Bezpieczeństwo na drodze a jednoślady. II Kongres Motocyklowy w Warszawie

Jednym ze strategicznych celów GDDKiA jest podnoszenie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg krajowych w tym kierujących motocyklami. Dlatego w minioną sobotę razem z Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zorganizowaliśmy II Kongres Motocyklowy w Warszawie.



II Kongres Motocyklowy w Warszawie

Współorganizowane przez GDDKiA wydarzenie zrzesza różne środowiska motocyklowe mające na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo podróży wszystkich użytkowników dróg. W ramach II Motocyklowego Kongresu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego uczestnicy mogli:

  • doświadczyć testów w mini miasteczku ruchu drogowego z użyciem alkogogli, narkogogli i sengogli;
  • sprawdzić się w symulatorze dachowania;
  • zapoznać z prezentacjami multimedialnymi i stoiskami wystawienniczymi m.in. Ratownictwa Motocyklowego, GDDKiA, Straży Pożarnej, Policji i Głównego Inspektora Transportu Drogowego,
  • honorowo oddać krew w ramach akcji GDDKiA „200 litrów krwi na 200-lecia Administracji Drogowej” w mobilnej stacji Narodowego Centrum Krwi.

W ramach stoiska GDDKiA uczestnicy odwiedzający Kongres mieli możliwość zapoznać się m.in.  z funkcjonującym obecnie ratowniczym patrolem motocyklowym służb drogowych GDDKiA.

 

Bezpieczeństwo ruchu drogowego (BRD) na drogach krajowych a motocykliści 

Zgodnie z wynikami Generalnych Pomiarów Ruchu, średni dobowy ruch pojazdów w tym również motocykli stale rośnie. Nie tylko nowoczesna infrastruktura drogowa, ale również większa świadomość uczestników ruchu przyczynia się do poprawy BRD.

Na II Kongresie Motocyklowym poruszono najważniejsze zagadnienia dotyczące zdarzeń z udziałem jednośladów. Zwrócono uwagę na miesiące i pory dnia w których najczęściej dochodzi do wypadków z udziałem motocyklistów.

 

Zwrócono szczególną uwagę na strefy bezpieczeństwa drogi. Przeszkody w otoczeniu drogi, które stają się zagrożeniem dla uczestników ruchu drogowego w przypadku zjechania pojazdu poza jezdnię.

Dla poprawy bezpieczeństwa motocyklistów na drogach krajowych GDDKiA podjęła stosowne działania zmieniające przepisy techniczne w zakresie drogowych barier ochronnych i ich projektowania.