Budowa drogi ekspresowej S3, odcinek Gorzów Wlkp. - Nowa Sól, na odcinku Gorzów Wlkp.- Sulechów


GDDKiA 
Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S3 Gorzów Wielkopolski-Nowa Sól, odcinek Gorzów Wielkopolski – Sulechów


Nr projektu wg UoD: POIS.06.01.00-00-038/11-00
Data podpisania Umowy o Dofinansowanie: 08.09.2011
Data podpisania Aneksu nr 1 do Umowy o Dofinansowanie: 24.02.2012 r.
Data podpisania Aneksu nr 2 do Umowy o Dofinansowanie: 24.07.2012 r.
Data podpisania Aneksu nr 3 do Umowy o Dofinansowanie: 30.01.2014 r.

Data podpisania Aneksu nr 4 do Umowy o Dofinansowanie: 09.12.2014 r.

Całkowita wartość projektu: 2 111 586 841,41 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 1 569 427 811,73 PLN

 

Strona internetowa projektu 


Opis inwestycji:

Projekt obejmował budowę drogi ekspresowej S3 na odcinku od Gorzowa Wielkopolskiego do Sulechowa z wyłączeniem istniejących jednojezdniowych obwodnic Międzyrzecza oraz Gorzowa Wlkp., które mają parametry drogi ekspresowej. Projekt składał się z dwóch odcinków od Gorzowa Wielkopolskiego do Międzyrzecza oraz od Międzyrzecza do Sulechowa. Łączna długość obu odcinków wynosi 79,688 km. Zakres inwestycji obejmował  wykonanie nowego, dwujezdniowego przekroju drogi z dwoma pasami ruchu i pasem awaryjnym na całym realizowanym odcinku, niezależnie od istniejącego przebiegu drogi krajowej nr 3.

 

Główne cele projektu:
Przedmiotowy projekt obejmujący budowę drogi ekspresowej S3 Gorzów Wlkp.-Sulechów jest inwestycją, która pozwoli osiągnąć główny cel polityki transportowej województwa lubuskiego, którym jest zwiększenie zewnętrznej dostępności komunikacyjnej oraz jego wewnętrznej spójności. Umożliwi również osiągnąć cele poszczególnych Strategii i Planów jednostek samorządu terytorialnego, przez które przebiega droga.
Zrealizowanie inwestycji przyczyni się do realizacji celów zewnętrznych otoczenia projektu.
Do grupy celów niemierzalnych należą:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka trasy drogowej
  • podwyższenie komfortu jazdy podróżujących,
  • usprawnienie przejazdu,
  • polepszenie warunków życia mieszkańców miejscowości, przez które przebiegała istniejąca droga krajowa nr 3,
  • polepszenie warunków dostępności terenów, poprzez podwyższenie jakości i klasy drogi, przyczyni się do poprawy sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw i mieszkańców regionu oraz zwiększy atrakcyjność terenów pod przyszłe inwestycje.

Celami mierzalnymi ze społeczno – gospodarczego punktu widzenia będą:

  • zwiększenie przepustowości i wynikające z tego oszczędności czasu użytkowników,
  • redukcja liczby wypadków,
  • oszczędności wynikające z redukcji toksycznych składników spalin

Przedmiotowy projekt umożliwia realizację polityki równych szans, poprzez fakt budowy drogi ekspresowej będącej drogą publiczną (powszechną). Na żadnym z etapów realizacji i eksploatacji Projektu nie przewiduje się wykluczenia jakiejkolwiek grupy społecznej lub jej dyskryminowania. Dotyczy to między innymi kobiet i mężczyzn oraz osób niepełnosprawnych, które będą posiadać dostęp do realizowanej drogi na tych samych zasadach.

 

Informacja nt. kontraktów (roboty + nadzór) w ramach w/w projektu:

Tytuł kontraktu: 

 Kontrakt I (odcinek 2) - Budowa drogi ekspresowej S3 od Gorzowa Wlkp. do węzła Międzyrzecz Północ od km 0+500 do km 18+040
  • Data podpisania umowy: 16.06.2011 r.
  • Numer umowy: R1/95/2011
  • Wykonawca: Konsorcjum firm: Lider - Mota - Engel Central Europe S.A. Partner - Mota - Engel, Engenharia e Construcao S.A, Partner - Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów S.A.,Partner - Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. Mińsk Mazowiecki
  • Wartość:  336 482 166,03 PLN
  • Planowany czas realizacji zgodnie z umową: 25 miesięcy - bez wliczania okresu od 15 grudnia do 15 marca.
  • W dniu 15.05.2014 r. oddano do ruchu odcinek 2. Świadectwo Przejęcia zostało wydane dnia 15.05.2014 r., gdzie potwierdzono, że roboty zostały zakończone zgodnie z umową dnia 14.05.2014 r.
Tytuł kontraktu: 
 Kontrakt 2 (odcinek 1 i 3) Budowa drogi ekspresowej S3 od Gorzowa Wlkp. do węzła Międzyrzecz Północ od km 18+040 do km 37 +146
  • Data podpisania umowy: 16.06.2011 r.
  • Numer umowy: R1/94/2011
  • Wykonawca: STRABAG Sp. z o.o
  • Wartość:  424 994 111,36 PLN
  • Planowany czas realizacji zgodnie z umową: 25 miesięcy - bez wliczania okresu od 15 grudnia do 15 marca.
  • W dniu 15.05.2014 r. oddano do ruchu  odcinki 1 i 3. Świadectwo Przejęcia zostało wydane dnia 15.05.2014 r., gdzie potwierdzono, że roboty zostały zakończone zgodnie z umową dnia 14.05.2014 r.

Tytuł kontraktu:
Zarządzanie projektem POIiŚ : Budowa drogi ekspresowej S3 Gorzów Wlkp. - Nowa Sól, podzadanie Gorzów Wlkp. - Międzyrzecz ” w km 0+(-) 500 do 37 + 146

  • Data podpisania umowy: 07.09.2010 r.
  • Numer umowy: R-1/164/2010
  • Wykonawca:  konsorcjum firm: Lider - PROMOST Sp. z o.o. ,  Partner - Ingenieurburo Dipl.-Ing. Vossing GmbH Niemcy
  • Wartość:  15 125 279,69 PLN
  • Planowany czas realizacji zgodnie z umową: 51 miesięcy - z uwzględnieniem trzech okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca.

Tytuł kontraktu:
Budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku od węzła Międzyrzec Południe do węzła Sulechów odcinek 1: od km 0+000 do km 17+100

  • Data podpisania umowy: 23.07.2010 r.
  • Numer umowy: R1/129/2010
  • Wykonawca: konsorcjum: Lider - Mota-Engil Central Europe S.A., Partner - Mota-Engil, Engenharia e Construcao S.A., Partner - Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów S.A., Partner - Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. Mińsk Mazowiecki.
  • Wartość:  376 116 969,83 PLN
  • Planowany czas realizacji zgodnie z umową: 25 miesięcy - do czasu realizacji nie wliczania okresów miedzy
    15 grudnia a 15 marca
  • Zgodnie z Aneksem do umowy z dnia 10.06.2013 r. przedłużono Czas na Ukończenie o 87 dni tj. dnia 12.09.2013 r.
  • W dniu 21.08.2013 r. oddano do ruchu cały odcinek 1. Świadectwo Przejęcia zostało wydane dnia 27.08.2013 r., gdzie potwierdzono, że roboty zostały zakończone zgodnie z umową dnia 21.08.2013 r.

Tytuł kontraktu: „Budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku od węzła Międzyrzec Południe do węzła Sulechów odcinek 2: od km 17+100 do km 24+500”

  • Data podpisania umowy: 23.07.2010 r.
  • Numer umowy: R1/130/2010
  • Wykonawca: Konsorcjum: Lider – STRABAG Sp. z o.o. (dawniej: HERMANN KIRCHNER Polska Sp. z o.o.), Partner - HERMANN KIRCHNER Bauunternehmung GmbH, Partner - Hermann Kirchner Hoch-u.Ingenierurbau GmbH
  • Wartość:  206 356 692,83 PLN
  • Planowany czas realizacji zgodnie z umową: 25 miesięcy – do czasu realizacji nie wliczania okresów miedzy
    15 grudnia a 15 marca.
  • Zgodnie z Aneksem do umowy z dnia 14.06.2013 r. przedłużono Czas na Ukończenie o 25 dni tj. dnia 12.07.2013 r.
  • W dniu 11.07.2013 r. oddano do ruchu cały odcinek 2. Świadectwo Przejęcia zostało wydane dnia 22.07.2013 r., gdzie potwierdzono, że roboty zostały zakończone zgodnie z umową dnia 11.07.2013 r.

Tytuł kontraktu: „Budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku od węzła Międzyrzec Południe do węzła Sulechów odcinek 3 i 4: od km 24+500 - 42+953,96”

  • Data podpisania umowy: 23.07.2010 r.
  • Numer umowy: R1/131/2010
  • Wykonawca: Konsorcjum: Lider - Budimex Dromex S.A, Partner - Ferrovial Agroman S.A. Campo de las Naciones
  • Wartość:  338 274 402,99 PLN
  • Planowany czas realizacji zgodnie z umową: 25 miesięcy - do czasu realizacji nie wliczania okresów miedzy 15 grudnia a 15 marca.
  • W dniu 18.06.2013 r. oddano do ruchu cały odcinek 3 i 4. Świadectwo Przejęcia zostało wydane dnia 10.07.2013 r., gdzie potwierdzono, że roboty zostały zakończone zgodnie z umową dnia 17.06.2013 r. Świadectwo Wykonania zostało wydane dnia 24.07.2014 r., gdzie potwierdzono, że Wykonawca z dniem 24.07.2014 r. wypełnił wszystkie zobowiązania za wyjątkiem zobowiązań gwarancyjnych.

Tytuł kontraktu: „Zarządzanie projektem POIiŚ: Budowa drogi ekspresowej S3 Gorzów Wlkp. - Nowa Sól, podzadanie Międzyrzec - Sulechów w km 0+000 do 42+953,96”

  • Data podpisania umowy: 18.08.2010 r.
  • Numer umowy: R1/144/2010
  • Wykonawca:  ARCADIS Sp. z o. o.
  • Wartość:  22 059 908,87 PLN
  • Planowany czas realizacji zgodnie z umową: 51 miesięcy.