Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: w budowie
Stan przygotowania i realizacji na dzień 26.10.2012r.
Wykonawca robót budowlanych: konsorcjum: TEERAG-ASDAG POLSKA Sp. z o.o./ TEERAG-ASDAG Aktiengesellschaft, Wiedeń / Intop Tarnobrzeg Sp. z o.o.
Nadzór i zarządzanie kontraktem: Konsorcjum firm: (LIDER konsorcjum): TPF PLANEGE - Consultores de Engenharia e Gestao S.A. (Partner konsorcjum): E&L Architects Sp. z o. o.
Wartość Kontraktu Wykonawcy: 1.123 mln zł PLN
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: Miasto Stołeczne Warszawa - miasto na prawach powiatu (dzielnice: Włochy, Ursynów), powiat pruszkowski (gmina Raszyn)
Długość: 8,7 km
Opis inwestycji
Przebieg drogi
Budowany odcinek drogi ekspresowej S2 (od km 466+684 do km 470+600) będzie się zaczynać w węźle „Lotnisko" położonym w rejonie Warszawy - Krasnowoli i Dawid, a kończyć się będzie za węzłem „Puławska", tzn. za skrzyżowaniem z ul. Puławską (istniejącą drogą krajową nr 79 Warszawa - Sandomierz - Kraków) w rejonie Warszawy-Grabówka.
Budowany odcinek drogi ekspresowej S79 (od km 0+470 do km 5+230) o długości ok 4,8 km, przebiega wzdłuż linii kolei radomskiej i zaczyna się w węźle „Lotnisko", a kończy się w węźle „Marynarska", zlokalizowanym na przecięciu S79 z drogą krajową nr 7 Gdańsk - Kraków (czyli z ulicami Sasanki i Marynarską) w Warszawie - Zbarżu. Na odcinku drogi S79 objętym przedsięwzięciem zaprojektowano pośredni węzeł drogowy „MPL Okęcie", położony między węzłami „Lotnisko" i „Marynarska" na przecięciu z projektowaną drogą dojazdową do głównego dworca Międzynarodowego Portu Lotniczego Warszawa-Okęcie, zwanego Terminalem I.
Droga ekspresowa S2 na odcinku między węzłami „Puławska" i „Lotnisko" będzie utworzona przy wykorzystaniu środkowej części zarezerwowanego w planach zagospodarowana przestrzennego, korytarza drogowego zwanego "Południową Obwodnicą Warszawy" (POW).
Droga ekspresowa S79 na odcinku między węzłami „Lotnisko" i „Marynarska", będzie utworzona przy wykorzystaniu południowego odcinka korytarza rezerwowanego w planach przestrzennych Warszawy na średnicową trasę drogową zwaną trasą „N-S".
Podstawowe parametry techniczne
Węzły drogowe
Obiekty inżynierskie
Dostępność do drogi i obsługa terenów sąsiadujących
Ruch drogowy na drogach S2 i S79 oraz w węzłach będzie całkowicie bezkolizyjny.
Dostęp do dróg ekspresowych będzie możliwy tylko w węzłach. Na przecięciach z poprzecznymi drogami i na skrzyżowaniach z liniami kolejowymi powstaną liczne tunele lub wiadukty zapewniające bezkolizyjność ruchu drogowego i kolejowego.
W zakres przedsięwzięcia włączono gruntowną modernizację układu dróg lokalnych obsługujących dojazdy do przylegających terenów, w tym przebudowę ul. Wirażowej oraz przedłużenie ul. Poleczki do ul. Wirażowej związane z budową wiaduktu drogowego nad koleją radomską. Nowe odcinki ulic Wirażowa i Poleczki będą posiadać dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu każda, a skrzyżowania na nich będą wyposażone w sygnalizację świetlną. Z węzła „MPL Okęcie" możliwy będzie zjazd i wjazd na nową ulicę Wirażową, dzięki czemu lotniczy dworzec towarowy „Terminal Cargo" zlokalizowany przy tej ulicy otrzyma wygodne połączenie z drogą ekspresową S79.
