Dziewięciu wykonawców chętnych na budowę S1 od Oświęcimia do Dankowic

Otworzyliśmy oferty w przetargu na budowę kolejnego, ponad 15-kilometrowego odcinka, drogi ekspresowej S1.



10 października 2019 r. ogłoszone zostały przetargi na zaprojektowanie i budowę dwóch z czterech odcinków realizacyjnych nowego fragmentu ekspresowej trasy S1 między Mysłowicami a Bielskiem-Białą. 14 lutego br. otworzyliśmy oferty na pierwszy z nich, odcinek od węzła Kosztowy II (z węzłem) do węzła Oświęcim (bez węzła). Dziś otworzyliśmy oferty na odcinek II: węzeł Oświęcim (z węzłem) - Dankowice, w zakres którego wchodzą: 

  • droga ekspresowa o długości 15,165 km,
  • trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze.

 

Wpłynęło dziewięć ofert. Najniższą cenę (989 751 443,10 zł) złożyło konsorcjum firm: PORR z Warszawy z partnerem Mota - Engil Central Europe z Krakowa, a najwyższą Mostostal Warszawa (1 151 186 779,79 zł). GDDKiA zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 1 030 448 818 zł brutto. Pełne zestawienie ofert.

Oprócz ceny zastosowano dwa dodatkowe kryteria oceny ofert: skrócenie czasu realizacji oraz przedłużenie okresu gwarancji. Wszystkie odcinki S1 między Mysłowicami a Bielskiem-Białą realizowane będą w formule „Projektuj i buduj”. Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty.

 

Jednocześnie informujemy, że przesunięciu uległ termin składania ofert w zamówieniu publicznym na budowę trzeciego odcinka drogi S1 Kosztowy - Bielsko-Biała: Dankowice - węzeł Suchy Potok (z węzłem). Nowy termin składania ofert wyznaczono na 13 marca 2020 r. do godz. 10:00.

 

GDDKiA Droga ekspresowa S1 połączy Pyrzowice (A1) z granicą ze Słowacją w Zwardoniu oraz ze słowacką autostradą D3

Realizacja budowy drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej połączy istniejące odcinki S1 z Bielska-Białej w kierunku Zwardonia (oraz trasę S52 z Bielska-Białej do Cieszyna) z drogą S1 od Mysłowic w stronę Dąbrowy Górniczej i dalej – lotniska Katowice w Pyrzowicach oraz przylotniskowego węzła autostrady A1. Stanie się ona nie tylko ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym. S1 znajduje się bowiem w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej, łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej i przebiegającej w osi priorytetowej TEN-T nr 25 czyli „osi drogowej Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń”. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina – Skalite.

 

Aby dokończyć całą arterię, potrzebne jest zakończenie budowy drugiej jezdni wysuniętego najdalej na północ odcinka S1 Lotnisko – Podwarpie o długości ok. 9,5 km, przebudowa do standardu drogi ekspresowej istniejącej drogi krajowej nr 1 od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej (16 grudnia 2019 r. ogłosiliśmy przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza o długości 6,950 km po istniejącym śladzie drogi krajowej nr 1), oraz budowa nowej obwodnicy Węgierskiej Górki o długości 8,5 km (umowę podpisaliśmy 10 października 2019 r.).

 

Kalendarium

30 czerwca 2016 r. - Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach

15 marca 2017 r. - uzgodnienie przez ministra właściwego ds. transportu Programu inwestycji

10 października 2019 r. - ogłoszenie przetargu

21 lutego 2020 r. - termin składania i otwarcia ofert

kwiecień 2020 r. - planowane zawarcie umowy

2021 - 2023 - planowany okres budowy

 

O tej inwestycji dowiesz się wcześniej z naszych wcześniejszych komunikatów:

Intensywne działania na śląskiej S1. Podpisujemy umowę i ogłaszamy przetargi na kolejne odcinki

Ogłaszamy kolejny przetarg na budowę S1 od Mysłowic do Bielska-Białej

Rozwiewamy wątpliwości na S1 Kosztowy - Bielsko-Biała

Ogłaszamy przetarg na kolejny odcinek S1 w województwie śląskim

2019 rok minął pod znakiem budowy autostrady A1 i drogi ekspresowej S1

9 chętnych na budowę S1 od Mysłowic do Oświęcimia