AOW - Oznakowanie i ochrona akustyczna


Oznakowanie na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia

Oznakowanie na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia jest zgodne z zasadami oznakowania dróg krajowych. Szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki ich umieszczania na drogach reguluje Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. oraz Zarządzenie nr 1 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 09.01.2009r. w sprawie ustalenia oznakowania kierunkowego dla dróg krajowych.

 

Podkreślamy, że oznakowanie kierujące na autostradę A4 zostało ustawione na AOW w newralgicznych miejscach (przy wjeździe z dk 8 na Łącznik Długołęka, w obrębie węzła Stadion, węzła Północ przy rondzie i w obrębie węzła Południe). Jednak w związku z sygnałami od kierowców korzystających z AOW o potrzebie dodatkowego oznakowania autostrady informujemy, że przeanalizujemy rozszerzenie istniejącego oznakowania i podejmiemy dodatkowe działania. Należy pamiętać, że wdrożenie dodatkowego oznakowania wiąże się z koniecznością przygotowania i zatwierdzenia właściwego projektu.

 

 

 

 

Ochrona akustyczna na AOW

Na etapie uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, dla inwestycji  polegającej na budowie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, został wykonany raport o oddziaływaniu na środowisko, w ramach którego opracowano pełną analizę akustyczną projektowanej drogi na najbliższe otoczenie. W raporcie wskazano miejsca, w których hałas przekroczy dopuszczalne normy i w których istnieje konieczność wybudowania ekranów akustycznych. Ostateczna lokalizacja ekranów została wskazana w wydanej decyzji środowiskowej. Ekrany zostały wybudowane we wszystkich miejscach wskazanych w decyzji środowiskowej.

 

Ponadto, powyższa decyzja środowiskowa nakłada obowiązek  przeprowadzenia analizy porealizacyjnej m.in. w zakresie hałasu, która zostanie wykonana po upływie roku od dnia oddania autostrady do użytkowania, z uwagi na konieczność ustabilizowania się ruchu, który jest odpowiedzialny za poszczególne emisje – w tym hałas komunikacyjny. Otrzymane wyniki pozwolą na określenie rzeczywistego oddziaływania akustycznego Autostradowej Obwodnicy Wrocławia na otoczenie i zostaną przekazane do właściwego organu, który podejmie decyzję odnośnie dalszych działań w tym zakresie.

W trakcie budowy AOW powstało ok. 27 km ekranów akustycznych.