Rozpoczynają się prace zasadnicze na Trasie Armii Krajowej.

W nocy z 8 na 9 listopada br. planowane jest rozpoczęcie zasadniczego etapu robót przy przebudowie Trasy Armii Krajowej.



Do tej pory Wykonawca realizował prace przygotowawcze związane z budową przewiązek:

- w pasie rozdziału trasy głównej pomiędzy ulicami Gwiaździstą a Mickiewicza (przewiązka była niezbędna do utrzymania płynnego ruchu w trakcie rozbiórki kładki dla pieszych),

- w pasie rozdziału trasy głównej na odcinku 100 m na wysokości węzła Wisłostrada (prace prowadzono w godzinach nocnych)

- w pasie rozdziału trasy głównej na odcinku 100 m za węzłem Modlińska w kierunku Marek (prace prowadzono w godzinach nocnych)

- w pasie środkowym Wisłostrady na odcinku 100 m na wysokości Trasy AK.

 

Przeprowadzono również prace rozbiórkowe północnej łącznicy węzła Wisłostrada w kierunku Gdańska. Obecnie trwają prace porządkowe i wywóz gruzu.

 

Ponadto wyłączone z ruchu zostały trzy łącznice w węzłach Modlińska i Wisłostrada przeznaczone do przebudowy:

- wjazd z ul. Modlińskiej na most Grota-Roweckiego (łącznica w relacji północ–zachód)

- wjazd z ul. Jagiellońskiej na most Grota-Roweckiego (łącznica w relacji południe–zachód)

- zjazd z mostu Grota-Roweckiego na Wisłostradę w kierunku Gdańska (łącznica w relacji wschód-północ)

 

W najbliższy piątek, 8 listopada o godzinie 22 zbierze się komisja, która zdecyduje o wprowadzeniu zmiany organizacji ruchu polegającej na:

- wyłączeniu z ruchu na prawym brzegu Wisły łącznicy północ – wschód (Tarchomin – Bródno), oraz na lewym brzegu Wisły łącznic:

- wschód – południe (Most gen. S. Grota-Roweckiego – Wisłostrada),

- zachód – północ (Bielany – Gdańsk).

Zamknięty zostanie przejazd ulicą Gwiaździstą.

 

Wyłączona z ruchu będzie również północna (w kierunku zachodnim) główna jezdnia Trasy AK od ul. Modlińskiej do ul. Gwiaździstej. Kierowcy będą się poruszali w obydwu kierunkach jezdnią południową, mając do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Na dalszym odcinku, tj. na jezdni północnej od ul. Gwiaździstej do Broniewskiego i na jezdni południowej od ul. Mickiewicza do ul. Gwiaździstej, zawężone będą skrajne lewe pasy a ruch będzie się odbywał dwoma pasami w każdym kierunku.

 

Ponadto planuje się wprowadzić nieco mniejsze zmiany na ulicach w pobliżu Trasy AK.

- na skrzyżowaniu ul. Modlińskiej i Płochocińskiej pierwszeństwo uzyskają kierowcy jadący z ul. Modlińskiej w Płochocińską (w obydwu kierunkach). Dzięki temu jadący z Białołęki (i z powrotem) łatwiej dojadą ul. Płochocińską do Marywilskiej, którą mogą wjechać na Trasę Toruńską.

- na ul. S. Starzyńskiego przy Namysłowskiej w sygnalizacji świetlnej wydłużony zostanie czas przejazdu dla jadących ul. S. Starzyńskiego. Ma to ułatwić komunikację z mostem Gdańskim.

- na skrzyżowaniu ul. T. Nocznickiego i J. Kasprowicza wytyczone zostały dodatkowe pasy do skrętu w lewo (z ul. T. Nocznickiego w J. Kasprowicza ) i w prawo (z ul. J. Kasprowicza w T. Nocznickiego). To rozwiązanie ułatwi zjazd z Trasy mostu M. Skłodowskiej-Curie. 

- na skrzyżowaniu ul. Wólczyńskiej i T. Nocznickiego wybudowany zostanie pas do skrętu w lewo z ul. Wólczyńskiej (z kierunku Izabelina) w T. Nocznickiego. Przebudowa uporządkuje ruch na tym skrzyżowaniu.

- na ul. Z. Słomińskiego przy Dworcu Gdańskim powstanie zawrotka umożliwiająca przejazd do ul. gen. W. Andersa w kierunku centrum kierowcom jadącym z mostu Gdańskiego.

 

W ramach kontraktu „Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi S8 odc. Powązkowska - Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: odc. węzeł Powązkowska - węzeł Modlińska” prawie pięciokilometrowy odcinek drogi zostanie dostosowany do parametrów trasy ekspresowej. Przebudowane zostaną węzły: Powązkowska, Broniewskiego, Marymoncka, Wisłostrada i Modlińska, drogi zbiorczo- rozprowadzające, infrastruktura techniczna, wybudowane zostaną chodniki, ciągi pieszo-rowerowe oraz ekrany akustyczne. Rozebrane i wybudowane od nowa będą 33 obiekty mostowe. Natomiast remontowanych i przebudowywanych będzie 27 obiektów, w tym kluczowy most gen. S. Grota-Roweckiego, na którym powstanie 5 pasów ruchu w jednym kierunku – dwa dla ruchu tranzytowego i trzy dla ruchu lokalnego.                                     

Prezentacja