Wrocław: Budowa ścieżki pieszo-rowerowej, kanalizacji deszczowej i separatorów przy drodze krajowej nr 12 w m. Radwanice w km 105+350 do 107+370
Numer ogłoszenia: 333510 - 2010; data zamieszczenia: 15.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu , ul. Powstańców Śląskich 186, 53-139 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3347370, faks 071 334 73 63, 367 17 69.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa ścieżki pieszo-rowerowej, kanalizacji deszczowej i separatorów przy drodze krajowej nr 12 w m. Radwanice w km 105+350 do 107+370.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa ścieżki pieszo-rowerowej, kanalizacji deszczowej i separatorów przy drodze krajowej nr 12 w m. Radwanice w km 105+350 do 107+370 obejmuje: I - budowa odwodnienia ścieżki rowerowo-pieszej i lewego pasa drogi krajowej nr 12 dz. nr ewid. 796)3 i 56 od km 105+746 do km 107+370 oraz drogi gminnej dz. nr ewid. 796)1 i ul. Ogrodowej oraz drogi powiatowej dz. nr ewid. 796)2 ze zrzutem wód opadowych do rowu Młynówka, II - budowa ścieżki rowerowo - pieszej w lewym pasie drogi krajowej nr 12 od km 105+746 do km 107+370 , tj. długości - 1624mb (do skrzyżowania z drogą gminną dz. nr ewid. 34 m. Przesieczna). Ad. I Dla zapewniania odprowadzenia wód opadowych ze ścieżki rowerowo- pieszej i pasa drogowego drogi krajowej nr 12 projektuje się: Oczyszczenie wód opadowych poprzez : sepreator żelbetowy oleju lamelowy średnicy wlotu i wylotu 800mm - 1szt. i osadnik żelbetowy - 1szt. Wlot do rowu Młynówka rurociągiem żelbetowym D800 projektuje się poprzez rozbudowę istniejącej ścianki żelbetowej doczołowej i obudowę z płyt żelbetowych 100x50x5cm dna i skarp rowu na długości 10mb od wlotu. a) sieć kanalizacji deszczowej z rur żelbetowych łączonych na uszczelkę gumową Wipro : DN800 - 40mb; DN700 - 501mb; DN600 - 388mb; DN500 - 525mb; DN400 -170; DN300 - 265mb; DN200 - 85mb, tj. łącznie 1974mb oraz studni rewizyjnych żelbetowymi DN1200 z włazami żeliwno-betonowymi - 58szt. i DN1000 - 2szt. , b) wody opadowe ze ścieku przykrawężnikowego drogi krajowej odprowadzane są za pomocą wpustów krawężnikowych 100cm wraz z studniami odwadniajacymi z polimerobetonu wg IBDiM AT)2002-04-0092 - 37 mb. Wody opadowe z drogi gminnej i powiatowej odprowadzane są za pomocą wymienionych na nowe wpusty ściekowe z osadnikami betonowymi średnicy 500mm z kratami żeliwnymi, uchylnymi na zatrzask - 9szt. Wody opadowe z ścieków krawężnikowych i wpustów ściekowych odprowadzane są przykanalikami z PVC DN 200 długości 150mb , do studni rewizyjnych DN1200 zlokalizowanych na sieci kanalizacji deszczowej. c) wody roztopowe natomiast odprowadzane są za pomocą drenażu z PVC DN160 w oplocie włókniną kokosową długości - 1307mb. Lokalizację drenażu projektuje się w pasie drogowym, w podsypce i obsypce ze żwiru płukanego o granulacji 16-22mm, od stony działek prywatnych pod ściężką pieszą wzdłuż kanalizacji deszczowej, ze zrzutem wody do studni rewizyjnych powyżej kinety. d) wzdłuż lewej krawędzi jezdni projektuje się: krawężnik betonowy 20x30 na ławie z oporem - 1699mb i ściek przykrawężnikowy dwurzędowy z kostki granitowej 10x10 cm ułożonej na ławie z betonu C 8)10 - długości 1624mb Związku z powyższym projektuje się: przebudowę istniejącego krawężnika polegającą na: rozbiórce istniejącego krawężnika (starego) w km 105+746 do km 107+300=1554mb, budowie ścieku dwurzędowego na ławie i budowę nowego krawężnika drogowego na ławie z oporem w tym wpustów krawężnikowych z polimerobetonu - długości 1624mb. Układając krawężnik betonowy i ścieżkę rowerową , należy zachować płynną niweletę zgodną z niweletą jezdni a przy zjazdach zachować spadek dwustronny max 2,25% na długości po 4mb. Wpusty włącza się na( wcinkę i tuleję) do projektowanych studni rewizyjnych d=1,20m. Tuleję systemową należy osadzić na zaprawie cementowej z dodatkiem środka uszczelniającego. Na przykanalikach wpustu wykonuje się przy studniach rewizyjnych d=1200mm z kaskadą