Budowa Autostrady A4 Rzeszów - Korczowa


GDDKiA
 

Nazwa Projektu: Budowa autostrady A4 Rzeszów - Korczowa
Nr projektu wg UoD: POIS.06.01.00-00-037/11
Data podpisania Umowy o Dofinansowanie: 09.09.2011
Data podpisania aneksu nr 1 do Umowy o Dofinansowanie: 24.02.2012
Data podpisania aneksu nr 2 do Umowy o Dofinansowanie: 24.08.2012
Data podpisania aneksu nr 3 do Umowy o Dofinansowanie: 21.09.2012

Data podpisania aneksu nr 4 do Umowy o Dofinansowanie: 28.06.2013

Data podpisania aneksu nr 5 do Umowy o Dofinansowanie: 26.11.2014

Data podpisania aneksu nr 6 do Umowy o Dofinansowanie: 29.10.2015
Całkowita wartość projektu: 4 754 825 500,03 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 2 890 243 728,68 PLN

 

Strona internetowa:

http://www.a4jaroslaw-korczowa.pl/

http://www.a4rzeszow-jaroslaw.pl/index.html

http://a4rzeszowjaroslaw.pl/

 

Opis inwestycji:
Przedmiotem projektu jest budowa autostrady A4 na odcinku Rzeszów (węzeł Rzeszów Wschód)(bez węzła) – Korczowa. Całkowita długość projektowanego odcinka autostrady A4 wynosi 88,23 km. Przedmiotowe zadanie zostało podzielone na 3 odcinki:
Odcinek 1  
autostrada A4: węzeł „Rzeszów Wschód” ÷ Jarosław węzeł „Wierzbna”
Odcinek 2
autostrada A4: Jarosław węzeł „Wierzbna” ÷ węzeł „Radymno”
Odcinek 3
autostrada A4: węzeł „Radymno” ÷ Korczowa (granica państwa).

 

Projekt obejmuje:
• Budowę autostrady w  nowym przebiegu od km 581+250 do km 622+450,węzłów autostradowych przystosowanych do płatności, dróg serwisowych,  MOP, OUA, 78 obiektów mostowych;
• Zaprojektowanie i budowę autostrady od km 621+800,67 do km 647+455,82 (kilometraż zgodny z Projektem Wstępnym), węzłów drogowych, MOP, SPO, OUA, 23 drogowych obiektów inżynierskich;
• Zaprojektowanie i budowę autostrady od km 647+455,82 do km 668+837,65 (kilometraż zgodny z Projektem Wstępnym), węzła drogowego, MOP, PPO, 21 drogowych obiektów inżynierskich.

 

Główne cele projektu:
Cele społeczno-gospodarcze projektu to  poprawa płynności ruchu, skrócenie czasu przejazdu w ruchu tranzytowym i w połączeniach pomiędzy miastami regionu i kraju oraz poprawa stanu bezpieczeństwa ruchu. W pełni wpisują się one w podstawowy cele szczegółowe VI Osi priorytetowej POIiŚ, przewidujący poprawę płynności i bezpieczeństwa ruchu, nośności i jakości dróg sieci TEN-T w ruchu tranzytowym, połączeniach między dużymi miastami kraju, w tym głównymi ośrodkami Polski wschodniej oraz przejazdach przez miasta.


Celem ogólnym przedsięwzięcia realizowanego w ramach „Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko” jest podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej, przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej.
Celem głównym budowy autostrady A4 na przedmiotowym odcinku jest poprawa płynności ruchu, skrócenie czasu przejazdu w ruchu tranzytowym i w połączeniach między miastami w południowej części kraju, poprawa stanu bezpieczeństwa ruchu oraz przejezdności przez Łańcut, Przeworsk, Jarosław, Radymno w ramach sieci TEN-T.


Do podstawowych celów bezpośrednich budowy autostrady A-4 należy:
- przejęcie części ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich,
- odsunięcie ruchu ciężkiego od obszarów mieszkaniowych,
- zapewnienie odpowiednich parametrów nośności nawierzchni, spełniających kryteria dopuszczenia ich dla przejazdu pojazdów ciężkich o nacisku na oś 115 kN,
- zmniejszenie uciążliwości oddziaływań na środowisko powodowanych przez ruch w zakresie hałasu, zanieczyszczenia powietrza, wód powierzchniowych i innych,
jak również:
- zapewnienie właściwego poziomu bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom projektowanej drogi,
- poprawa warunków ruchu (przepustowości, strat czasu),
- zapewnienie komfortowego i szybkiego przejazdu wszystkim użytkownikom projektowanej drogi.
W znaczeniu globalnym, budowa autostrady A4 ma na celu usprawnienie przejazdu przez Polskę na kierunku wschód – zachód pomiędzy granicami kraju. W skali regionu realizacja tej inwestycji stworzy alternatywę dla drogi krajowej nr 4 (ciąg międzynarodowy E-40).
W skali makroekonomicznej realizacja inwestycji przyczyni się do wzrostu atrakcyjności województwa podkarpackiego, jako miejsca rozwoju działalności gospodarczej, społecznej, turystycznej i kulturalnej oraz poprawy dostępu mieszkańców do infrastruktury technicznej i społecznej decydującej o możliwościach rozwojowych regionów.
 
