viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA INFORMACJE COVID-19 GDDKiA INFORMACJE COVID-19

Najważniejsze informacje związane z COVID-19

ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
GDDKiA
ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
Ogólnopolska zbiórka krwi 
Drogocenna krew
ZOBACZ

GDDKiAArchiwum 2018

Przygotowanie i realizacja S10 w regionie przyśpiesza

03-07-2018

Droga krajowa nr 10 łączy Szczecin bezpośrednio z Warszawą. Trasa ta docelowo ma mieć od Szczecina do Warszawy klasę drogi ekspresowej. Obecnie na całym odcinku tej drogi w województwie zachodniopomorskim trwają prace projektowe lub realizacja robót budowlanych. S10 jest też przygotowywana do realizacji w kolejnych latach na terenie pozostałych województw. Trasa ta stworzy nowe połączenie w relacji wschód – zachód, obecnie na północ od autostrady A2 brak jest takiego połączenia. - Podjęte w ubiegłym roku przez rząd decyzje o przyznaniu pieniędzy w kwocie niemal 20 milionów złotych na prace przygotowawcze pozwolą na osiągnięcie gotowości do ogłoszenia przetargu na realizację brakujących odcinków S10 w roku 2021 – mówi wicewojewoda zachodniopomorski Marek Subocz. - W marcu tego roku podpisaliśmy umowy na prace projektowe dla całego odcinka od Szczecina do Piły, razem to 114 kilometrów drogi ekspresowej – informuje Łukasz Lendner dyrektor GDDKiA O/Szczecin. Warto również podkreślić, iż obecnie trwa budowa obwodnicy Wałcza, a na obwodnicy Kobylanki zakończyły się prace nad projektem budowlanym i pod koniec czerwca został złożony wniosek o wydanie decyzji ZRID.

Mapa drogi S10 w regionie:

GDDKiA 

 

S10 odcinki w realizacji:

 

Węzeł Szczecin Kijewo, dł. 1,8 km A6, 1,5 km DK10

Umowę o wartości  56,6 mln zł podpisano 08.09.2017. Wykonawcą robót jest firma Energopol Szczecin S.A. zostały zakończone roboty przygotowawcze, w III kwartale tego roku ruszą zasadnicze roboty budowlane. Zakończenie inwestycji nastąpi w III kwartale 2020 roku.

Węzeł Szczecin Kijewo stanowiący połączenie autostrady A6 z DK10 został wybudowany w latach 30 ubiegłego wieku, a następnie w latach 70/80 został rozbudowany o południową część. Betonowa nawierzchnia autostrady po północnej stronie węzła ma już 80 lat i znajduje się w złym stanie. Część łącznic nie ma pasów włączania i wyłączania, a pozostałe są nienormatywne. Współczesnych parametrów nie spełniają również wiadukty znajdujące się na węźle. Zakres prac obejmie odcinek A6 o długości 1,8 km i DK 10 o długości 1,3 km. Roboty obejmą wyburzenie i wykonanie od nowa obu wiaduktów węzła, budowę nowych łącznic i jezdni zbiorczo – rozprowadzających w ciągu autostrady A6. Nawierzchnia autostrady zostanie przebudowana na bitumiczną, a jezdnie zostaną poszerzone o pas awaryjny. Jezdnia północna S10 zostanie poszerzona do 3 pasów ruchu. W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego na połączeniu autostrady A6 i drogi S10.

 

 

II jednia obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa, dł. 6,4 km

Umowę na zaprojektowanie i budowę o wartości  57,2 mln zł podpisano 12.09.2017. Wykonawcą jest firma Strabag Sp. z o.o. Zakończono już prace nad projektem budowlanym i złożono wnioski o wydanie decyzji ZRID zarówno dla II jezdni obwodnicy, jak i drogi wspomagającej Niedźwiedź – Zdunowo. Roboty budowlane rozpoczną się wiosną przyszłego roku, a ich zakończenie przewidziane jest na III kwartał 2020 roku.

W ramach inwestycji powstanie druga (północna) jezdni obwodnicy miejscowości Kobylanka, Morzyczyn i Zieleniewo o długości 6,4 km, a istniejąca jezdnia zostanie wyremontowana. Obwodnicę wybudowano 10 lat temu jako drogę jednojezdniową, ale z rezerwą pod drugą jezdnię. Dzięki temu jej dobudowa będzie dużo łatwiejsza, a do wykonania jest tylko jeden wiadukt. W ramach tej inwestycji powstanie również łącznica relacji Szczecin - Kobylanka na węźle Kobylanka (Motaniec) oraz równoległa do DK nr 10 droga wspomagająca Niedźwiedź – Zdunowo o długości 3,2 km. Pozwoli to na likwidację znajdującego się na zachód od węzła Kobylanka skrzyżowania do miejscowości Niedźwiedź. W grudniu 2014 roku zamontowano barierę linową, która rozdzieliła kierunki ruch na tej obwodnicy. To tymczasowe rozwiązanie to okazało się skuteczne i od zamontowania tej bariery nie doszło do żadnego wypadku śmiertelnego.

