Liczba gości: 14772
Data wszczęcia postępowania: 2013-12-09
Zamawiający: Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad
ul. Wronia 53, 00-874 Warszawa
Prowadzący postępowanie:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie:
- adres: ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa
- tel. +48 209 25 00, fax. +48 22 698 60 45
- REGON: 017511575-00108, NIP: 113-20-97-244
Przedmiot zamówienia: VII ZMIANA TERMINU SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT „Zarządzanie Kontraktem oraz Pełnienie nadzoru inwestorskiego w rozumieniu Prawa budowlanego nad kontraktem pn.: Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 od węzła ,,Marki” (bez węzła) do węzła ,,Radzymin Płd.”: Zadanie I - Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odc. I węzeł ,,Marki” (bez węzła) - węzeł ,,Kobyłka”, Zadanie II - Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odc II węzeł ,,Kobyłka” (bez węzła) –węzeł ,,Radzymin Płd.” w podziale na zadania:

Zadanie 1 . Zarządzanie Kontraktem pn. Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 od węzła ,,Marki” (bez węzła) do węzła ,,Radzymin Płd.”: Zadanie I - Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odc. I węzeł ,,Marki” (bez węzła) - węzeł ,,Kobyłka”, Zadanie II - Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odc II węzeł ,,Kobyłka” (bez węzła) –węzeł ,,Radzymin Płd.”

Zadanie 2. Pełnienie nadzoru inwestorskiego w rozumieniu Prawa budowlanego nad Kontraktem pn. Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 od węzła ,,Marki” (bez węzła) do węzła ,,Radzymin Płd.”: Zadanie I - Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odc. I węzeł ,,Marki” (bez węzła) - węzeł ,,Kobyłka”, Zadanie II - Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odc II węzeł ,,Kobyłka” (bez węzła) –węzeł ,,Radzymin Płd.”
Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: „Zarządzanie Kontraktem oraz Pełnienie nadzoru inwestorskiego w rozumieniu Prawa budowlanego nad kontraktem pn.: Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 od węzła ,,Marki” (bez węzła) do węzła ,,Radzymin Płd.”: Zadanie I - Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odc. I węzeł ,,Marki” (bez węzła) - węzeł ,,Kobyłka”, Zadanie II - Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odc II węzeł ,,Kobyłka” (bez węzła) –węzeł ,,Radzymin Płd.” w podziale na zadania:

Zadanie 1 . Zarządzanie Kontraktem pn. Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 od węzła ,,Marki” (bez węzła) do węzła ,,Radzymin Płd.”: Zadanie I - Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odc. I węzeł ,,Marki” (bez węzła) - węzeł ,,Kobyłka”, Zadanie II - Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odc II węzeł ,,Kobyłka” (bez węzła) –węzeł ,,Radzymin Płd.”

Zadanie 2. Pełnienie nadzoru inwestorskiego w rozumieniu Prawa budowlanego nad Kontraktem pn. Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 od węzła ,,Marki” (bez węzła) do węzła ,,Radzymin Płd.”: Zadanie I - Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odc. I węzeł ,,Marki” (bez węzła) - węzeł ,,Kobyłka”, Zadanie II - Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odc II węzeł ,,Kobyłka” (bez węzła) –węzeł ,,Radzymin Płd.”


Kontrakt na roboty budowlane będzie realizowany zgodnie z „Warunkami Kontraktu na urządzenia i budowę z projektowaniem dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz robót budowlanych i inżynieryjnych projektowanych przez Wykonawcę. COSMOPOLI CONSULTANTS, wydanie angielsko - polskie 2000. Tłumaczenie pierwszego wydania FIDIC 1999.

Zadanie 1.
Wykonawca (zwany również „Konsultantem”) będzie wykonywał czynności określone w Umowie i OPZ w tym wynikające z aktualnych przepisów prawa, na zasadach określonych w Umowie.

Zadanie 2.
Wykonawca (zwany również „Nadzorem Inwestorskim”) będzie wykonywał czynności określone w Umowie i OPZ w tym wynikające z aktualnych przepisów prawa, na zasadach określonych w Umowie.

Zakres budowy drogi S8, obejmuje w szczególności:
Zadanie I - Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku I węzeł „Marki” (bez węzła) - węzeł „Kobyłka” długości ok. 8,128 km:
- budowę odcinka drogi ekspresowej od węzła „Marki” (bez węzła) do węzła „Kobyłka”,
- budowę węzłów drogowych: „Zielonka” i „Kobyłka”,
- budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
- budowę dróg obsługujących tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego,
- budowę dróg technologicznych,
- budowę obiektów inżynierskich,
- budowę chodników dla pieszych i ścieżek rowerowych,
- budowę przejazdów awaryjnych oraz wjazdów awaryjnych na drogę ekspresową,
- budowę obwodu utrzymania drogi (OUD),
- budowę systemu odwodnienia korpusu drogowego (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, przepompownie i inne),
- budowę urządzeń ochrony środowiska takich jak zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń, system odprowadzenia wód opadowych, zbiorniki retencyjne, urządzenia podczyszczające wody opadowe z jezdni drogi ekspresowej,
- budowę infrastruktury dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej oraz OUD w tym sieci elektroenergetyczne, sieci wodociągowe, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej,
- budowę i przebudowę oświetlenia drogowego,
- organizację ruchu (oznakowanie poziome i pionowe z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego m.in. bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej,
- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,
- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego,
- wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę w czasie robót oraz w okresie usuwania wad,
- przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy, do stanu przed rozpoczęciem budowy,
- wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
- wszelkie roboty związane z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją,
- zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy,
- wycinka istniejącej zieleni,
- zagospodarowanie terenu zielenią,
- wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia,
- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.