Informacja nt. kontraktów (roboty + nadzór) w ramach w/w projektu:

Tytuł kontraktu:

Kontynuacja budowy autostrady A4 na odcinku Rzeszów (węzeł Wschodni) - Jarosław (węzeł Wierzbna) od km 581+263,44 do km 622+463,44 wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowalnymi

  • Data podpisania umowy: 16.09.2014 r.
  • Numer umowy: 2811/27/2014
  • Wykonawca: Konsorcjum: Budimex S.A. (Lider) i Strabag Sp. z o.o. (Partner)
  • Wartość: 719 496 225,45 PLN brutto
  • Planowany czas realizacji zgodnie z umową: 14 miesięcy - bez wliczania okresu od 15 grudnia do 15 marca

Tytuł kontraktu:

Pełnienie nadzoru nad realizacją Robót oraz zarządzanie Kontraktem pn.: "Kontynuacja budowy autostrady A4 na odcinku Rzeszów (węzeł Wschodni) - Jarosław (węzeł Wierzbna) od km 581+263,44 do km 622+463,44 wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi"

  • Data podpisania umowy: 14.01.2015 r.
  • Numer umowy: 2410.2.2015
  • Wykonawca: Konsorcjum: INKO Consulting Sp. z o.o. - Lider, EUROCONSULT S.A. - Partner, MP-MOSTY Sp. z o.o. - Partner
  • Wartość: 5 984 503,50 PLN brutto
  • Planowany czas realizacji zgodnie z umową: 38 miesięcy

Tytuł kontraktu:

Budowa Autostrady A4 na odcinku :Rzeszów „węzeł Rzeszów Wschód” – Jarosław „węzeł Wierzbna” od km 581+250 do km 622+450
  • Data podpisania umowy: 23.09.2010 r.
  • Numer umowy: 2811/45/2010
  • Wykonawca: Konsorcjum: Polimex – Mostostal S.A, Doprastav a.s
  • Wartość: 1 799 937 776,67 PLN
  • Planowany czas realizacji zgodnie z umową: 21 miesięcy - bez wliczania okresu od 15 grudnia do 15 marca
  • Aneks Nr 1/2011 z dnia 27.04.2011r. – Zmiana wysokości stawki podatku VAT
  • Aneks Nr 2/2012 z dnia 07.11.2013r. - Przedłużenie czasu na ukończenie zwiększający o 205 dni, zakończenia przedmiotu Umowy w terminie do dnia 12.02.2013r.
  • Aneks Nr 3/2013 z dnia 24.09.2013 r. Przedłużenie Czasu na Ukończenie zwiększający  o 4 dni, zakończenie przedmiotu Umowy w terminie do dnia 16.02.2013 r.  
  • Dnia 14.01.2014 r. nastąpiło odstąpienie Zamawiającego  od Kontraktu  z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy tj. Konsorcjum firm.
Tytuł kontraktu:
Zarządzanie projektem Programu operacyjnego Infrastruktura I Środowisko „Budowa Autostrady A4 na odcinku: Rzeszów (węzeł Rzeszów Wschód) – Jarosław (węzeł Wierzbna) od km 581+250 do km 622+450” w tym pełnienie nadzoru nad realizacją robót.
  • Data podpisania umowy: 16.09.2010 r.
  • Numer umowy: 2814/77/2010
  • Wykonawca: Konsorcjum firm: URS POLSKA Sp. z o.o., URS Infrastructure & Environment UK Limited, PROMOST CONSULTING Sp. z o.o.
  • Wartość: 6 795 078,02 PLN
  • Planowany czas realizacji zgodnie z umową: 38 miesiące.
  • Aneks Nr 1/2011 z dnia 27.04.2011r. – Zmiana wysokości stawki podatku VAT
  • Umowa Nr 2814/77/U1/2010/U1/2013 z dnia 24.04.2013 r. – umowa uzupełniająca 
  • Wartość 3 705 942,23 PLN 
  • Planowany czas realizacji do 24.12.2013 r. 
  • Umowa nr 2814/77/2010/U2/2013 z dn. 13.09.2013 r. 
  • Wartość 2 603 043,92 PLN
  • Planowany czas realizacji do 31.05.2014 r. 

