S17 Kurów (węzeł Kurów Zachód, skrzyżowanie z S12) – węzeł Jastków

oddział: Lublin

długość – 23 km

obecny etap – oddany do użytku 

lata realizacji: 2011 - 2013

wartość projektu: 791,3 mln zł



 Etap zrealizowany:

16.12.2009 r. – uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia wydaną przez RDOŚ w Lublinie.

Wniosek do RDOŚ 

Streszczenie raportu o oddziaływaniu na środowisko w języku niespecjalistycznym

Decyzja RDOŚ

17.12.2009 r. – Ogłoszono przetarg na wykonawcę robót budowlanych.

6.10.2010 r. – decyzja Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska utrzymująca w mocy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.

Decyzja GDOŚ

Przygotowana dokumentacja projektowa w stadium PB i PW

29.09.2010 r. - złożono wniosek o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

12.10.2010 r. – Otwarto oferty zaproszonych firm.

31.01.2011 r. - Wojewoda lubelski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (decyzja stała się ostateczna 8.03.2011 r.).

27.01.2011 r. - wybrano najkorzystniejszą ofertę spośród spełniających warunki zamawiającego: konsorcjum Mota – Engil Polska Central Europe z siedzibą w Krakowie (jako lider, Polska) wraz z partnerami: Mota – Engil Engenharia e Construcao (Portugalia), Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów, Komunalne Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Lublina i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Puławy (wartość 624 363 148,38 zł, po uwzględnieniu zmian w podatku VAT 629 480 879,10 zł).

3.03.2011 r. - podpisano umowę z wykonawcą (umowny termin realizacji 24 miesiące).

17.03.2011 r. - przekazano plac budowy wykonawcy.

31.03.2011 r. - rozpoczęcie prac.

28.05.2013 r. - oddanie do użytku 

 

 

 

Wizualizacja trasy 

Galeria zdjęć

 

Więcej na stronie internetowej inwestycji

 

II. Opis inwestycji

 

Przebieg drogi:

Trasa prowadzona jest po nowym przebiegu w stosunku do istniejącej drogi krajowej nr 12/17, po jej północno-wschodniej stronie. Początek trasy dowiązany jest do istniejącej DK17 w miejscowości Sielce (docelowo połączenie z S12), a koniec za przecięciem z istniejącą drogą krajową nr 12/17 w m. Bogucin (gm. Garbów).

 

GDDKiA 

Mapa orientacyjna inwestycji

  

Podstawowe parametry techniczne:

  • klasa drogi  S, 2 jezdnie po dwa pasy ruchu (docelowo trzy pasy ruchu)
  • prędkość projektowa - 100 km/h
  • prędkość miarodajna – 110 km/h
  • szerokość pasa ruchu - 3,50 m
  • szerokość pasa awaryjnego - 2,50 m
  • obciążenie -115 kN/oś

 

Zakres inwestycji:

Budowa pełnego zakresu drogi dwujezdniowej klasy S (o długość 23,73 km plus włączenie do obecnego przebiego DK17) wraz z obiektami inżynierskimi, węzłami, skrzyżowaniami, drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi (57 odcinków o łącznej długości 38,4 km) umożliwiającymi połączenie z istniejącą siecią dróg i zapewnienie pełnej obsługi komunikacyjnej terenów przyległych do projektowanej drogi. Kolidujące z projektowanymi elementami drogowymi istniejące uzbrojenie terenu (m. in: linia energetyczna 400 kV na długości 7,37 km) zostanie przebudowane i/lub zabezpieczone. Przewidziana jest również budowa systemu odwodnienia drogi, urządzeń ochrony środowiska oraz urządzeń sterowania i zarządzania ruchem.

 

Wariantowanie przebiegu drogi:

Na etapie prac koncepcyjnych analizowano dwa warianty przebiegu drogi, zbliżone do siebie. Wariant 1 był w większym stopniu zgodny z zapisami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gmin niż alternatywny wariant 2. W wyniku wielokryterialnej analizy prowadzonej na etapie sporządzania raportu o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia wybrano wariant 1 jako najkorzystniejszy. Taki też został przyjęty w decyzji środowiskowej.

 

Obiekty inżynierskie:

Wybudowanych zostanie 20 obiektów inżynierskich  tym siedem mostów, trzynaście wiaduktów drogowych, 31 przejść dla zwierząt oraz płazów (29 samodzielnych i 2 zespolone z obiektami inżynierskimi lub przepustami) oraz przepusty.

 

Węzły:

  • Kurów Zachód (nazwa robocza Sielce) – na przecięciu z projektowaną drogą ekspresową S12 (odc. Puławy – węzeł Sielce) i istniejącą DK17.
  • Kurów Wschód (Kurów) – na przecięciu z drogą powiatową nr 1514L.
  • Nałęczów (Przybysławice) – na przecięciu z planowanym przedłużeniem drogi wojewódzkiej nr 826.
  • Jastków (Bogucin) – na przecięciu z istniejącą DK12/17.

 

MOPy:

  • Markuszów Północ (pierwszy etap budowy MOP III, obejmujący zakres w standardzie MOP I, docelowo stacja paliw, stanowiska obsługi pojazdów, urządzenia gastronomiczno-handlowe oraz obiekty noclegowe) przy jezdni w kierunku Warszawy.
  • Markuszów Południe (pierwszy etap budowy MOP II, obejmujący zakres w standardzie MOP I – stanowiska postojowe dla samochodów osobowych i ciężarowych, ławki i stoły, urządzenia sanitarne; MOP II dodatkowo stacja paliw, stanowiska obsługi pojazdów i urządzenia gastronomiczno-handlowe) przy jezdni w kierunku Lublina.

 

III. Ochrona środowiska

Budowa ekranów akustycznych (łączna długość ok. 10 km), przejść dla zwierząt dużych (3 szt.), średnich (4 szt.), małych (15 szt.) i płazów (7 szt.) oraz szczelnego systemu odwodnienia (o łącznej długości 16,48 km, wraz z dwunastoma zbiornikami retencyjnymi i siedmioma infiltracyjnymi) ze względu na lokalizację inwestycji na obszarze zbiornika wód podziemnych. Nasadzenia drzew i krzewów. 

 

 

IV. Podział zadania inwestycyjnego na etapy i kolejność ich realizacji

Odcinek w. Sielce – w. Bogucin stanowi jeden z pięciu odrębnych zadań budowy drogi ekspresowej S17 odcinek Kurów – Lublin – Piaski.