Podsumowanie ostatnich 12 miesięcy na S1

Pierwszy kamień milowy został osiągnięty 26 września 2019 r. Wykonawca miał za zadanie wykonanie, w ciągu 7 miesięcy od dnia zakończenia okresu zimowego, wartości robót nie mniejszej niż 20% ustalonej w umowie kwoty. 26 listopada minął rok od podpisania umowy na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 pomiędzy Pyrzowicami a Podwarpiem.



•    Prace zgodnie z harmonogramem – przyglądamy się postępom na S1
•    Krok po kroku wykonawca realizuje kolejne etapy
•    Co przed nami – czyli plan na 2020 rok

 

Na dobry początek 
Wykonawca, po zakończeniu okresu zimowego przypadającego na połowę marca tego roku, rozpoczął od wykonania na placu budowy robót przygotowawczych – między innymi zabezpieczenia terenu na którym odbywają się prace budowlane, urządzeniu zaplecza, wykonaniu niwelacji terenu, zapewnienia nadzoru przyrodniczego w okresie prowadzenia robót celem lokalnej ochrony środowiska. 

 

Realizacja podzielona na etapy. Najważniejsze liczby
Przyjęte w harmonogramie robót etapowanie prac zakładało w pierwszej kolejności realizację robót ziemnych oraz wykonanie wzmocnienia podłoża pod nasyp w miejscach słabonośnych gruntów metodą tzw. kolumn żwirowych oraz przebudowy istniejącej infrastruktury. W zakresie robót drogowych droga ekspresowa S1 na całości zakresu budowy tj. odcinku od km 2+158 do km 11+880 została podzielona na 4 sekcje:

  • sekcja nr 1: od km 2+158 do km 7+020 - wykopy 18 203 m3, nasypy 135 486 m3;
  • sekcja nr 2: od km 7+020 do km 8+880 - wykopy 237 406 m3, nasypy 501 m3;
  • sekcja nr 3: od km 8+880 do km 10+560 - wykopy 8 728 m3, nasypy 98 570 m3;
  • sekcja nr 4: od km 10+560 do km 11+880. 

Mapa S1 w podziale na sekcje

GDDKiA 

 

Harmonogram prac wyodrębnia zadania leżące na tzw. ścieżce krytycznej, czyli zadań z zerowym zapasem czasu zakończenia na podstawie sieci zależnych od siebie robót. W przypadku tej  budowy jest to realizacja robót nasypowych na sekcjach 1 i 3 –uzależniona od wykonania wykopów na sekcji 2 - wykonanie nasypów na tych sekcjach umożliwia budowę kanalizacji deszczowej. Obecnie realizowane są roboty wykopowe i nasypowe w tempie zgodnym z założonymi terminami. Po realizacji wykopów, kolejnym etapem jest wykonanie warstw z kruszywa na sekcji 2 oraz 1, a następnie ułożenie warstw bitumicznych.

 

Sukcesywnie w miarę uwalniania frontów robót rozpoczynała się realizacja budowy obiektów mostowych. Wykonawca rozpoczął od zabezpieczeń wykopów za pomocą wbijanych grodzic stalowych typu Larsen oraz pali CFA, następnie przystąpiono do robót fundamentowych. Złożone warunki gruntowe w rejonie budowy wymusiły wykonanie pali fundamentowych na czterech obiektach, w sumie zrealizowano 98 pali o średnicy 150cm głębokości od 8 do 12 metrów. 

 

Po wykonaniu fundamentów przystąpiono na obiektach WE-4/2, WE-5/2 oraz WE-8/2 do montażu zbrojenia i betonowania słupów podpór pośrednich oraz korpusów podpór skrajnych – przyczółków. Następnie została wykonana częściowa zasypka za przyczółkami, która pozwoli na stopniowe uciąglanie robót drogowych.

 

Plany na 2020 rok
Planowane jest wykonanie ustrojów niosących wraz z kapami chodnikowymi, wyposażenie obiektów w elementy bezpieczeństwa ruchu, elementy ochrony środowiska oraz zabiegi antykorozyjne betonu.

 

Roboty zasadnicze planowane na przyszły rok:

  • kontynuacja obecnie wykonywanych robót drogowych, mostowych oraz branżowych;
  • przebudowa węzła Mierzęcice;
  • przebudowa odcinków istniejącej sieci dróg dojazdowych, zjazdów do pół i posesji z tych dróg;
  • budowa ekranów akustycznych;
  • budowa oświetlenia w rejonie przebudowywanych i istniejących węzłów drogowych;
  • wykonanie umocnień koryta rzeki Przemszy i rowów melioracyjnych;
  • roboty związane z ułożeniem warstw bitumicznych.

