Obwodnica Nowej Dęby w ciągu drogi krajowej nr 9


Sześć ofert złożono w przetargu na wykonanie dokumentacji dla budowy obwodnicy Nowej Dęby w ciągu drogi krajowej nr 9. Postępowanie przetargowe dotyczy opracowania Studium korytarzowego, Studium-techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej oraz uzyskania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych. Teraz rozpoczyna się sprawdzanie złożonych w postępowaniu ofert. Więcej: https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/41053/Otwarcie-ofert-na-opracowanie-dokumentacji-dla-budowy-obwodnicy-Nowej-Deby-DK9

 

Aktualnie trwa ocena złożonych ofert.

 

Prace przygotowawcze i analiza wariantów przebiegu 

Głównym celem studium korytarzowego (SK) i studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) jest znalezienie optymalnego korytarza obwodnicy i uzyskanie dla niego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, a następnie dokonanie pełnego rozpoznania geologicznego i ustalenie granic pasa drogowego przyszłego nowego odcinka drogi krajowej. Ostatecznie przebieg nowej drogi zostanie ustalony w planowanej do uzyskania, w ramach zamówienia, decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 

 

Zakres rzeczowy inwestycji 

Przeznaczona do zaprojektowania, a następnie wybudowania inwestycja będzie w przyszłości obejmować swoim zakresem budowę drogi klasy GP, w tym: 

  • budowę skrzyżowań jednopoziomowych (rond) 
  • budowę odcinków dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległego terenu 
  • budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą obwodową 
  • budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego 
  • budowę urządzeń ochrony środowiska 
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej, 
  • budowę oświetlenia drogowego 
  • organizację ruchu (oznakowanie poziome i pionowe z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego 
  • zagospodarowanie terenu zielenią 

Cel inwestycji 

Przygotowanie dokumentacji projektowej w ramach SK, STEŚ-R oraz uzyskanie DUŚ na etapie przygotowawczym jest warunkiem niezbędnym do przejścia do kolejnego etapu inwestycji, tj. realizacji inwestycji w systemie „Projektuj i buduj”. Obwodnica pozwoli na usprawnienie ruchu tranzytowego, którego część, z drogi S7, przejmuje droga krajowa nr 9, prowadząc dalej w kierunku Rzeszowa oraz dalej w kierunku przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku. Dodatkowo budowa obwodnicy usprawni również, m.in. poprzez skrócenie czasu przejazdu, ruch samochodów osobowych na kierunku Rzeszów - Radom i dalej w kierunku Warszawy. Realizacja obwodnicy w ciągu DK9 pozwoli na skierowanie ruchu tranzytowego poza zabudowę Nowej Dęby, a to zapewni odciążenie miasta z ruchu pojazdów ciężarowych. Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców miasta.