Etapowanie realizacji inwestycji
Przedsięwzięcie "Budowa Drogi Ekspresowej S-2 - odcinek Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79) w Warszawie" podzielono na dwa etapy:
etap I, w tym:
etap II, w tym:
Ochrona środowiska przed negatywnym oddziaływaniem planowanej drogi
Urządzenia ochrony środowiska Zgodnie z zaleceniami „Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dróg ekspresowych nr S2 i S79, odcinek Puławska - Marynarska", w projekcie budowlanym drogi zostaną wprowadzone następujące urządzenia ochrony środowiska:
Z uwagi na prognozowane wysokie uciążliwości drogi dla otoczenia wszystkie te urządzenia ochronne powinny być wybudowane od razu jeszcze przed przekazaniem drogi do ruchu. Wyjątkiem jest zabudowa rozproszona w rejonie węzła „Lotnisko", dla której proponuje się zastosowanie po wykonaniu analizy porealizacyjnej indywidualnych środków ochrony przeciwhałasowej, np. w formie ogrodzeń przeciwhałasowych, wałów ochronnych albo zieleni izolacyjnej. Na etapie analizy porealizacyjnej dopuszcza się również wyburzenie budynków mieszkalnych za odszkodowaniem po wyrażeniu na to zgody przez właściciela.
Zieleń projektowana
Projektowane osłony izolacyjne z drzew i krzewów powinny być urządzone tak, aby mogły spełniać jednocześnie funkcje przyrodnicze i krajobrazowe oraz funkcje izolacji przed hałasem drogowym i przed przenikaniem szkodliwych składników spalin drogowych na tereny okolicznych gruntów rolnych i zabudowy mieszkaniowej. Ponadto na niektórych odcinkach powinny dodatkowo pełnić rolę osłony przeciwdziałającej nawiewaniu śniegu na drogę ekspresową albo osłony łagodzącej wpływ podmuchów wiatru na tor jazdy pojazdów.
Realizacja robót (wykonanie rzeczowe)
Szczegółowe informacje na temat zaawansowania robót budowlanych prezentowane są na stronie internetowej projektu, aktualizowanej przez Biuro Inżyniera Kontraktu
Kategoria inwestycji: w postępowaniu przetargowym
Długość odcinka: 24,65 km
Przebieg odcinka:
Trasa na całej swojej długości przebiega po nowym śladzie.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
Projektowana obwodnica zlokalizowana jest na terenie województwa mazowieckiego, przebiega na kierunku północ-południe, w powiatach radomskim i szydłowieckim oraz przebiega przez gminy: Jedlińsk, Zakrzew, Wolanów, Kowala i Orońsko.
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:
Parametry techniczne:
Obiekty inżynierskie:
Urządzenia ochrony środowiska
Aktualizacja: wrzesień 2014 r.
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: zrealizowana
Projektant: DHV POLSKA Sp. z o.o.
Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum spółek: Bilfinger Berger Polska S.A. / Przedsiębiorstwo Robót Mostowych MOSTY-ŁÓDŹ S.A.
Nadzór Inwestorski: Konsorcjum Egis Route - Scetauroute S.A. / Egis Poland Sp. z o.o.
Lata realizacji robót budowlanych: 2007r. - 2009r.
Źródło finansowania: Projekt Funduszu Spójności nr: 2004/PL/16/C/PT/002
Udział Funduszu Spójności: 83% kosztów kwalifikowanych
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat wołomiński (Miasto i Gmina Radzymin, Gmina Klembów, Gmina Dąbrówka), powiat wyszkowski (Miasto i Gmina Wyszków, Gmina Zabrodzie)
Długość: 17,3 km
Opis inwestycji
Przebudowa istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od końca istniejącej obwodnicy Radzymina do początku projektowanej obwodnicy Wyszkowa polegająca na dobudowie drugiej jezdni i remoncie istniejącej, stanowiła część większego przedsięwzięcia, które obejmowało budowę drogi ekspresowej S8 po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od Radzymina do Wyszkowa, wliczając w to budowę obwodnicy Wyszkowa oraz nową przeprawę mostową na Bugu.
