I.Podstawowe informacje o inwestycji
Oddział: Rzeszów
długość drogi klasy S: ok. 6,89 km
długość drogi klasy GP: ok. 1,4 km
obecny etap: oddany do użytku
lata realizacji: 2010 – 2012
wartość projektu: 241 630 451,48 PLN brutto
1.etap zrealizowany
- 06.2008 - raport oddziaływania na środowisko
- 07.11.2008 - decyzja środowiskowa.
- 19.12.2008 - ostateczność decyzji środowiskowej
- 30.10.2009 - podpisanie umowy z Konsultantem na pełnienie usługi zarządzania Kontraktem. Konsultant: konsorcjum firm: Lider: DRO-Konsult Sp. z o. o., Partner: DHV POLSKA Sp. z o. o. Wartość: 5 963 965,12 zł brutto
- 08.02.2010 - podpisanie umowy z Wykonawcą robót. Wykonawca: konsorcjum firm: Lider: MSF ENGENHARIA S.A., Partnerzy: MSF Polska Sp. z o. o., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty-Łódź” S.A., Przedsiębiorstwo MOLTER Sp. z o. o., Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie Sp. z o. o., Wartość: 213 576 067,49 zł brutto
- 27.11.2009 - wydanie przez Wojewodę Podkarpackiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID dla DK19)
- 01.03.2010 - wydanie przez Wojewodę Podkarpackiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID dla S19)
- 09.03.2010 - przekazanie placu budowy
- 10.03.2010 - rozpoczęcie robót
- 27.05.2010 - podpisanie umowy o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na kwotę 215 362 547,32 zł brutto.
- 10.09.2012 - oddanie do użytkowania drogi S19
- 30.04.2013 - oddanie do użytkowania drogi DK19
- 27.11.2013 - wystawienie Świadectwa Wykonania
II. Opis inwestycji
1.Przebieg drogi
Przedmiotowy odcinek drogi zlokalizowany jest na terenie województwa podkarpackiego i stanowi fragment przyszłej drogi ekspresowej S19 Lublin - Rzeszów. Początek odcinka znajduje się w miejscowości Stobierna gmina Trzebownisko, a koniec na granicy administracyjnej Rzeszowa. Trasa obejmuje odcinek drogi ekspresowej S19 o długości ok. 6,89 km (bez węzła A4 Rzeszów Wschód) oraz DK19 o długości ok. 1,4 km a także 14 obiektów inżynierskich: tym wiadukty drogowe, mosty oraz przepusty i przejścia dla zwierząt.
2.Podstawowe parametry techniczne
Droga S19
Droga DK19
3.Zakres inwestycji
Inwestycja swym zakresem obejmowała budowę: drogi ekspresowej o długości ok. 6,89 km o nawierzchni bitumicznej o przekroju jednojezdniowym jednojezdniowy 1x(2+1) od m. Stobierna do węzła „Jasionka”, o przekroju dwujezdniowym 2x2 od węzła „Jasionka” do węzła A4 „Rzeszów Wschód”, drogi krajowej DK 19 o długości ok. 1,4km o nawierzchni bitumicznej o przekroju dwujezdniowym 2x2 od węzła A4 „Rzeszów Wschód” do granic administracyjnych Rzeszowa, obiektów inżynierskich (wiadukty drogowe, mosty, przejścia dla zwierząt, przepusty), węzła „Jasionka”, dróg dojazdowych dla obsługi terenów przyległych, przebudowę drogi krajowej, dróg wojewódzkich, dróg powiatowych, budowę systemu odwodnienia powierzchniowego, kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami oczyszczającymi, urządzeń ochrony środowiska, oświetlenia drogowego, elementów infrastruktury drogowej, przebudowę linii elektroenergetycznych, kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej, gazowej, teletechnicznej, melioracyjnej, wykonanie zieleni drogowej.
4.Obiekty inżynierskie
- 4 wiadukty ( 3 w ciągu drogi ekspresowej i 1 nad drogą DK19)
- 4 mosty
- 6 przepustów i przejść dla zwierząt i płazów
5.Węzły
Węzeł „Jasionka” został zlokalizowany na skrzyżowaniu drogi ekspresowej S19 z drogą powiatową nr 1376R Jasionka – Medynia Łańcucka. Jest to węzeł typu WB „półkoniczyna”, częściowo bezkolizyjny. Relacje skrętne na drodze ekspresowej S19 odbywają się bezkolizyjnie, poprzez równoległe pasy włączania i wyłączania. Relacje skrętnie na drodze powiatowej nr 1376R są kolizyjne i odbywają się poprzez średnie ronda jednopasowe.
III. Ochrona środowiska
Zgodnie z decyzją Wojewody Podkarpackiego z dnia 7 listopada 2008 r. przedmiotowe przedsięwzięcie obejmowało wykonanie: