Dobre tempo prac na skarżyskim odcinku drogi ekspresowej S7
Kontynuowane są roboty bitumiczne i prace na ustrojach nośnych obiektów mostowych na odcinku drogi ekspresowej S7 między granicą województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego a Skarżyskiem-Kamienną. Zaawansowanie inwestycji przekroczyło 60 procent.

Na fragmentach ciągu głównego drogi ekspresowej S7 o łącznej długości blisko 5 km ułożona został podbudowa bitumiczna i przedostatnia warstwa wiążąca nawierzchni. od września br. wykonawca planuje rozpoczęcie układania ostatniej warstwy ścieralnej SMA. Kontynuowane są prace na zabetonowanych ustrojach nośnych obiektów mostowych. Do zabetonowania zostały fragmenty dwóch obiektów. Zakończony został najtrudniejszy wykop w gruncie skalistym na 400 metrach ciągu głównego, trwa usuwanie materiału skalnego i równanie terenu. Na przełomie sierpnia i września wykonawca planuje przełożenie ruchu na początkowym fragmencie inwestycji w celu rozpoczęcia prac nad skomunikowaniem wybudowanego w 2017 roku szydłowieckiego odcinka S7 o długości 22 km z budowanym skarżyskim o długości blisko 8 km. Jeśli warunki pogodowe dopiszą, zgodnie z deklaracją wykonawcy, firmy Budimex,, ciąg główny ekspresowej S7 może być przejezdny do końca br. Zgodnie z umową cały kontrakt powinien zakończyć się w maju 2020.

 

Dzięki wybudowaniu skarżyskiego odcinka drogi S7 zniknie ostatnie jednojezdniowe wąskie gardło między granicą województwa świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą, a cała "siódemka' na długości 200 km od granic Małopolski do Grójca będzie miała nieprzerwanie pełne parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. Znacznie skrócony zostanie czas podróży miedzy Krakowem, Kielcami a Warszawą, a cały świętokrzyski odcinek drogi nr 7 będzie ekspresowy.