viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

Serwis GDDKiAGDDKiAOpisy

  • S7 Płońsk - Czosnów

    Siedlin - Załuski

    Długość – 12,9 km

    Obecny etap – w realizacji

  • S2 Konotopa – Lotnisko

    Podstawowe informacje o inwestycji

    Kategoria inwestycji: w budowie

    Stan przygotowania i realizacji na dzień 26.10.2012r.

    Źródło finansowania: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013

    Całkowita wartość projektu: 908 010 832,28 PLN (brutto) z możliwością rozszerzenia zakresu robót o 15% wartości, to jest do kwoty 1 044 212 457 PLN (brutto)

    Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum Bilfinger Berger Budownictwo S.A., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" S.A. oraz Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: Miasto Stołeczne Warszawa - miasto na prawach powiatu (dzielnice: Ursus i Włochy), powiat Warszawski Zachodni (gmina Ożarów Mazowiecki), powiat pruszkowski (gmina Michałowice, gmina Raszyn, Miasto Piastów)

    Długość: 11,1 km

     

    Opis inwestycji

    Przebieg drogi

    Projektowany odcinek drogi ekspresowej S2 (od km 455+550 do km 466+684) będzie się zaczynać tuż za węzłem „Konotopa", położonym niedaleko miasta Piastów na końcu zachodniego wlotu autostrady A2 do Warszawy, a kończyć się będzie przed węzłem „Lotnisko", zlokalizowanym na granicy Dawid i Ursynowa - Krasnowoli, na przecięciu trasy POW z poprzeczną trasą ekspresową nr S79.

    Planowana inwestycja na odcinku od węzła „Konotopa" do węzła „Lotnisko" będzie utworzona przy wykorzystaniu zachodniej części zarezerwowanego w planach zagospodarowana przestrzennego korytarza drogowego zwanego "Południową Obwodnicą Warszawy" (POW).

    Podstawowe parametry techniczne

    • Klasa techniczna drogi: S droga ekspresowa
    • Prędkość projektowa: 100 km/h
    • Liczba jezdni: 2
    • Szerokości jezdni głównych: 2 x 10,50 m (dwie jezdnie rozdzielone, o 3 pasach ruchu po 3,5 m w każdym kierunku ruchu)
    • Szerokość pasa dzielącego: 4,0 m
    • Szerokości pasów awaryjnych: 2 x 2,50 m
    • Szerokości poboczy gruntowych: 2 x 1,25 m
    • Szerokość dróg lokalnych: 6,0 m
    • Szerokość dróg dojazdowych: 3,5 m
    • Kategoria ruchu: KR6
    • Obciążenie nawierzchni:115 kN/oś
    • Szerokość pasa drogowego w liniach rozgraniczających: od 100 do 115 m (za wyjątkiem obszarów węzłów)

    Węzły drogowe

    • węzeł „Al. Jerozolimskie"
    • węzeł „Opacz"
    • węzeł „Al. Krakowska"

    Obiekty inżynierskie

    • 1 tunel kolejowy
    • 10 wiaduktów w ciągu drogi głównej
    • 13 wiaduktów w ciągu łącznic
    • 7 wiaduktów nad lub pod drogą
    • 2 kładki dla pieszych

    Dostępność do drogi i obsługa terenów sąsiadujących

     Ruch drogowy na drodze S2 i w węzłach będzie całkowicie bezkolizyjny.
    Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy tylko w węzłach. W związku z tym wzdłuż nowej drogi powstaną liczne, dodatkowe drogi lokalne zapewniające dojazd do zabudowy i gruntów rolnych, a w poprzek nowej drogi zostaną wybudowane liczne poprzeczne przejazdy nad lub pod drogą. Na przecięciach z liniami kolejowymi powstaną wiadukty zapewniające bezkolizyjność ruchu drogowego i kolejowego.