Zadanie II - projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku II węzeł Kobyłka (bez węzła) - węzeł „Radzymin Płd” długości ok. 7,24 km:
- ­budowę odcinka drogi ekspresowej od węzła „Kobyłka” (bez węzła) do węzła „Radzymin Płd”,
­- budowę węzłów drogowych: „Wołomin” i „Radzymin Płd”,
­- budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
­- budowę dróg obsługujących tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego,
- budowę dróg technologicznych,
- budowę obiektów inżynierskich,
­- budowę chodników dla pieszych i ścieżek rowerowych,
­- budowę przejazdów awaryjnych oraz wjazdów awaryjnych na drogę ekspresową,
­- budowę systemu odwodnienia korpusu drogowego (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, przepompownie i inne),
­- budowę urządzeń ochrony środowiska takich jak zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń, system odprowadzenia wód opadowych, zbiorniki retencyjne, urządzenia podczyszczające wody opadowe z jezdni drogi ekspresowej,
­- budowę infrastruktury dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym sieci elektroenergetyczne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
­- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej,
­- budowę i przebudowę oświetlenia drogowego,
­- organizację ruchu (oznakowanie poziome i pionowe z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego m.in. bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej,
­- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,
­- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego,
­- wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę w czasie robót oraz w okresie usuwania wad,
­- przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy, do stanu przed rozpoczęciem budowy,
­- remont fragmentu istniejącej DK8,
­- przebudowa układu drogowego w miejscu skrzyżowania istniejącej DK 8 z DW 635,
­- wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
­- wszelkie roboty związane z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją,
­- zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy,
­- wycinka istniejącej zieleni,
­- zagospodarowanie terenu zielenią,
­- wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia,
­- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.
Numer przetargu: 45/2013
Termin realizacji: Zadanie 1.
1. Zamawiający wymaga, aby Usługa została zrealizowana w terminie uwzględniającym:
1) Okres pełnienia Usługi wsparcia Zamawiającego przez Konsultanta na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na projektowanie i realizację Robót;
2) Okres projektowania oraz wykonywania Robót w toku realizacji Kontraktu;
3) Okres Przeglądów i Rozliczenia Kontraktu do wystawienia Świadectwa Wykonania;
4) Ostateczne rozliczenie Kontraktu do wystawienia Ostatecznego Świadectwa Płatności.
Konsultant będzie zobowiązany do udziału w rozstrzyganiu ewentualnych sporów pomiędzy stronami Kontraktu oraz udziału w Przeglądach gwarancyjnych.

Szacuje się, że czas realizacji usługi będzie wynosił:
a) dla usługi zarządzania Kontraktem objętym Zadaniem I - 52 miesiące
b) dla usługi zarządzania Kontraktem objętym Zadaniem II – 56 miesięcy.

Na okres ten składa się:
- 2 miesiące - wsparcie Zamawiającego na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 od węzła ,,Marki” (bez węzła) do węzła ,,Radzymin Płd.” w podziale na zadania:
Zadanie I - Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odc. I węzeł ,,Marki” (bez węzła) - węzeł ,,Kobyłka”,
Zadanie II - Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odc. II węzeł ,,Kobyłka” (bez węzła) –węzeł ,,Radzymin Płd.”.

- 32 miesiące zarządzania Kontraktem w okresie projektowania oraz wykonywania robót na Kontrakcie– ZADANIE I,
- 36 miesięcy zarządzania Kontraktem w okresie projektowania oraz wykonywania robót na Kontrakcie – ZADANIE II,
- 18 miesięcy nadzoru w Okresie Przeglądów i Rozliczenia kontraktu dla każdego z zadań,

Termin 52 i 56 miesięcy jest terminem szacunkowym i zależy od okresu projektowania i realizacji robót, dlatego, w zależności od potrzeb, może ulec wydłużeniu lub skróceniu.
Wskazany termin (2 miesiące) wsparcia Zamawiającego na etapie postępowania o udzielenie zamówienia na realizację Kontraktu jest terminem szacunkowym.
Szacuje się także, iż po tym terminie nastąpi zawieszenie świadczenia Usługi (szacunkowy termin 6 miesięcy) do czasu zawarcia Kontraktu z Wykonawcą Robót.
Terminy te mogą ulec zmianie. Zamawiający zastrzega również możliwość rezygnacji ze świadczenia przez Konsultanta Usługi wsparcia Zamawiającego na etapie postępowania o udzielenie zamówienia na realizację Kontraktu.

