Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					
				
							Oddział w Bydgoszczy
							ul. Fordońska 6
							85-085 Bydgoszcz
						
							tel. centr. 52 323 45 00
							fax 52 323 45 04
							NIP 554-22-52-485
						
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
							Oddział w Gdańsku
							ul. Subisława 5
							80-354 Gdańsk
						
							tel. centr. 58 511 24 00
							fax 58 511 24 05
							NIP 584-24-56-536
						
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
							Oddział w Białystoku
							ul. Zwycięstwa 2
							15-703 Białystok
						
							tel. centr. 85 664 58 00
							fax 85 651 37 83
							NIP 542-27-52-914
						
							Oddział w Katowicach
							ul. Myśliwska 5
							40-017 Katowice
						
							tel. centr. 32 258 62 81
							fax 32 259 87 10
							NIP 954-24-02-923
						
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
							Oddział w Kielcach
							ul. Paderewskiego 43/45
							25-950 Kielce
						
							tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
							fax 41 366 48 04
							NIP 657-03-86-703
						
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
							Oddział w Krakowie
							ul. Mogilska 25
							31-542 Kraków
						
							tel. centr. 12 417 25 00
							fax 12 411 01 18
							NIP 675-12-72-475
						
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
							Oddział w Lublinie
							ul. Ogrodowa 21
							20-075 Lublin
						
							tel. 81 532 70 61
							fax 81 743 71 68
							NIP 712-24-27-134
						
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
							Oddział w Łodzi
							ul. Irysowa 2
							91-857 Łódź
						
							tel. centr. 42 233 96 00
							fax 42 233 96 08
							NIP 725-17-13-273
						
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
							Oddział w Olsztynie
							ul. Warszawska 89
							10-083 Olsztyn
						
							tel. centr. 89 521 28 00
							fax 89 527 23 07
							NIP 739-32-79-711
						
							Oddział w Opolu
							ul. Niedziałkowskiego 6
							45-085 Opole
						
							tel. centr. 77 401 63 00
							fax 77 454 44 68
							NIP 754-00-03-773
						
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
							Oddział w Poznaniu
							ul. Siemiradzkiego 5a
							60-763 Poznań
						
							tel. centr. 61 866 88 21
							fax 61 864 63 69
							NIP 779-21-73-262
						
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
							Oddział w Rzeszowie
							ul. Legionów 20
							35-959 Rzeszów
						
							tel. centr. 17 853 40 71 do 74
							fax 17 853 64 84
							NIP 813-11-06-223
						
							Oddział w Szczecinie
							Al. Bohaterów Warszawy 33
							70-340 Szczecin
						
							tel. centr. 91 432 53 00
							fax 91 484 39 97
							NIP 852-23-53-687
						
							Oddział w Warszawie
							ul. Mińska 25
							03-808 Warszawa
						
							tel. centr. 22 209 25 00
							fax 22 698 60 45
							NIP 113-20-97-244
						
							Oddział w Wrocławiu
							ul. Powstańców Śląskich 186
							53-139 Wrocław
						
							tel. centr. 71 334 73 00
							fax 71 367 17 69
							NIP 899-24-41-331
						
							Oddział w Zielonej Górze
							ul. Boh. Westerplatte 31
							65-950 Zielona Góra
						
							tel. centr. 68 327 10 68
							fax 68 325 34 68
							NIP 929-01-16-588
						
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
 Aktualności
Aktualności21 marca br. na autostradzie A4 na wysokości MOP Kaszyce (kierunek Korczowa) doszło do tragicznego w skutkach wypadku drogowego z udziałem autokaru. Do podobnego wypadku w tym samym miejscu autostrady doszło także na początku marca br. W związku z tym przedstawiamy stanowisko GDDKiA w tej sprawie.
AKTUALIZACJA!
23 marca br. przeprowadzona została wizja w miejscu wypadku drogowego, do którego doszło 21 marca br. Nie stwierdzono uchybień w oznakowaniu pionowym i poziomym. Nawierzchnia była w stanie dobrym, bez ubytków. Inżynieria ruchu drogowego nie miała wpływu na zaistnienie zdarzenia. Miejsce jest oświetlone, z dobrą widocznością.
Niezależnie od tego, GDDKiA mając na uwadze bezpieczeństwo użytkowników autostrady A4, w Oddziale GDDKiA w Rzeszowie zostanie powołany zespół, który przy udziale Policji dokona analizy bezpieczeństwa ruchu w okolicach MOP-u Kaszyce.
W nocy z 5 na 6 marca br. na autostradzie A4 między węzłami Jarosław Wschód a Przemyśl, na wysokości zjazdu na MOP Kaszyce, autobus uderzył w poduszkę energochłonną przy końcu pasa zjazdowego na MOP, a następnie w bariery i przewrócił się do rowu. Po zakończeniu działań ratowniczych, służby utrzymaniowe przystąpiły do prac polegających na wymianie uszkodzonej poduszki oraz barier energochłonnych. Jak zawsze po takim zdarzeniu drogowym, na miejscu wypadku miała miejsce wizja w terenie z udziałem Policji, w trakcie której dokonano przeglądu oznakowania, zabezpieczeń BRD i pozostałych elementów infrastruktury. Nie stwierdzono uchybień.
Wczoraj przed godz. 23:00, w tym samym miejscu co w nocy z 5 na 6 marca br., na autostradzie A4 przy zjeździe na MOP Kaszyce (powiat jarosławski) wydarzył się podobny wypadek. Autobus zjechał z drogi, wjechał w bariery energochłonne, a następnie przełamując zabezpieczenia, wjechał do rowu i uderzył w skarpę.
W momencie zdarzenia na nawierzchni nie występowała gołoledź. Nawierzchnia była czarna i mokra. Wcześniej profilaktycznie na drodze pracowały pługosolarki, a cała szerokość drogi została posypana solą drogową.
W obu tych wypadkach autobusy uderzyły najpierw w elementy zabezpieczające: w pierwszym w poduszkę zderzeniową i bariery energochłonne, w drugim tylko w bariery. Bariery energochłonne zostały zaprojektowane, a następnie wykonane w ramach budowy autostrady A4 zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dokumentacja posiada wszystkie wymagane przepisami uzgodnienia, a bariery posiadają niezbędne atesty. Ponadto bariery na tym odcinku montowane były pod nadzorem ich producenta, który wydał deklaracje zgodności dla zastosowanego urządzenia.
Oba wypadki wydarzyły się w miejscu, które charakteryzuje się poziomem zagrożenia 4. Za takie miejsce uznaje się m.in. występującą tam przeszkodę, tj. opadające skarpy o wysokości większej niż 3 m i pochyleniu bardziej stromym niż 1:3 przy prędkości obliczeniowej większej lub równej 100 km/h. W takich miejscach należy zastosować barierę N2. W związku jednak z zagrożeniem, jakie niesie ze sobą głęboki rów, projektant zastosował w tym konkretnym przypadku barierę o poziomie powstrzymywania H2. Jest to bariera bardziej sztywna o znacznie większym poziomie pochłaniania energii.
Oba te zdarzenia bada Policja i prokuratura.