zewnętrzną. Kaskadę zewnętrzną dla zabezpieczenia należy obetonować warstwą betonu o minimalnej grubości 10cm. Włazy projektuje się klasy C-250 żeliwno-betonowymi z wypełnieniem betonem C35)45 i otworami wentylacyjnymi. Wykopy pod kanał deszczowy, wpusty i studnie należy wykonać umocnione o ścianach pionowych i odwodnionych poprzez igłofiltry. Szczególnie starannie należy wykonać umocnienie wykopu pod wpusty ściekowe tak by nie powstał klin odłamu, który mógłby spowodować uszkodzenia nawierzchni jezdni. e) w drodze gminnej i powiatowej po wybudowaniu kanalizacji deszczowej , należy odtworzyć nawierzchnię drogi z kostki granitowej rzędowej wysokości 14cm - 263,78m2 i krawężnik kamienny - (kostka i krawężnik z odzysku). Ad II - budowa ścieżki rowerowo - pieszej w lewym pasie drogi krajowej nr 12 od km 105+746 do km 107+370 długości - 1624mb. Po zakończeniu robót związanych z budową sieci kanalizacji deszczowej należy dokonać badania zagęszczenia gruntu przez geologa. Pozytywny wynik zagęszczenia podłoża umożliwi przystąpienie do robót związanych z budową ścieżki rowerowo-pieszej. Projektowana ścieżka rowerowa - piesza ma szerokość 3,5m, z podziałem: 1,5m na ruch pieszy i 2,0m na ruch rowerowy, które są rozdzielone obrzeżem chodnikowym 8x30cm. Po korytowaniu pod ścieżki na głębokość 40cm ukopany grunt w ilości - 5410m3 rozdzielono na zasypkę istniejących rowów 3246m3 i resztę tj. 2164m3, należy wywieźć na wysypisko w odległość 3,5km. W korycie ścieżki zaprojektowano ułożenie warstwy odsączającej grubości 20cm - 5344m2 a pod zjazdy grubości 10cm - 332,50m2. Podbudowa pod ścieżki pieszą : dolna z kruszywa łamanego 31,5/63 grubości 15cm -2263m2. Podbudowa pod ścieżki rowerową : dolna z kruszywa łamanego 31,5)63 grubości 12cm -3081m2 Podbudowa pod zjazdy indywidualne : górna z kruszywa łamanego 0)31,5 grubości 8cm -332,50m2 . Pod zatokę autobusową projektuje się warstwę dolną z betonu B20 grubości (12+16)=28cm , o wym. 115m2x2=230m2 oraz jako odtworzenie w terenie powierzchni betonowych grubości 15cm - 60m2. Podsypka cementowo-piaskowa w stosunku 1:4 zagęszczona mechanicznie o grubości 4cm pod ścieżkę pieszą - 2263m2 +zjazdy - 332,50m2+ zatoki autobusowe-115m2, tj. łącznie - 2710,50m2. Regulacja pionowa : włazów kanałowych - 5szt.; skrzynek od zasuw wody i gazu -10 szt.; skrzynek telefonicznych - 3szt. Nawierzchnia z betonu asfaltowego o grubości 4cm warstwa wiążąca + 4cm warstwa ścieralna (o kruszywie 0-12,8) - 3081ścieżka rowerowa + 228przejście przez zjazdy indywidualne+118 zjazdy publiczne, tj. łącznie 3427m2 . Nawierzchnia z kostki betonowej koloru żółtego grubości 8cm w obudowie z obrzeża chodnikowego 8x30cm - ścieżka piesza - 2263m2. Nawierzchnia na trasie ścieżki pieszej z kostki betonowej grubości 8cm o kolorze żółtym na podsypce cementowo-piaskowej : zjazdy indywidualne 104,50m2 i zjazdy publiczne 118m2 , tj. łącznie - 222,50m2 Nawierzchnia z kostki kamiennej grubości 10cm pod zatoki autobusowe -115m2. Umocnienie humusem z obsianiem poboczy i skarp - 1681m2. Umocnienie skarp opornikiem betonowym B20 na długości 394mb - 94,56m3 i płytami betonowymi MEBA - 120m2. Projektuje się oznakowanie: - poziome i pionowe przejścia ciągu ścieżki rowerowej i pieszej przez zjazdy publiczne i indywidualne - 80m2, - słupkami z rur stalowych o średnicy 50mm ocynkowanych ogniowo - 46szt. - znakami drogowymi: nakazu, zakazu, ostrzegawczymi i informacyjnymi - 72szt. - barierami ochronnymi stalowymi jednostronnie o wysokości 90cm typ U-12 przy oporniku betonowym - 90mb i U12 wysokości 80cm w km od 105+746 do 106+814 ścieżka rowerowa przy krawężniku drogowym - 1068mb, tj. łącznie - 1158mb..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.61-5, 45.23.00.00-8.