viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA- zakończone

Przebudowa drogi krajowej nr 77 Lipnik - Przemyśl na odc. Duńkowiczki - Przemyśl

29-01-2010
Przebudowa drogi krajowej nr 77 Lipnik - Przemyśl na odc. Duńkowiczki - Przemyśl od km 139+500 – 144+144
 

KONTRAKT NR 1/09/rze

Przebudowa drogi  krajowej nr 77
Lipnik - Przemyśl
na odc. DUŃKOWICZKI - PRZEMYŚL
od km 139+500 – 144+144

 

OGÓLNY  OPIS  KONTRAKTU

Droga krajowa nr 77 Lipnik - Przemyśl jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg krajowych -  stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych                  i turystycznych.

Odcinek remontowanej drogi krajowej Nr 77 od km 139+500 do km 144+144  znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie przemyskim w gminie Orły

Na odcinku od km 139+500 do km 142+250  i od km 143+510 do km 144+144 droga przebiega poza terenem zabudowanym w przekroju szlakowym, natomiast od km 142+250 do km 143+510 droga przebiega przez teren zabudowany miejscowości Żurawica, oznakowany tablicami miejscowości.

Projekt przebudowy drogi obejmuje:
- remont podbudowy i poboczy bitumicznych   oraz  remont nawierzchni jezdni
i poboczy bitumicznych  przez wykonanie 2-ch warstw  bitumicznych  na całej długości projektowanej przebudowy odcinka;
- remont nawierzchni zatok autobusowych i peronów;
- remont istniejącego chodnika oraz budowę chodnika na odc. od km 140+660 do km 141+000
- remont nawierzchni na zjazdach indywidualnych oraz przebudowę zjazdów;
- wykonanie  remontu przepustów pod koroną drogi;
- wymianę oraz uzupełnienie oznakowania drogi i urządzeń bezpieczeństwa ruchu.


WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT:        15 640 353,00 PLN (brutto)


Koszt realizacji kontraktu został sfinansowany ze środków budżetu państwa i środków Krajowego Funduszu Drogowego

 

REALIZATORZY KONTRAKTU


ZAMAWIAJĄCY:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział  w Rzeszowie

INSPEKTOR NADZORU:

Józef Hul – GDDKiA Oddział w Rzeszowie  

KIEROWNIK BUDOWY: 

Grzegorz Bednarski  -  „DROGBUD” Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o.

 

WYKONAWCA:

 


„DROGBUD”  Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o.
 ul. 1 Maja 42, 38-100 Strzyżów

 

 
 

LOKALIZACJA KONTRAKTU

punkt.jpg - odcinek drogi krajowej Nr 77 od 139+500 do 144+144 – dł. 4,644 km




CZAS REALIZACJI: 8 miesięcy

Data rozpoczęcia robót:  13-04- 2009r.
Planowany termin zakończenia robót : 10-11-2009r. 

 
 

PARAMETRY TECHNICZNE DROGI

- Klasa drogi – GP
- Droga jednojezdniowa
- Kategoria ruchu – KR 5
- Obciążenie – 115 kN/oś
- Szerokość jezdni – 14,0 m
- Szerokość opasek bitumicznych – 2 x 0,50 m
- Szerokość poboczy bitumicznych – 2 x 1,0 – 2 x 2,70m
- Szerokość opasek ziemnych – 2 x 0,50 m
- Szerokość korony drogi – 16,0 m – 21,8 m
- Prędkość projektowa – Vp= 70 km/h
- Chodniki – perony przy zatokach autobusowych szer. 1,50 m

ZDJĘCIA Z BUDOWY


1_s.jpg    2_s.jpg 
3_s.jpg    4_s.jpg 
5_s.jpg    6_s.jpg 
7_s.jpg    8_s.jpg 
9_s.jpg    10_s.jpg 
11_s.jpg    12_s.jpg 
13_s.jpg    14_s.jpg 

15_s.jpg 

 
 

ZAKRES RZECZOWY ZREAZLIZOWANYCH ROBÓT

 

