Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
oddział: Kraków
długość: 2,45 km
obecny etap – w realizacji
wartość projektu: 71 200,0 tys. zł
Etap zrealizowany:
28.12.2007 r. – Urząd Gminy Skawina na podstawie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi nr 7330-5/07 pozyskał teren pod realizację inwestycji (wyszczególniony w decyzji ULD jako odc. V)
09.03.2015 r. – Uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia
03.08.2017 r. – Uzyskanie Decyzji Nr 5/2017 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydanej przez Wojewodę Małopolskiego znak WI-IX.7820.1.25.2016 z rygorem natychmiastowej wykonalności
29.03.2016 r. - podpisano umowę na realizację inwestycji w trybie „projektuj i buduj” dla zadania p.n. „Obwodnica Skawiny ETAP II – zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku od ul. Energetyków do drogi krajowej nr 44”. Wykonawcą jest Konsorcjum firm: „Most” Sp. z o.o. – Lider, POLBUD-POMORZE Sp. z o.o. Wartość kontraktu 35 951,68545 tys. zł.
Oddanie do ruchu ukończonej inwestycji : 22.07.2019 r.
Więcej na stronie internetowej inwestycji: http://skawina-obwodnica-etap2.pl
II. Opis inwestycji:
Przebieg drogi:
Inwestycja znajduje się w województwie małopolskim, powiecie krakowskim, gminie Skawina. Obwodnica połączy dwa wyloty z miasta: w kierunku Krakowa i Oświęcimia. Inwestycja obejmuje dwa zadania.
Zadanie 1 stanowi zakres odcinka 1 i polega na budowie IV i V odcinka obwodnicy Skawiny od ulicy Energetyków do włączenia, do DK44 poprzez rondo czterowlotowe. Zadanie to realizowane jest na zlecenie Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie i finansowane przez GDDKiA na podstawie porozumienia z Zarządem Województwa Małopolskiego.
Zadanie 2 polega na przebudowie skrzyżowania na włączeniu I odcinka wybudowanej obwodnicy do istniejącej DK44 – realizowane na zlecenie GDDKiA Oddziału w Krakowie w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. W ramach tego zadania realizowana jest również przebudowa I odcinka obwodnicy Skawiny o długości 1,0 km (wybudowanego w 2006 r. przez Miasto Skawina jako droga gminna).
Mapa orientacyjna inwestycji: http://skawina-obwodnica-etap2.pl/mapa.html
Podstawowe parametry techniczne:
Zakres inwestycji:
Budowa jednojezdniowej drogi klasy GP od km 0+053,75 do 2+203,36 o dwóch pasach ruchu 2x3,5m, budowa obiektu mostowego od km 1+722,61 do km 2+075,41, budowa ronda na skrzyżowaniu DK 44 w jej km 101+295,26 (ul. Piłsudskiego) z Obwodnicą w jej km 2+134,56, budowa ścieżki rowerowej, chodnika, zjazdów publicznych. Ponadto inwestycja obejmuje przebudowę lub budowę urządzeń towarzyszących z zakresu branży telekomunikacyjnej, energetycznej, gazowej i wodociągowej.
Obiekty inżynierskie:
Budowa obiektu mostowego nad linią kolejową, kanałem zasilającym elektrownię Skawina i składowiskiem odpadów przemysłowych długości 353m; szerokość mostu zmienna od 14,16m do 24,39m; most dziewięcioprzęsłowy o rozpiętości przęseł od 7,00m do 77,00m; konstrukcja mostu zespolona: stalowo-betonowa, stalowe dźwigary zespolone będą z płytą betonową za pomocą sworzni, w jednym z przęseł ustrój nośny będzie wzmocniony dwoma łukami stalowymi podwieszonymi do ustroju nośnego za pomocą stalowych wieszaków; posadowienie mostu będzie mieszane - w zależności od parametrów podłoża część podpór posadowiona będzie bezpośrednio, część pośrednio na palach; na obiekcie będzie poprowadzony chodnik dla pieszych od strony zachodniej oraz ścieżka rowerowa od strony zachodniej; ilość pasów ruchu będzie zmienna od dwóch do czterech pasów ruchu.
Skrzyżowanie: Obwodnica / DK44 (ul. Piłsudskiego)
Rondo turbinowe czterowlotowe z bypassem w kierunku Oświęcimia, które stanowi zadanie 1 planowanego przyszłościowego połączenia Obwodnicy z drogą wojewódzką DW 953 w miejscowości Rzozów - wlot ronda w kierunku południowym będzie wlotem bez możliwości dalszego przejazdu, niemniej jednak na wlocie tym, jako rozwiązanie tymczasowe dopuszczony będzie ruch w celu skomunikowania istniejącej drogi wewnętrznej z drogą publiczną. Droga wewnętrzna obsługuje przyległe do niej tereny przemysłowe, handlowe i usługowe. W wyniku przyszłościowej realizacji Obwodnicy w zakresie zadania 2 na odcinku od drogi wojewódzkiej DW953 wlot ronda zostanie wykorzystany jako kontynuacja trasy Obwodnicy, a skomunikowanie drogi wewnętrznej będzie odbywać się poprzez przesunięty w kierunku południowym zjazd z Obwodnicy. Na rondzie relacja na kierunku Kraków-Oświęcim została poprowadzona poza jezdnią główną ronda zaprojektowanym bypassem o szerokości jezdni 4,50m i promieniu wewnętrznej krawędzi R=70,0.
III. Ochrona środowiska
Budowa urządzeń podczyszczania wód opadowych.
IV. Podział zadania inwestycyjnego na etapy i kolejność ich realizacji
Inwestycja realizowana w systemie projektuj i buduj.
W ramach zadania 1 (odc. IV i V obwodnicy):
budowa drogi jednojezdniowej klasy GP o długości 2,2 km, skrzyżowania z istniejącą DK44 (czterowlotowe rondo turbinowe), estakady nad linią kolejową nr 94 relacji Kraków Płaszów - Oświęcim, kanałem energetycznym elektrowni „Skawina” i składowiskiem odpadów przemysłowych Zakładów Metalurgicznych, chodników, ścieżek rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych. Wykonane zostanie odwodnienie obwodnicy, kanalizacja sanitarna i deszczowa, sieć wodociągowa, gazowa, teletechniczna, elektroenergetyczna, kanały technologiczne, urządzenia ochrony środowiska.
W ramach zadania 2:
przebudowa istniejącego skrzyżowania I odcinka obwodnicy z DK44 na skrzyżowanie typu rondo trzywlotowe, dostosowanie odcinka I obwodnicy Skawiny do parametrów drogi klasy GP.
Odcinki I, II i III obwodnicy zostały już zrealizowane i stanowią obecnie drogę gminną. Po wybudowaniu IV i V odcinka obwodnicy istniejący ciąg DK44 zostanie przełożony na obwodnicę Skawiny ( I, II, III, IV, V odcinek).