     

    Etapowanie realizacji inwestycji

    Przedsięwzięcie podzielono na dwa etapy:

    • W etapie I zostanie stworzony odcinek od węzła „Konotopa" do węzła „Opacz" włącznie, dzięki czemu w powiązaniu z budowaną równocześnie poprzeczną trasą S8/S7 Salomea - Wolica możliwe będzie doprowadzenie ruchu z autostrady A2 Łódź-Warszawa do Ursusa i Włoch
    • W etapie II powstanie odcinek od węzła „Opacz" do węzła „Lotnisko", dzięki któremu w powiązaniu z wybudowaną wcześniej drogą nr S79 możliwe będzie doprowadzenie ruchu z autostrady A2 do Ursynowa i do Międzynarodowego Portu Lotniczego „Warszawa-Okęcie"

    Ochrona środowiska przed negatywnym oddziaływaniem planowanej drogi

    Urządzenia ochrony środowiska:

    • ekrany akustyczne w formie ścian przeciwhałasowych oraz wałów i skarp ziemnych, chroniące zwartą zabudowę mieszkaniową przed hałasem drogowym
    • obustronne pasy izolacyjne z drzew i krzewów, chroniące otoczenie przez drogowymi zanieczyszczeniami powietrza, roślin i gleb
    • rowy trawiaste, osadniki i zbiorniki, oczyszczające wody spływające z drogi.
    • zastawki awaryjne na wylotach zbiorników, zapobiegające przedostawaniu się substancji z rozbitych samochodów-cystern do cieków wodnych
    • bezkolizyjne przejścia dla zwierząt, umożliwiające swobodny ruch dzikich zwierząt w poprzek drogi
    • obustronne wygrodzenie drogi, zapobiegające próbom przekroczenia drogi przez zwierzęta i ludzi 

     

    Realizacja robót (wykonanie rzeczowe)

    Szczegółowe informacje na temat zaawansowania robót budowlanych prezentowane są na stronie internetowej projektu, aktualizowanej przez Biuro Inżyniera Kontraktu

  • S8 Salomea – Wolica Etap I cz. 1 – część miejska węzeł Salomea

    Etapowanie:

     

    Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku Salomea - Wolica wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7 podzielona została na dwa etapy:

    • Etap I: Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku Salomea - Opacz - Paszków
      • Część miejska: węzeł Salomea  zlokalizowana w granicach m. st. Warszawy
      • Część pozamiejska: węzeł Opacz - węzeł Paszków
    • Etap II: Przebudowa drogi krajowej nr 7 do parametrów GP od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 w m. Sękocin Las wraz z przebudową tego skrzyżowania

     

    Etap I, Część miejska: węzeł Salomea  zlokalizowana w granicach m. st. Warszawy

     

    Kategoria inwestycji: zrealizowane

     

    Długość odcinka: 1,95 km

     

    Przebieg odcinka

     

    Realizowany odcinek  trasy S8 Salomea - Wolica znajduje się na gruntach dzielnicy Włochy w ciągu Al. Jerozolimskich, za węzłem „Łopuszańska" (skrzyżowanie Al. Jerozolimskich z ul. Łopuszańską). Na włączeniu S8 w Al. Jerozolimskie został zaprojektowany dwupoziomowy węzeł drogowy (węzeł „Salomea"), który stanowi również skrzyżowanie z projektowaną ulicą Nowo-Lazurową. Węzeł znajduje się częściowo na terenach dzielnicy Ursus. Następnie trasa przebiega bezkolizyjnie nad linią kolejową WKD i dociera do granicy pomiędzy m.st. Warszawa (dzielnica Włochy) a gminą Michałowice.
    Projekt ul. Nowo-Lazurowej i węzła „Łopuszańska" nie jest objęty przedmiotowym opracowaniem.

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

     

    m. st. Warszawa - miasto na prawach powiatu (dzielnica Warszawa-Włochy, dzielnica Warszawa-Ursus)

     

    Wykonawca:

     

    EUROVIA POLSKA S.A; EUROVIA CS, a.s.; WARBUD S.A.

