łamanego, betonu asfaltowego 0/25 ogr w           wy 8-10 cm)  
       - Warstwa wiążąca betonu asfaltowego o zwiększonej          odporności na odkształcenia trwałe.  | 
  46 374 m2
   
  |  
| 
 - Nawierzchnia z mieszanki grysowo-mastyksowej  SMA  | 
 44 339 m2  |  
| 
 - Przepusty : 
 - dobudowa przepustu3x150 na poszerzeniu drogi,  - wykonanie przepustów stalowych o przekroju kołowym z     rur spiralnie karbowanych,  - przepusty pod zjazdami.  | 
 
  14 m 199 m 
390 m  |  
| 
 - Urządzenia bezpieczeństwa ruchu:       - oznakowanie poziome jezdni mat. grubowarstwowe       - oznakowanie poziome jezdni punktowymi elementami odblaskowymi       - oznakowanie pionowe       - bariery ochronne stalowe  | 
 3 586 m2 2 220 szt   97 szt 2 035 m  |  
| 
 - Elementy ulic:       - chodniki        - ścieki z prefabrykowanych elementów betonowych        60x60x15, trójkątnych typu D6       - z czterech i dziesięciu rzędów kostki brukowej betonowej                            | 
    315 m2 1 660 m
    136 m  |  
| 
 - Zieleń drogowa :       - wykonanie trawników dywanowych  | 
  10 906 m2
  |  
| 
 - Inne roboty:       - umocnienie skarp koszami siatkowo-kamiennymi o wysokości 0,5 m       - wykonanie gurtów betonowych
        - wykonanie umocnień skarp i dna cieku materacami siatkowo-kamiennymi o gr. 30 cm          - zabezpieczenie wykopu ścianką szczelną kotwioną  | 
 3 522 km       68 m3     59 m3   600 m2   60 m  |   
SPODZIEWANE REZULTATY PO ZAKOŃCZENIU PROJEKTU: - wymaganą nośność nawierzchni, - zmniejszenie hałasu i emisji spalin, - poprawę płynności ruchu i komfortu jazdy, - poprawę warunków ruchu pieszego, - zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, - poprawę systemu odwodnienia.  |