ZAAWANSOWANIE 

Zaawansowanie robót wyniosło 27.78%, w tym:

  • Roboty drogowe 21,07%
  • Roboty ziemne: 68,73%
  • Roboty przygotowawcze: 81,90%
  • Odwodnienie: 14,03%

Obiekty inżynierskie 34,53%:

  • Roboty przygotowawcze 77,78%
  • Zbrojenie 33,09%
  • Beton 22,86%
  • Łożyska 58,02%

Roboty branżowe:

  • Kanalizacja deszczowa 37,02%,
  • Kanały hydrotechniczne 75,59%,
  • Sieć wodociągowa 100%,
  • Teletechnika 66,10%,
  • Przebudowa zbiorników retencyjnych 25,46%.

Zaawansowanie robót mostowych:

  • na obiekcie nr WE-1/2 (km 2+895,42 w ciągu S1 nad drogą powiatową S3204, ul. Wojska Polskiego) – 23,38%,
  • na obiekcie nr WE-4/2 (km 6+262,79 w ciągu S1 nad drogą krajową nr 78 - ul. Wolności, relacji Tarnowskie Góry – Zawiercie,) – 36,52%,
  • na obiekcie nr WE-5/2 (km 6+509,89 w ciągu S1 nad drogą powiatową S4719, ul. Widokowa) – 30,54%,
  • na obiekcie nr WE-8/2 (km 9+285,06 w ciągu S1 nad drogą powiatową S4745, ul. Mostowa) – 31,79%,
  • na obiekcie nr WE-9/2 (km 10+342,50 w ciągu S1 nad drogą powiatową S4746, ul. 21 stycznia) – 33,45%,
  • na obiekcie nr ME-10/2 (km 10+582,31 nad rzeką Czarna Przemsza) – 22,09%.

W ostatnim czasie informowaliśmy

10.09.2018 r. Wybraliśmy wykonawcę budowy drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 Pyrzowice Podwarpie

26.11.2018 r. S1 Pyrzowice - Podwarpie będzie dwujezdniowa

17.07.2019 r. Ruch wahadłowy na S1 pomiędzy węzłami Podwarpie i Mierzęcice

26.07.2019 r. Zmiany organizacji ruchu na S1 Podwarpie-Mierzęcice

20.08.2019 r. Budowa S1 Pyrzowice-Podwarpie - zmiana organizacji ruchu

19.09.2019 r. Budowa drogi ekspresowej S1 na odcinku Pyrzowice – Podwarpie z dofinansowaniem unijnym

27.09.2019 r. Osiągnęliśmy pierwszy „kamień milowy” na S1 Pyrzowice – Podwarpie

08.11.2019 r. Dzieje się na budowach A1 i S1

14.11.2019 r. Fotorelacja z montażu konstrukcji niosącej wiaduktu w ciągu drogi ekspresowej S1 nad drogą krajowa nr 78 w Mierzęcicach.

 

Szczegółowe informacje znajdą Państwo na stronie kontraktu: s1pyrzowice-podwarpie.pl

 

Nazwa zadania

Budowa drogi S1 Pyrzowice-Podwarpie (III etap z wyłączeniem odcinka I w. „Pyrzowice”- w. „Lotnisko”

 

Kalendarium

14.02.2018 r. Ogłoszenie przetargu na budowę jezdni drogi S1 Pyrzowice-Podwarpie

20.04.2018 r. Otwarcie ofert na budowę drugiej jezdni S1 na odcinku Pyrzowice – Podwarpie

16.07.2018 r. Wybrano najkorzystniejszą ofertę na budowę drogi ekspresowej S1 Pyrzowice-Podwarpie

07.08.2018r. Wyrok KIO ws. odwołania Konsorcjum Firm: Rubau Polska i Construcciones Rubau z Hiszpanii

23.08.2018r. Unieważnienie wyboru Wykonawcy Konsorcjum Firm: PW BANIMEX Sp. z o.o., AZI-BUD Sp. z o.o. i DUNA ASZFALT Út-és Mélyépitō Kft i odrzucenie tej oferty

10.09.2018 r. Wybór Wykonawcy Konsorcjum Firm: Rubau Polska i Construcciones Rubau z Hiszpanii

26.11.2018 r. Podpisanie umowy na realizację inwestycji

19.09.2019 r. Podpisanie umowy na dofinansowanie inwestycji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad

26.09.2019 r. Osiągnięcie pierwszego kamienia milowego na S1 Pyrzowice – Podwarpie