     

    Wartość kontraktu wykonawcy:

     

    188 mln zł

     

    Źródła finansowania: KFD EBI

     

    Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

    • Węzeł Salomea

    Parametry techniczne:

     

    •             czteropasowy: na odcinku od węzła „Opacz” do węzła „Salomea”

    Pas ruchu                           2 x 4 x 3,5m

    Pas dzielący                       5 m z opaskami

    Pasy awaryjne  2 x 2,5m

    Pobocza gruntowe         2 x 1,25m (3,0m w miejscach ekranów akustycznych)

     

    •             trzypasowy: na odcinku od węzła „Salomea” do Al. Jerozolimskich

    Pasy ruchu                         2 x 3 x 3,5m

    Pas dzielący                       2,5 – 4,0m

    Opaska wewnętrzna     2 x 0,5m

     

    Obiekty inżynierskie:

    • 8 obiektów inzynierskich
    • odwodnienie dróg wraz z urządzeniami oczyszczającymi
    • urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego

    Urządzenia ochrony środowiska

    • ekrany akustyczne (2,8km) 
    • nasadzenia zieleni

    Aktualizacja na dzień 28 kwietnia 2014 r.

     

     

  • S7 Warszawa - Grójec

  • S12 Odcinek na terenie woj. mazowieckiego

    Obecnie nie prowadzi się działań związanych z przygotowaniem rozbudowy drogi krajowej nr 12 do parametrów drogi ekspresowej na terenie województwa mazowieckiego.

     

    Aktualizacja: wrzesień 2014 r.

  • S7 Obwodnica Białobrzegów

    Podstawowe informacje o inwestycji:

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Projektant: Profil Sp. z o.o.
    Wykonawca robót budowlanych: Dromex S.A.
    Nadzór Inwestorski: Profil Sp. z o.o.

    Lata realizacji robót budowlanych: 2001-2003
    Data oddania drogi do użytkowania: 25.07.2003r.

    Lokalizacja: powiat białobrzeski (Miasto i Gmina Białobrzegi, Gmina Promna)

    Długość: 7,7 km

    Opis inwestycji

    Przebieg

    Obwodnica miasta Białobrzegi została zlokalizowana po stronie wschodniej miasta. Punkt początkowy obwodnicy przyjęto w km 409+514,125, koniec zaś został zlokalizowany w km 417+194,859. Całkowita długość obwodnicy wynosi 7,7 km.

     

    Podstawowe parametry techniczne

    • klasa techniczna drogi: S
    • prędkość projektowa Vp=100km/h
    • zasadniczy przekrój poprzeczny :
    • dwie jezdnie po 7,0m (2x3,5)
    • pasy ruchu po 3,5m (2x3,5m jeden kierunek)
    • obustronne pasy awaryjne po 2,5m (2x2,5m)
    • pobocza ziemne po 0,75m (2x0,75)
    • pas pomiędzy jezdniami łącznie z opaskami utwardzonymi wewnętrznymi po 0,5m: 5,0m
    • kategoria ruchu KR 5 - ruch bardzo ciężki
    • obciążenie 115 kN/oś (20%)

    Węzły drogowe

    • „Węzeł Falęcice"

    na skrzyżowaniu z drogą nr 735 Falęcice - Warka w km 411+008,70 - skrzyżowanie dwupoziomowe, droga S7 przechodzi dołem

     

    • „Węzeł Białobrzegi"

    na skrzyżowaniu z drogą nr 729 Białobrzegi - Głowaczów w km 414+439,73 - skrzyżowanie dwupoziomowe, droga S7 przechodzi dołem

     

    Obiekty inżynierskie

    • wiadukt w ciągu drogi krajowej nr 735 Falęcice-Warka
    • przepęd dla bydła na łąkach nad Pilicą
    • przejazd gospodarczy oraz przejazd pod mostem nad Pilicą - Oba miejsca przydatne są też dla przechodzenia zwierzyny dzikiej jak i hodowlanej
    • Most nad rzeką Pilicą w km 413+800,00 posiada długości 225 metrów jest podparty na 160 betonowych palach i ma konstrukcję stalową ważącą 5 tysięcy ton
    • wiadukt w ciągu drogi krajowej nr 729 Białobrzegi-Głowaczów
    • bezkolizyjne przejście dla pieszych z możliwością przejazdu samochodów osobowych
    • przepust skrzynkowy 1,80x1,80m, umożliwiający przejście zwierzynie leśnej

    Ogrodzenie pasa drogowego

    Ogrodzenie pasa drogowego w formie siatki ochronnej, przeciw wtargnięciu zwierzyny na drogę, wykonano na całej długości obwodnicy w odległości około 1-2 m od skarpy nasypu lub wykopu biegnącego wzdłuż drogi zarówno w terenach leśnych, łąkach i uprawnych.

