Już czwarta nagroda trafiła do GDDKiA za zeszloroczną kampanię informacyjno-edukacyjną programu "Drogi zaufania".

Dzisiaj trafiła do GDDKiA nagroda w 3. edycji prestiżowego konkursu Kampania Społeczna Roku nagradzającego najbardziej skuteczne i interesujące kampanie realizowane w Polsce w roku 2010. Celem Konkursu jest promowanie dobrych praktyk w marketingu społecznym. Liczą się zarówno działania reklamowe jak i PR.



W Konkursie oceniane jest podejście do poruszanej problematyki, według następujących kryteriów: strategia, autentyczność społecznego przedmiotu kampanii, oryginalność i celowość wykorzystania kanałów komunikacji, wykorzystanie narzędzi komunikacji, ogólna kreatywność kampanii, ocena argumentacji reklamowej, działania PR, efektywność, oraz forma i walory produkcyjne.

 

Nagrodzona kampania "Jesteś sprawcą jesteś ofiarą" była realizowana w  2010 r. w ramach  programu „Drogi zaufania”. Linia kreatywna oparta była na prawdziwych historiach sprawców wypadków drogowych. Narratorami spotów telewizyjnych i radiowych nie byli aktorzy, ale ludzie, których życie uległo diametralnej zmianie po spowodowaniu tragicznego w skutkach wypadku drogowego. Przekazy koncentrowały się na przyczynach najtragiczniejszych wypadków i ich następstwach: psychicznych, społecznych i prawnych.

 

Zły przykład stał się dobrym wzorem, pozwolił analizować błędy, których można uniknąć.

 

W grudniu 2010 r. kampania otrzymała nagrodę Złotego Orła. W marcu  2011 roku została nagrodzona Kreaturą 2011 w kategorii reklama społeczna. 18 kwietani 2011 do GDDKiA powędrowały Media Trendy 2011. Dzisiaj, 2 czerwca Drogi Zaufania zostały uznane za najlepszą kampanię społeczną 2010 roku.

‪Kampania społeczna programu „Drogi zaufania – program ochrony życia i zdrowia ludzi na drogach krajowych” od 2010 roku jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

 

Kampanię na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowała agencja Sparing Communication Group.