Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Najważniejsze informacje związane z COVID-19
ZOBACZBudowa drogi ekspresowej S-7 na odcinku Moczydło (granica z woj. świętokrzyskim) – Szczepanowice – Widoma – Zastów – Kraków (do węzła „Igołomska”)” : Odcinek I: granica woj. świętokrzyskiego – węzeł „Szczepanowice” (bez węzła) – dł. ok.23,2km
Oddział: Kraków
Długość: ok.23,2km
Podział odcinka na :
Etap 1 – gr. województwa świętokrzyskiego - węzeł Miechów, długości 18,7 km
(do decyzji ZRiD)
Etap 2 – węzeł Miechów – węzeł Szczepanowice (do decyzji DŚU)
Etap 1:
Etap zrealizowany:
DŚU - 15.01.2015,
DŚU reformatoryjna - 10.08.2017,
ZOPI dla etapu Koncepcji Programowej – 03.07.2018,
KOPI dla etapu Koncepcji Programowej – 02.08.2018,
ZRID – wniosek złożony do UW 28.12.2018 r, trwa procedura.
II. Opis inwestycji:
1. Przebieg drogi:
Inwestycja pn. „Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Moczydło (granica z woj. świętokrzyskim) – Szczepanowice – Widoma – Zastów – Kraków (do węzła „Igołomska”): odcinek I: granica woj. świętokrzyskiego – węzeł „Szczepanowice” (bez węzła) – dł. ok 23,2 km”, Etap 1– granica woj. świętokrzyskiego - węzeł Miechów, położona będzie w województwie małopolskim, powiecie miechowskim na terenie gmin Książ Wielki oraz Miechów. Długość odcinka wynosi 18,725 km.
Mapa orientacyjna inwestycji
2. Podstawowe parametry techniczne:
3. Zakres inwestycji:
W ramach Etapu 1 budowy drogi ekspresowej S7 na przedmiotowym przewiduje się budowę nowej drogi dwujezdniowej klasy technicznej S, przebudowę dróg poprzecznych do projektowanej S7 wraz z budową skrzyżowań (drogi powiatowe, gminne, wewnętrzne), budowę dwóch węzłów drogowych (w ciągu drogi powiatowej – węzeł Książ Wielki i w ciągu drogi wojewódzkiej - węzeł Miechów), budowę 38 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady, przepusty), budowę dróg dojazdowych (wewnętrznych) do obsługi przyległego terenu, budowę dwóch Miejsc Obsługi Pasażerów (MOP „Giebułtów”, MOP „Małoszów”), budowę zbiorników retencyjnych i chłonno – odparowujących, budowę urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt, etc.), przebudowę i budowę urządzeń infrastruktury technicznej i wyburzenia kolidujących z inwestycją budynków.
4. Wariantowanie przebiegu drogi:
Przebieg drogi wg ustalonego wariantu. Nie wariantuje się dodatkowo korytarza drogi na obecnym etapie dokumentacji.
5. Obiekty inżynierskie:
Wzajemne powiązanie istniejącego układu komunikacyjnego z trasą drogi ekspresowej S7 zapewniono poprzez obiekty inżynierskie: estakady, wiadukty, przejazdy drogowe. Przekroczenie rzeki Nidzicy, drogi powiatowej i drogi dojazdowej zaprojektowano za pomocą estakady o długości 606,40m. Na wybór obiektów inżynierskich miały wpływ następujące elementy: rozległość doliny rzeki, ukształtowanie terenu oraz wymagania środowiskowe (ochrona zespołów przyrodniczo – krajobrazowych). Przebieg drogi ekspresowej w pobliżu istniejących obszarów leśnych wymusił konieczność zaprojektowania przejść dla zwierzyny dziko żyjącej.
6.Węzły:
Książ Wielki (z DP1219K) – typ WB, rodzaj – pół koniczyna
Węzeł Miechów (z DW783) – typ WB, rodzaj – pół karo + ćwierć koniczyna.
7. MOP-y: przyjęto lokalizację Miejsc Obsługi Podróżnych w km 614+500:
MOP Giebułtów – kierunek Kielce (kat. II)
MOP Małoszów – kierunek Kraków (kat. II)
III. Ochrona środowiska
Budowa ekranów akustycznych (o łącznej długości ok. 660 m) przejść dla zwierząt dużych, średnich i małych. Nasadzenia drzew i krzewów. Ekrany akustyczne zostały przewidziane wszędzie tam, gdzie tereny istniejącej zabudowy mieszkaniowej znajdować się będą w strefie oddziaływania ponadnormatywnego hałasu komunikacyjnego. Zostaną wykonane: 2 przejścia górne (dla dużych zwierząt) i 5 dolnych (dla małych-2, średnich-2 i dużych-1 zwierząt) oraz przejście dolne dla płazów. Wody opadowe i roztopowe zostaną oczyszczone do parametrów normatywnych w osadnikach i (na obszarach szczególnie wrażliwych) - w separatorach. Nadmiar wód gromadzony będzie w zbiornikach retencyjnych. Cała droga zostanie ogrodzona siatką ze zmienną wielkością oczek.