1. Konstrukcja nawierzchni.
Konstrukcja nawierzchni przedstawia się następująco:

od km 139+500 do km 142+300:
- 5 cm - warstwa ścieralna z BA 0/12,
- 8 cm - warstwa wiążąca z BA 0/20   
- 20 cm - warstwa podbudowy z MCE (przetworzenie istniejących warstw bitumicznych w technologii MCE i doziarnienie grysem 6,3/25 mm  w ilości około 50%)

od km 142+300 do km 143+300:
- 4 cm - warstwa ścieralna z SMA 0/12,8 
- 8 cm - warstwa wiążąca - wzmacniająca z BA 0/20

od km 143+300 do km 144+144, z wyjątkiem odcinków odbudowy nawierzchni:
- 4 cm - warstwa ścieralna z BA 0/12,8 
- 8 cm - warstwa wiążąca - wzmacniająca z BA 0/20

odcinki odbudowy nawierzchni od km 143+600 do km 143+700 i od km 143+835 do km 143+935 :
- 4 cm - warstwa ścieralna - beton asfaltowy 0/12,8 
- 8 cm - warstwa wiążąca - beton asfaltowy 0/20 
- 11 cm - warstwa podbudowy - beton asfaltowy BA 0/25 
- 20 cm - warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie
- 25 cm - warstwa mrozochronna z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem 2,5 MPa 
- wzmocnienie podłoża geosyntetykiem

- poszerzenia poboczy od km 139+500 do km 142+400 oraz od km 143+300 do km 144+144
- 4 cm - warstwa ścieralna - beton asfaltowy 0/12,8 
- 8 cm - warstwa wiążąca - beton asfaltowy 0/20 
- 20 cm - warstwa podbudowy – chudy beton
- 20 cm - warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie
- 25 cm - warstwa mrozochronna z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem 2,5 MPa 
- wzmocnienie podłoża geosyntetykiem.

2. Zatoki autobusowe.
Na przedmiotowym odcinku przewiduje się wykonanie remontu istniejących zatok w km 140+417 i km 143+217, polegającego na zastąpieniu nawierzchni bitumicznej, nawierzchnią z kostki betonowej, zgodnie z katalogiem typowych konstrukcji dla KR 5, odporną na koleinowanie,  po stronie lewej w km 140+660 i km 143+188 wykonaniu pełnowymiarowych zatok o  konstrukcji nawierzchni zgodnie z katalogiem typowych konstrukcji dla KR5, tj. wykonanie stabilizacji gruntu cementem o RM 2,5 MPa, podbudowie z betonu B 20 oraz nawierzchni z kostki betonowej grubości 8,0 cm. Przy zatokach zaplanowano wykonanie peronów o nawierzchni z kostki betonowej grubości 6,0 cm na podsypce cementowo-piaskowej.

3. Ciągi komunikacyjne.
Przewiduje się remont istniejącego chodnika, po prawej stronie drogi na odcinku od km  140+176 do km 140+652 polegający na wymianie nawierzchni z płyt betonowych 50x50x7 cm na nawierzchnię z kostki betonowej grubości 6,0 cm na podsypce cementowo - piaskowej gr.3,0 cm z wymianą i wyrównaniem podbudowy z pospółki przy średniej grubości 5,0 cm
W miejscach przerw w nawierzchni chodnika przewiduje się wykonanie remontu polegającego na wykonaniu nawierzchni chodnika z kostki betonowej grubości 6,0 cm na podbudowie z pospółki gr. 10 cm i podsypce cementowo-piaskowej średniej grubości 3,0 cm.
Od km 140+660 do km 141+000, strona prawa zachodzi konieczność budowy nowego chodnika z uwagi na zapewnienie bezpieczeństwa lokalnego ruchu pieszego ( dojście do przystanków autobusowych) o konstrukcji nawierzchni: kostka bet. gr. 6 cm na podsypce c-p gr. 3 cm, podbudowa z kruszywa naturalnego gr. 10 cm., po obu stronach chodnika obrzeże bet. 8/30 cm na podsypce c-p. Przedmiotowy chodnik zlokalizowano poza rowem przydrożnym.

4. Zjazdy
Z uwagi na technologię remontu nawierzchni drogi, przewiduje się dostosowanie istniejących zjazdów do nowego stanu drogi uwzględniając ich stan techniczny.
Remont zjazdów polegać będzie na przebudowie części zjazdów, będących w złym stanie technicznym poprzez przebudowę przepustów w technologii „pragma”, wymianie skrajnych, uszkodzonych kręgów na betonowe, ścięte do pochylenia skarpy, umocnieniu wlotów i wylotów płytami betonowymi ażurowymi. Przewiduje się również odbudowę dwóch ścianek betonowych przy przepustach o śr. 60 cm, wykonanie na „mokro” z betonu B-30, z dostosowaniem do wysokości pobocza. Przewiduje się również likwidację 1-go zbędnego zjazdu, a na skrzyżowaniu w km 142+750, prawoskręt na drogę wojewódzką,  wykonanie wydłużenia istniejącego zjazdu o 20 m w celu poszerzenia istniejącego pobocza bitumicznego.

