viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA INFORMACJE COVID-19 GDDKiA INFORMACJE COVID-19

Najważniejsze informacje związane z COVID-19

ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
GDDKiA
ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
Ogólnopolska zbiórka krwi 
Drogocenna krew
ZOBACZ

GDDKiAArchiwum 2018

Ruch w Białym Dunajcu, na DK47 odbywa się mostem tymczasowym

07-05-2018
W poniedziałek 7 maja 2018 r. stary most na potoku Biały Dunajec w miejscowości o tej samej nazwie został zamknięty dla ruchu pojazdów. Ruch został przełożony na most tymczasowy i odbywał się nim będzie do czasu wybudowania i udostępnienia dla ruchu nowego mostu, co ma nastąpić pod koniec grudnia 2018 r. Nowy most powstanie w miejscu swojego poprzednika.

Po przełożeniu ruchu na most tymczasowy rozpoczęły się prace przygotowawcze do rozbiórki starego mostu, która ma potrwać dwa tygodnie. W tym czasie ruch będzie się odbywał po moście tymczasowym w dwóch kierunkach. Po wyburzeniu rozpoczną się prace przy budowie dojazdów od strony Zakopanego i wówczas wprowadzony zostanie ruch wahadłowy na moście. Na inne rozwiązanie nie pozwalają warunki terenowe.

Nowy most będzie miał konstrukcję łukową, bez podpór w nurcie rzeki, obustronne chodniki, długość ok. 58 metrów i szerokość 18 metrów. Przebudowane zostaną dojazdy po obydwu stronach obiektu oraz kolidujące z inwestycją sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej czyli : urządzenia teletechniczne i energetyczne, sieci wodociągowe, kanalizacja sanitarna, sieci gazowe, urządzenia melioracyjne i hydrologiczne. Powstaną mury oporowe na dojazdach od strony Krakowa, by zabezpieczyć korpus drogi, system odwodnienia terenu, kanalizacja deszczowa oraz urządzenia podczyszczające, a nowy most zostanie zabezpieczony przed korozją. Powstanie także nowe oświetlenie drogowe. Koszt wykonania projektu i wybudowania nowego mostu wyniesie ok. 12 mln zł.

13 kwietnia 2016 r. został podpisana umowa przez GDDKiA Oddział w Krakowie z Przedsiębiorstwem Inżynieryjnym IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa na zaprojektowanie nowego mostu, uzyskanie wszystkich niezbędnych opinii, uzgodnień, pozwoleń, decyzji administracyjnych, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wraz z budową mostu. Wykonawca był przygotowany do rozpoczęcia prac, jak tylko wydana zostanie decyzja ZRID. Wojewoda Małopolski wydał zgodę na realizację mostu w miejscowości Biały Dunajec, na potoku Biały Dunajec, w ciągu drogi krajowej nr 47, z rygorem natychmiastowej wykonalności 28 lutego 2018 r.

Stary most w Białym Dunajcu, który powstał w latach 30-tych ub. stulecia nie nadawał się do remontu ze względu na zły stan techniczny, stąd decyzja o budowie nowego obiektu. Procedury związane z projektowaniem nowego mostu oraz uzyskiwaniem decyzji koniecznych do jego wybudowania rozpoczęły się w 2008 r. Na każdym etapie procedur były jednak protesty kierowane do różnych instytucji przez jedną rodzinę i Stowarzyszenie Federacja Obrony Podhala. 26 czerwca 2013 r. został wprowadzony na moście ruch wahadłowy z powodu bardzo złego stanu technicznego i zaleceniami opinii eksperckiej. Most był zabezpieczany, ale pomimo tego degradacja i korozja betonu cały czas postępowały. Stan obiektu był ciągle monitorowany. W poniedziałek 7 maja 2018 r. ostatni pojazd przejechał starym mostem.