Ruszyła budowa najdłuższego betonowego odcinka autostrady
m.1.jpg  Symbolicznym wkopaniem aktu erekcyjnego rozpoczęła się 16 lipca br., budowa zachodniego odcinka autostrady A2 na odcinku ze Świecka do Nowego Tomyśla. Budowa finansowana jest z kredytu EBI, banków komercyjnych i środków własnych koncesjonariusza. Po wybudowaniu ww. odcinek autostrady będzie eksploatowany jako płatny w ramach koncesji do 2037 roku. Po upływie koncesji autostrada A2 na tym odcinku przejdzie na rzecz Skarbu Państwa.

Odcinek ze Świecka do Nowego Tomyśla będzie najdłuższym w Polsce odcinkiem autostrady o nawierzchni betonowej, co daje gwarancję, że przez najbliższe 40 lat nie będzie wymagał remontu.

Podpisany akt erekcyjny

Umowa na budowę i eksploatację autostrady A2 na odcinku Świecko – Nowy Tomyśl została podpisana 30 sierpnia 2008 r. 29 czerwca 2009 r. zostały podpisane umowy dotyczące finansowania tej inwestycji.

m.3.jpg  m.2.jpg  m.3.jpg 

Zakres prac na odcinku Świecko – Nowy Tomyśl obejmuje m.in.:
• 105,9 km autostrady o nawierzchni betonowej, w tym 18,5 km przebudowy istniejącej drogi krajowej Nr 2
• 81 mostów i wiaduktów - docelowo 87
• 2 Obwody Utrzymania Autostrady (Ilanka, Biały Mur)
• 6 pełnych węzłów autostradowych (docelowo 8)
• 6 Miejsc Obsługi Podróżnych (docelowo 10) wyposażonych w parkingi, toalety, place zabaw dla dzieci, a także 4 bary i 4 stacje benzynowe
• zamknięty system poboru opłat tj. 5 Miejsc Poboru Opłat (1 Plac Poboru Opłat w ciągu autostrady -Tarnawa, 4 Stacje Poboru Opłat na węzłach autostradowych – Nowy Tomyśl, Trzciel, Jordanowo, Torzym)
• pełne wyposażenie w urządzenia ochrony środowiska (zbiorniki ekologiczne, ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przepusty dla zwierząt, urządzenia bezpieczeństwa - kolumny alarmowe co 2 km, ogrodzenie autostrady na całej długości (z wyjątkiem przerw na węzłach).

16.07.2009