Przedsięwzięcie to składało się z trzech odrębnych zadań:
Wszystkie w/w zadania zostały zrealizowane
Cel inwestycji
Celem przebudowy było przekształcenie istniejącej drogi krajowej nr 8 w drogę ekspresową nr S-8, w tym przede wszystkim:
Przebieg drogi
Droga ekspresowa S-8 prowadzona jest przy założeniu maksymalnego wykorzystania istniejącej nawierzchni jezdni drogi nr 8. Przedsięwzięcie inwestycyjne polegało na wybudowaniu drugiej jezdni drogi ekspresowej po stronie północnej lub południowej istniejącej jezdni z zachowaniem pasa rozdziału o szerokości 4,0m.
Podstawowe parametry techniczne
Węzły
Obiekty inżynierskie
Ochrona środowiska
Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko
Projektowana zieleń
W celu zrekompensowania strat w środowisku roślinnym w otoczeniu drogi oraz w celu stworzenia bariery izolacyjnej zostały wykonane uzupełniające nasadzenia z drzew i krzewów w formie nasadzeń rzędowych nieciągłych albo nasadzeń grupowych. Nasadzenia te będą pełniły rolę zarówno przyrodniczo-krajobrazową jak i izolacyjną przed hałasem i zanieczyszczeniami.
Kategoria inwestycji: w realizacji
Długość odcinka: 22 km
Przebieg odcinka
Odcinek łączy się na północy z końcem Obwodnicy Radomia i biegnie na południe do granicy województw świętokrzyskiego i mazowieckiego.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa mazowieckiego w powiecie szydłowieckim i przebiega przez teren trzech gmin: Orońsko, Jastrząb i Szydłowiec.
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:
Parametry techniczne:
Obiekty inżynierskie:
Urządzenia ochrony środowiska
Aktualizacja: wrzesień 2014 r.
oddział: Olsztyn
długość – 14 km
obecny etap – w realizacji
wartość projektu: 365,6 mln zł (z uwzględnieniem kosztów dokumentacji, wykupów, prac archeologicznych, nadzoru i robót)
Etap zrealizowany:
25.04.2008 – zatwierdzenie STEŚ przez KOPI
06.05.2014 – aneks do ww. protokołu KOPI – przyjęto lokalizację węzła Modła
31.08.2011 – uzyskanie DŚU
26.01.2016 – zmiana DŚU
18.04.2017 – zmiana DŚU wydana przez GDOŚ
03.12.2014 – zatwierdzenie KP przez ZOPI
23.09.2015 - ogłoszenie przetargu na PiB
Etap w realizacji:
20.12.2017 - podpisanie umowy na PiB z konsorcjum STRABAG Sp. z o.o., STRABAG INFRASTRUKTURA POŁUDNIE Sp. z o.o. o wartości 294,7 mln zł
16.03.2018 - złożenie wniosku o ZRID
06.03.2020 - uzyskanie decyzji ZRID
Zadanie podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km) o łącznej długości 71,350 km.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat mławski (gmina Wieczfnia Kościelna, gmina Szydłowo, gmina Mława, gmina Wiśniewo, gmina Stupsk, gmina Strzegowo), powiat ciechanowski (gmina Glinojeck), powiat płoński (gmina Baboszewo, gmina Płońsk).
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: zrealizowana
Projektant: Arcadis Profil Sp. z o.o.
Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum Budimex Dromex S.A. / Przedsiębiorstwo Robót Mostowych ,,Mosty-Łódź" S.A.
Nadzór Inwestorski: Konsorcjum Egis Route - Scetauroute S.A. / Egis Poland Sp. z o.o.