Etap 2:
Etap zrealizowany:
ZOPI dla etapu STEŚ R – 03.07.2018,
KP z etapu STEŚ R – w trakcie opracowania,
DŚU – trwa procedura uzyskiwania DŚU,
PB – planowana data odbioru 08.2020,
ZRID – planowane uzyskanie 03.2021.
II. Opis inwestycji:
1. Przebieg drogi:
Droga ekspresowa S7 na odcinku Moczydło (granica z woj. świętokrzyskim) – Szczepanowice – Widoma – Zastów – Kraków (do węzła „Igołomska”): odcinek I: granica woj. świętokrzyskiego – węzeł „Szczepanowice” (bez węzła) – dł. ok 23,2 km”, węzeł Miechów – węzeł Szczepanowice (bez węzła), (km 622+185,00 - km 627+500,00).
2. Podstawowe parametry techniczne:
3. Zakres inwestycji:
W ramach Etapu 2 budowy drogi ekspresowej S7 na przedmiotowym przewiduje się budowę nowej drogi dwujezdniowej klasy technicznej S, bezkolizyjne przeprowadzenie istniejących dróg poprzecznych, budowę dróg dojazdowych (wewnętrznych) do obsługi przyległego terenu, budowę do 5 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady, przepusty), budowę ewentualnych urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt, etc.), przebudowę i budowę urządzeń infrastruktury technicznej, wyburzenia kolidujących z inwestycją budynków.
4. Wariantowanie przebiegu drogi:
Na obecnym etapie dokumentacji rozpatrywane są 4 warianty trasy. Preferowany wariant D (fioletowy) ma długość ok.5,09km.
Droga tego wariantu przebiega przez obszary gminy Miechów - wsi Parkoszowice, Poradów, Wymysłów oraz Bukowska Wola. Początek odcinka zaczyna się w km 622+185 a kończy w km ~ 627+270. Powierzchnia terenu potrzebnego dla realizacji tego wariantu wynosi ok. 76 ha. Wariant koliduje z obszarami siedliskowymi Natury 2000,na powierzchni 1,79 ha, przechodzi przez tereny lasów Gawroniec na powierzchni 3,05 ha i przewiduje wyburzenie maksymalnie ok. 9 budynków, w tym ok. 4 budynków mieszkalnych.
5. Obiekty inżynierskie:
W wariancie preferowanym zaprojektowano mostowe obiekty inżynierskie: 2 – nad drogami powiatowymi 1210K i 1211K, 1 - nad drogą gminną K140324K.
III. Ochrona środowiska
Budowa ekranów akustycznych (o łącznej długości ok. 555 m dla wariantu D) przejść dla zwierząt dużych, średnich i małych. Nasadzenia drzew i krzewów. Ekrany akustyczne zostały przewidziane wszędzie tam, gdzie tereny istniejącej zabudowy mieszkaniowej znajdować się będą w strefie oddziaływania ponadnormatywnego hałasu komunikacyjnego. Wody opadowe i roztopowe zostaną oczyszczone do parametrów normatywnych w osadnikach i (na obszarach szczególnie wrażliwych) - w separatorach. Nadmiar wód gromadzony będzie w zbiornikach retencyjnych. Cała droga zostanie ogrodzona siatką ze zmienną wielkością oczek.
IV. Podział zadania inwestycyjnego na etapy i kolejność ich realizacji dla Etapu 1 i Etapu 2
Inwestycja będzie realizowana w systemie P&B w podziale na dwa etapy tj. Etap 1, w którym wykonawca systemu P&B będzie miał za zadanie przygotowanie projektu wykonawczego, wprowadzenie optymalizacji rozwiązań w zakresie tego projektu w ramach uzyskanej decyzji ZRiD oraz realizację. Etap 2, w którym wykonawca zobowiązany będzie do wykonania PB, PW, uzyskania decyzji ZRiD i realizacji.
Budowa drogi S7 Lubień – Rabka Zdrój
wartość zadania (odc. I, odc. II, odc. III): 2 472,0 mln zł
11.09.2017 – podpisano umowę o dofinansowanie projektu: Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień – Rabka” POIS.03.01.00-00-0031/17 w ramach działania 3.1: Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T oś priorytetowa III: Rozwój sieci drogowej TEN-T i Transportu Multimodalnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.
Wysokość dofinansowania ze środków UE: 1 322,4 mln zł.
S7, odc. I Lubień – Naprawa
Oddział: Kraków
długość – 7,59 km
obecny etap – w realizacji
wartość odcinka: 624,0 mln zł
Etap zrealizowany:
11. 04. 2008 – posiedzenie ZOPI
17. 11. 2008 – posiedzenie KOPI
12. 08. 2010 – Decyzja o Środowiskowych Uwarunkowaniach
22. 12. 2014 – uzyskano decyzję ZRID
29. 01. 2015 – nadano Decyzji rygor natychmiastowej wykonalności
29.06.2016 – podpisano umowę na realizację w systemie tradycyjnym. Wykonawca: Konsorcjum: IDS-BUD SA; Korporacja ALTIS-HOLDING. Wartość kontraktu 521,5 mln zł (+ 7% rezerwy).