     

  • S10 Odcinek na terenie woj. mazowieckiego

    Obecnie nie prowadzi się działań związanych z przygotowaniem rozbudowy drogi krajowej nr 10 do parametrów drogi ekspresowej na terenie województwa mazowieckiego.

     

    Aktualizacja na wrzesień 2014 r.

  • S7 Białobrzegi – Jedlińsk

    Podstawowe informacje o inwestycji:

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Projektant: DHV POLSKA Sp. z o.o.
    Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum Mostostal Warszawa S.A.- Lider Konsorcjum Acciona Infraestucturas S.A.
    Nadzór Inwestorski w okresie budowy: Scott Wilson Ltd, Sp. z o.o. Oddział w Polsce
    Nadzór Inwestorski w okresie zgłaszania wad i usterek oraz rozliczenia końcowego: DHV Polska Sp. z o.o.

    Szacowana wartość inwestycji: 456,8 mln zł
    Inwestycja w 74% finansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (z Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport)

    Lata realizacji robót budowlanych: 2006r. - 2008r.

    06.07.2006r. podpisanie umowy z Wykonawcą
    05.08.2006r. rozpoczęcie robót budowlanych
    05.03.2008r. umowa z Wykonawcą robót została przedłużona o 117 dni
    30.06.2008r. nowy termin zakończenia robót
    Otwarcie drogi ekspresowej S7 na odcinku Białobrzegi - Jedlińsk odbyło się w dniu 16 lipca 2008 r.

    Analiza porealizacyjna

    19.01.2010r. ogłoszono przetarg nieograniczony na wykonanie analizy porealizacyjnej w zakresie pomiarów hałasu oraz oceny skuteczności i funkcjonalności  zastosowanych rozwiązań umożliwiających migrację zwierząt
    25.02.2010r. udzielono zamówienia Wykonawca: Biuro Ekspertyz i Projektów Budownictwa Komunikacyjnego Ekkom Sp. z o.o.

    Opinia techniczna

    12.07.2010r.,26.07.2010r. i 09.08.2010r. ogłoszono przetargi nieograniczone na opracowanie opinii technicznej dotyczącej określenia przyczyn zniszczeń nawierzchni przebudowanej drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Białobrzegi - Jedlińsk km 443+895 do 450+594 i określenie technologii naprawy występujących uszkodzeń
    20.07.2010r., 03.08.2010r. i 19.08.2010r. unieważniono postępowania (nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu)

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat białobrzeski (Miasto i Gmina Białobrzegi, Gmina Stara Błotnica), powiat radomski (Miasto Radom, Gmina Jedlińsk)

    Długość: 15,7 km

     

    Opis inwestycji

    Przebieg

    Wybudowany odcinek drogi ekspresowej nr S7 przebiega przez miejscowości: Białobrzegi, Kamień, Siekluki, Gózd, Żdzary i Kępiny. Odcinek drogi S7 między Białobrzegami a Jedlińskiem rozpoczyna się na końcu dwujezdniowej obwodnicy m. Białobrzegi, a kończy na początku dwujezdniowego odcinka drogi prowadzącego z Jedlińska do Radomia. W rejonie wsi Mokrosęk w km 456+300 przewidywana jest w dalszej przyszłości budowa węzła „Mokrosęk", w którym będzie rozpoczynać się ekspresowa obwodnica Radomia. W związku z tym przyjęto, że odcinek Mokrosęk - Jedlińsk jest dwujezdniową drogą główną ruchu przyspieszonego ze skrzyżowaniem „Kępiny", na którym założono sygnalizację świetlną.

     

    Podstawowe parametry techniczne

    • klasa drogi: - droga ekspresowa (S) na odcinku Białobrzegi-Mokrosęk
    • droga główna ruchu przyspieszonego (GP) na odc. Mokrosęk-Jedlińsk
    • liczba pasów ruchu: 2 x 2 pasy (dwie jezdnie główne o dwóch pasach ruchu każda)
    • prędkość projektowa: Vp = 100 km/h
    • szerokości jezdni głównych: 2 x 7,00 m
    • szerokości pasów ruchu na jezdni głównej: 2 x 3,50 m
    • szerokości opasek wewnętrznych: 2 x 0,50 m
    • szerokości pasów awaryjnych: 2,50 m
    • szerokość gruntowego pasa dzielącego: zmienna od 3,00 m do 13,00 m
    • szerokość pobocza: 0,75 m (przy braku barier ochronnych) lub 1,25 m (z barierami)
    • skrajnia pionowa: 4,70 m
    • obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
    • kategoria ruchu: KR 6

    Obiekty inżynierskie

    • przepust ekologiczny pod drogą ekspresową w Suchej
    • kładka dla pieszych nad drogą ekspresową w Góździe
    • przejście dla zwierząt nad drogą ekspresową w Suchej
    • przepust drogowy pod drogą ekspresową w Kamieniu/Suchej
    • wiadukt nad drogą ekspresową w węźle „Kamień"
    • wiadukt nad drogą ekspresową w przejeździe „Kamień"
    • przepust ekologiczny pod drogą ekspresową w Kamieniu
    • przepust drogowy pod drogą ekspresową w Pągowcu/Sieklukach
    • wiadukt nad drogą ekspresową w przejeździe "Siekluki"
    • przepust ekologiczny pod drogą ekspresową w Sieklukach
    • mosty ekologiczne nad rowem melioracyjnym P-1 w Góździe
    • przepust ekologiczny pod drogą ekspresową w Góździe
    • wiadukt nad drogą ekspresową w węźle „Gózd"
    • mosty ekologiczne nad rzeką Tymianką w Góździe
    • kładka dla pieszych nad drogą ekspresową w Góździe
    • przepust ekologiczny pod drogą ekspresową w Góździe
    • kładka dla pieszych nad drogą ekspresową w Zdżarach
    • przepust ekologiczny pod drogą ekspresową w Żdżarach
    • wiadukt nad drogą ekspresową w przejeździe "Żdżary"
    • mosty ekologiczne nad rowem melioracyjnym R-1 w Mokrosęku
    • przepust pod drogą ekspresową w Jedlance

     

  • S8 Marki – Radzymin

    Kategoria inwestycji: w postepowaniu przetargowym

     

    Długość odcinka: 15,37 km

     

    Przebieg odcinka

     

    Istniejąca droga krajowa nr 8 (wariant „0") przebiega w sąsiedztwie zwartej zabudowy mieszkaniowej miasta Marki oraz zabudowy miejscowości Słupno. W celu ominięcia terenów zabudowanych, podjęto decyzję o wytyczeniu nowego przebiegu dla trasy ekspresowej S-8 po wschodniej stronie Marek.

     

    Wariantowanie:

     

    Przebieg wg wariantu III - Projektowana trasa S-8 przebiega przez obszar pięciu jednostek administracyjnych: miasta Zielonka, Marki, Kobyłka, Wołomin oraz miasta i gminy Radzymin. Planowana droga trasowana jest w strefach przygranicznych ww. miast.

     Początek projektowanego odcinka drogi przyjęto w Markach, koniec opracowania przyjęto na odcinku obwodnicy Radzymina, w 483+084 km istniejącej drogi krajowej nr 8.

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat wołomiński (Miasto Wołomin, Miasto Ząbki, Miasto Marki, Miasto Kobyłka, Miasto Zielonka, Miasto i Gmina Radzymin)

     

    Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

    • węzeł „Drewnica" (rezerwa)
    • węzeł „Zielonka"
    • węzeł „Kobyłka"
    • węzeł „Wołomin"
    • węzeł „Radzymin Północny"

     

    Parametry techniczne:

     

    na odc. Marki - węzeł "Radzymin Północny": 2 x 3 pasy ruchu.