Wartość Kontraktu Wykonawcy (netto): 55,4 mln €
Źródło finansowania: Projekt Funduszu Spójności nr: 2004/PL/16/C/PT/002
Udział Funduszu Spójności: 83% kosztów kwalifikowanych
Lata realizacji robót budowlanych: 2006r. - 2008r.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat wyszkowski (Miasto i Gmina Wyszków)
Długość: 12,8 km
Opis inwestycji
Budowa dwujezdniowej obwodnicy Wyszkowa nowym śladem z budową nowej przeprawy mostowej na Bugu, stanowiła część większego przedsięwzięcia, które obejmowało budowę drogi ekspresowej S8 po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od Radzymina do Wyszkowa, wliczając w to budowę obwodnicy Wyszkowa oraz nową przeprawę mostową na Bugu.
Przedsięwzięcie to składało się z trzech odrębnych zadań:
Wszystkie w/w zadania zostały zrealizowane.
Przebieg drogi
Obwodnica omija miasto Wyszków po jego wschodniej stronie i posiada długość 12,8 km.
Przebieg trasy podyktowany został potrzebą ominięcia przeciążonego ruchem obszaru miasta Wyszków na kierunku północ - południe i jedynej w tym rejonie przeprawy mostowej przez rz. Bug.
Podstawowe parametry techniczne obwodnicy
Węzły drogowe
Obiekty inżynierskie
11 wiaduktów i nowy dwujezdniowy most o długości 600 m przez rzekę Bug
Ochrona środowiska
Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko
Kategoria inwestycji: w realizacji – trwają prace wykończeniowe
Długość odcinka: 11,35 km
Przebieg odcinka
Trasa drogi głównej objęta opracowaniem pokrywa się z trasą jezdni istniejącej drogi krajowej nr 8.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
powiat żyrardowski (gmina Radziejowice, miasto Mszczonów, miasto Żyrardów) Planowana inwestycja przebiega przez grunty miejscowości: Radziejowice, Kuranów, Mszczonów, Wymysłów, Marków Towarzystwo, Gurba, Adamowice.
Wykonawca:
Lider konsorcjum - Mostostal Warszawa S.A.
Wartość kontraktu wykonawcy:
192 mln zł
Źródła finansowania: Projekt współfinansowany w ramach POIiŚ
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:
Parametry techniczne:
Obiekty inżynierskie:
Urządzenia ochrony środowiska
Aktualizacja: wrzesień 2014 r.
Inwestycja został podzielona na następujące odcinki:
2. Odc. Kałuszyn (Ryczołek) –Siedlce
2a Kałuszyn (Ryczołek) – Groszki
2b Groszki – Gręzów
2c Gręzów – Siedlce Zachód
2a Kałuszyn (Ryczołek) – Groszki
długość: 12,06 km
obecny etap: w realizacji
wartość projektu: 599 036 544,80 zł.
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: zrealizowana
Lata realizacji robót budowlanych: 2001r. - 2003r.
Data oddania drogi do użytkowania: 16.12.2003r.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat ostrowski (Miasto Ostrów Mazowiecka, Gmina Ostrów Mazowiecka)
Długość: 8,4 km
Opis inwestycji
Przebieg drogi
Obwodnica Ostrowi Mazowieckiej położona jest w swej większości w zachodniej części miasta, natomiast północny jej odcinek, po skrzyżowaniu z linią kolejową Siedlce - Ostrołęka, na terenie gminy Ostrów Mazowiecka.
Początek obwodnicy w km 91+998 drogi nr 18 znajduje się w kompleksie lasów sosnowych na skraju Puszczy Białej w Nadleśnictwie Ostrów Mazowiecka natomiast jej koniec pokrywa się z istniejącą drogą nr 18 w km 100+254.
Podstawowe parametry techniczne
Węzły drogowe
Obiekty inżynierskie
Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko
Budowa ekranów przeciwhałasowych na drodze krajowej nr 8 - odc. Obwodnicy miasta Ostrów Mazowiecka
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: zrealizowana
Realizacja robót budowlanych: 2010r.
Opis inwestycji
Celem inwestycji było wybudowanie 3 odcinków ekranów akustycznych dla ograniczenia emisji dźwięku z obwodnicy na terenie zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i siedliskowej zlokalizowanej wzdłuż obwodnicy m. Ostrów Mazowiecka:
o łącznej długości ok. 1140 mb.