GDDKiA podpisała kontrakty na budowę południowego wylotu trasy S7

17 sierpnia w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka oraz wicewojewody mazowieckiego Artura Standowicza zostały podpisane trzy umowy na zadanie: „Projekt i budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca”.



- Cieszę się, że udaje się nam realizować złożone deklaracje, że Polska potrzebuje spójnego rusztu komunikacyjnego, który pozwoli bezpiecznie i komfortowo przemieszczać się w ruchu pasażerskim i towarowym na osi północ – południe.  Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy  porty Trójmiasta, północną Polskę, Bałtyk z południem Europy - powiedział minister Andrzej Adamczyk.

 

Inwestycja jest ujęta w aktualizacji Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023
(z perspektywą do 2025 r.), który 12 lipca 2017 r. przyjęła Rada Ministrów. Zmieniony dokument dokonuje priorytetyzacji drogowych zadań inwestycyjnych, z uwzględnieniem nowego limitu dostępnego na inwestycje realizowane na sieci dróg krajowych.

 

Zgodnie z uchwałą Rady Ministrów z 20 czerwca 2017 r. limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych został zwiększony ze 107 mld zł do 135 mld zł. Jednocześnie Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk został zobowiązany do przedstawienia do końca roku listy inwestycji, których budowa zostanie sfinansowana w ramach podwyższonego o 28 mld zł limitu. Zobowiązanie to zostało już wypełnione.

 

Budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec została podzielona na trzy zadania:

 

Zadanie A

  • Odcinek: w. Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem)
  • Długość: ok. 6,64 km
  • Wykonawca Robót: Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A., Wartość kontraktu: 221,4 mln zł brutto
  • Parametry techniczne: dwie jezdnie po 3 pasy ruchu
  • Węzły drogowe: w. Zamienie; w. Lesznowola
  • Obiekty inżynierskie: 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowa

Zadanie B

  • Odcinek: w. Lesznowola (bez węzła) do w. Tarczyn Północ (z węzłem)
  • Długość: ok. 14,8 km
  • Wykonawca Robót: IDS-BUD S.A.
  • Wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto
  • Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
  • Węzły drogowe: w. Antoninów; w. Złotokłos; w. Tarczyn Północ
  • Obiekty inżynierskie: 13 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
  • Remont istniejącej DK 7: ok. 17 km

Zadanie C

  • Odcinek: w. Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca
  • Długość: ok. 7,9 km
  • Wykonawca Robót: Mota-Engil Central Europe S.A.
  • Wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto
  • Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
  • Węzły drogowe: w. Tarczyn Południe
  • Obiekty inżynierskie: 10 wiaduktów, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową 

Termin realizacji dla wszystkich zadań jest następujący:

Prace projektowe i roboty będą trwać 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych) od daty rozpoczęcia, tj. od 17.08.2017 r., a w tym:

  • 16 miesięcy - projektowanie i uzyskanie decyzji ZRID
  • 18 miesięcy - realizacja robót (od marca 2019 do marca 2021)

 

Nadzór inwestorski nad przebiegiem inwestycji pełni firma SAFEGE S.A.S., z którą GDDKiA podpisała umowę o wartości 15 mln zł w dniu 02.08.2017r.

 

O inwestycji (trzy zadania)

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki:

  • w. Warszawa Lotnisko - Lesznowola - ok. 6,6 km;
  • Lesznowola - Tarczyn - ok. 14,8 km;
  • Tarczyn - obwodnica Grójca - ok. 7,9 km.

 

Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe:

  • węzeł Zamienie;
  • węzeł Lesznowola;
  • węzeł Antoninów;
  • węzeł Złotokłos;
  • węzeł Tarczyn Północ;
  • węzeł Tarczyn Południe.

Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

Parametry techniczne:

  • klasa drogi - S;
  • długość – ok. 29 km (6,6 km + 14,8 km + 7,9 km);
  • liczba jezdni – 2;
  • przekrój normalny:
    • na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko – do węzła Lesznowola - dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, pas dzielący 5 m;
    • od węzła Lesznowola – do końca opracowania: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pas dzielący 12,0 m(rezerwa pod trzeci pas ruchu).

Projekt i budowa drogi ekspresowej S7 w. Lotnisko - obwodnica Grójca