Więcej na stronach internetowych inwestycji: http://www.s7-lubien-rabka.pl/a-odcinek1.html
II. Opis inwestycji:
Inwestycja położona jest w całości w obszarze administracyjnym województwa małopolskiego, w obrębie powiatów: myślenickiego i suskiego, na terenie gmin: Lubień i Jordanów. Trasa w początkowym odcinku, na obrzeżach miejscowości Lubień, przebiega po wschodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 7. Od kilometra 713+580,21, nowy przebieg skierowano na stronę zachodnią istniejącego korytarza drogi krajowej nr 7. Projektowana droga przebiega równolegle do zabudowy miejscowości Lubień oraz wzdłuż ról Smugawka, Masztelewa, Swałtówka, Czarnotowa wsi Krzeczów.
2. Podstawowe parametry techniczne
Zakres inwestycji
Inwestycja obejmuje swym zakresem:
Obiekty inżynierskie:
5 estakad i 5 obiektów inżynierskich stanowiących przejazd nad lub pod realizowaną drogą
MOPy : MOP Lubień kategorii II oraz MOP Krzeczów kategorii III
III. Ochrona środowiska
W ramach działań środowiskowych przewidziano:
S7, odc. II Naprawa – Skomielna
Oddział: Kraków
długość – 3,05 km
obecny etap – w realizacji
wartość odcinka: 1 106,0 mln zł
Etap zrealizowany:
11. 04. 2008 – posiedzenie ZOPI
17. 11. 2008 – posiedzenie KOPI
12. 08. 2010 – Decyzja o Środowiskowych Uwarunkowaniach
22. 12. 2014 – uzyskano decyzję ZRID
29. 01. 2015 – nadano Decyzji rygor natychmiastowej wykonalności
19.12.2014 r. – ogłoszono przetarg na budowę drogi ekspresowej S7 Kraków–Rabka Zdrój na odcinku Naprawa – Skomielna Biała w km od ok.721+170 do ok. 724+220 wraz z budową tunelu
Etap w realizacji:
29.06.2016 – podpisano umowę na realizację w systemie tradycyjnym. Wykonawca: Astaldi S.p.A. Wartość kontraktu 968,8 mln zł (+ 7% rezerwy).
Więcej na stronach internetowych inwestycji:
http://www.s7-lubien-rabka.pl/b-odcinek2.html
II. Opis inwestycji:
1. Przebieg drogi
Inwestycja położona jest w całości w obszarze administracyjnym województwa małopolskiego, w obrębie powiatów: myślenickiego i suskiego, na obszarze gmin: Lubień i Jordanów.
Podstawowe parametry techniczne:
Zakres inwestycji:
Inwestycja obejmuje swym zakresem:
Obiekty inżynierskie :
dwukomorowy tunel pod Górą Mały Luboń oraz 1 estakada.
III. Ochrona środowiska
W ramach działań środowiskowych przewidziano:
S7 odc. III Skomielna Biała – Rabka Zdrój
oddział: Kraków
długość – 6,067 km
obecny etap – w realizacji
lata realizacji: 2016 – 2019
wartość odcinka: 742,0 mln zł
Etap zrealizowany:
11. 04. 2008 – posiedzenie ZOPI
17. 11. 2008 – posiedzenie KOPI
12. 08. 2010 – Decyzja o Środowiskowych Uwarunkowaniach
22. 12. 2014 – uzyskano decyzję ZRID
29. 01. 2015 – nadano Decyzji rygor natychmiastowej wykonalności
19.12.2014 r. – ogłoszono przetarg na budowę drogi.
Etap w realizacji:
31.03.2016 – podpisano umowę na realizację w systemie tradycyjnym. Wykonawca: SALINI IMPREGILO S.p.A. Wartość kontraktu 615,1 mln zł (+ 7% rezerwy).
Więcej na stronach internetowych inwestycji:
http://www.s7-lubien-rabka.pl/c-odcinek3.html
II. Opis inwestycji:
Inwestycja położona jest w całości w obszarze administracyjnym województwa małopolskiego, w obrębie powiatów: myślenickiego, suskiego i nowotarskiego, na obszarze gmin: Lubień, Rabka - Zdrój, Raba Wyżna, Jordanów.
Zakres inwestycji
Inwestycja obejmuje swym zakresem:
Węzły:
Węzeł Skomielna (S-7 z dk 28)
Węzeł Zabornia (S-7 z dk 7 i dk 47)
MOPy :
MOP Zbójecka Góra kategorii II
III. Ochrona środowiska
W ramach działań środowiskowych przewidziano: