viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA INFORMACJE COVID-19 GDDKiA INFORMACJE COVID-19

Najważniejsze informacje związane z COVID-19

ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
GDDKiA
ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
Ogólnopolska zbiórka krwi 
Drogocenna krew
ZOBACZ

OddziałyGDDKiAArchiwum 2019

Pierwsza jezdnia S7 Lubień - Naprawa od jutra udostępniona kierowcom

19-12-2019

Nową, lewą jezdnią budowanej S7 na odcinku Lubień-Naprawa kierowcy przejadą w dwóch kierunkach od jutra, tj. od piątku 20 grudnia 2019 r. Jednocześnie zamknięta zostanie możliwość zjazdu z użytkowanej już S7 w Lubniu na drogę krajową nr 7 (Zakopiankę). W tym miejscu po przełożeniu ruchu rozpocznie się budowa muru oporowego, na którym łączyć się będzie istniejąca droga ekspresowa z prawą jezdnią budowanej S7. Nieco dalej na prawej jezdni trwa budowa estakady, którą wstrzymało osuwisko.

  • Lewą jezdnią, po jednym pasie, z ograniczeniem prędkości do 70 km/godz. i zakazem wyprzedzania
  • Piękne widoki, ale słabe grunty i osuwiska – wznowiono prace na estakadzie

Jedna jezdnia, jeden pas ruchu, w jednym kierunku

Jadąc od Krakowa, w miejscu, gdzie kończy się droga ekspresowa S7 na odcinku Myślenice - Lubień kierowcy nie będą GDDKiA zjeżdżać w dół do DK7 jak do tej pory. Ten zjazd zostanie zamknięty. Pojadą na wprost do lewej jezdni budowanej S7 na odcinku Lubień - Naprawa. Na całym tym odcinku o długości 7,6 km ruch odbywa się tylko po jednej jezdni, w dwóch kierunkach. Obowiązuje zakaz wyprzedzania i ograniczenie prędkości do 70 km/godz. Po dojechaniu do Naprawy trzeba zjechać do drogi powiatowej, która została przebudowana do klasy G, aby mogła przejąć ruch. W trosce o bezpieczeństwo pieszych wybudowano na niej także chodniki. Tą drogą po ok. 500 m dojeżdżamy do drogi krajowej nr 7 tzw. starej „Zakopianki” i omijamy budowę tunelu.

 

Jadąc od strony Podhala i Zakopanego w Naprawie, z DK7 kierowcy zjeżdżają w lewo na drogę powiatową. Ten kierunek ruchu będzie miał pierwszeństwo przejazdu. Po przejechaniu ok. 500 m jest wjazd na jedną jezdnię budowanej S7, gdzie ruch odbywa się w dwóch kierunkach, z ograniczeniem prędkości do 70 km/godz. i zakazem wyprzedzania. Jeżeli ktoś się pomyli i w Naprawie nie skręci na drogę powiatową tylko pojedzie dalej DK7 nie musi nawracać. Dojedzie do Lubnia, gdzie znaki skierują go na drogę przez miejscowość Lubień do węzła na S7.

Pozostaje możliwość jazdy DK7. Aby się na nią dostać od strony Krakowa trzeba zjechać na węźle Lubień S7 i przejechać przez środek wsi Lubień, po czym wjechać na DK7 w okolicy budowy S7.

 

Osuwisko pokrzyżowało plany

W sierpniu 2017 r. po wykonaniu pali pod podpory na prawej jezdni najdłuższej na tym odcinku estakady, o dł. 573 m w Lubniu, osunęły się masy gruntu ze zbocza góry Zembalowej w kierunku prowadzonych prac. Ze względów bezpieczeństwa robotników ewakuowano i prace wstrzymano. Wcześniej, ani na etapie projektowania, ani przed rozpoczęciem robót badania geologiczne nie wykazały ruchów mas ziemnych ani powierzchni poślizgowych. Zakupiono od właścicieli działki, z których ziemia osuwała się na teren budowy.

 

Wykonano ponownie odwierty kontrolne na głębokość ponad 30 m. Grubość warstwy gruntu, która zsunęła się wynosi średnio 5 m. Zainstalowano inklinometry, które miały wskazać czy ruchy osuwiskowe nadal są czy już nie. Dopiero dwa lata później czyli w sierpniu 2019 r. po raz pierwszy nie zaobserwowano na inklinometrach dalszego przesuwu mas ziemnych. W międzyczasie przygotowano projekt zabezpieczenia osuwiska i uzyskano ZRID na realizację tego projektu. Wznowiono prace na estakadzie. W przypadku zaobserwowania ruchów osuwiskowych będą robione dodatkowe zabezpieczenia.

 

To nie jedyne osuwisko na tym odcinku. Uaktywniły się także w obrębie prowadzonych prac na Miejscach Obsługi Podróżnych w Lubniu i Krzeczowie. Tu także trzeba było dokonywać zmian w projekcie i wykonywać dodatkowe zabezpieczenia.

Budowa S7 Lubień-Rabka Zdrój prowadzona jest w trudnych warunkach geologicznych. Góry zbudowane są z tzw.  fliszu karpackiego czyli niejednorodnych skał przemieszanych ze sobą. Na obszarze przebiegu drogi S7 Lubień – Rabka występują łupki, iłołupki, mułowce, gliny i piaskowce. Występują tu uskoki tektoniczne, duża jest zmienność nachylenia warstw geologicznych w stosunku do nachylenia stoków oraz zjawiska osuwiskowe. Na wszystkich obiektach inżynierskich górskiego odcinku S7 są dodatkowo wzmacniane fundamenty, ze względu na możliwość osuwania się warstw gruntu.

 

O inwestycji

Budowa S7 od Lubnia do Rabki Zdroju rozpoczęła się w 2016 r. Umowa na budowę odcinka Lubień – Naprawa podpisana została 29 czerwca 2016 r. z polsko-ukraińskim konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacją ALTIS-HOLDING z Kijowa. Koszt budowy wynosi 521 519 095,35 złotych.

 

Zgodnie z projektem na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa oprócz dwujezdniowej drogi klasy S powstają dwa MOP-Y : „Lubień” i „Krzeczów” oraz 10 obiektów inżynierskich dla każdej jezdni (mosty, wiadukty, estakady) oraz 6 małych obiektów na potoku Krzywańskim. Ok. 24 % drogi przebiega po obiektach, a 49 % w wykopach. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2020 r.

 

Odcinek I S7 Lubień - Naprawa jest częścią ok. 16,7 km nowej drogi, którą podzielono na trzy części realizacyjne.

II odcinek Naprawa-Skomielna Biała wykonuje firma włoska, Astaldi S.p.A z Rzymu. W ramach inwestycji o długości ok. 3 km budowany jest dwukomorowy tunel o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym. Przed portalem północnym powstaje także estakada. Zakończenie inwestycji planowane jest w połowie 2021 r.

 

III odcinek Skomielna Biała - Chabówka oraz nowy odcinek drogi krajowej nr 47 klasy GP od Rabki Zdroju do Chabówki wykonywała włoska firma SALINI IMPREGILO S.p.A. z Mediolanu. Został udostępniony do ruchu 28 września 2019 r.

 

Docelowe parametry techniczne S7

     - prędkość projektowa                            -             100 km/h

     -  kategoria ruchu                                      -             KR6
     -  obciążenie na oś                                     -             115 kN/oś

     -  przekrój     dwujezdniowy                  -             2 x 2

     -  szerokość jezdni                                     -             2 x 7,00 m

     -  szerokość pasa ruchu                           -             3,50 m

     -  szerokość opaski wewnętrznej          -            0,50 m

     -  szerokość opaski zewnętrznej            -            0,75 m

     -  szerokość pasów awaryjnych             -            2 x 2,50 m ( 3,0 m w tunelu)

     -  szerokość poboczy gruntowych         -            0,75 m  - 2,25 m ( przy występowaniu

                                                                                      urządzeń organizacji, bezpieczeństwa

                                                                                      ruchu lub ochrony środowiska)

     -  dostępność do drogi ograniczona      -           węzły drogowe