Data rozpoczęcia realizacji Usługi zostanie wyznaczona poleceniem Kierownika Projektu najpóźniej na 14 dni przed Datą rozpoczęcia realizacji Usługi.

Zadanie 2.
2. Zamawiający wymaga, aby Usługa została zrealizowana w terminie uwzględniającym:
1) Okres wykonywania Robót w toku realizacji Kontraktu
2) Okres Przeglądów i Rozliczenia Kontraktu do wystawienia Świadectwa Wykonania;
3) Ostateczne rozliczenie Kontraktu do wystawienia Ostatecznego Świadectwa Płatności.

Szacuje się, że czas realizacji usługi będzie wynosił:
a) dla usługi nadzoru nad robotami objętymi Zadaniem I - 50 miesięcy
b) dla usługi nadzoru nad robotami objętymi Zadaniem II – 54 miesiące

Na okres ten składa się:
- 32 miesiące wykonywania usługi w okresie realizacji Kontraktu – ZADANIE I,
- 36 miesięcy wykonywania usługi w okresie realizacji Kontraktu – ZADANIE II,
- 18 miesięcy nadzoru w Okresie Przeglądów i Rozliczenia Kontraktu dla każdego z zadań do wystawienia Ostatecznego Świadectwa Płatności,

Termin 50 i 54 miesiące jest terminem szacunkowym i zależy od okresu realizacji robót nad którymi sprawowany będzie nadzór, dlatego, w zależności od potrzeb, może ulec wydłużeniu lub skróceniu.

Data rozpoczęcia realizacji Usługi zostanie wyznaczona poleceniem Kierownika Projektu najpóźniej na 14 dni przed Datą rozpoczęcia realizacji Usługi.
Wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości:
Zadanie 1 - 100 000,00 PLN (słownie złotych: sto tysięcy)
Zadanie 2 - 100 000,00 PLN (słownie złotych: sto tysięcy)
Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: Zadanie 1.
- kryterium Cena – waga 60 % = 60 pkt
- kryterium Metodyka – waga 40 % = 40 pkt

Zadanie 2.
- kryterium Cena – waga 100 % = 100 pkt
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ): Dostępna na stronie internetowej Zamawiajacego lub w jego siedzibie: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa, Wydział Zamówień Publicznych, pokój 713
Uprawniony do kontaktu z wykonawcami: Zamawiający wyznacza do kontaktowania się z Wykonawcami:
- w sprawach proceduralnych Panią Agatę Zielińską i Annę Cybulską
tel. + 48 (22) 209 23 61, fax. + 48 (22) 209 24 74;
- w sprawach merytorycznych Panią Annę Łazęcką
tel. +48 (22) 209 24 57
Miejsce składania ofert: W siedzibie Zamawiajacego: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa, Wydział Zamówień Publicznych, pokój 713 do dnia 01.04.2014 r. do godz. 11:30
Zakres przetargu: usługi
Podstawa prawna: ustawa Prawo zamówień publicznych
Rodzaj procedury: nieograniczony
Pełna treść ogłoszenia:
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):
Załączniki:
Modyfikacja treści SIWZ:
Modyfikacja treści SIWZ: W załączeniu
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty: W załączeniu
Nazwa/adres wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zadanie 1- Konsorcjum firm: ECMG GmbH - Lider Konsorcjum Zelinkagasse 10, 1010 Wiedeń oraz SGS Polska Sp. z o.o. - Partner Konsorcjum, ul. Bema 83, 01-233 Warszawa
Zadanie 2 - Getinsa Ingenieria S.L. c/Ramon de Aguinaga 8, Madryt 28028 Hiszpania
Cena: Zadanie 1 - 11 012 190,00 zł./brutto.
Zadanie 2 - 7 996 051,00 zł./netto po doliczeniu podatku od towarów i usług VAT w wysokości 23% cena oferty wynosi 9 835 142,73 zł/ brutto
Data udzielenia zamówienia: 28.11.2014 r.
Liczba otrzymanych ofert: Zadanie 1 - 9
Zadanie 2 - 4
Oferta z najniższą ceną: Zadanie 1 - 11 012 190, 00 zł./brutto
Zadanie 2 - 7 996 051+ VAT = 9 835 142,73 zł./brutto
Oferta z najwyższa ceną: Zadanie 1 - 31 727 001,30 zł./brutto
Zadanie 2 - 12 798 186,90 zł./brutto
www.archiwum.gddkia.gov.pl drukuj