Otwarto oferty na S19 od Lasów Janowskich do Niska

Znamy oferty cenowe firm zainteresowanych realizacją trzech odcinków drogi ekspresowej S19 od granicy województwa lubelskiego i podkarpackiego (Lasy Janowskie) do Niska, będącej częścią przyszłej trasy Via Carpatia. Wszyscy zadeklarowali 10-letni okres gwarancji oraz skrócenie czasu realizacji do 34 miesięcy.



Przetarg

Na odcinek Lasy Janowskie - Zdziary (dł. ok. 9,3 km) wpłynęło 10 ofert o wartości od 236,3 do 296,9 mln zł. Na odcinek Zdziary - Rudnik nad Sanem (dł. ok. 9 km) wpłynęło 10 ofert o wartości od 286,8 do 352,7 mln zł. Natomiast na budowę odcinka Rudnik nad Sanem - Nisko Południe (dł. ok. 6 km) wpłynęło 12 ofert o wartości od 196,3 do 268,7 mln zł.

 

ZESTAWIENIE OFERT 

Komisja przetargowa sprawdzi teraz oferty i wyłoni najkorzystniejsze. Podpisanie umów z wykonawcami planowane jest na II kwartał przyszłego roku.

 

Opis inwestycji

Odcinek S19 od granicy województwa lubelskiego i podkarpackiego (Lasy Janowskie) do Niska realizowany będzie w systemie „projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie zaprojektowanie poszczególnych odcinków drogi ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) będą wliczane tylko do czasu objętego projektowaniem. Do czasu realizacji robót przerwy zimowe nie będą wliczane. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w II połowie 2019r. a zakończenie w 2021r.

 

OPIS INWESTYCJI 

 

GDDKiA 

Via Carpatia

Idea utworzenia szlaku Via Carpatia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego.
Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), wskazuje budowę szlaku  jako główny priorytet inwestycyjny.

 

Korytarz Via Carpatia, którego głównym elementem jest droga ekspresowa S19 od granicy ze Słowacją w Barwinku aż do Białegostoku (Knyszyn), i dalej na północ stanowi priorytet w następnych latach, w szczególności w zakresie przyspieszenia prac przygotowawczych, tak by była możliwa jak najszybsza realizacja tego ciągu łączącego kraje Bałtyckie z resztą Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami.

 

Na północ od Białegostoku będą analizowane rozwiązania komunikacyjne, dotyczące dróg ekspresowych S16 oraz S19, w tym włączając w to możliwą przebudowę obecnej DK8 w kierunku Augustowa (głównie na odcinku Korycin - Augustów, stanowiącego jedno z połączeń korytarzy Via Carpatia i Via Baltica).


Całkowita długość szlaku via Carpatia w Polsce w zależności od przebiegu w woj. podlaskim – wyniesie od 734 do 761 km.

 

S19 na Podkarpaciu

Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo dł. ok. 169 km. Aktualnie jej realizacja przedstawia się następująco:

- odcinki zrealizowane (dł. łącznie 30,1 km): odc. Sokołów Młp.-Stobierna (12,5 km), Stobierna – w. Rz. Wschód (6,9km), w. Rz. Zachód – w. Świlcza (4,4 km), w. Świlcza – w. Rzeszów Południe (oddanie do ruchu planowane w listopadzie br., 6,3 km)

- odcinki w realizacji (dł. 10,3 km): opracowywana jest Koncepcja Programowa dla odc. w. Rz. Południe - Babica

- odcinki w przetargu (dł. łącznie 129,1 km): przetarg na realizację systemem projektuj-buduj odc. Lasy Janowskie - Nisko – Sokołów Młp. Północ (3 odc., 29,9 km), przetarg na wykonanie Koncepcji Programowej dla odc. w. Babica - Barwinek (74,9 km)