viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

Serwis GDDKiAGDDKiA200 lat Centralnej Administracji Drogowej

  • Koła na żelaznym bruku

    13-10-2019
    Przykład rusztu

    Stal przy budowie dróg używana jest dziś głównie w konstrukcji obiektów inżynierskich czy też do zbrojenia elementów betonowych w tym również nawierzchni z betonu cementowego. Tymczasem na początku XIX wieku próbowano zastosować bruk żelazny jako nawierzchnię dróg. Co ciekawe, warszawski most Kierbedzia, był jednym z pierwszych w Europie na którym zastosowano żelazny bruk.

  • Droga w jodełkę

    05-10-2019
    Układanie klinkieru pod kątem 45 stopni do osi jezdni

    W XIX i XX wieku cegłę klinkierową stosowano powszechnie do budowy dróg bitych. Szczególnie tam, gdzie zaopatrzenie w materiały kamienne nadające się do ich budowy było niewystarczające. Klinkier stał się alternatywą dla naturalnych kamieni drogowych gdyż jego produkcja i wykorzystanie było tańsze niż transport kamienia z odległych kamieniołomów.

  • Dzieło Mostowe 2002 roku

    29-09-2019
    GDDKiA

    Niemal 20 lat temu, 20 września 1999 roku, wmurowano kamień węgielny pod budowę nowego mostu wantowego na Martwej Wiśle w Gdańsku. Most stanowił pierwszy etap budowy trasy imieniem mjr. Henryka Sucharskiego, czyli drogi krajowej nr 89, łączącej morski port w Gdańsku z drogą ekspresową S7 i dalej z autostradą A1. Most nosi imię Jana Pawła II. W trakcie budowy nazywany został Mostem Trzeciego Tysiąclecia, stąd obecnie w publikacjach pojawia się nazwa Most III Tysiąclecia im. Jana Pawła II. W chwili otwarcia był największym w Polsce, pod względem rozpiętości przęsła, mostem podwieszonym na jednym pylonie.

  • Dzień Transportu w Krakowie.

    23-09-2019
    GDDKiA

    Na stanowisku GDDKiA w czasie Dnia Transportu w Krakowie, 21 września 2019 r. wszystko cieszyło się wielkim powodzeniem. Odwiedzający mogli zobaczyć także wystawę z okazji 200 lat Centralnej Administracji Drogowej.

  • Wystawa Drogowa w Warszawie - 1935 rok

    22-09-2019
    Prezydent Ignacy Mościcki podczas przemówienia inauguracyjnego. Zdjęcie z zasobów Narodowego Archiwum Cyfrowego.

    84 lata temu, od 7 do 30 września, w Warszawie zorganizowano Wystawę Drogową. Zgromadzona ilość wystawców oraz niezliczona ilość wystawianych przez nich eksponatów w pełni oddawała stan budownictwa drogowego tego okresu.

  • Wyjątkowy jubileusz zobowiązuje. Konferencja GDDKiA z okazji 200-lecia Centralnej Administracji Drogowej

    19-09-2019
    GDDKiA

    Na międzynarodowej konferencji zorganizowanej przez GDDKiA z okazji jubileuszu 200 lat powstania Centralnej Administracji Drogowej eksperci, naukowcy, przedstawiciele administracji publicznej, a także praktycy z firm budowlanych rozmawiali o polskiej infrastrukturze drogowej i nie tylko. Spotkanie najważniejszych osób odpowiedzialnych za transport, wymiana poglądów, konstruktywne panele dyskusyjne, przyznanie odznak zasłużonych dla drogownictwa i zasłużonych dla transportu RP - to najważniejsze wydarzenia dzisiejszej konferencji GDDKiA, której wspólnie patronują Prezes Rady Ministrów i Minister Infrastruktury.

  • I Ogólnopolska Wystawa Drogowa we Lwowie

    14-09-2019
    GDDKiA

    Po pierwszej wojnie światowej wiele krajów wymagało odbudowy. Prace w tym zakresie zmierzały ku nowoczesności, nowym trendom ale przede wszystkim z wykorzystaniem doświadczeń i pomysłów zaczerpniętych z różnych krajów. Polska chcąc wykorzystać panujące trendy oraz powstałą z końcem XIX wieku przestrzeń wystawową we Lwowie, podjęła decyzję o organizacji wystawy pod egidą Ministerstwa Przemysłu i Handlu oraz Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Jej celem miało być zaprezentowanie dorobku krajów, wystawców oraz popularyzacja techniki i nowoczesnej myśli technicznej. Zakładano, że pobudzi to współpracę międzynarodową, otworzy rynki eksportowe i importowe, ożywi rozwój gospodarczy odrodzonej Polski oraz odbudowę jej pozycji na arenie międzynarodowej.

  • Drogi i drogowcy w czasie II wojny światowej

    07-09-2019
    1939 r. Przeprawa niemieckiej kolumny wojskowej przez rzekę w okolicach Radomia. Widoczne ruiny zniszczonego mostu i samochód mercedes

    Niestabilność polityczna która  w polityce międzynarodowej była mocno odczuwalna od 1938 roku, nie pozostawała bez echa w drogowych strukturach administracyjnych. Rozpoczęto zintensyfikowane przygotowania organizacyjne i materiałowe do wojny z Niemcami.  W październiku 1938 r. Joachim von Ribbentrop skierował żądania w stosunku do Polski włączenia Wolnego Miasta Gdańska do III Rzeszy oraz budowy eksterytorialnej autostrady i linii kolejowej łączącej Prusy Wschodnie z Rzeszą. Zerwanie przez Hitlera paktu o nieagresji z Polską w kwietniu 1939 roku (zawarty 26 stycznia 1934 r.) oraz odrzucenie przez polski rząd niemieckich żądań, krytyka polityki appeasementu, sojusze i pakty międzynarodowe weryfikowały plany i potrzeby obronne.

  • Pierwsza w Polsce ustawa o finansowaniu dróg publicznych

    31-08-2019
    Wystawa drogowa 1935 r.

    W XX wieku w dobie motoryzacji jednym z głównych mierników rozwoju gospodarczego każdego kraju stał się stan dróg oraz nakładów ponoszonych na ich budowę i utrzymanie. Aby zapewnić odpowiedni rozwój i utrzymanie dróg niezbędne jest wygospodarowanie w budżecie państwa odpowiednio wysokich środków na ten cel. W powojennej Polsce taką ustawę przyjęto 22 lata temu.

  • Od nawierzchni makadamizowanych do bitumicznych

    23-08-2019
    Rafineria S.A. Galicja w Drohobyczu - widok ogólny

    Przed wiekami po drogach o naturalnej nawierzchni przemieszczano się pieszo lub na koniu. Szybsza komunikacja powozem, bryczką lub karetą wiązała się ze zmianą technologii budowy dróg. Kolejnym czynnikiem do dalszych innowacji w drogownictwie okazał się rozwój motoryzacji.