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium, w wysokości: 50 000,00 zł, (słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy złotych) Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a. pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: w Banku Gospodarstwa Krajowego w Warszawie Oddział we Wrocławiu, ul. Malarska 26 nr 12 1130 1033 0018 8129 2720 0005; b. poręczeniach bankowych; c. poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych; d. gwarancjach bankowych; e. gwarancjach ubezpieczeniowych; f. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. jedn. Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Wadium wnoszone w postaci poręczeń i gwarancji bankowych, poręczeń kasy oszczędnościowo - kredytowej lub gwarancji ubezpieczeniowej należy załączyć do oferty w formie kopii dokumentu, a oryginał złożyć w oddzielnej kopercie oznaczonej (oryginał wadium), która będzie załączona do oferty (wewnątrz opakowania oferty) W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oświadczenie o spełnienu warunków udziału w postępowaniu. 2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu: 1) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia, zawierające zakres czynności które te podmioty zobowiązują się wykonać - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów; 2) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, zawierające także wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych, które ten podmiot udostępnia - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na potencjale technicznym innych podmiotów; 3) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób na okres ich udziału w wykonywaniu zamówienia, zawierające także listę osób, które zostaną przez ten podmiot udostępnione - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów; 4) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, zawierające także wysokość środków finansowych które mogą zostać przez ten podmiot udostępnione - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów;

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany w umowie 1. W trakcie realizacji umowy postanowienia umowy mogą ulec zmianom, jeżeli zmiany będą korzystne dla Zamawiającego, lub konieczność wprowadzenia zmian wynikać będzie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, przy czym zmiany postanowień umowy dotyczyć mogą w szczególności: a. Terminu realizacji przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być jedynie okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamawiającego jak i od Wykonawcy tj. np. konieczność przesunięcia terminu przekazania terenu budowy, udzielenie zamówień dodatkowych, których wykonanie wpływa na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego, okoliczności zaistniałe w trakcie realizacji przedmiotu umowy tj. warunki atmosferyczne, archeologiczne, geologiczne, hydrologiczne, kolizje z sieciami infrastruktury, utrudniające lub uniemożliwiające terminowe wykonanie przedmiotu umowy, itp. b. Zakresu przedmiotu umowy oraz sposobu wykonywania przedmiotu umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia tej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy, np. zmiana dokumentacji projektowej, zaistnienie warunków faktycznych na terenie budowy, wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy tj. warunki atmosferyczne, archeologiczne, geologiczne, hydrologiczne, kolizje z sieciami infrastruktury itp. c. Regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany. d. Formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, e. Oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy, f. Zmiana zakresu części zamówienia powierzonej Podwykonawcom, g. Konieczność zmiany osób, o których mowa w § 12 ust. 1 i § 13 ust. 1.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www:gddkia.gov.pl Oddział we Wrocławiu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu Rejon w Głogowie, ul. Mickiewicza 61, 67-200 Głogów, pok. nr 3.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.10.2010 godzina 10:30, miejsce: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu Rejon w Głogowie, ul. Mickiewicza 61, 67-200 Głogów, pok. nr 3.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie