viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA INFORMACJE COVID-19 GDDKiA INFORMACJE COVID-19

Najważniejsze informacje związane z COVID-19

ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
GDDKiA
ZBIÓRKA KRWI
Drogocenna krew
Ogólnopolska zbiórka krwi 
Drogocenna krew
ZOBACZ

OddziałyGDDKiAArchiwum 2014

Zmiany na S6 Obwodnicy Trójmiasta

25-11-2014
Kierowcy korzystają już z dodatkowego pasa ruchu dla pojazdów wjeżdżających na węźle Gdańsk Lotnisko na Obwodnicę Trójmiasta w kierunku Łodzi. Zmieniła się także dopuszczalna maksymalna prędkość na gdyńskim odcinku drogi.

GDDKiAZmiana w organizacji ruchu na węźle Gdańsk Lotnisko na Obwodnicę Trójmiasta umożliwia kierowcom sprawne włączenie się do ruchu w kierunku Łodzi. Łącznica dla wjeżdżających na jezdnię główną płynnie staje się prawym pasem Obwodnicy, dzięki czemu w tym miejscu nie tworzą się już korki. Dodatkowo nad jezdnią pojawiła się bramownica z tablicami drogowskazowymi, by kierowcy z daleka widzieli miejsce, gdzie należy zmienić pas, by zjechać z Obwodnicy Trójmiasta w kierunku centrum Gdańska, Żukowa lub centrum handlowego. To najbardziej widoczne różnice. W ramach prac zmieniło się także oznakowanie poziome i pionowe. Konieczne było przestawienie barier ochronnych, oświetlenia oraz przeprowadzono prace bitumiczne na prawym poboczu drogi, dzięki czemu uzyskano trzy pasy ruchu. Te wszystkie zmiany radykalnie poprawiły płynność ruchu i przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na tym węźle.

 

GDDKiAKolejną zmianą dla kierowców na Obwodnicy Trójmiasta stało się wprowadzenie nowych limitów prędkości na jej gdyńskim odcinku między węzłami Gdynia Chylonia a Gdańsk Wysoka. Na obu jezdniach na okres zimowy maksymalną dopuszczalną prędkością jest 100 km/h. Obecne natężenie ruchu na tym odcinku wynosi średnio około 60 – 75 tys. pojazdów na dobę (a w okresie wakacyjnym w sierpniu 2014 r. odnotowano rekordowe natężenie równe 95 tys. pojazdów na dobę!). Tak duże natężenie ruchu powoduje, że kierowcy poruszający się z dużymi prędkościami nie zachowują należytego odstępu pomiędzy pojazdami, który w 70 % przypadków wynosi poniżej 2 sekund (30% kierowców zachowuje odstępy poniżej 1 sekundy przy prędkości ponad 100 km/h. Dodatkowo wprowadzony w 2007 r. zakaz wyprzedzania pojazdami ciężarowymi spowodował, że średnie prędkości na prawym pasie ruchu kształtowały się na poziomie 85 km/ h zaś na lewym pasie na poziomie 114 km/h. Różnica prędkości między pasami wynosząca blisko 30 km/h powodowała, że kierowca zamierzający zmienić pas musiał bądź to gwałtownie przyspieszać bądź gwałtownie hamować, aby „wpasować się” w ciąg pojazdów poruszający się drugim pasem. To generowało sytuacje potencjalnie niebezpieczne. Zmiana limitu prędkości spowoduje zmniejszenie różnicy prędkości między pasami, a co za tym idzie poprawi się bezpieczeństwo. Przy bardzo dużym natężeniu ruchu i braku pasa awaryjnego na tym odcinku jakiekolwiek zdarzenie drogowe powoduje poważne perturbacje w płynności przejazdu. Ma to szczególne znaczenie w sezonie zimowym, kiedy trzeba ze względu na warunki atmosferyczne użyć pługosolarek. Wówczas zdarza się, że sprzęt zamiast pracować, stoi wraz z innymi pojazdami w korku.