Przewiduje się zróżnicowaną konstrukcję nawierzchni zjazdów:
− zjazdy publiczne oraz indywidualne do zabudowań, w przypadku istniejącej nawierzchni betonowej lub bitumicznej zjazdu na bitumiczną z B/A 0/12,8 mm gr. 5 cm
− zjazdy do pól - przez wykonanie warstwy odsączającej, podbudowy i podwójnego powierzchniowego utrwalenia emulsją asfaltową i grysami.

5. Odwodnienie drogi.
W przekroju szlakowym tj. od km 126+150 do km 126+894 odwodnienie drogi przewidziano za pomocą rowów przydrożnych i istniejących przepustów pod drogą. Rowy drogowe przewidziano do odmulenia i pogłębienia w celu swobodnego odprowadzenia wód opadowych.
Na odcinkach o dużych spadkach podłużnych oraz w obrębie istniejących przepustów przewiduje się umocnienie dna ściekami betonowymi i płytkami chodnikowymi.

6. Obiekty inżynierskie.
Na odcinku od km 139+500 do km 144+144 zlokalizowanych jest 6 obiektów inżynierskich – przepustów.
Istniejące obiekty, to:
rurowe żelbetowe o średnicach:
− Ø 80 cm    - 1 szt. w km 142+005
− Ø 100 cm   - 1 szt. w km 141+304
− Ø 125 cm   - 3 szt. w km 140+323, 141+730 i 143+654
oraz  przepust ramowy 3,0x3,0 - 1 szt. w km 142+807

Obiekty pozostawia się w stanie istniejącym, poza przepustami Ø 125 cm w km 141+730 i km 143+654 przy których planowana jest przebudowa rozsuniętych skrajnych kręgów oraz odbudowa ścianek czołowych wlotów i wylotów.
Ponadto przy przepustach projektuje się umocnienie dna rowów ściekami betonowymi i płytkami chodnikowymi 50x50x7 cm na długości 20 m.

7. Roboty przygotowawcze.
    Wycinka drzew i krzewów
.
Na przedmiotowym odcinku drogi przewidziano do usunięcia 59 drzew o średnicy 25 105 cm i karczowanie krzaków (zagajników) w ilości 0,005 ha.

8. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu.
   Oznakowanie pionowe

Istniejące oznakowanie pionowe na omawianym odcinku zostanie wymienione w całości w ilości 178 szt.
Przewiduje się wykonanie 2 przejść dla pieszych w obrębie zatok autobusowych, zgodnie z projektem organizacji ruchu, które oznakowane zostaną znakami aktywnymi z oświetleniem D-6 z pulsatorem zamontowanymi na konstrukcji wsporczej.

   Oznakowanie poziome
Istniejące oznakowanie poziome zostanie odnowione materiałami grubowarstwowymi z mas termoplastycznych lub chemoutwardzalnych, łącznie z przewidzianymi do wykonania przejściami dla pieszych i symbolami segregacji ruchu, zgodnie z zatwierdzonymi projektami organizacji ruchu.

   Oznakowanie ciągów pieszych
Na odcinku przebiegającym przez miejscowość Żurawica, przewiduje się oddzielenie od jezdni ciągów pieszych poprowadzonych na poboczach bitumicznych słupkami U12c oraz elementami odgradzającymi – separatorami U-25b pomiędzy słupkami U-12c.

   Słupki prowadzące
Na remontowanym odcinku drogi, na poboczach w przekroju szlakowym, zostaną ustawione słupki prowadzące U-1, które równocześnie będą służyły jako znaki kilometrowe i hektometrowe.

   Bariery ochronne stalowe
Przewiduje się wymianę istniejących stalowych barier ochronnych SP-06, z uwagi na ich zły stan techniczny. Oprócz wymiany istniejących barier w obrębie przepustów w km 142+807 i km 143+654 i skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 881 projektuje się ustawienie stalowych barier ochronnych na przepustach w km 140+323, 141+304, 141+730, o długości łącznej – 636 mb.

9. Ochrona środowiska.
     Zieleń drogowa
W celu poprawy  warunków pochłaniania dźwięku jak również wchłaniania dwutlenku węgla oraz dla podniesienia walorów estetycznych drogi planuje się nasadzić nowe drzewa w ilości 60 szt.

REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU

- Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez poprawę płynności ruchu, zwiększenie komfortu jazdy, korektę organizacji ruchu.  
- Poprawa systemu odwodnienia.
- Zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko poprzez zmniejszenie hałasu, drgań oraz emisji spalin.