 

Fragment planu sytuacyjnego z projektu budowlanego na dobudowę II jezdni obwodnicy Kobylanki:

GDDKiA 

 

Obwodnica Wałcza w ciągu drogi S10, dł. 17,8 km

Umowę na budowę obwodnicy o wartości  430,5 mln zł podpisano 18.11.2015. Wykonawcą jest firma Energopol Szczecin S.A. Obecnie zaawansowanie robót na obwodnicy wynosi około 70 %. Roboty na większości obiektów inżynierskich są już na końcowym stadium, w tym na najdłuższym obiekcie – estakadzie E-2. Trwają też roboty drogowe, na kolejnych odcinkach przyszłej obwodnicy pojawiają się warstwy bitumiczne. Wykonawca zgłosił roszczenia terminowe głównie związane ze złymi warunkami pogodowymi w ubiegłym roku (duża ilość opadów) oraz koniecznością wprowadzenia zmian projektowych. Obecnie roszczenia są analizowane i jest przygotowywany stosowny aneks terminowy. Roboty na obwodnicy Wałcza powinny się zakończyć w połowie przyszłego roku. Wcześniej mogą zostać udostępnione kierowcom fragmenty trasy, które będą już gotowe.

Obwodnica Wałcza będzie dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na nowej trasie powstaną 4 węzły drogowe. Wałcz Zachód łączący obwodnicę z obecną DK nr 10, Wałcz Północ stanowiący połączenie z DW nr 163, Wałcz Wschód z DK nr 22 i końcowy węzeł Witankowo na włączeniu w DK nr 10 od strony Piły. Zakres robót obejmuję między innymi również budowę 13 wiaduktów, 2 mostów, 2 estakad i 14 przepustów ekologicznych. Dwoma największymi obiektami mostowymi będzie trójprzęsłowa estakada E-1 o długości 278 metrów i trzynastoprzęsłowa estakada E-2 o długości ok 764 m.

 

Budowa obwodnicy Wałcza w rejonie kilometra 7:

GDDKiA

 

 

S10 odcinki w przygotowaniu:

 

S10 Szczecin Kijewo – Zdunowo, dł. 6 km, szacowany koszt inwestycji: 190 mln złotych

13 marca 2018 roku podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla drogi S10 na odcinku Szczecin Kijewo – Szczecin Zdunowo (granica Miasta Szczecin) o długości około 6 km. Dokumentację wykona firma Transprojekt Gdański Sp. z o.o. za kwotę 2,292 miliona złotych. W skład zlecanych opracowań będzie wchodziło miedzy innymi opracowanie Studium Techniczno Ekonomiczno Środowiskowego, uzyskanie decyzji środowiskowej i elementy Koncepcji Programowej wraz z dokumentacją geologiczno-inżynierską. Będzie to komplet opracowań i decyzji niezbędnych do ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie i budowę. Prace projektowe przebiegaj planowo, zostały już wyznaczone warianty przebiegu trasy. Komplet dokumentacji projektowej będzie gotowy do końca 2020 roku, tak aby w 2021 roku być gotowym na ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi.

Nowy odcinek drogi S10 będzie stanowiła wylot ze Szczecina w kierunku wschodnim, ominie Szczecin Płonię i skrzyżowanie z drogą wojewódzką w kierunku Pyrzyc (dawny przebieg DK3). Odcinek rozpoczyna się od węzła Szczecin Kijewo będącego połączeniem autostrady A6 i drogi S10 (węzeł ten jest obecnie w trakcie rozbudowy). Droga będzie prowadzić w kierunku wschodnim w obecnym śladzie DK10 odchodząc od obecnego przebiegu w rejonie stacji paliwowej omijając od północy Płonię. Droga będzie włączała się w istniejący przebieg DK nr 10 za granicą Miasta Szczecin. Nowa trasa wyprowadzi ruch tranzytowy z Płoni – wschodnich przedmieść Szczecina. Kierowcy nie będą musieli już przejeżdżać przez skrzyżowanie z drogą wojewódzką w kierunku Pyrzyc (dawna DK3), nowa droga ominie również znajdujące się na wlocie do miasta skrzyżowanie w kierunku Zdunowa i Wielgowa.

 

Mapa wariantów S10 Kijewo-Zdunowo:

GDDKiA 

 

 

S10 Stargard – Piła, dł. 108 km, szacowany koszt inwestycji: 2,8 mld złotych

29.03.2018 roku została podpisana umowa na opracowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej dla odcinka drogi S10 Stargard – Piła (z wyłączeniem obwodnicy Wałcza) o długości 108 km. Umowa została podpisana z firmą Europrojekt Gdańsk i opiewa na kwotę 3,77 miliona złotych. W tym roku wykonawca przygotuje niezbędną dokumentację i złoży wniosek o wydanie decyzji środowiskowej, która zostanie uzyskana w przyszłym roku. Decyzja ta określi korytarz przebiegu drogi i środowiskowe uwarunkowania jej realizacji. Obecnie trwają prace nad dokumentacją, przyrodniczy wykonują w terenie inwentaryzacje przyrodnicze, które są niezwykle ważną częścią dokumentacji środowiskowej. Po uzyskaniu decyzji środowiskowej zostanie zlecone opracowanie dla tego odcinka Koncepcji Programowej wraz z badaniami geologicznymi, tak aby zakończyć proces przygotowawczy do końca 2020 roku.

Odcinek drogi S10 będzie łączyć obwodnice Stargardu z obwodnicą Wałcza i dalej obwodnicę Wałcza z obwodnicą Piły (połącznie dróg S10 i S11). Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, nowa trasa będzie omijała wszystkie miejscowości na przebiegu drogi krajowej nr 10. Połączenia z pozostałą siecią drogową będą tylko na węzłach drogowych.