Tytuł kontraktu:

Zaprojektowanie i wykonanie autostrady A-4 Rzeszów – Korczowa na odcinku Jarosław węzeł „Wierzbna” (bez węzła) – Radymno (z węzłem) – długości ok. 25 km

  • Data podpisania umowy: 29.10.2009 r.
  • Numer umowy: 2811/14/2009
  • Wykonawca: Konsorcjum: BUDIMEX S.A. (w dniu podpisania umowy – BUDIMEX DROMEX S.A.), FERROVIAL AGROMAN S.A.
  • Wartość: 794 450 000,00 PLN netto
  • Planowany czas realizacji zgodnie z umową: do 30.04.2012 r.
  • Aneks Nr 1 z dnia 06.05.2010r. – Zmiana nazwy Lidera Konsorcjum
  • Aneks Nr 2 z dnia 07.04.2011r. – Zmiana wysokości stawki podatku VAT
  • Aneks Nr 3 z dnia 30.04.2012r. - Przedłużenie czasu na ukończenie projektowania i robot objętych przedmiotem kontraktu na dzień 06.07.2012r.
  • Aneks Nr 4 z dnia 16.08.2012r. - Przedłużenie czasu na ukończenie projektowania i robot objętych przedmiotem kontraktu na dzień 14.09.2012r.
  • Aneks Nr 5 z dnia 17.05.2013r. - Przedłużenie czasu na ukończenie projektowania i robot objętych przedmiotem kontraktu na dzień 14.11.2012r.

  • Aneks Nr 6 z dnia 01.07.2013r. - Przedłużenie czasu na ukończenie projektowania i robot objętych przedmiotem kontraktu na dzień 05.01.2013r.
  • Aneks Nr 7 z dnia 15.07.2013r. - Przedłużenie czasu na ukończenie projektowania i robot objętych przedmiotem kontraktu na dzień 14.05.2013r

Oddanie do ruchu:

  • 20.12.2013 r. – od węzła Wierzbna (Jarosław Zachód) do węzła Pawłosiów (Jarosław Wschód),
  • 27.05.2013 r. – od węzła Pawłosiów (Jarosław Wschód) do węzła Radymno (Przemyśl).

 

Tytuł kontraktu:
Zaprojektowanie i wykonanie autostrady A-4 Rzeszów – Korczowa na odcinku Radymno (bez węzła) – Korczowa długości ok. 22 km

  • Data podpisania umowy: 04.11.2009 r.
  • Numer umowy: 2811/15/2009
  • Wykonawca: J&P – AVAX S.A. General Contractors
  • Wartość: 670 908 000,00 PLN netto
  • Planowany czas realizacji zgodnie z umową: do 30.04.2012 r.
  • Aneks Nr 1 z dnia 10.03.2011r. – Zmiana wysokości stawki podatku VAT
  • Aneks Nr 2 z dnia 11.06.2012r. – Przedłużenie czasu na ukończenie projektowania i robot objętych przedmiotem kontraktu na dzień 09.05.2012r.
  • Aneks Nr 3 z dnia 31.07.2012r. – Przedłużenie czasu na ukończenie projektowania i robot objętych przedmiotem kontraktu na dzień 11.09.2012r.
  • Aneks Nr 4 z dnia 10.10.2012r. - Przedłużenie czasu na ukończenie projektowania i robót objętych przedmiotem kontraktu na dzień 25.09.2012r.
  • Aneks Nr 5 z dnia 15.02.2013r. - Przedłużenie czasu na ukończenie projektowania i robót objętych przedmiotem kontraktu na dzień 01.12.2012r
  • Aneks Nr 6 z dnia 24.04.2013r. - Przedłużenie czasu na ukończenie projektowania i robót objętych przedmiotem kontraktu na dzień 09.05.2013r.
  • Aneks Nr 7 z dnia 07.10.2013r. - Przedłużenie czasu na ukończenie projektowania i robót objętych przedmiotem kontraktu na dzień 05.06.2013r.
  • Aneks Nr 8 z dnia 30.03.2014r. - Przedłużenie czasu na ukończenie projektowania i robót objętych przedmiotem kontraktu na dzień 01.09.2013r.

  • Aneks Nr 9 z dnia 22.04.2014r. - Zwiększenie Maksymalnej Wartości Zobowiązania

  • Aneks Nr 10 z dnia 01.08.2014r. - Przedłużenie czasu na ukończenie projektowania i robót objętych przedmiotem kontraktu na dzień 04.11.2013r.

  • W dniu 23.12.2013 r. oddano do użytkowania ciąg główny odcinka Autostrady A4.

Tytuł kontraktu:
Zarządzanie projektem w zakresie projektowania i wykonania autostrady A-4 Rzeszów – Korczowa na odcinku Jarosław węzeł Wierzbna (bez węzła) – Korczowa – długości około 47 km w tym pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacją robót

  • Data podpisania umowy: 27.11.2009 r.
  • Numer umowy: 2814/59/2010
  • Wykonawca: Konsorcjum: URS Polska Sp. z o.o. (dawniej Scott Wilson Sp. z o.o.), URS Scott Wilson Ltd, URS Scott Wilson Ltd Sp. z o.o. Oddział w Polsce, PROMOST CONSULTING Sp. z o.o.
  • Wartość: 16 987 681,00 PLN netto
  • Planowany czas realizacji zgodnie z umową: 54 miesiące od daty rozpoczęcia usług