Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Podstawowe parametry techniczne:
- klasa drogi – S (ekspresowa)
- ilość jezdni – 2x2 pasy ruchu w każdym kierunku (docelowo 2x3)
- szerokość pasa ruchu – 3,50 m
- szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m (wyj. obwodnica Szubina i Świecia 2,00 m)
Zakres inwestycji obejmował:
budowę węzłów drogowych,
- przebudowę istniejących węzłów
- budowę obiektów inżynierskich
- przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych,
- budowę wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych/serwisowych wraz ze zjazdami na przyległe działki,
- budowa urządzeń ochrony środowiska ( ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt )
- budowę i przebudowę oświetlenia drogowego,
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych, balustrad,
- budowę Miejsc Obsługi Podróżnych,
- budowę wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
- budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury oraz wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.
Obiekty inżynierskie:
WS-2, MS-3, WS-4, WS-7, WS-9, WD-2a, KD-2b, WD-5, WD-6, PZ-7a, WD-8, KD-8a, WD-10, PZ-10b, WD-11, PZ-12A
Węzły:
- węzeł Żnin Zachód
- węzeł Biskupin
- węzeł Rogowo
- węzeł Lubcz
MOPy:
- MOP Żnin Wschód - rodzaj I
- MOP Żnin Zachód - rodzaj II
Ochrona środowiska:
- ekrany akustyczne
- zagospodarowanie zielenią - nasadzenia
- odcinki nawierzchni o obniżonej emisji hałasu
Szczegółowe informacje dot. drogi ekspresowej S5:
http://s5jaroszewo-granica.pl/
Podstawowe parametry techniczne:
klasa drogi – S (ekspresowa)
- ilość jezdni – 2x2 pasy ruchu w każdym kierunku (docelowo 2x3)
- szerokość pasa ruchu – 3,50 m
- szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m (wyj. obwodnica Szubina i Świecia 2,00 m)
Zakres inwestycji obejmuje:
- budowę węzłów drogowych,
- przebudowę istniejących węzłów
- budowę obiektów inżynierskich
- przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych,
- budowę wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych/serwisowych wraz ze zjazdami na przyległe działki,
- budowa urządzeń ochrony środowiska ( ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt )
- budowę i przebudowę oświetlenia drogowego,
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych, balustrad,
- budowę Miejsc Obsługi Podróżnych,
- budowę wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
- budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury oraz wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.
Obiekty inżynierskie:
Mosty i wiadukty w ciągu drogi ekspresowej, wiadukty w ciągu dróg bocznych, przepusty, przejścia dla zwierząt
Węzły:
- węzeł Szubin Północ
- węzeł Szubin Południe
- węzeł Pałuki
- węzeł Żnin Północ
MOPy:
nie występują
Ochrona środowiska:
- ekrany akustyczne
- zagospodarowanie zielenią - nasadzenia
- odcinki nawierzchni o obniżonej emisji hałasu
Na odcinku Szubin - Jaroszewo przewidziano lokalizację Obwodu Utrzymania Drogi (OUD) Wąsosz w sąsiedztwie węzła Pałuki.
Szczegółowe informacje dot. drogi ekspresowej S5:
Podstawowe parametry techniczne:
- klasa drogi – S (ekspresowa)
- ilość jezdni – 2x2 pasy ruchu w każdym kierunku (docelowo 2x3)
- szerokość pasa ruchu – 3,50 m
- szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m (wyj. obwodnica Szubina 2,00 m)
Zakres inwestycji obejmuje:
- budowę węzłów drogowych,
- przebudowę istniejących węzłów
budowę obiektów inżynierskich
- przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych,
- budowę wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych/serwisowych wraz ze zjazdami na przyległe działki,
- budowa urządzeń ochrony środowiska ( ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt )
- budowę i przebudowę oświetlenia drogowego,
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych, balustrad,
- budowę Miejsc Obsługi Podróżnych,
- budowę wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
- budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury oraz wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.
Obiekty inżynierskie:
Mosty i wiadukty w ciągu drogi ekspresowej, wiadukty w ciągu dróg bocznych, przepusty, przejścia dla zwierząt, tunel dla pieszych
Węzły:
- węzeł Rynarzewo
MOPy:
MOP Szubin Wschód
MOP Szubin Zachód
Ochrona środowiska:
- ekrany akustyczne
- zagospodarowanie zielenią - nasadzenia
- odcinki nawierzchni o obniżonej emisji hałasu
Szczegółowe informacje dot. drogi ekspresowej S5:
http://s5bialeblota-szubin.pl/
Podstawowe parametry techniczne:
- klasa drogi – S (ekspresowa)
- ilość jezdni – 2x2 pasy ruchu w każdym kierunku (docelowo 2x3)
- szerokość pasa ruchu – 3,50m -
szerokość pasa awaryjnego – 2,5m (wyj. obwodnica Szubina 2,00 m)
Zakres inwestycji obejmuje:
budowę węzłów drogowych,
- przebudowę istniejących węzłów
- budowę obiektów inżynierskich
- przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych,
- budowę wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych/serwisowych wraz ze zjazdami na przyległe działki,
- budowa urządzeń ochrony środowiska ( ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt )
- budowę i przebudowę oświetlenia drogowego,
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych, balustrad,
- budowę Miejsc Obsługi Podróżnych,
- budowę wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
- budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury oraz wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.
Obiekty inżynierskie:
Mosty i wiadukty w ciągu drogi ekspresowej (w tym nad linią kolejową), wiadukty w ciągu dróg bocznych, przepusty, przejścia dla zwierząt, kładki dla pieszych
Węzły:
- węzeł Bydgoszcz Zachód
- węzeł Bydgoszcz Miedzyń
MOPy:
MOP Szczutki Północ - rodzaj I
MOP Szczutki Południe - rodzaj I
Ochrona środowiska:
- ekrany akustyczne
- zagospodarowanie zielenią - nasadzenia
- odcinki nawierzchni o obniżonej emisji hałasu
Szczegółowe informacje dot. drogi ekspresowej S5:
http://s5tryszczyn-bialeblota.pl/
Podstawowe parametry techniczne:
- klasa drogi – S (ekspresowa)
- ilość jezdni – 2x2 pasy ruchu w każdym kierunku (docelowo 2x3)
- szerokość pasa ruchu – 3,50 m
- szerokość pasa awaryjnego
– 2,5m (wyj. obwodnica Szubina i Świecia 2,00 m)
Zakres inwestycji obejmuje:
- budowę węzłów drogowych,
- przebudowę istniejących węzłów
- budowę obiektów inżynierskich
- przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych,
- budowę wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych/serwisowych wraz ze zjazdami na przyległe działki,
- budowa urządzeń ochrony środowiska ( ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt )
- budowę i przebudowę oświetlenia drogowego,
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych, balustrad,
- budowę Miejsc Obsługi Podróżnych,
- budowę wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
- budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury oraz wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.
Obiekty inżynierskie:
Mosty i wiadukty w ciągu drogi ekspresowej (w tym nad linią kolejową), wiadukty w ciągu dróg bocznych, przepusty, przejścia dla zwierząt, kładki dla pieszych
Węzły:
- węzeł Bydgoszcz Północ
- węzeł Maksymilianowo
- węzeł Bydgoszcz Opławiec
MOPy:
nie występują
Ochrona środowiska:
- ekrany akustyczne
- zagospodarowanie zielenią - nasadzenia
- odcinki nawierzchni o obniżonej emisji hałasu
Na odcinku Aleksandrowo - Tryszczyn przewidziano lokalizację Obwodu Utrzymania Drogi (OUD) w sąsiedztwie węzła Bydgoszcz Opławiec.
Szczegółowe informacje dot. drogi ekspresowej S5:
http://s5aleksandrowo-tryszczyn.pl/
Podstawowe parametry techniczne:
- klasa drogi – S (ekspresowa)
- ilość jezdni – 2x2 pasy ruchu w każdym kierunku (docelowo 2x3)
- szerokość pasa ruchu – 3,50 m
- szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m (wyj. obwodnica Szubina 2,00 m)
Zakres inwestycji obejmuje:
- budowę węzłów drogowych,
- przebudowę istniejących węzłów
- budowę obiektów inżynierskich
- przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych,
- budowę wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych/serwisowych wraz ze zjazdami na przyległe działki,
- budowa urządzeń ochrony środowiska ( ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt )
- budowę i przebudowę oświetlenia drogowego,
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych, balustrad,
- budowę Miejsc Obsługi Podróżnych,
- budowę wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
- budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury oraz wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.
Obiekty inżynierskie:
Mosty i wiadukty w ciągu drogi ekspresowej (w tym nad linią kolejową), wiadukty w ciągu dróg bocznych, przepusty, przejścia dla zwierząt, kładki dla pieszych
Węzły:
- węzeł Gruczno
- węzeł Pruszcz
- węzeł Koronowo
MOPy:
MOP Gruczno wschód - rodzaj II
MOP Gruczno Zachód - rodzaj II
Ochrona środowiska:
- ekrany akustyczne
- zagospodarowanie zielenią - nasadzenia
- odcinki nawierzchni o obniżonej emisji hałasu
Na odcinku Dworzysko - Aleksandrowo przewidziano lokalizację Obwodu Utrzymania Drogi (OUD) Zbrachlin w sąsiedztwie węzła Pruszcz.
Szczegółowe informacje dot. drogi ekspresowej S5:
http://www.s5dworzysko-aleksandrowo.pl/
Podstawowe parametry techniczne:
- klasa drogi – S (ekspresowa)
- ilość jezdni – 2x2 pasy ruchu w każdym kierunku (docelowo 2x3)
- szerokość pasa ruchu – 3,50 m
- szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m (wyj. obwodnica Szubina i Świecia 2,00 m)
Zakres inwestycji obejmuje:
- budowę węzłów drogowych,
- przebudowę istniejących węzłów
- budowę obiektów inżynierskich
- przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych,
- budowę wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych/serwisowych wraz ze zjazdami na przyległe działki,
- budowa urządzeń ochrony środowiska ( ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt )
- budowę i przebudowę oświetlenia drogowego,
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych, balustrad,
- budowę Miejsc Obsługi Podróżnych,
- budowę wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
- budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury oraz wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.
Obiekty inżynierskie:
Mosty i wiadukty w ciągu drogi ekspresowej, wiadukty w ciągu dróg bocznych, przepusty, przejścia dla zwierząt - górne i dolne, kładki dla pieszych
Węzły:
- węzeł Nowe Marzy
- węzeł Sartowice
- węzeł Świecie Północ
- węzeł Świecie Zachód
- węzeł Świecie Południe
MOPy:
MOP Śwęte - rodzaj I
Ochrona środowiska:
- ekrany akustyczne
- zagospodarowanie zielenią - nasadzenia
- odcinki nawierzchni o obniżonej emisji hałasu
Szczegółowe informacje dot. drogi ekspresowej S5:
http://s5nowemarzy-dworzysko.pl/
Etap zrealizowany:
21 grudnia 2013 r. - kierowcy mogą korzystać z 45-kilometrowego odcinka autostrady A1 od w. Toruń Południe do w. Włocławek Zachód.
30 kwietnia 2014 roku - udostępnienie 19 km trasy od Włocławka do Kowala
Opis inwestycji:
Ten blisko 64-kilometrowy odcinek autostrady zlokalizowany jest na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
Jest to kolejny odcinek budowanej autostrady A1, z południa od przejścia granicznego w Gorzyczkach, na północ kraju. Autostrada A1 stanowi część międzynarodowej trasy E75, leżącej w VI transeuropejskim korytarzu transportowym. Zwana jest Autostradą Bursztynową. Po upadku koncepcji budowy autostrady A3 wzdłuż zachodniej granicy kraju, A1 jest jedyną polską autostradą o przebiegu południkowym.
Budowa Autostrady A-l. odcinek Toruń-Stryków Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko Przedmiotem inwestycji była budowa Autostrady A-l Toruń - Stryków na odcinku od Czerniewic do Kowala.
W wyniku realizacji inwestycji zostały osiągnięte następujące cele: przejęcie w znacznej części ruchu z istniejących dróg krajowych i w mniejszym stopniu wojewódzkich, odsunięcie ruchu ciężkiego od obszarów zamieszkałych, zapewnienie odpowiednich parametrów nośności nawierzchni, spełniających kryteria dopuszczenia ich dla przejazdu pojazdów ciężkich o nacisku na oś 115 kN, zmniejszenie uciążliwości oddziaływań na środowisko powodowanych przez ruch w zakresie hałasu, zanieczyszczenia powietrza, wód powierzchniowych i innych, zapewnienie właściwego poziomu bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom drogi, poprawa warunków ruchu (zwiększenie przepustowości, ograniczenia strat czasu), zapewnienie komfortowego i szybkiego przejazdu wszystkim użytkownikom trasy.