     

    • klasa drogi S (trasa ekspresowa)
    • prędkość projektowa 100 km / godz
    • ilość jezdni: 2
    • całkowicie ograniczona dostępność (wyłącznie poprzez węzły)ciągłość i bezkolizyjność ruchu na jezdniach głównych
    • nośność 115 kN/oś
    • kategoria ruchu - KR6
    • Szerokość pasa drogowego w liniach rozgraniczających wyniesie:
      • 70,0m z poszerzeniem do 80,0m w Nadmie,
      • 90,0m na odcinkach z pasami zieleni izolacyjnej,
      • 60,0m na odcinkach leśnych i na wiadukcie w Zielonce

    Obiekty inżynierskie:

    • bezkolizyjne przejazdy nad i pod drogą S8
    • mosty
    • kładka dla pieszych i rowerzystów
    • przejazd gospodarczy
    • nowe drogi zbiorcze oraz dojazdy do posesji i pól

     

    Urządzenia ochrony środowiska

    • Ekrany akustyczne
    • Wały ziemne
    • Osłony przeciwolśnieniowe
    • Zbiorniki retencyjne
    • Urządzenia oczyszczające wody opadowe odprowadzane z drogi
    • Pasy zieleni składające się z drzew i krzewów
    • Przejście pod mostem dla dużych zwierząt
    • Przejścia dla średnich zwierząt
    • Przepusty dla drobnych ssaków i płazów
    • Ogrodzenia

     

    Aktualizacja: wrzesień 2014 r.

                                                                                                                       

     

  • S7 Obwodnica Płońska

    Podstawowe informacje o inwestycji

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Projektant: Biuro Projektowo - Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT WARSZAWA Sp. z o.o.
    Wykonawca robót budowlanych: TEERAG-ASDAG Polska Sp. z o.o.
    Nadzór Inwestorski: Arcadis Profil Sp. z o.o.

    Lata realizacji robót budowlanych: 2007r. - 2009r.

    Rozpoczęcie robót 28.09.2007r.
    Data zakończenia robót budowlanych: 31.05.2009r.
    Oddanie do użytkowania drogi ekspresowej S7 na odcinku Obwodnicy Płońska 03.06.2009r.

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat płoński (gmina Płońsk i miasto Płońsk)

    Długość: 4,7 km

     

    Opis Inwestycji

    Przebieg

    Obwodnica Płońska omija miasto po jego wschodniej stronie. Obwodnica na całej swojej długości przebiega na terenie miasta i gminy Płońsk, powiat płoński, województwo mazowieckie.

    Parametry techniczne drogi ekspresowej

    • klasa funkcjonalno-techniczna S (ekspresowa)
    • prędkość projektowa Vp = 80 km/h
    • ilość pasów ruchu 2 x 2
    • szerokość pasa dzielącego 5 m (w tym opaski wewnętrzne)
    • szerokość opasek wewnętrznych 0,5 m
    • szerokość pasów ruchu 3,50 m
    • szerokość pasów awaryjnego postoju 2,5 m
    • szerokość poboczy nieutwardzonych 1,25 m

    Węzły drogowe

    • Węzeł „Poświętne"
    • Węzeł „Płońsk"

    Obiekty inżynierskie

    • 5 obiektów w ciągu drogi krajowej nr7, w tym most nad rzeka Płonką
    • wiadukt nad drogą krajową nr 7 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 619
    • most w ciągu łącznika drogi wojewódzkiej nr 619 i węzła „Poświetne"
    • 4 kładki dla pieszych

    Urządzenia ograniczające uciążliwość rozbudowanej drogi na środowisko

    W celu ograniczenia uciążliwości ruchu drogowego dla przyległego środowiska zbudowano:

    • ekrany akustyczne o łącznej długości 5794 m
    • szczelny system odwodnienia na odcinkach rowów przydrożnych o łącznej długości 9,6 km (na pozostałych odcinkach występują szczelne warstwy geologiczne, które w sposób naturalny izolują zbiorniki wód podziemnych od powierzchni terenu)
    • 11 urządzeń oczyszczających dla ochrony wód powierzchniowych
    • odwodnienie powierzchniowe i wgłębne drogi krajowej nr 7 z zastosowaniem systemu kanalizacji deszczowej i drenażu podłużnego

     

    Wprowadzono też pasy zieleni izolacyjnej i dogęszczającej