W ramach inwestycji wyodrębnione zostały dwa zadania:
Zadanie I - od węzła „Czerniewice" (z węzłem) do węzła „Brzezie" (bez węzła) o długości 34,466 km, w rozbiciu na dwa odcinki:
Odcinek I: Czerniewice-Odolion od km 151+900 do km 163+300
Odcinek II: Odolion-Brzezie od km 163+300 do km 186+366
Trasa tej części autostrady przebiega przez tereny gmin: Wielka Nieszawka, Aleksandrów Kujawski, Raciążek, Waganiec, Lubanie.
Zadanie II - odcinek od węzła „Brzezie" (z węzłem) - do węzła „Kowal" (bez węzła) km 186+348 - 215+850, o długości 29,502 km
Trasa tej części autostrady przebiega przez tereny gmin: Brześć Kujawski, Włocławek, Choceń, Kowal.
W ramach Zadania I prowadzono: budowę dwóch jezdni autostrady A1 o przekroju 2x2 pasy ruchu (docelowo 2x3), budowę węzłów autostradowych „Czerniewice" i „Odolion" wraz ze Stacjami Poboru Opłat budowę dwóch par Miejsc Obsługi Podróżnych „Otłoczyn" {MOP kat. III - „Otłoczyn - Wschód", MOP kat. II - „Otłoczyn - Zachód") i MOP „Kałęczynek" (MOP kat. I - „Kałęczynek- Wschód" i „Kałęczynek-Zachód"), budowę 31 obiektów inżynierskich, przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych, dojazdowych i zjazdów budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej, wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. stałej organizacji ruchu, barier ochronnych, oświetlenia, ogrodzenia autostrady, platform dla kolumn alarmowych, urządzeń łączności i monitoringu, budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury podziemnej i naziemnej wykonanie urządzeń ochrony środowiska m.in. pasów zieleni ochronnej, wałów ziemnych, ogrodzeń siatką, przejść dla zwierząt, zbiorników osadowo - retencyjnych i osadowo - filtracyjnych, piaskowników, separatorów, ekranów akustycznych, urządzeń podczyszczających, rozbiórkę obiektów budowlanych, budowę ujęć wody,
W ramach Zadania II zrealizowano: budowę dwóch jezdni autostrady A1 o przekroju 2x2 pasy ruchu (docelowo 2x3), budowę węzłów autostradowych „Brzezie" i „Pikutkowo" wraz ze Stacjami Poboru Opłat budowę dwóch par Miejsc Obsługi Podróżnych „Machnacz" (MOP kat. II - „Machnacz płn.", MOP kat. III - „Machnacz płd.") i MOP „Ludwinowo" (MOP kat. I - „Ludwinowo płn." i „Ludwinowo płd."), budowę 27 obiektów inżynierskich, przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych, dojazdowych i zjazdów, budowę Obwodu Utrzymania Autostrady OUA "Pikutkowo", budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej, wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. stałej organizacji ruchu, barier ochronnych, oświetlenia, ogrodzenia autostrady, platform dla kolumn alarmowych, urządzeń łączności i monitoringu, budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury podziemnej i naziemnej wykonanie urządzeń ochrony środowiska m.in. pasów zieleni ochronnej, wałów ziemnych, ogrodzeń siatką, przejść dla zwierząt, zbiorników osadowo - retencyjnych i osadowo - filtracyjnych, piaskowników, separatorów, ekranów akustycznych, urządzeń podczyszczających, rozbiórkę obiektów budowlanych, budowę ujęć wody,
Kliknij aby powiększyć
Dane techniczne:
klasa drogi: A
prędkość projektowa: 120 km/h
przekrój drogi: 2x2 pasy ruchu, docelowo 2x3
szerokość pasów ruchu: 3,75 m
szerokość pasa awaryjnego: 3 m,
kategoria ruchu: KR6
obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
Przedsięwzięcie było współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Stan prac przygotowawczych:
Cel realizacji inwestycji:
Stan prac przygotowawczych:
Cel realizacji inwestycji: